Olen 180cm nainen ja kokoni on S
Kummallista? Yleensä sanotaan että pitkät naiset on isoja mutta olen todella siro
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mahdat olla laiha. Minä en ollut saman pituisena s-kokoa edes 55-kiloisena.
Sirorankenteinen ei näytä "laihalta", vaikka olis hoikka.
Rakenteeltaan sirot, gasellimaiset - jopa "linnunluiset" naiset ovat todella kauniita.
Suomalainen geeniperimä on usein hieman tömäkämpi jo perusrakenteeltaan, mutta kyllä näitä sirorakenteisia - ja silti myös pitkiä(kin) - naisia silti löytyy.
Minä olen pitkä ja hoikka, mutta olen M-kokoa. Ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Mun (lyhyehkö) kaverini väittää, että pitkä ja iso on sama asia. Ap on taas yksi todiste siitä, että ei ole.
Mun taas, että pitkät naiset näyttävät miehiltä. Hän itse on söpö,pieni tietenkin :)
Minä käytin nuorempana s- ja m-koon vaatteita, olen 178 cm pitkä. Nykyään sitten L tai XL, en ole enää yhtä hoikka kuin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen 180 cm pitkä, mutta en ole kokoa S. :)
Minulla on samanpituinen kaveri, joka on todella todella hoikka. En ole kysellyt hänen käyttämiensä vaatteiden kokoa, mutta vuosikymmeniä omat vaatteeni ommelleena arvelen, että hän ei kaikilta osin mahdu S-kokoon.
Saako udella? Mikä on mittasi olkapäiden "näkymättömien hihasaumojen" välimatka? Muut mitat uskon kyllä, mutta tämän haluan kuulla erikseen.
mitä tuo tarkoittaa? Ai olkapäästä olkapäähän
Juuri sitä tarkoittaa. Tuli aika omituinen lause.
noin 34 cm
vyötärö 66cm
lantio 88
On kyllä harvinaisen kapea lantio noin pitkälle. Itse olen muutaman sentin lyhyempi, painan 60 kg ja lantio on selvästi hartioita kapeampi (95 cm).
onko? :D en ole varma mittasinko ihan oikeasta kohtaa noi kuitenkin suunnilleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdat olla laiha. Minä en ollut saman pituisena s-kokoa edes 55-kiloisena.
Sirorankenteinen ei näytä "laihalta", vaikka olis hoikka.
Rakenteeltaan sirot, gasellimaiset - jopa "linnunluiset" naiset ovat todella kauniita.
Suomalainen geeniperimä on usein hieman tömäkämpi jo perusrakenteeltaan, mutta kyllä näitä sirorakenteisia - ja silti myös pitkiä(kin) - naisia silti löytyy.
Nykyään vaan hoikka näyttää monen silmään suorastaan nälkiintyneeltä, kun on tottunut näkemään "normaalipainoisen" ympäristön läskistyvän vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä siro. Mistä löydät riittävän pitkiä housuja S-koossa?
Mulla on 179 cm pitkä tytär, joka käyttää pääasiassa M-kokoa, välillä nekin jäävät harteista pieneksi. Teini tosin on urheilija, millä on oma vaikutuksensa asiaan. Housuja ei meinaa löytää ikinä mistään riittävän pitkinä.
En ihmettele. Itse 174 cm, paino 62 ja L on kokoni. Monissa vaatteissa sekään ei riitä juuri hartiat ym. En ole urheilija. Lahkeet myös on kesto ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mun (lyhyehkö) kaverini väittää, että pitkä ja iso on sama asia. Ap on taas yksi todiste siitä, että ei ole.
Joo nämä 155 senttiset 80 kiloiset "pienet naiset" saavat pitää mielipiteensä.
Mä, 176 cm ja 61 kiloinen olen heidän mielestään se iso nainen. Ok, sovitaan niin 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen 180 cm pitkä, mutta en ole kokoa S. :)
Minulla on samanpituinen kaveri, joka on todella todella hoikka. En ole kysellyt hänen käyttämiensä vaatteiden kokoa, mutta vuosikymmeniä omat vaatteeni ommelleena arvelen, että hän ei kaikilta osin mahdu S-kokoon.
