Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 180cm nainen ja kokoni on S

Vierailija
28.01.2022 |

Kummallista? Yleensä sanotaan että pitkät naiset on isoja mutta olen todella siro

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä siro. Mistä löydät riittävän pitkiä housuja S-koossa?

Mulla on 179 cm pitkä tytär, joka käyttää pääasiassa M-kokoa, välillä nekin jäävät harteista pieneksi. Teini tosin on urheilija, millä on oma vaikutuksensa asiaan. Housuja ei meinaa löytää ikinä mistään riittävän pitkinä.

Ei koon isontuminen juurikaan vaatteen pituuteen vaikuta, vaan housut täytyy ostaa sellaiselta valmistajalta, joka tekee eri lahkeenpituuksia. Farkkuja löytyy helpoiten.

Ei tunnu löytyvän, tai siis ei välttämättä ole tarjolla kuin jotain 30" tai 32" lahkeenpituutta (ja joissain farkuissa siis tuo 32" on lyhyt).

Ja tuo aiemmin mainittu Zalandon tall-mallisto on tiedossa, mutta aina ei voi olla kaikkea tilaamassakaan.

-2

32" on normaali lahkeenpituus, etsi 34" pituudella. Kyllä niitä löytyy.

Vierailija
22/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni voi olla pienempi mutta harteikas, joten heillä se koko on M eikä kyse ole mitenkään silmiinpistävän "isoista" ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä siro. Mistä löydät riittävän pitkiä housuja S-koossa?

Mulla on 179 cm pitkä tytär, joka käyttää pääasiassa M-kokoa, välillä nekin jäävät harteista pieneksi. Teini tosin on urheilija, millä on oma vaikutuksensa asiaan. Housuja ei meinaa löytää ikinä mistään riittävän pitkinä.

Ei koon isontuminen juurikaan vaatteen pituuteen vaikuta, vaan housut täytyy ostaa sellaiselta valmistajalta, joka tekee eri lahkeenpituuksia. Farkkuja löytyy helpoiten.

Ei tunnu löytyvän, tai siis ei välttämättä ole tarjolla kuin jotain 30" tai 32" lahkeenpituutta (ja joissain farkuissa siis tuo 32" on lyhyt).

Ja tuo aiemmin mainittu Zalandon tall-mallisto on tiedossa, mutta aina ei voi olla kaikkea tilaamassakaan.

-2

Sehän nyt on älytöntä, jos ei 34" lahjetta myydä. Ennen ainakin Levikseltä löytyi ihan vakiosti.

Sokoksen Marks and Spencer -farkuissa on kolmea eri lahkeenmittaa, se pisin pitäisi vastata 33 tuumaa.

Vierailija
24/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 180 cm pitkä, mutta en ole kokoa S. :)

Minulla on samanpituinen kaveri, joka on todella todella hoikka. En ole kysellyt hänen käyttämiensä vaatteiden kokoa, mutta vuosikymmeniä omat vaatteeni ommelleena arvelen, että hän ei kaikilta osin mahdu S-kokoon.

Saako udella? Mikä on mittasi olkapäiden "näkymättömien hihasaumojen" välimatka? Muut mitat uskon kyllä, mutta tämän haluan kuulla erikseen.

Vierailija
25/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kummallista. Sulla on ilmeisesti tosi kapea lantio ja pienet tissit.

Vierailija
26/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkari- vai kaappi juoppo. Ei ole kaunista olla kukkakeppi , eikä ollenkaan tervettä.Hoida kihomatosi ja lapamatokuuri olis tarpeen.

Noh noh, kyllä tuollainen pullamössö laihtuu. Vaihda pulla salaattiin ja lenkille, hopi hopi.

Vierailija
27/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samanpituinen kaveri, joka on todella todella hoikka. En ole kysellyt hänen käyttämiensä vaatteiden kokoa, mutta vuosikymmeniä omat vaatteeni ommelleena arvelen, että hän ei kaikilta osin mahdu S-kokoon.

Saako udella? Mikä on mittasi olkapäiden "näkymättömien hihasaumojen" välimatka? Muut mitat uskon kyllä, mutta tämän haluan kuulla erikseen.

mitä tuo tarkoittaa? Ai olkapäästä olkapäähän

Vierailija
28/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

180 cm olen myös joskus käyttänyt s-kokoa yläosissa. Reidet sen verran pyöreät aina että housuissa on oltava isompi koko.

Vierailija
29/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis minä olen vaan 164, koko olisi xs-xxs, mutta ne on yleensä liian lyhyitä. S on pituudesta sopiva, eli hassulta tuntuu että se olisi sopiva noin pitkälle myös. Ja ihan normaali pituiset raajat on. Zalandon tall mallistossa ei juuri mitään kivaa ole löytynyt niin en ole kokeillut. Tai kun usein ongelma on löytää ylipäätään XS kokoja.

Vierailija
30/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdat olla laiha. Minä en ollut saman pituisena s-kokoa edes 55-kiloisena. 

Painan 64 kiloa

Vierailija
31/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis minä olen vaan 164, koko olisi xs-xxs, mutta ne on yleensä liian lyhyitä. S on pituudesta sopiva, eli hassulta tuntuu että se olisi sopiva noin pitkälle myös. Ja ihan normaali pituiset raajat on. Zalandon tall mallistossa ei juuri mitään kivaa ole löytynyt niin en ole kokeillut. Tai kun usein ongelma on löytää ylipäätään XS kokoja.

Petite mallisto lienee sinulle oikea

Vierailija
32/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pitkä ja iso ole sama asia, vaikka kyllä minä figuuriltani isommalta näytän kuin lyhyt ja pyöreä kaverini, vaikka minulla onkin pienempi vaatekoko ja huomattavasti kapeampi vyötärö.

Nykyään on isot vaatekoot, itsekin olen nykykoossa XS/S, vaikka olen normaalivartaloinen 175cm eli en mikään "small" saati "extra small".

Ihmiset on jo niin lihavia, että kokoja on rukattu ylöspäin eli nykyään S on sama kuin ennen oli M.

Oikeasti pienet naiset joutuvat tilaamaan vaatteensa Aasiasta, ostamaan netistä petite-mallistoista ym.

Vierailija
33/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kummallista. Sulla on ilmeisesti tosi kapea lantio ja pienet tissit.

Joo :)

Vierailija
34/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petite mallisto lienee sinulle oikea

Siis nehän on vielä lyhyempiä. Usein muutenkin se mallisto on suunniteltu Max 163-164.

Vierailija
35/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sitä tarkoittaa. Tuli aika omituinen lause.

Vierailija
36/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkari- vai kaappi juoppo. Ei ole kaunista olla kukkakeppi , eikä ollenkaan tervettä.Hoida kihomatosi ja lapamatokuuri olis tarpeen.

Kerrassaan uskomatonta kateutta.  - ei ap

Vierailija
37/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan valita sellaisia paitoja joissa on pituutta. Jos taas etsii napapaitaa,ei väliä.

Vierailija
38/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sitä tarkoittaa. Tuli aika omituinen lause.

noin 34 cm

vyötärö 66cm

lantio 88

Vierailija
39/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan valita sellaisia paitoja joissa on pituutta. Jos taas etsii napapaitaa,ei väliä.

Suurin osa paidoista tuntuu olevan niitä napapaitoja. Tai sitten niitä ylipitkiä ja niitä käytänkin ja myös suosiolla huppareita. Niihin vaan hukkuu kaikki muodot, joskus kun olisi kiva käyttää istuviakin vaatteita.

Vierailija
40/57 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdat olla laiha. Minä en ollut saman pituisena s-kokoa edes 55-kiloisena. 

Painan 64 kiloa

Esim. mallien pitää olla pituus miinus 120, eli ap on hiukan sen yli. (Joskus mallit toki saattavat painaa vielä vähemmän)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi