Oudoimpia eväitä työkavereilla
Mulla oli kesätöissä sellainen naispuolinen työkaveri, joka söi lounastauoilla aina keitettyjä sellaisia jo keltuaisen viherryttämiä kananmunia eikä mitään muuta. Ällötti syödä sitä vastapäätä. Onko muilla kokemuksia yhtä oudoista ruokailutottumuksista työpaikoilla?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa se, että työpaikan paksuimmat mammat istuvat tämän tästä (vähintään 3 kertaa työvuoron aikana) keittiössä pupeltamassa ja hoikat ehtivät hädin tuskin käydä yhdellä tauolla hätäisesti vetämässä pari leipää naamaansa. Ilkeävät jättää nälkäisemmän päivystämään, kun itse vaappuvat jo toista tai kolmatta kertaa ahtamaan apetta turvonneeseen ruhoonsa.
Ei sitä muuten paksuna pysy, jos ei pupella
Fitnessiä harrastavalla työkaverillani on aina pienissä pusseissa ja rasioissa jotain tosi tarkkaan mitattuja ja aika valjuja ruoka-aineita lounaaksi. Tyyliin yhdessä pussissa 100 grammaa maustamatonta kanan jauhelihaa, yhdessä rasiassa munanvalkuaisia tai pinaattia, päälle joku outo proteiinijauhejuoma.
Ei siis häiritse minua millään tavalla (miksi häiritsisi), mutta huvittaa kun hänen lounaansa näyttää aina joltain mitä astronautit syövät avaruusaluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassani oli sellainen nuorehko naisihminen, jolla oli usein eväänä pikanuudeleita. No ei siinä mitään, nehän ovat halpoja ja nopeita napata hyllystä mukaan. Mutta hänellä oli tapana syödä annos lähes loppuun ja säästää sitten ne rippeet seuraavalle aterialle. Siis ne rasvaisessa vedessä lilluvat muutamat hassut nuudelinkiekurat, jotka seuraavaan herkuttelutuokioon mennessä olivat lionneet pehmeäksi mössöksi. Parhaassa tapauksessa seassa lillui vielä purkkitonnikalan limaisia rippeitä, sillä hänellä oli tapana silloin tällöin ryydittää annosta tonnarilla. Eikun jääkaapista mikroon vaan.
Hyi helvetti kun nousee pala kurkkuun pelkästään sitä muistellessa! :D Ja tiedän siis varmuudella, että kyse ei ollut esimerkiksi rahapulasta. Kyseessä oli muutenkin vähän erikoinen tapaus, jolla oli tapana pukeutua niin avokaulaisiin tai muuten vaan liian isoihin puseroihin, että jossain vaiheessa päivää kaula-aukko valui rintojen alapuolelle ja sitten hän kuljeskeli siellä rintaliivit esillä kunnes joku huomautti asiasta. Apua....
Oliko blondi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa se, että työpaikan paksuimmat mammat istuvat tämän tästä (vähintään 3 kertaa työvuoron aikana) keittiössä pupeltamassa ja hoikat ehtivät hädin tuskin käydä yhdellä tauolla hätäisesti vetämässä pari leipää naamaansa. Ilkeävät jättää nälkäisemmän päivystämään, kun itse vaappuvat jo toista tai kolmatta kertaa ahtamaan apetta turvonneeseen ruhoonsa.
Tässä ei onneksi ollut yhtään 'v.i.h.a'-puhetta mukana. Kiva lukea tasapainoisen aikuisen rakentavaa tekstiä. Vai miten noin omasta mielestä onnistuit tuomaan asiasi esille?
Miksi ihmeessä pitäisi kaunistella? Sanon asian niin kuin asia on.
Eihän mekään sanota sua kus1pääksi tms. vaikka selvästi sellainen olet. Aikuinen ihminen pystyy pitämään mölyt mahassaan.
Kyllä se vaan laittaa vituttamaan, kun pitää itse riutua 8 tuntia verensokerit miinuksella ja toiset käyvät mättämässä lisää läskiä lanteille. Sori, jos et kestä totuutta. Vai uulutko itse työpaikalla mässäilijöihin ja kommenttini osuu siksi ihon alle?
On kyllä pelkää omaa hölmöyttä, jos ei "pääse" syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta kaikki ns, "haiseva" ruoka pitää syödä muualla kuin yhteisessä taukohuoneessa. Eilenkin taas oksetti, kun joku kollega mussutti jotain kotoa yli jäänyttä ja mikrossa lämmitettyä perunamössöä ja koko keittiö haisi sitten eltaantuneelle lämpimälle ruoalle. En halua haistella toisten ruokia, kun menen itse teelle keittiöön.
Myös öljytonnikala suoraan purkista saa koko keittiön löyhkäämään ihan yrjölle.
Lähes kaikki ruokahan tuoksuu jollekin. Se on sitten makuasia miten sen tuoksun kokee. Jos on niin hajuherkkä että eri ruokien tuoksut häiritsee, niin kannattaa varmaan itse sitten ruokailla jossain omissa oloissaan. Et voi vaatia että muut sinun vuoksesi söisivät tyyliin pelkkiä voileipiä lounaalla.
Omissa oloissaan joo, mutta samassa ruokailutilassa joudumme kaikki töissä syömään ja kyllä sinne jää leijumaan omaa vuoroa edeltävän kollegan "sinihomejuustokiusauksen" viehättävä lemu, vaikka eri aikaan syömmekin. Ei siis auta asiaa.
Voi vattu mitä nillitystä. Ruokailutilassa ei saa tuoksua ruoka. Oletko niitä tyyppejä, jotka huomauttelevat bussissa kanssamatkustajille hajuvesistä ja valittavat kun yläkerran naapuri on ”kanta-astuja”?
Varmasti jättelee myös passiivisaggressiivisia heippalappuja.
Ei kananmunien syömisessä ole mitään outoa. Hyvä eväs ja loistavaa ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Lakatkaa riitelemästä ja kertokaa niitä hupsuja eväitä!
No minulla on yksi, vaikka ei tämä kovin paha ole: työkaverilla on tapana syödä töissä kotona valmiiksi keitettyjä tortellineja, joiden sekaan hän sitten sotkee silputtua salaattia. Siis ei mitään rucolaa tai muuta yrttiä, vaan ihan sellaista pilkottua jäävuorisalaattia. Niistä hän sitten sekoittaa sellaisen hakkeluksen. Ihmettelen aina, että miksi ei vain voi syödä niitä tortellineja erikseen ja salaattia siinä sivussa. Mutta kukin toki tavallaan.
Tätä on alapeukuteltu niin paljon, että tarkoittaako tämä sitä että ihmiset yleisestikin syövät tuollaista salaattisekoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta kaikki ns, "haiseva" ruoka pitää syödä muualla kuin yhteisessä taukohuoneessa. Eilenkin taas oksetti, kun joku kollega mussutti jotain kotoa yli jäänyttä ja mikrossa lämmitettyä perunamössöä ja koko keittiö haisi sitten eltaantuneelle lämpimälle ruoalle. En halua haistella toisten ruokia, kun menen itse teelle keittiöön.
Entäpä jos joku toinen inhoaakin teen hajua?
En juo kahvia enkä teetä, mutta minusta kahvi tuoksuu, tee haisee, mutta ei ikinä tulisi mieleeni valittaa venäläiselle tai japanilaiselle kollegalle eväistä.
Amerikkalaisella kollegalla on usein voileipä, jonka välissä on sipsejä. Mitä helv…
Vierailija kirjoitti:
Oudointa (ja vastenmielisintä) on nähdä, kun lihava/ylipainoinen ihminen syö ylipäätään mitä vaan. Tekisi mieli sanoa, että "älä ota enää" ja ehkä pärjäät työpäivän edes ilman ruokaa.
Normaali monipuolinen työpaikkalounas oikeassa annoskoossa ei lihota vaan päinvastoin auttaa painonhallinnassa. Kyllä se on se kaikki muu mitä aterioiden välillä, vapaa-ajalla illalla kotona ja viikonloppuisin viihteellä mussutetaan ja lipitetään joka lihottaa. Hoikat ja normaalipainoiset ihmiset syövät kunnon lounaita eivätkä suinkaan pidä itseään nälässä. Painoero tulee siitä napostelusta ja limujen imuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko ns. outoa, mutta yksi työkaveri on monta vuotta syönyt täysin samat eväät lounastauolla; juusto-kinkkusämpylä, trippi ja banaanijogurtti. Siis ei koskaan mitään muuta.
Tämä oon varmaan minä. Syön joka ikinen päivä töissä samat eväät. Työkaverit on tätä avoimesti ihmetelleetkin. En tiedä mikä siinä on niin outoa. Syön kuitenkin kotona vaihtelevanlaista ruokaa.
Sulla on hyvä rutiini, joka säästää aikaa ja energiaa tärkeämpiin juttuihin, kun ei tartte joka päivä yrittää keksiä pyörää uudelleen. :)
Hainevät ainakin ovat epäeettisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kananmunien syömisessä ole mitään outoa. Hyvä eväs ja loistavaa ravintoa.
Ei niissä mitään muuta vikaa olekaan kuin haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki ruokahan tuoksuu jollekin. Se on sitten makuasia miten sen tuoksun kokee. Jos on niin hajuherkkä että eri ruokien tuoksut häiritsee, niin kannattaa varmaan itse sitten ruokailla jossain omissa oloissaan. Et voi vaatia että muut sinun vuoksesi söisivät tyyliin pelkkiä voileipiä lounaalla.
Omissa oloissaan joo, mutta samassa ruokailutilassa joudumme kaikki töissä syömään ja kyllä sinne jää leijumaan omaa vuoroa edeltävän kollegan "sinihomejuustokiusauksen" viehättävä lemu, vaikka eri aikaan syömmekin. Ei siis auta asiaa.
Voi vattu mitä nillitystä. Ruokailutilassa ei saa tuoksua ruoka. Oletko niitä tyyppejä, jotka huomauttelevat bussissa kanssamatkustajille hajuvesistä ja valittavat kun yläkerran naapuri on ”kanta-astuja”?
Läskeillä menee taas tunteisiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskeillä menee taas tunteisiin...
Miten läskiys liittyy tähän hajukeskusteluun millään tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei onneksi ollut yhtään 'v.i.h.a'-puhetta mukana. Kiva lukea tasapainoisen aikuisen rakentavaa tekstiä. Vai miten noin omasta mielestä onnistuit tuomaan asiasi esille?
Miksi ihmeessä pitäisi kaunistella? Sanon asian niin kuin asia on.
Niinpä, ei kaikilla riitä eväät edes hieman sensuroida omaa tekstiään siistimmäksi. Lapset ja heikkolahjaiset esim.
Yhdellä vanhemmalla rouvalla on töissä aina täytetty sämpylä. No siinä ei ole mitään kummallista tietenkään. Kerran häneltä putosi lautanen lattialle ja täytteet sinne tänne. Sanoin, että se sun joku pihvi tai joku lensi tänne tuolin taakse. Rouva sanoi, ettei se ole mikään pihvi vaan lehmän kieli :D on kuulemma syönyt sellaisen päivittäin siitä saakka kun tuli töihin n. 20 vuotta sitten.
Ja joo, hyvä että eläimestä käytetään kaikki osat hyödyksi, mutta silti sen jälkeen oli hieman etovaa syödä häntä vastapäätä kun tiesi mitä siellä sämpylän välissä oli.
Meillä on nuoria miehiä töissä ja sen huomaa, kenellä ei ole emäntää tai kotona opetettu ruokailua.
Yksi (nykyisin varsin menestynyt laulaja) toi koko päivän evääksi kaksi tomaattia. Jääkaapissa ei kuulema ollut muuta kiinteää. Toinen syö usein 300g paketillisen leikkeleitä. Kalkkunaa tai kinkkua. Eikä kyse ole mistään proteiinitankkauksesta, hänestä ne on vaan niin käteviä.