Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarissa annettiin esimerkkinä keski-ikäisestä naisesta nimi Marjatta

Vierailija
28.01.2022 |

Hassua. Marjatat ovat syntyneet pääosin 30-40-luvulla, ei oikein tule mielikuva keski-ikäisestä.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttötoimittajalla ei ole ollut nämä asiat hallinnassa.

Vierailija
82/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, et parinkymmenen vuoden päästä Itä-Helsingin lähiöiden Nicot ja Jessicatkin ovat jo keski-ikäisiä.

Mutta Saarat ja Villet ne vaan posottaa iättöminä vuosikymmenestä toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin sanoa tätä jo edellisissä poistetuissa ketjuissa, joten pahoittelen jos luette samaa sadannen kerran, mutta:

Olen usein törmännyt sellaiseen ilmiöön nykyisissä n. nelikymppisissä, että keski-iän määritelmäksi jäi jotenkin "jumiin" omien vanhempien ikäluokka. 80-90-luvulla ne Sepot ja Marjatat olivat keski-ikäisiä, ja jos nyt Sepot ja Marjatat ovat edelleen keski-ikäisiä, nelikymppisen ei itse tarvitse kohdata olevansa keski-ikäinen vaan hän saa olla ikinuori.

Tunnistan tätä jonkin verran itsessänikin; en jotenkin osaa ajatella omia vanhempiani vanhoina, vaan minulle he ovat ikuisesti niitä 90-luvun turvallisia keski-ikäisiä ihmisiä. Enkä varsinkaan osaa ajatella itseäni keski-ikäisenä - enhän minä edes seuraa tangomarkkinoita! :P

Mutta tiedostan kyllä, että tämä on jonkin sortin kognitiivinen vääristymä, enkä siitä kirjoittaisi Hesariin kolumnia.