Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskokaa minua, te ette halua

Vierailija
01.06.2015 |

heikentää ammattiliittoja!

Olen itse alalla, jonka ammattiliitto on lähinnä vitsi (lakimiesliitto). Meillä ei ole minkään näköistä TES:iä. Työelämässä harva se päivä meinaa tulla itku silmään kun havainnollistuu, mikä kaikki on ammattiliittojen ja tessien ansiota, vaikka moni kuvittelee niiden olevan lakitasoisia oikeuksia. Haluatteko palkattomia juhlapyhiä, vanhempainvapaalla ette saa euroakaan työnantajalta, hoidat sairasta lasta palkatta jos hoidat, ei palkallisia hää-, muutto- jne. päiviä, sairaslomaoikeudet minimissään, ei lomarahaa ja kirsikkana kakun päällä minimipalkkaa ei ole ja peli on raakaa - kuka myy työnsä halvimmalla ja raataa eniten niska limassa. Moni vastavalmistunut on burn outin partaalla. Siinä nyt muutama aluksi.

Puolustakaa ammattiliittojanne te, joilla vielä toimivat sellaiset on!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:56"]Työnantajana antaisin mielelläni hyvälle työntekijälle etuja, mutta lusmulle en. Lusmun tilalle ottaisin mieluummin uuden työntekijän, mutta liittojen vuoksi se ei ole mahdollista. Työntekijänä antaisin mielelläni hyvälle työnantajalle "korotetun" työpanoksen, mutta huonolle en. Huonolle työnantajalle sanoisin näkemiin ja menisin muualle.
[/quote]

Olen aivan samaa mieltä! Itse yrittäjänä minulla ei ole mitään ap.n mainitsema etuja on vain velvoitteita. Ei oikein uskalla ketään palkata kun ei tiedä millainen se työntekijä sitten. Itsekin maksaisin hyvälle mielellään enemmän jos ne lusmut saisi laitettua helposti pihalle niin olisipa hienoa.

Vierailija
22/29 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä myös totta, että ammattiliittojen takia työnantajalla ei ole mitään oikeuksia tai juurikaan mahdollisuuksia päästä eroon lusmusta. Tulee pienelle yritykselle tosi kalliiksi kiskoa mukanaan jatkuvasti saikuttavaa ja tavoitteisiin pääsemätöntä lusmua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:38"]Nuo kuvailemasi edut pitäisi olla neuvoteltavissa paikallisesti työnantajan ja työntekijän kanssa. Kunnolliset työntekijät saisivat edut "automatik" tietyn ajanjakson jälkeen ja lusmuille niitä ei annettaisi lainkaan. Tilanne tarkistettaisiin tietyn ajanjakson jälkeen. Juu, kiistaa voisi tulla siitä, että kohteleeko työnantaja työntekijöitä tasa-arvoisesti, mutta työntekijöiden olisi myös hyvä kohdeltava työnantajaa tasapuolisesti. Eihän sekään ole tasapuolista, jos toinen tekee töitä ahkerasti ha toinen lusmuilee. Lusmuilusta pitäisi olla seurauksena etujen karsiminen tasapuolisuuden nimissä.
[/quote]

Ja kuka valvoo että sopimuksia noudatetaan. Jos työnantaja päättää että kaikki on lusmuja ja kukaan ei saa mitään palkkioita tai että tuo sopimus ei olekaan enää voimassa. Jos huomautat asiasta voit pakata tavarasi saman tien, irtisanomisaikaa ei ole
[/quote]
Mikä estää työntekijää siirtymästä toiseen yritykseen. Kyllä kunnon työntekijöillä riittää markkinoita missä "myydä" itsensä eniten tarjoavalle. Lusmut tehkööt kykynsä mukaan, ilman ansaitsemittomia etuja.
[/quote]

Ilman tessiä se seuraava yritys saattaa olla vielä paskempi kun sielläkin saadaan sopia mielivaltaisesti paikallisesti. Ja sitä seuraava. Ja sitä seuraava.
[/quote]
Taitaa seuraava yritys saattaa olla vielä parempi. Eikai työntekijän ole pakko mennä töihin johonkin yritykseen. Kunnon työntekijällä on valinnan varaa.
[/quote]

Suomessa vuonna 2015? Kun ajateltaisiin, että tämä tilanne koskisi joka alaa (meillä lakimiehillä on vielä suht. hyvä tilanne koska meitä ei ole koulutettu liikaa, mutta mieti muita aloja).

Vierailija
24/29 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt taitaa lakinainen lähteä sittenkin barrikaadeille ihan yksin, internationaalia tapaillein. Minä jään ainakin töihin ja kiitän mielessäni että minulla on hyvä pomo ja työnantaja.

Vierailija
25/29 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:38"]Nuo kuvailemasi edut pitäisi olla neuvoteltavissa paikallisesti työnantajan ja työntekijän kanssa. Kunnolliset työntekijät saisivat edut "automatik" tietyn ajanjakson jälkeen ja lusmuille niitä ei annettaisi lainkaan. Tilanne tarkistettaisiin tietyn ajanjakson jälkeen. Juu, kiistaa voisi tulla siitä, että kohteleeko työnantaja työntekijöitä tasa-arvoisesti, mutta työntekijöiden olisi myös hyvä kohdeltava työnantajaa tasapuolisesti. Eihän sekään ole tasapuolista, jos toinen tekee töitä ahkerasti ha toinen lusmuilee. Lusmuilusta pitäisi olla seurauksena etujen karsiminen tasapuolisuuden nimissä.
[/quote]

Ja kuka valvoo että sopimuksia noudatetaan. Jos työnantaja päättää että kaikki on lusmuja ja kukaan ei saa mitään palkkioita tai että tuo sopimus ei olekaan enää voimassa. Jos huomautat asiasta voit pakata tavarasi saman tien, irtisanomisaikaa ei ole
[/quote]
Mikä estää työntekijää siirtymästä toiseen yritykseen. Kyllä kunnon työntekijöillä riittää markkinoita missä "myydä" itsensä eniten tarjoavalle. Lusmut tehkööt kykynsä mukaan, ilman ansaitsemittomia etuja.
[/quote]

Ilman tessiä se seuraava yritys saattaa olla vielä paskempi kun sielläkin saadaan sopia mielivaltaisesti paikallisesti. Ja sitä seuraava. Ja sitä seuraava.
[/quote]
Taitaa seuraava yritys saattaa olla vielä parempi. Eikai työntekijän ole pakko mennä töihin johonkin yritykseen. Kunnon työntekijällä on valinnan varaa.
[/quote]

Jos se ensimmäinen työnantaja yhtäkkiä päättää että olet paska eikä sulle ole töitä enää tässä firmassa niin pakkohan johonkin seuraavaan olisi mennä

Vierailija
26/29 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:09"]On kyllä myös totta, että ammattiliittojen takia työnantajalla ei ole mitään oikeuksia tai juurikaan mahdollisuuksia päästä eroon lusmusta. Tulee pienelle yritykselle tosi kalliiksi kiskoa mukanaan jatkuvasti saikuttavaa ja tavoitteisiin pääsemätöntä lusmua
[/quote]

Millähän alalla herra/rouva yrittäjä on? Näillä tessittömillä asiantuntija-aloilla me "lusmut" työntekijät olemme töissä "vapaaehtoisesti" klo 8-20 ja usein viikonloppuisinkin. Kukaan ei uskalla vaatia normaalityöaikaa 40h/vko.

Vierailija
27/29 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aivan sama - minulla on itseasiassa ihan kiva työpaikka ja lähdenkin tästä suht. hyvillä mielillä taas toimistolle puurtamaan, ilman normaaleja työsuhde-etuja. Muiden alojen työnantajien mielipide minua ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta tavallisten puurtajien toivon tiedostavan, mikä kaikki on AY-liittojen varassa. Älkää vain sitten sanoko, että teitä ei varoitettu.

Ap

Vierailija
28/29 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:12"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:09"]On kyllä myös totta, että ammattiliittojen takia työnantajalla ei ole mitään oikeuksia tai juurikaan mahdollisuuksia päästä eroon lusmusta. Tulee pienelle yritykselle tosi kalliiksi kiskoa mukanaan jatkuvasti saikuttavaa ja tavoitteisiin pääsemätöntä lusmua
[/quote]

Millähän alalla herra/rouva yrittäjä on? Näillä tessittömillä asiantuntija-aloilla me "lusmut" työntekijät olemme töissä "vapaaehtoisesti" klo 8-20 ja usein viikonloppuisinkin. Kukaan ei uskalla vaatia normaalityöaikaa 40h/vko.
[/quote]

En minä ole yrittäjä vaan ihan perus rividuunari. Huomasitko, etten haukkunut missään tapauksessa kaikkia työntekijöitä saikuttaviksi lusmuiksi? Pointti oli, että työnantaja on melko heikoilla jos pitäisi vaihtaa tuottamaton työntekijä motivoituneeseen.

Esim. Mun tiimissä työskenetelee 5 ihmistä. 1 ei ole ollut varmaan kolmeen kuukauteen yhtään kokonaista viikkoa töissä, joten me 4 muuta saadaan venyä, joustaa ja tehdä hänen työt

Vierailija
29/29 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:09"]On kyllä myös totta, että ammattiliittojen takia työnantajalla ei ole mitään oikeuksia tai juurikaan mahdollisuuksia päästä eroon lusmusta. Tulee pienelle yritykselle tosi kalliiksi kiskoa mukanaan jatkuvasti saikuttavaa ja tavoitteisiin pääsemätöntä lusmua [/quote] Millähän alalla herra/rouva yrittäjä on? Näillä tessittömillä asiantuntija-aloilla me "lusmut" työntekijät olemme töissä "vapaaehtoisesti" klo 8-20 ja usein viikonloppuisinkin. Kukaan ei uskalla vaatia normaalityöaikaa 40h/vko.

[/quote]

Tervetuloa joukkoon, koskee melkein kaikkia yksityisellä sektorilla olevia ylempiätoimihenkilöitä, paitsi että "yli"töistä ei laskuteta asiakkaita. Jos et kestä niin mene tuonne julkkarille töihin, siellä on lepposampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän