Edustan varmaan inhottavinta äitityyppiä
Minullahan on täydelliset lapset... Kauniit, älykkäät, hauskat ja valloittavat.
Osaavat kyllä rasittaa hermojani sen verran että voisin lähettää pariksi viikoksi vaikka Afrikkaan, mutta noin yleisesti ottaen parempia muksuja ei voisi kellään olla. (Iältään ovat 2v. ja 4v.)
Muiden lapsia kun katson ihmettelen vain että missä on mennyt pieleen....
Omat alkaneet varhain jo puhumaan, joiden 3-vuotiaat ei vieläkään sano mitään järkevää, ja jotkut 6-vuotiaatkin vielä änkyttävät ja puhuvat hyvin epäselvästi.
Itse en ole erityisen aunis, joten en tiedä mksi lapseni ovat, kun muiden, minua kauniimpien ihmisten, lapset eivät sitten todellakaan ole mtenkään erikoisen näköisiä.
Näiden kahden kanssa ei ole saanut ulkoillakaan rauhassa tai käydä aupassa kun esikoisen vauva-aikana jo ihmiset tulivat ihmettelemään että onpa kaunis vauva....
Osaan kyllä esittää että minua kiinnostaisi muiden lapset ja mitä heille kuuluu, mutta oieasti minua ei kyllä kiinnosta, enkä jaksaisi yhtän kuunnella muiden lasten kiukutteluja ja vinkumisia.
Tuntuu että useimmat lapset ovat vain tymiä ja hmmm... einiinviehättäviä....
Onko muut äidit oikeasti kiinnostuneet muiden lapsista vai näyttelevätkö kaikki?
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:35"]
Iloinen ja ylpeä saa lapsistaan olla, mutta älytön leijuminen lasten osaamisella ei ole näille itsellekään hyväksi.
[/quote] Aivan niin! Näitä teinejä näkee liian usein, joitten äiti ja isä pitää lapsiaan prinsessoina ja prinsseinä, joilta ei kielletä mitään ja joiden ei tarvi ottaa ketään muuta huomioon, kun he ovat niin erityisen ihania ja parempia kuin kaikki muut. Se on erittäin ikävää näille nuorille itselleen, kun joutuvat aikuisten maailmaan, jossa ovatkin yhtäkkiä yksi muista.
[/quote]
Kiellän lapsiani, pidän heille kuria. Monet ovat sanoneet että on mukavaa vaihtelua tulla meille käymään, kun lapset tottelevat. Kun minun mielestäni lapset riehuvat, vieraat sanovat että verrattuna toisiin ovat hyvin rauhallisia.
Kehun heitä kyllä päivittäin, ja sanon rakastavani. En kuitenkaan hauku muita heidän kuullen, ja sano heille että "Olet kyllä paljon parempi kuin Liisa ja Ville". (Vaikka niin ajattelisinkin.)
[/quote]Okei, parhauden tunteesi ei rajoitu vain lapsiisi, vaan olet myös paras vanhempi. Olet eittämättä ihan parasta ykkösluokkaa työkaverinakin, eikö vain? ;) Tulevat oikein selkään taputtamaan, että olet sinä hieno ja hyvä ihminen. :D
[/quote] On pakko lytätä ihmistä jonka lapset ovat älykkäitä, suloisia ja osaavat käyttäytyä? Ja ihan oikeasti, en nyt ehkä vuoden paras työntekijä ole, mutta ihan suosittu työpaikalla kuitenkin. Edellisistä työpaikoista on jäänyt kavereita vaikka työsuhde on päättynyt, ja nykyistenkin kanssa nähdään muutamien kanssa ihan vapaa-ajallakin =D
[/quote]MOT
Oikeasti vähän vitsailin, muttet taida tunnistaa sellaista, kun olet niin parhautesi lumoissa.
[/quote] No, ei oikein vaikuta vitsiltä, kun jatkat samaa rataa etkä selkeästi vitsile enää tuossa kohtaa =)
[/quote]Minä en kirjoittanut sitä.
[/quote] Oikeasti vähän vitsailit, mutta et kirjoittanut sitä....?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:35"]
Iloinen ja ylpeä saa lapsistaan olla, mutta älytön leijuminen lasten osaamisella ei ole näille itsellekään hyväksi.
[/quote] Aivan niin! Näitä teinejä näkee liian usein, joitten äiti ja isä pitää lapsiaan prinsessoina ja prinsseinä, joilta ei kielletä mitään ja joiden ei tarvi ottaa ketään muuta huomioon, kun he ovat niin erityisen ihania ja parempia kuin kaikki muut. Se on erittäin ikävää näille nuorille itselleen, kun joutuvat aikuisten maailmaan, jossa ovatkin yhtäkkiä yksi muista.
[/quote]
Juurikin näin ! Mä olen tällä hetkellä koulussa, jossa on mua 10v nuorempia lapsia (17v) ja huomaa kyllä kenen kullannuput on niitä "kauneimpia ja älykkäimpiä" sillä he ovat itsekkäitä kusipäitä, jotka eivät osaa ottaa muita huomioon. "koska äiti sanoo niin"
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:35"]
[/quote]
Kiellän lapsiani, pidän heille kuria. Monet ovat sanoneet että on mukavaa vaihtelua tulla meille käymään, kun lapset tottelevat. Kun minun mielestäni lapset riehuvat, vieraat sanovat että verrattuna toisiin ovat hyvin rauhallisia.
Kehun heitä kyllä päivittäin, ja sanon rakastavani. En kuitenkaan hauku muita heidän kuullen, ja sano heille että "Olet kyllä paljon parempi kuin Liisa ja Ville". (Vaikka niin ajattelisinkin.)
[/quote]Okei, parhauden tunteesi ei rajoitu vain lapsiisi, vaan olet myös paras vanhempi. Olet eittämättä ihan parasta ykkösluokkaa työkaverinakin, eikö vain? ;) Tulevat oikein selkään taputtamaan, että olet sinä hieno ja hyvä ihminen. :D
[/quote] On pakko lytätä ihmistä jonka lapset ovat älykkäitä, suloisia ja osaavat käyttäytyä? Ja ihan oikeasti, en nyt ehkä vuoden paras työntekijä ole, mutta ihan suosittu työpaikalla kuitenkin. Edellisistä työpaikoista on jäänyt kavereita vaikka työsuhde on päättynyt, ja nykyistenkin kanssa nähdään muutamien kanssa ihan vapaa-ajallakin =D
[/quote]MOT
Oikeasti vähän vitsailin, muttet taida tunnistaa sellaista, kun olet niin parhautesi lumoissa.
[/quote] No, ei oikein vaikuta vitsiltä, kun jatkat samaa rataa etkä selkeästi vitsile enää tuossa kohtaa =)
[/quote]Minä en kirjoittanut sitä.
[/quote] Oikeasti vähän vitsailit, mutta et kirjoittanut sitä....?
[/quote]Sorry, tarkoitin sitä seuraavaa, joka otti kantaa kauneuteesi. Tietysti kirjoitin sen, missä kerroin vitsailleeni :)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:35"] Iloinen ja ylpeä saa lapsistaan olla, mutta älytön leijuminen lasten osaamisella ei ole näille itsellekään hyväksi. [/quote] Aivan niin! Näitä teinejä näkee liian usein, joitten äiti ja isä pitää lapsiaan prinsessoina ja prinsseinä, joilta ei kielletä mitään ja joiden ei tarvi ottaa ketään muuta huomioon, kun he ovat niin erityisen ihania ja parempia kuin kaikki muut. Se on erittäin ikävää näille nuorille itselleen, kun joutuvat aikuisten maailmaan, jossa ovatkin yhtäkkiä yksi muista. [/quote] Juurikin näin ! Mä olen tällä hetkellä koulussa, jossa on mua 10v nuorempia lapsia (17v) ja huomaa kyllä kenen kullannuput on niitä "kauneimpia ja älykkäimpiä" sillä he ovat itsekkäitä kusipäitä, jotka eivät osaa ottaa muita huomioon. "koska äiti sanoo niin"
[/quote] Ap ei kuitenkaan kasvata itsekkäitä usipäitä, vaan toisia huomioon ottavia, oman arvonsa tuntevia yksilöitä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:35"] Iloinen ja ylpeä saa lapsistaan olla, mutta älytön leijuminen lasten osaamisella ei ole näille itsellekään hyväksi. [/quote] Aivan niin! Näitä teinejä näkee liian usein, joitten äiti ja isä pitää lapsiaan prinsessoina ja prinsseinä, joilta ei kielletä mitään ja joiden ei tarvi ottaa ketään muuta huomioon, kun he ovat niin erityisen ihania ja parempia kuin kaikki muut. Se on erittäin ikävää näille nuorille itselleen, kun joutuvat aikuisten maailmaan, jossa ovatkin yhtäkkiä yksi muista. [/quote] Juurikin näin ! Mä olen tällä hetkellä koulussa, jossa on mua 10v nuorempia lapsia (17v) ja huomaa kyllä kenen kullannuput on niitä "kauneimpia ja älykkäimpiä" sillä he ovat itsekkäitä kusipäitä, jotka eivät osaa ottaa muita huomioon. "koska äiti sanoo niin"
[/quote] Ap ei kuitenkaan kasvata itsekkäitä usipäitä, vaan toisia huomioon ottavia, oman arvonsa tuntevia yksilöitä.
[/quote]
Suoraan sanottuna mun on aika vaikea uskoa tätä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:07"]Minullahan on täydelliset lapset... Kauniit, älykkäät, hauskat ja valloittavat.
Osaavat kyllä rasittaa hermojani sen verran että voisin lähettää pariksi viikoksi vaikka Afrikkaan, mutta noin yleisesti ottaen parempia muksuja ei voisi kellään olla. (Iältään ovat 2v. ja 4v.)
Omat alkaneet varhain jo puhumaan, joiden 3-vuotiaat ei vieläkään sano mitään järkevää, ja jotkut 6-vuotiaatkin vielä änkyttävät ja puhuvat hyvin epäselvästi.
Itse en ole erityisen aunis, joten en tiedä mksi lapseni ovat, kun muiden, minua kauniimpien ihmisten, lapset eivät sitten todellakaan ole mtenkään erikoisen näköisiä.
Näiden kahden kanssa ei ole saanut ulkoillakaan rauhassa tai käydä aupassa kun esikoisen vauva-aikana jo ihmiset tulivat ihmettelemään että onpa kaunis vauva....
Osaan kyllä esittää että minua kiinnostaisi muiden lapset ja mitä heille kuuluu, mutta oieasti minua ei kyllä kiinnosta, enkä jaksaisi yhtän kuunnella muiden lasten kiukutteluja ja vinkumisia.
Onko muut äidit oikeasti kiinnostuneet muiden lapsista vai näyttelevätkö kaikki?
[/quote]
Meidän lapsi ei vielä puhu, ikää on kohta 3. Sua varmaan ärsyttää sekin. Monimuotoinen kehityshäiriö ja jotain dysfasiaa toisen lapsella niin varmaan ottaa päähän. Jos jotain lohdutusta tähän sun tuskaan haluat, niin lapseni on äärimmäisen kaunis.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:07"]
Minullahan on täydelliset lapset... Kauniit, älykkäät, hauskat ja valloittavat.
[/quote]
en tajunnut yhtään... oliko tämä parodiaa, komediaa, tragikomiikkaa vai tosissaan???
Oli omat lapset kuinka mahtavia tahansa, lasten ei pitäisi joutua äidin oman pätemisentarpeen välineiksi. Ei ole lapsille hyväksi olla se ainoa asia missä äiti kokee elämässään onnistuneensa. Lapsi on olemassa itseään varten, kasvaakseen itsenäiseksi aikuiseksi, ei pönkittämässä äidin huonoa itsetuntoa.
Kuule, ap, jos ihan tosissasi aloituksen kirjoitit, niin voi HALLELUJAA!
Erityisopettajana ja tulevana äitinä varon kehumasta omaa lastani liikaa tai ainakin korostamasta hänen ainutlaatuisuuttaan verrattuna muihin lapsiin/nuoriin. Työ on osoittanut liian usein, miten sietämättömiä tällaiset lapset -vanhemmista puhumattakaan- ovat...
Ap, koska kuopus on jo kaksi, niin ihan kohta, siis aivan näillä näppäimillä, sun äitikupla alkaa puhjeta, aivot alkaa taas toimia normaalisti, näet ja tajuat elämän ympärilläsi etkä käytä kaikkea aikaasi kaivamalla nöyhtää omasta ja lapsiesi navasta. Ensimmäiset henkäykset raikasta ilmaa tuntuu varmaan hämmentäviltä, kun pitää nähdä ja tajuta vähän enemmän kuin mitä sieltä äitimaailman tynnyrinreiästä on tullut kurkisteltua, mut se tekee sulle vaan hyvää.
Sinä olet lisääntynty, susta on tullut äiti. Hyvähyvä. Nyt pitäis vielä alkaa kasvamaan, äitinä ja ihmisenä. Miettiä vähän muutakin kuin sitä minkälaisen palkintopokaalin tulit synnyttäneeksi tähän maailmaan, todisteena siitä kuinka ihmeellisen ihana itsekin olet. Mut hei, kyllä se siitä, annat itsellesi vaan aikaa, hyväksyt sen että kaiken ihanuuden vastapainona olet vielä pikkasen ikätasosi kehitystä jäljessä, sellainen ns. hitaampi kypsyjä. ;)
Et sinä ap ole inhottavaa äitityyppiä, vaan inhottavaa ihmistyyppiä.
Mun lapset taas on ihan ok. Ei mitenkään erityisiä tai hyvännäköisiä, mutta menee ne nyt tossa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:07"]Minullahan on täydelliset lapset... Kauniit, älykkäät, hauskat ja valloittavat.
[/quote]
Kiinnostus kiikarit esiin!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:20"]
Ap, koska kuopus on jo kaksi, niin ihan kohta, siis aivan näillä näppäimillä, sun äitikupla alkaa puhjeta, aivot alkaa taas toimia normaalisti, näet ja tajuat elämän ympärilläsi etkä käytä kaikkea aikaasi kaivamalla nöyhtää omasta ja lapsiesi navasta. Ensimmäiset henkäykset raikasta ilmaa tuntuu varmaan hämmentäviltä, kun pitää nähdä ja tajuta vähän enemmän kuin mitä sieltä äitimaailman tynnyrinreiästä on tullut kurkisteltua, mut se tekee sulle vaan hyvää.
Sinä olet lisääntynty, susta on tullut äiti. Hyvähyvä. Nyt pitäis vielä alkaa kasvamaan, äitinä ja ihmisenä. Miettiä vähän muutakin kuin sitä minkälaisen palkintopokaalin tulit synnyttäneeksi tähän maailmaan, todisteena siitä kuinka ihmeellisen ihana itsekin olet. Mut hei, kyllä se siitä, annat itsellesi vaan aikaa, hyväksyt sen että kaiken ihanuuden vastapainona olet vielä pikkasen ikätasosi kehitystä jäljessä, sellainen ns. hitaampi kypsyjä. ;)
[/quote] No huuhuh. Joo, enhän minä ikinä mietikään mitään muuta kuin juuri näitä rivejä mitä kirjoitin tähä aloitukseen =D
Mutta uskon kyllä ettei saa vahingossakaan kehua omia lapsiaan, tai ainakaan snaoa ääneen että ne omat ihan oikeasti ovat keskivertoa parempia, ilman että edustaa vihattua ja inhottavaa ihmistyppiä.
Kyllähän kaikki fiksut ihmiset tajuavat että kaikki lapset ovat samaa massaa, eikä kukaan erotu ainakaan edukseen.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:02"]
No huuhuh. Joo, enhän minä ikinä mietikään mitään muuta kuin juuri näitä rivejä mitä kirjoitin tähä aloitukseen =D
Mutta uskon kyllä ettei saa vahingossakaan kehua omia lapsiaan, tai ainakaan snaoa ääneen että ne omat ihan oikeasti ovat keskivertoa parempia, ilman että edustaa vihattua ja inhottavaa ihmistyppiä.
Kyllähän kaikki fiksut ihmiset tajuavat että kaikki lapset ovat samaa massaa, eikä kukaan erotu ainakaan edukseen.
[/quote]Kerropa vielä, miten tämä paremmuus on mitattu ihan oikeasti.
Ap munpa lapsi oppi puhumaan jo alle 1-vuotiaana ja nyt 5-vuotiaana osaa lukea ja laskea ja on ylikaunis.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:40"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:35"] Iloinen ja ylpeä saa lapsistaan olla, mutta älytön leijuminen lasten osaamisella ei ole näille itsellekään hyväksi. [/quote] Aivan niin! Näitä teinejä näkee liian usein, joitten äiti ja isä pitää lapsiaan prinsessoina ja prinsseinä, joilta ei kielletä mitään ja joiden ei tarvi ottaa ketään muuta huomioon, kun he ovat niin erityisen ihania ja parempia kuin kaikki muut. Se on erittäin ikävää näille nuorille itselleen, kun joutuvat aikuisten maailmaan, jossa ovatkin yhtäkkiä yksi muista. [/quote]
Kehun heitä kyllä päivittäin, ja sanon rakastavani. En kuitenkaan hauku muita heidän kuullen, ja sano heille että "Olet kyllä paljon parempi kuin Liisa ja Ville". (Vaikka niin ajattelisinkin.) [/quote]Okei, parhauden tunteesi ei rajoitu vain lapsiisi, vaan olet myös paras vanhempi. Olet eittämättä ihan parasta ykkösluokkaa työkaverinakin, eikö vain? ;) Tulevat oikein selkään taputtamaan, että olet sinä hieno ja hyvä ihminen. :D [/quote] On pakko lytätä ihmistä jonka lapset ovat älykkäitä, suloisia ja osaavat käyttäytyä? Ja ihan oikeasti, en nyt ehkä vuoden paras työntekijä ole, mutta ihan suosittu työpaikalla kuitenkin. Edellisistä työpaikoista on jäänyt kavereita vaikka työsuhde on päättynyt, ja nykyistenkin kanssa nähdään muutamien kanssa ihan vapaa-ajallakin =D [/quote] Taidat olla myös kaunein, älykkäin ja lahjakkain työpaikallasi
[/quote] Ei, en ole. Olen kuitenkin ystävällinen ja muita huomioonottava, ja se joka leipoo työkavereille esim. perjantainpullaa. Olen myös se joka jää asiakkaiden luokse pidempään aina kun on aikaa (jos yksi asiakas esim. on sairaalassa voi jäädä kauemmin jonkun sellaisen luo jonka luona ei yleensä olla kauan) sen sijaan että lähtisi toimistolle kahville ja tupakalla koska siihen on aikaa.
(Tupakoin kyllä itsekin, mutta en työaikana, koska minusta ei ole mukavaa käydä ei-tupakoivien asiakaiden luona ja haista tupakalle.)