Oudoimpia eväitä työkavereilla
Mulla oli kesätöissä sellainen naispuolinen työkaveri, joka söi lounastauoilla aina keitettyjä sellaisia jo keltuaisen viherryttämiä kananmunia eikä mitään muuta. Ällötti syödä sitä vastapäätä. Onko muilla kokemuksia yhtä oudoista ruokailutottumuksista työpaikoilla?
Kommentit (92)
Olen itse huomannut, että tukevammat tädit rupeavat kopioimaan eväitäni, kun luulevat, että niillä pysyn hoikkana. Siinäpä yrittävät! :o)))))))))))))))))
Nykyisellä työpaikalla yksi syö 90% päivistä roiskeläpän. Toinen vaihtoehto on kaurapuuro.
Toinen hlö syö aina kaupan juustosämpylän, mehukeiton ja hedelmän.
Miehen työpaikalla on sitkeä tyyppi joka vetää jo viidettä vuotta ruualla pari kpl jauhomakkaraa mikrotettuna. Yhhh.
Yksi työkaveri syö jokapäivä saman mikropastan, luulisi että alkaisi jo kyllästyttää tuo maku.
Meillä laitetaan nimikirjaimet eväisiin, hänen ei kyllä tarttisi. 😅
Venäläinen kollega söi usein sellaisia pieniä mustekalan lonkeroita. Se oksetti kun lilluivat jääkaapissa.
Tuo hajuista valittaminen on kyllä jännää. Kahvi haisee joka paikassa ja aina. Kahvi on veruke ties mihin. Kahvitauko on aina paikallaan. Eikä oikeastaan ketään haittaa.
Itse kaipaisin kahvittoman työpaikan. Ne tupakkahönkyrit voisivat myös häipyä pöydistä hittoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa se, että työpaikan paksuimmat mammat istuvat tämän tästä (vähintään 3 kertaa työvuoron aikana) keittiössä pupeltamassa ja hoikat ehtivät hädin tuskin käydä yhdellä tauolla hätäisesti vetämässä pari leipää naamaansa. Ilkeävät jättää nälkäisemmän päivystämään, kun itse vaappuvat jo toista tai kolmatta kertaa ahtamaan apetta turvonneeseen ruhoonsa.
Tässä ei onneksi ollut yhtään 'v.i.h.a'-puhetta mukana. Kiva lukea tasapainoisen aikuisen rakentavaa tekstiä. Vai miten noin omasta mielestä onnistuit tuomaan asiasi esille?
en tiedä mitään työkaverien eväistä koska en seuraa mitä ne syö enkä ole samaan aikaan taukohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa se, että työpaikan paksuimmat mammat istuvat tämän tästä (vähintään 3 kertaa työvuoron aikana) keittiössä pupeltamassa ja hoikat ehtivät hädin tuskin käydä yhdellä tauolla hätäisesti vetämässä pari leipää naamaansa. Ilkeävät jättää nälkäisemmän päivystämään, kun itse vaappuvat jo toista tai kolmatta kertaa ahtamaan apetta turvonneeseen ruhoonsa.
Eli hoikat polkevat omia oikeuksiaan. Tauot ois hyvä pitää sen sijaan että tekee ilmaista työtä työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Musta kaikki ns, "haiseva" ruoka pitää syödä muualla kuin yhteisessä taukohuoneessa. Eilenkin taas oksetti, kun joku kollega mussutti jotain kotoa yli jäänyttä ja mikrossa lämmitettyä perunamössöä ja koko keittiö haisi sitten eltaantuneelle lämpimälle ruoalle. En halua haistella toisten ruokia, kun menen itse teelle keittiöön.
Myös öljytonnikala suoraan purkista saa koko keittiön löyhkäämään ihan yrjölle.
Lähes kaikki ruokahan tuoksuu jollekin. Se on sitten makuasia miten sen tuoksun kokee. Jos on niin hajuherkkä että eri ruokien tuoksut häiritsee, niin kannattaa varmaan itse sitten ruokailla jossain omissa oloissaan. Et voi vaatia että muut sinun vuoksesi söisivät tyyliin pelkkiä voileipiä lounaalla.
Kyllä ne on olleet niitä erilaisista kulttuureista tulleiden kotieväät omien ruokavalioidensa mukaan. Mielenkiintoisia keskusteluja niistä on syntynyt. Ei outoa negatiivisella tavalla.
Se kyllä oudoksutti kun yhdellä lapsella oli iltapäivä eväänä simpukoita. Näyttivät minusta ällöille(olen maistanut myöhemmin enkä pitänyt).
Huvittaa aina ne tuhdeimmat tädit, jotka syö aina jotain salaattia ja sen kun turpoavat vaan silmissä. Ketähän ne siinä huijaa.
Työkaverillani on aina eväänä samanlainen kanasalaatti. Ei mitenkään outo eväs, mutta tätä on nyt jatkunut ainakin kolme vuotta. Ihmettelen, eikö hän kaipaa ollenkaan vaihtelua, itse kyllästyn samaan ruokaan jo kahdessa päivässä.
Olin hetken työpaikassa, jonka työntekijät söivät työpöydillään ja tekivät siis samalla töitä ja jos joskus harvoin lähdettiin ruokalaan, niin työpuhelimeen oli pakko vastata :O
En ole koskaan aiemmin törmännyt moiseen. Kyllä normaalissa työpaikassa pidetään lakisääteiset tauot.. Tsemppiä vaan sinne kauheaan työpaikkaan! Ei ihme että siellä oli todella huono henki.
Kaksi mikrossa lämmitettyä atrian pientä roiskeläppäpizzaa vastakkain ja välissä kahden sentin turun sinappitäyte. "Varastomiehen erikoinen".
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa minusta on se kun toiset ihmettelee kollegojen ruokia / ruokatapoja.
Samaa ajattelin minä.Todella outoa kytätåän toisen lounasevät tai välipala evät.Kyllä on yksitotista touhua ja ihmisiä,joissain työpaikossa.Voi pyhä Sylvi sentään!
Entisessä työpaikassani oli sellainen nuorehko naisihminen, jolla oli usein eväänä pikanuudeleita. No ei siinä mitään, nehän ovat halpoja ja nopeita napata hyllystä mukaan. Mutta hänellä oli tapana syödä annos lähes loppuun ja säästää sitten ne rippeet seuraavalle aterialle. Siis ne rasvaisessa vedessä lilluvat muutamat hassut nuudelinkiekurat, jotka seuraavaan herkuttelutuokioon mennessä olivat lionneet pehmeäksi mössöksi. Parhaassa tapauksessa seassa lillui vielä purkkitonnikalan limaisia rippeitä, sillä hänellä oli tapana silloin tällöin ryydittää annosta tonnarilla. Eikun jääkaapista mikroon vaan.
Hyi helvetti kun nousee pala kurkkuun pelkästään sitä muistellessa! :D Ja tiedän siis varmuudella, että kyse ei ollut esimerkiksi rahapulasta. Kyseessä oli muutenkin vähän erikoinen tapaus, jolla oli tapana pukeutua niin avokaulaisiin tai muuten vaan liian isoihin puseroihin, että jossain vaiheessa päivää kaula-aukko valui rintojen alapuolelle ja sitten hän kuljeskeli siellä rintaliivit esillä kunnes joku huomautti asiasta. Apua....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hoikat polkevat omia oikeuksiaan. Tauot ois hyvä pitää sen sijaan että tekee ilmaista työtä työnantajalle.
Ja jätetään myymälä ilman henkilökuntaa? Yritän mennä keittiöön laittamaan teevettä kiehumaan, niin sieltä jo "aktiivisesti ruoka-aikoina kotona ollut" kollega" huikkaa saman tien pöydän äärestä ruoka suussa, että "Ei voi olla monta henkilöä samaan aikaan tauolla!!". Niin kysyn vaan, että koskakohan ne tauot pitäisi, kun aina on joku paremmin syönyt työkaveri mussuttamassa taukotilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei onneksi ollut yhtään 'v.i.h.a'-puhetta mukana. Kiva lukea tasapainoisen aikuisen rakentavaa tekstiä. Vai miten noin omasta mielestä onnistuit tuomaan asiasi esille?
Miksi ihmeessä pitäisi kaunistella? Sanon asian niin kuin asia on.
Tunan syöjä varmaan karppasi👍