Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ahdistushäiriöstä

Vierailija
31.05.2015 |

Pojallani ilmeisesti sellainen ja nyt kiinnostaisi tietää muiden kokemuksia toipumisesta

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui,kuulostaapa hurjalta,ihan itku kurkussa nyt olen ja mietin tulevaisuutta
Ap

Vierailija
2/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää akupuntioon niin pääsette ongelmasta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:13"]Vai taipumus josta ajan kanssa eroon..
No, kellä mitenkin. Itse olen kyseisen sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Lääkitys ja psykoterapia. Viimeksi mainittu vain sen verran tyyristä että kognit.terapiajaksoja vain silloin tällöin. Maksan itse. 120 € tunti. Kymmenen kertaa maksaa jo yli tonnin ja eläkkeeni ei ole suuri, n.1500netto/kk.
Tsemppiä ja apua tosiaan hakemaan.
N45
[/quote]

Ahdistukseen on aina jokin syy ja se pitäis selvittää. Ja ne tunteet.
Ahdistus ei ratkea järkeilemällä.

Vierailija
4/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut lukioikäisestä saakka, välillä oireettomia kausia, välillä pahenee. Terapiajakson 2 v olen käynyt, ja ssri-lääke ollut käytössä kahteen otteeseen, nyt 3v putkeen. Olen opiskellut lähes normaalisti yliopistossa, käyn töissä ja kaksi lasta. Stressi pahentaa, joten yritän kaikin keinoin pitää elämässä tasapainoa, mutta välillä toki se on mahdotonta, ja silloin oireilunikin pahenee. 

Vierailija
5/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole toipunut. Aika huonosti menee. Tuntuu ettei elämää ole ollenkaan, vaan tuskaista olemassa oloa.

Vierailija
6/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä muutamia yhtään hävetä olla ammattiuhreja?

Vierailija
7/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:13"]Vai taipumus josta ajan kanssa eroon..
No, kellä mitenkin. Itse olen kyseisen sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Lääkitys ja psykoterapia. Viimeksi mainittu vain sen verran tyyristä että kognit.terapiajaksoja vain silloin tällöin. Maksan itse. 120 € tunti. Kymmenen kertaa maksaa jo yli tonnin ja eläkkeeni ei ole suuri, n.1500netto/kk.
Tsemppiä ja apua tosiaan hakemaan.
N45
[/quote]

Ahdistukseen on aina jokin syy ja se pitäis selvittää. Ja ne tunteet.
Ahdistus ei ratkea järkeilemällä.

[/quote]

Luuletko etten terapiavuosieni aikana ole ihan ammattilaisen kanssakin yrittänyt asioita selvittää??

Vierailija
8/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani aika pattitilanne,on ollut työttömänä,tänään piti aloittaa kesätyö,muttei pysty. Liitto ei tietysti nyt maksa varmaankaan ansiosidonnaista vaan pojan pitää hakea saikkua,maksaakohan kela jotain ,tietääkö kukaan? Poika tietysti selvittää nämä asiat itse,mutta kuhan itsekseni pähkäilen
Ap

Vierailija
9/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee omasta tahdosta parantua. Omahoitokin on tärkeää ammattiavun ja lääkkeiden lisänä. Vertaistukikin on tärkeää. Taipumus kulkee mukana läpi elämän, mutta hyviäkin jaksoja on.

Vierailija
10/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena ahdistuneisuushäiriö sekä myös paniikkihäiriö. Ilmeni ikävuosina 15-25. Lähinnä käytin lääkkeenä viinaa silloin kun oli niin paha olo ettei muuten kestänyt. Terapialässytyksestä en kokenut olevan mitään apua, ja mulle määrättyjä lääkkeitä en halunnut/uskaltanut syödä luettuani sivuvaikutuslistan. Minulle määrättiin erästä SSRI-ryhmän masennuslääkettä. Katsoin paremmaksi ottaa vain tarvittaessa "lääkkeeni" kuin olla jonkun alla jatkuvasti. 

Minulta häiriö meni ajan myötä itsestään ohi. Jotenkin opin olemaan niin ulkopuolinen omille oloilleni, etten enää vaan välittänyt niistä. Saatoin kuin ulkopuolisena rauhassa katsella, että ahaa, ahdistusta, tai kas, paniikkikohtaus: no, ei hätää mitään menee kohta ohi. Sitten kun saavutin tällaisen välinpitämättömyyden kaikkia olojani kohtaan, kohtaukset ja ahdistus loppuivat.

Vierailija
11/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ahdistuneisuushäiriö. Ja niitä on monia, mm paniikihäiriö kuuluu tähän ryhmän. Häiriö voi olla myös lievä. Tai vaikea.

Vierailija
12/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ja paineet on eri asia kuin ahdistusongelma. Ensimmäinen häviää kun stressi katoaa, jälkimmäinen ei.

Vierailija
13/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa psykoterapia 120 egee/tunti. Kelasta saa osa korvauksen, jos psykiatrialta lähete.

Vierailija
14/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19) saa poikasi sairauspv. rahaa ilman muuta. Ole huoleti.

Vierailija
15/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:13"]

Vai taipumus josta ajan kanssa eroon.. No, kellä mitenkin. Itse olen kyseisen sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Lääkitys ja psykoterapia. Viimeksi mainittu vain sen verran tyyristä että kognit.terapiajaksoja vain silloin tällöin. Maksan itse. 120 € tunti. Kymmenen kertaa maksaa jo yli tonnin ja eläkkeeni ei ole suuri, n.1500netto/kk. Tsemppiä ja apua tosiaan hakemaan. N45

[/quote]

No kyllä se vaan monilla jossain vaiheessa helpottaa. Esimerkiksi nuorilla ja nuorilla aikuisilla on monenlaisia paineita ja stressiä, sitten kun on elämä raiteillaan voi helpottaa kaikin puolin.

[/quote]

Ahdistuneisuushäiriöiden ominaisuus on juuri se että ne eivät johdu ulkoisista stressitekijöistä. Siksi ne ovatkin häiriöitä eikä luonnollinen reaktio paineisiin. Esim. itselläni paniikkihäiriö puhkesi kun elämässä oli kaikki niin hyvin kuin ikinä voi olla: olin juuri valmistunut maisteriksi, oli ihana miesystävä, uusi koti, uusi työpaikka isosta firmasta. Ja sitten iski kuin kirkkaalta taivaalta masennus ja paniikkihäiriö.

Vierailija
16/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita kokemuksia?

Vierailija
17/27 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:13"]

Vai taipumus josta ajan kanssa eroon.. No, kellä mitenkin. Itse olen kyseisen sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Lääkitys ja psykoterapia. Viimeksi mainittu vain sen verran tyyristä että kognit.terapiajaksoja vain silloin tällöin. Maksan itse. 120 € tunti. Kymmenen kertaa maksaa jo yli tonnin ja eläkkeeni ei ole suuri, n.1500netto/kk. Tsemppiä ja apua tosiaan hakemaan. N45

[/quote]

No kyllä se vaan monilla jossain vaiheessa helpottaa. Esimerkiksi nuorilla ja nuorilla aikuisilla on monenlaisia paineita ja stressiä, sitten kun on elämä raiteillaan voi helpottaa kaikin puolin.
[/quote]

Silloin ei taida olla kyseessä ahdistuneisuushäiriö varsinaisessa merkityksessään.

Vierailija
18/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle kalaöljyä! Googlaa tutkimustuloksia, kuinka kalaöljy vaikuttaa mielialaan. Oma lievä masennus/ahdistanut olo katosi sillä vuosia sitten. Kerran lopetin kalaöljyn reiluksi puoleksi vuodeksi ja huomasin "väsyväni" taas.

Tiedän että ahdistus ja masennus eivät ole sama asia, mutta samassa sarjassa painivat.

Vierailija
19/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljystä ei ole haittaa. Joskus tarvitaan lääkitystä.

Vierailija
20/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kai se on vain taipumus joka ihmisellä on ikänsä. Ajan kanssa oppii varmaan (toivon mukaan) jotain keinoja pärjätä ahdistuksen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme