Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarissa annettiin esimerkkinä keski-ikäisestä naisesta nimi Marjatta

Vierailija
28.01.2022 |

Hassua. Marjatat ovat syntyneet pääosin 30-40-luvulla, ei oikein tule mielikuva keski-ikäisestä.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi keksitty?

Vierailija
2/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä Ritva 25v. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-luvulla syntyneet on kohta satavuotiaita. Nyt ei ihan mennyt toimittajalla putkeen.

Vierailija
4/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna tai Kirsi olisi ollut parempi kuvaamaan keski-ikäistä.

Vierailija
5/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Marjatta ja Seppo. Minä olen keski-ikäinen ja isäni on Seppo nimeltään.

Vierailija
6/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi keksitty?

Olisiko kannattanut keksiä keski-ikäisten ryhmästä se nimi.

Vierailija
7/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja taisi itse olla keski-ikainen ja laittoi sen nimen mitä noilla oli hänen nuoruudessaan. Sari tai Minna olisi uskottavampi.

Vierailija
8/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään "keski-ikäisiä" on ilmeisesti seitenkymppiset.

Vierailija
9/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Marjatat on jo vanhuksia.

Minna olisi uskottavampi.

Vierailija
10/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni täti on nimeltään Marjatta, ikää kohta 70 vuotta. Me keski-ikäiset ollaan Tiinoja, Niinoja, Kateja, Minnoja, Sannoja, Hannoja jne.

Vierailija
11/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisiä olisivat Sari ja Kari ja vaikka Niina.

Seppo ja Marjatta on jo keski-ikäisten isovanhempia.

Vierailija
12/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään "keski-ikäisiä" on ilmeisesti seitenkymppiset.

Joo, ikä on vain numero...

Vierailija
13/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, taitaa Marjatan sijasta Tarja tai Ritva olla sopivampia nimiä ja itse asiassa noidenkin nimien tyypillisimmät edustajat alkavat olla jo aika vanhoja. Olen itse 40-vuotias ja noita nimiä näkee omien vanhempieni sukupolvessa.

Vierailija
14/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkihenkilön nimeksi halutaan yleensä nimenomaan laittaa joku sellainen joka ei koskettaisi ketään henkilökohtaisesti jotta kukaan ei "tunnistaisi" itseään tai läheisiään, varsinkin jos aihe käsittelee arkaluontoisia asioita. Jos Itse olisin toimittaja käyttäisin täysin keksittyjä nimiä tyyliin "Zorggeri"

Vierailija
15/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täti on nimeltään Marjatta, ikää kohta 70 vuotta. Me keski-ikäiset ollaan Tiinoja, Niinoja, Kateja, Minnoja, Sannoja, Hannoja jne.

Tai Niko, Jani, Pekka, Ari, Juhani, Jussi...

Vierailija
16/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja taisi itse olla keski-ikainen ja laittoi sen nimen mitä noilla oli hänen nuoruudessaan. Sari tai Minna olisi uskottavampi.

Jep. Sari, Minna, Kaisa, Leena, Virpi, Heidi, Satu, Anne, Tiina, Mervi, Paula, Hanna jne. 

Vierailija
17/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nauratti, kun eräässä jutussa toimittaja oli keksinyt nuorelle miehelle nimeksi Markku. Varmaan joku kuusikymppinen, jonka nuoruuden muistikuvissa se on norminimi nuorelle.

Vierailija
18/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää kun mulla on 30veen nimi (Laura), vaikka oon keski-ikäinen (50).

Ärsyttää siis sen takia että nuo jälkeeni tulleet buumiLaurat pilasi harvinaisen ja hyvän nimen. Nyt olisin vaikka Marjatta mieluummin kuin väärän ikäinen massanimi. 😜

Vierailija
19/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, taitaa Marjatan sijasta Tarja tai Ritva olla sopivampia nimiä ja itse asiassa noidenkin nimien tyypillisimmät edustajat alkavat olla jo aika vanhoja. Olen itse 40-vuotias ja noita nimiä näkee omien vanhempieni sukupolvessa.

Minä olen 55, minusta Ritvakin on selvästi vanhempien nimi, Tarjakin ehkä. Minun ikäiset on enemmän sarjaa, Sari, Jaana, Katri, Mari, Riikka, Tiina ja sitä rataa.

Ja Marjatta on vanhempieni ikäluokan nimi.

Vierailija
20/83 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää kun mulla on 30veen nimi (Laura), vaikka oon keski-ikäinen (50).

Ärsyttää siis sen takia että nuo jälkeeni tulleet buumiLaurat pilasi harvinaisen ja hyvän nimen. Nyt olisin vaikka Marjatta mieluummin kuin väärän ikäinen massanimi. 😜

No vaihda.