Oudoimpia eväitä työkavereilla
Mulla oli kesätöissä sellainen naispuolinen työkaveri, joka söi lounastauoilla aina keitettyjä sellaisia jo keltuaisen viherryttämiä kananmunia eikä mitään muuta. Ällötti syödä sitä vastapäätä. Onko muilla kokemuksia yhtä oudoista ruokailutottumuksista työpaikoilla?
Kommentit (92)
Lakatkaa riitelemästä ja kertokaa niitä hupsuja eväitä!
No minulla on yksi, vaikka ei tämä kovin paha ole: työkaverilla on tapana syödä töissä kotona valmiiksi keitettyjä tortellineja, joiden sekaan hän sitten sotkee silputtua salaattia. Siis ei mitään rucolaa tai muuta yrttiä, vaan ihan sellaista pilkottua jäävuorisalaattia. Niistä hän sitten sekoittaa sellaisen hakkeluksen. Ihmettelen aina, että miksi ei vain voi syödä niitä tortellineja erikseen ja salaattia siinä sivussa. Mutta kukin toki tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa minusta on se kun toiset ihmettelee kollegojen ruokia / ruokatapoja.
Samaa ajattelin minä.Todella outoa kytätåän toisen lounasevät tai välipala evät.Kyllä on yksitotista touhua ja ihmisiä,joissain työpaikossa.Voi pyhä Sylvi sentään!
No se on kyllä jo todella outoa, jos jollain on eviä eväinä!
Tässä sen näkee, miksi moni lihava inhoaa muiden nähden syömistä: jos syö kevyemmin, feikkaa, ja tuhdimpi ruoka taas on turhaa noin läskille. :/
Vierailija kirjoitti:
Nykyisellä työpaikalla yksi syö 90% päivistä roiskeläpän. Toinen vaihtoehto on kaurapuuro.
Toinen hlö syö aina kaupan juustosämpylän, mehukeiton ja hedelmän.
Miehen työpaikalla on sitkeä tyyppi joka vetää jo viidettä vuotta ruualla pari kpl jauhomakkaraa mikrotettuna. Yhhh.
Minä olin joskus parikymmentä vuotta sitten töissä kaupassa, jossa työkaverina oli juurikin tuollainen makkaramikrottaja! Joka ikinen päivä se mikrossa kuumennettu HK:n sininen. Ei koskaan mitään höystettyä tai lisuketta kyljessä, pelkkä makkaranletku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa minusta on se kun toiset ihmettelee kollegojen ruokia / ruokatapoja.
Samaa ajattelin minä.Todella outoa kytätåän toisen lounasevät tai välipala evät.Kyllä on yksitotista touhua ja ihmisiä,joissain työpaikossa.Voi pyhä Sylvi sentään!
No hieman yksitotisia taidatte olla itse. Ei kaikkea tarvitse aina ottaa niin vakavasti, näistä kehkeytyy joskus ihan hauskoja hupiketjuja. Ei tarvitse tulla tänne jeesustelemaan, jos ei kerran kiinnosta yhtään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa se, että työpaikan paksuimmat mammat istuvat tämän tästä (vähintään 3 kertaa työvuoron aikana) keittiössä pupeltamassa ja hoikat ehtivät hädin tuskin käydä yhdellä tauolla hätäisesti vetämässä pari leipää naamaansa. Ilkeävät jättää nälkäisemmän päivystämään, kun itse vaappuvat jo toista tai kolmatta kertaa ahtamaan apetta turvonneeseen ruhoonsa.
Tässä ei onneksi ollut yhtään 'v.i.h.a'-puhetta mukana. Kiva lukea tasapainoisen aikuisen rakentavaa tekstiä. Vai miten noin omasta mielestä onnistuit tuomaan asiasi esille?
Miksi ihmeessä pitäisi kaunistella? Sanon asian niin kuin asia on.
Eihän mekään sanota sua kus1pääksi tms. vaikka selvästi sellainen olet. Aikuinen ihminen pystyy pitämään mölyt mahassaan.
ei muuta kuin pelkkää lihapiirakkaa ilman mausteita vuosikausia. Ei ollut oppinut syömään aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta kaikki ns, "haiseva" ruoka pitää syödä muualla kuin yhteisessä taukohuoneessa. Eilenkin taas oksetti, kun joku kollega mussutti jotain kotoa yli jäänyttä ja mikrossa lämmitettyä perunamössöä ja koko keittiö haisi sitten eltaantuneelle lämpimälle ruoalle. En halua haistella toisten ruokia, kun menen itse teelle keittiöön.
Myös öljytonnikala suoraan purkista saa koko keittiön löyhkäämään ihan yrjölle.
Lähes kaikki ruokahan tuoksuu jollekin. Se on sitten makuasia miten sen tuoksun kokee. Jos on niin hajuherkkä että eri ruokien tuoksut häiritsee, niin kannattaa varmaan itse sitten ruokailla jossain omissa oloissaan. Et voi vaatia että muut sinun vuoksesi söisivät tyyliin pelkkiä voileipiä lounaalla.
Omissa oloissaan joo, mutta samassa ruokailutilassa joudumme kaikki töissä syömään ja kyllä sinne jää leijumaan omaa vuoroa edeltävän kollegan "sinihomejuustokiusauksen" viehättävä lemu, vaikka eri aikaan syömmekin. Ei siis auta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverillani on aina eväänä samanlainen kanasalaatti. Ei mitenkään outo eväs, mutta tätä on nyt jatkunut ainakin kolme vuotta. Ihmettelen, eikö hän kaipaa ollenkaan vaihtelua, itse kyllästyn samaan ruokaan jo kahdessa päivässä.
Mä jotenkin ymmärrän tuon. Kun löytää yhden ns. "hyvän vaihtoehdon" niin ei vaan jaksa käyttää aikaa eikä energiaa eväiden ideoimiseen eikä miettimiseen. Itsekin nappaan aina melkein saman setin kaupasta evääksi. Ei vaan jaksa. Ruoka on töissä pelkkää polttoainetta. Ei siellä ehdi kuitenkaan nauttia syömisestä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa se, että työpaikan paksuimmat mammat istuvat tämän tästä (vähintään 3 kertaa työvuoron aikana) keittiössä pupeltamassa ja hoikat ehtivät hädin tuskin käydä yhdellä tauolla hätäisesti vetämässä pari leipää naamaansa. Ilkeävät jättää nälkäisemmän päivystämään, kun itse vaappuvat jo toista tai kolmatta kertaa ahtamaan apetta turvonneeseen ruhoonsa.
Tässä ei onneksi ollut yhtään 'v.i.h.a'-puhetta mukana. Kiva lukea tasapainoisen aikuisen rakentavaa tekstiä. Vai miten noin omasta mielestä onnistuit tuomaan asiasi esille?
Miksi ihmeessä pitäisi kaunistella? Sanon asian niin kuin asia on.
Eihän mekään sanota sua kus1pääksi tms. vaikka selvästi sellainen olet. Aikuinen ihminen pystyy pitämään mölyt mahassaan.
Kyllä se vaan laittaa vituttamaan, kun pitää itse riutua 8 tuntia verensokerit miinuksella ja toiset käyvät mättämässä lisää läskiä lanteille. Sori, jos et kestä totuutta. Vai uulutko itse työpaikalla mässäilijöihin ja kommenttini osuu siksi ihon alle?
Vierailija kirjoitti:
Munat pitäis kyllä vetää kotosalla ei töissä. Ne haisevat ihan kananmunapierulle. Yleensäkin ihmiset voisivat syödä töissä kevyesti. Ei siellä tarvitse vetää rekkamiehen annosta lasagnea tai makkarakastiketta ja vielä lisäksi kahdella kahvitauolla leipää ja pullaa ja muuta puppua. Ei ihme, että akoillakin on persiit kuin leivinuunit, kun kauhealla hädällä tumpataan ruokaa nenän alle, vaikka parempi olisi välillä olla ilman.
Tuo on miehekästä puhetta.
Voi vain arvailla mihinkä evoluutio meitä vie ja millainen on lautasen koko 100 vuoden päästä.
Itse veikkailen että ihmiselle alkaa muodostua silla pikkuhiljaa kuonon tapainen koska se helpottaa hamburilaisen syömistä sillai siististi eikä ole posket ketsupissa...Voi viedä naisenkin autosta sisälle syömään kun ei ole yltpäältä naamaansa tuhrinut.
Yksi työkaveri osti nuudeli paketin ja söi nuudelit kuivana :D
Mulla oli kanssa työkaveri joka söi joka päivä aamulla kaurapuuroa, lounaaksi pinaattikeiton ja kertoi vielä illalla syövänsä kotona aina samaa, en nyt muista mikä oli iltaruoka. Vuosikausia tätä samaa, ei koskaan edes jotain toista pakastekeittoa tai muuta lounaalla.
Ei koskaan lähtenyt muiden kanssa ulos lounaalle, vaikka yleensä myös evästäjät kävivät välillä. Jotkut ei tykännyt lounasravintolasta, mutta lähtivät mukaan sushille tms., Joillan oli säästökuuria ja tulivat mukaan, jos mentiin yhteen tosi halpaan paikkaan ja muita vastaavia harvoin käyviä, mutta tämä yksi ei koskaan. Jossain virallisemmissa pikkujouluissa ja vastaavissa mihin oli "pakko" mennä, söi kyllä ravintolaruokaa ja kehuikin paljon.
Välillä tätä ihmettelin, kun itselle myös arjen kokemukset on tärkeitä ja monotonisiin päiviin haluaa vaihtelua, vaatteilla, ruualla jne. Mutta jokainen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Munat pitäis kyllä vetää kotosalla ei töissä. Ne haisevat ihan kananmunapierulle. Yleensäkin ihmiset voisivat syödä töissä kevyesti. Ei siellä tarvitse vetää rekkamiehen annosta lasagnea tai makkarakastiketta ja vielä lisäksi kahdella kahvitauolla leipää ja pullaa ja muuta puppua. Ei ihme, että akoillakin on persiit kuin leivinuunit, kun kauhealla hädällä tumpataan ruokaa nenän alle, vaikka parempi olisi välillä olla ilman.
No eihän toisten syömiset kenellekään kuulu. Muistan vaan pari entistä työkaveria jotka söi koko ajan. Aamupala + kahvi / tee - hetki töitä - aamupäivän välipala + kahvi / tee - hetki töitä - lounas - välipala + kahvi / tee - kotiin syömään 😅 Ja mietin vaan että a) miten se saa työt tehtyä tuolta syömiseltä ja b) miten se jaksaa koko ajan syödä. Illalla tietty päivällinen + iltapala + jäätelöä tai muita herkkuja kun lapset menneet nukkumaan. Sitten vielä valittaa kahvi- tai ruokapöytäkeskustelussa kun paino nousee 🤔
Niin ja noi välipalat aina jotain sokerijugurttia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverillani on aina eväänä samanlainen kanasalaatti. Ei mitenkään outo eväs, mutta tätä on nyt jatkunut ainakin kolme vuotta. Ihmettelen, eikö hän kaipaa ollenkaan vaihtelua, itse kyllästyn samaan ruokaan jo kahdessa päivässä.
Mä jotenkin ymmärrän tuon. Kun löytää yhden ns. "hyvän vaihtoehdon" niin ei vaan jaksa käyttää aikaa eikä energiaa eväiden ideoimiseen eikä miettimiseen. Itsekin nappaan aina melkein saman setin kaupasta evääksi. Ei vaan jaksa. Ruoka on töissä pelkkää polttoainetta. Ei siellä ehdi kuitenkaan nauttia syömisestä mitenkään.
Mä ostan aina kaupan kana-ceasar-salaatin (Hetki tai Pirkka) ja jätän krutongit syömättä jos en ehdi tehdä kotona eväitä mukaan. Eniten maailmassa ärsyttää ostaa joku paska eväs ja pettyä. Ainoa ilo päivässä 😅
Vierailija kirjoitti:
Musta kaikki ns, "haiseva" ruoka pitää syödä muualla kuin yhteisessä taukohuoneessa. Eilenkin taas oksetti, kun joku kollega mussutti jotain kotoa yli jäänyttä ja mikrossa lämmitettyä perunamössöä ja koko keittiö haisi sitten eltaantuneelle lämpimälle ruoalle. En halua haistella toisten ruokia, kun menen itse teelle keittiöön.
Entäpä jos joku toinen inhoaakin teen hajua?
Se keltuaisen " jo " viherrytämä muna on vaan väärin jäähdytetty keittämisen jälkeen, ei siinä sinäänsä mitään vikaa ole, kauneusvirhe vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki ruokahan tuoksuu jollekin. Se on sitten makuasia miten sen tuoksun kokee. Jos on niin hajuherkkä että eri ruokien tuoksut häiritsee, niin kannattaa varmaan itse sitten ruokailla jossain omissa oloissaan. Et voi vaatia että muut sinun vuoksesi söisivät tyyliin pelkkiä voileipiä lounaalla.
Omissa oloissaan joo, mutta samassa ruokailutilassa joudumme kaikki töissä syömään ja kyllä sinne jää leijumaan omaa vuoroa edeltävän kollegan "sinihomejuustokiusauksen" viehättävä lemu, vaikka eri aikaan syömmekin. Ei siis auta asiaa.
Voi vattu mitä nillitystä. Ruokailutilassa ei saa tuoksua ruoka. Oletko niitä tyyppejä, jotka huomauttelevat bussissa kanssamatkustajille hajuvesistä ja valittavat kun yläkerran naapuri on ”kanta-astuja”?
Tämä oon varmaan minä. Syön joka ikinen päivä töissä samat eväät. Työkaverit on tätä avoimesti ihmetelleetkin. En tiedä mikä siinä on niin outoa. Syön kuitenkin kotona vaihtelevanlaista ruokaa.