Saako udella? Mikä on mittasi olkapäiden "näkymättömien hihasaumojen" välimatka? Muut mitat uskon kyllä, mutta tämän haluan kuulla erikseen.
mitä tuo tarkoittaa? Ai olkapäästä olkapäähän
Juuri sitä tarkoittaa. Tuli aika omituinen lause.
noin 34 cm
vyötärö 66cm
lantio 88
On kyllä harvinaisen kapea lantio noin pitkälle. Itse olen muutaman sentin lyhyempi, painan 60 kg ja lantio on selvästi hartioita kapeampi (95 cm).
onko? :D en ole varma mittasinko ihan oikeasta kohtaa noi kuitenkin suunnilleen
Mitataan isoimmasta kohdasta.
Mä olen 190 cm ja painan 82 kg. Koot ovat yleensä L tai XL. Olen hoikka tai no ehkä paremminkin normipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on isot vaatekoot, itsekin olen nykykoossa XS/S, vaikka olen normaalivartaloinen 175cm eli en mikään "small" saati "extra small".
Ihmiset on jo niin lihavia, että kokoja on rukattu ylöspäin eli nykyään S on sama kuin ennen oli M.
Oikeasti pienet naiset joutuvat tilaamaan vaatteensa Aasiasta, ostamaan netistä petite-mallistoista ym.
Olen 164 cm / 46 kg, vyötärö 66 cm, lantio 84 cm ja käytän kokoa 36-38 / S. Joskus jopa M. En tiedä, mitä tässä sitten pitäisi ruumiinrakenteestaan ajatella näiden väitteiden valossa.
Niin olisin minäkin, jos ei olisi valtavia tissejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voit olla tosi laiha mutta et kokoa s, koska olet siihen liian pitkä
pituus on mitta mikä myös vaikuttaa kokoon, ei siis vain vartalon ympärysmitat
Olen kokoa S, esim. tuosta zalandon mallistosta tilaan aina vaatteet kokoa S. Jos ostaisin vaatteita koossa M, ne roikkuu päällä, koska minulla on niin kapea vyötärö ja ohuet kädet. jos ostan housut koossa M, ne myös roikkuu takamuksesta,, ei ole kivan näköistä.
jos vaatteet ovat sopivan pituiset, olet kokoa s...
jos ne on liian lyhyet, tarvitset ISOMMAN koon.
Aikoinaan minulla oli työkaveri, joka oli hiukan alle 180cm. Itse olin 152cm/47kg, ehkä vähän alle, vaatekoko xs tai s. Jos ei ollut pitkistä housuista kyse, niin meillä meni vaatteet päittäin, oli mallin mitoissa - ja oli malli. Tai no paidoissa oli sitten hänellä myös hihat lyhyet.
Mukava ihminen, muutti sitten Ruotsiin, niin en tiedä miten nykyään vaatteiden kanssa.
Minä EN enää mahdu s-kokoon.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee mieleen entisen työkaverin tölväisy "olet tuollainen iso ja näyttävä nainen", kun pituutta 172cm ja 8-10cm koroissa olin työpaikalla mekkoon pukeutuneena. Silloin käytin vielä kokoa S. En oikein tiennyt, oisko pitänyt ottaa kohteliaisuutena vai loukkauksena. Kommentin heittäjä sellainen max 150cm nykyinen eläkeläinen, että kaipa minä hänen näkökulmastaan olin valtava jättiläinen :D Nykyään vielä vähän valtavampi, kun painoa tullut 10kg lisää ja vaatekoko L. Raskausaikana tullut vielä 16kg lisää, joten nythän olen jo ihan massiivinen mursu! :D
jotkut nyt sanoo iso kun tarkottaa pitkää
ja jotkut sanoo pieni kun tarkottaa lyhyttä
no problem there, ei se sen kummempaa meinaa