Työnantajani pakottaa ottamaan kolmannen piikin
Niin. Kaksi ei enää kuulemma riitä tai ei saa mitään enää. Ei edes työttömyyspäivärahaa tai mitään. Enpä todellakaan tiedä, mutta olen shokissa. Toki ymmärrän että olemme sota alalla että pitää se ottaa. Työnantajani kuitenkin mainitsi ettei se kaksi riitä vaan pitää olla kolmas. Millä oikeudella meidät pitää pakottaa tähän? Työni saaminen olisi vaikeaa oman vammani vuoksi ja muutenkin. Onko ketään joka olisi ottanut pakon uhalla rokotteen tai erityisesti haluan kuulla niiltä jotka ovat irtisanoutuneet tästä rokotepakon ohella? Millainen elämä varsinkin teillä on?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin pomolta on tullut viestejä aina kun täälläpäin paljon koronaa liikkeellä että olisi hyvä välttää lähikontakteja on rokotettu tai ei jottei sitä koronaa vie potilaisiin koska korona tarttuu yhtålailla on rokotettu tai ei.
Tuo on todella törkeä viesti.
Ajattele se valtion lähettämänä, uhrinsa kautta.
Siis todella fiksu viesti vaikka tuo mikä viestiin oli kirjoitettu on sellainen asia minkä pitäisi jokaisen itse tajuta ilman erillisiä viestejä
Hön todella ylitti rajan.
Vierailija kirjoitti:
Sote alalla olen. 1. piikki pitäisi ottaa, jotta voi jatkaa töissä 1.2. Tieto tuli vasta tänään. Tartuntaa olen omilta lapsilta yrittänyt saada, kun olivat koronassa. Ei vaan tarttunut. Olisin saanut puolen vuoden vapauden tehdä töitä.
Psykologiasta kiinnostuneena, tämä on oiva kiristystaktiikka. Lisäaikaa nopealla varoituksella, ehdollisesti. "Ota, tai jätä!"
Vierailija kirjoitti:
Filippiineiltä tulee kohta uusia hoitsuja. Suomalaiset, rokottamattomat, voivat vaihtaa alaa.
Kannattaa siis opiskella tagalogia, jos vaikka sattuu joskus tarvitsemaan hoitoa. Muuten voi olla vähän vaikea keskustella hoitajien kanssa.
Jännä tilanne, kun sekä työnantaja että työntekijä ovat kiristysrikoksen uhreina.
Meillä saa kuulemma rokottamaton olla töissä ainakin 14.2 saakka,vaikka ensin piti olla tuo:1.2 jälkeen ei olisi asiaa töihin.....pitävät kuulemma taas palaveria asiasta silloin......
Tulee vähäsen mieleen pyramidihuijaus...
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008574640.html
Hah hoitajat olkaa huoleti ei teidän tarvitse rokotuksia ottaa =)
Thl ei siis kannata koronapassia eikä rokotepassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin pomolta on tullut viestejä aina kun täälläpäin paljon koronaa liikkeellä että olisi hyvä välttää lähikontakteja on rokotettu tai ei jottei sitä koronaa vie potilaisiin koska korona tarttuu yhtålailla on rokotettu tai ei.
Tuo on todella törkeä viesti.
Ajattele se valtion lähettämänä, uhrinsa kautta.
Siis todella fiksu viesti vaikka tuo mikä viestiin oli kirjoitettu on sellainen asia minkä pitäisi jokaisen itse tajuta ilman erillisiä viestejä
Hön todella ylitti rajan.
Pomo joka toimii kuten pitää.
Vierailija kirjoitti:
Pääsi jos ei toteudukkaan niin se eliminoi tämän sote alan pakkorokotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi jos ei toteudukkaan niin se eliminoi tämän sote alan pakkorokotuksen.
Passi eikä pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei pakota mihinkään, se vain sanooa, että jos haluat olla töissä siellä, niin muiden terveyden vuoksi kolmas rokote on välttämätön.
Millä tavalla kolmas rokote on välttämätön muiden terveyden vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Sote alalla olen. 1. piikki pitäisi ottaa, jotta voi jatkaa töissä 1.2. Tieto tuli vasta tänään. Tartuntaa olen omilta lapsilta yrittänyt saada, kun olivat koronassa. Ei vaan tarttunut. Olisin saanut puolen vuoden vapauden tehdä töitä.
Pakkorokotus on voimassa vain osan vuotta, otat virkavapaata puoleksi vuodeksi.
.--.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkorokotus on voimassa vain osan vuotta, otat virkavapaata puoleksi vuodeksi.[/quote
Ei myönnetä, näin meidän sairaanhoitopiirissä ilmoitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olen sote alalla. Kolmas rokote vaaditaan. Sain kahdesta ekasta pahat oireet, että olin sairaalassa. Ilmeisesti rokoteet reagoivat aikaisempien sairauksien kanssa. Lääkäri sano, että kannattaa harkita kolmatta rokotusta, eikä suosittele sitä suoraan. Toisesta tuli hermosto oireita, jotka jatkuvat edelleen…. Ilmeisesti minunkin palkan maksu keskeytetään, koska en voi ottaa kolmatta rokotetta. Ja kuulemma koko sairaanhoitopiirissä ei ole semmoisia töitä joita voisin tehdä :o
Oi ei, ikävä kuulla että sinulla oli niin pahat oireet ekasta! Itselläni on ehkä sama juttu, että hermosto oireita tuli toisen rokotteen jälkeen. Toki se voi myös johtua pahasta lihasjumista, mutta itselleni tuli vasta toisen rokotteen jälkeen oireita niin pohdin kannattaako ottaa kolmas. Lääkärissä olisi pitänyt ehkä käydä, mutta olen ajatellut aluksi näiden olevan ihan normaalia. Pitää seurailla tässä viikonloppuna, kun maanantaina otan joko rokotteen tai tulen töihin ilman sitä. Ei työnantaja onneksi pakota sitä kolmatta ottamaan jos en halua.
Ap
Kolmas rokoteannos on vain puolikas siitä, mitä ensimmäinen ja toinen. Harvalla aiheuttaa käsikipua kummempaa oiretta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteita "tarvitaan" 2 per talvikausi - aivan kuten influenssassa (A ja B).
Perustelkaa vain, miksi koronaan EI tarvitsisi 2 rokotetta per kausi, mutta influanssaan "tarvii".
Influenssarokotetta ei oteta 2/vuosi. Eikä sitä tyrkytetä kaikille. Se siinä on samaa koronarokotteen kanssa, että sekään ei kovin vahvaa suojaa anna.
Mutta sote-alalla se on ollut pakollinen jo vuosia.
Omikron vie pohjan täysin tältä rokottamiselta. Omikron tarttuu yhtälailla on rokottamaton tai 3 kertaa rokotettu. Rokotuksilla ei mitään vaikutusta.
Sekä tuo rokotus koskee sote alalla vain niitä työntekijöitä ketkä työskentelee riskiryhmien kanssa.
Sekä laki mahdollistaa sen että työnantaja voi käyttää rokottamatonta myös riskiryhmien kanssa työskentelyyn jos rokotettuja hoitajia ei ole tarpeeksi. Mutta tämä rokotepakko on täysin turha asia omikronin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteita "tarvitaan" 2 per talvikausi - aivan kuten influenssassa (A ja B).
Perustelkaa vain, miksi koronaan EI tarvitsisi 2 rokotetta per kausi, mutta influanssaan "tarvii".
Influenssarokotetta ei oteta 2/vuosi. Eikä sitä tyrkytetä kaikille. Se siinä on samaa koronarokotteen kanssa, että sekään ei kovin vahvaa suojaa anna.
Mutta sote-alalla se on ollut pakollinen jo vuosia.
Ai mikä? Influenssa rokote? Olen sote alalla. En ole ottanut influenssa rokotetta ollenkaan koko työsuhteen aikana eikä mulla ollut sitä voimassa kun aloitin työsuhteen. Kukaan ei ole kysellyt eli ei ole pakollinen kaikkialla sote alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei pakota mihinkään, se vain sanooa, että jos haluat olla töissä siellä, niin muiden terveyden vuoksi kolmas rokote on välttämätön.
Millä tavalla kolmas rokote on välttämätön muiden terveyden vuoksi?
No kaikki eivät ymmärrä sitä ettei sillä rokotteella suojella muita. Jos muita haluaa suojella niin ei parveile ihmismassoissa ym. eli yrittää välttää tartunnan saamista jotta ei sitten levitä sitä riskiryhmäläisiin.
Ette kai tosissanbe lankea noihin viikkojuttuihin.