Työnantajani pakottaa ottamaan kolmannen piikin
Niin. Kaksi ei enää kuulemma riitä tai ei saa mitään enää. Ei edes työttömyyspäivärahaa tai mitään. Enpä todellakaan tiedä, mutta olen shokissa. Toki ymmärrän että olemme sota alalla että pitää se ottaa. Työnantajani kuitenkin mainitsi ettei se kaksi riitä vaan pitää olla kolmas. Millä oikeudella meidät pitää pakottaa tähän? Työni saaminen olisi vaikeaa oman vammani vuoksi ja muutenkin. Onko ketään joka olisi ottanut pakon uhalla rokotteen tai erityisesti haluan kuulla niiltä jotka ovat irtisanoutuneet tästä rokotepakon ohella? Millainen elämä varsinkin teillä on?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain pahat oireet ekasta rokottteesta, oli astraa, en silti epäröinyt ottaa muita rokotteita, eli 2 modernaa lisäksi.
Olen osuuteni meidän kaikkien hyväksi tehnyt ja siitä ylpeä! :-)
Siihen asti kunnes se kolmaskin rokote ei anna enää suojaa sulle itsellesi ja muita jos haluat ajatella niin edelleen vältät lähikontakteja ettet levitä koronaa.. Jos et vältä niin ajattelet vain itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olen sote alalla. Kolmas rokote vaaditaan. Sain kahdesta ekasta pahat oireet, että olin sairaalassa. Ilmeisesti rokoteet reagoivat aikaisempien sairauksien kanssa. Lääkäri sano, että kannattaa harkita kolmatta rokotusta, eikä suosittele sitä suoraan. Toisesta tuli hermosto oireita, jotka jatkuvat edelleen…. Ilmeisesti minunkin palkan maksu keskeytetään, koska en voi ottaa kolmatta rokotetta. Ja kuulemma koko sairaanhoitopiirissä ei ole semmoisia töitä joita voisin tehdä :o
Itse olen myös sote alalla mutta ei meillä vaadita kolmatta rokotetta. Haluaisin nähden sen tekstin missä sanotaan että pitää olla kolmas annos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olen sote alalla. Kolmas rokote vaaditaan. Sain kahdesta ekasta pahat oireet, että olin sairaalassa. Ilmeisesti rokoteet reagoivat aikaisempien sairauksien kanssa. Lääkäri sano, että kannattaa harkita kolmatta rokotusta, eikä suosittele sitä suoraan. Toisesta tuli hermosto oireita, jotka jatkuvat edelleen…. Ilmeisesti minunkin palkan maksu keskeytetään, koska en voi ottaa kolmatta rokotetta. Ja kuulemma koko sairaanhoitopiirissä ei ole semmoisia töitä joita voisin tehdä :o
Itse olen myös sote alalla mutta ei meillä vaadita kolmatta rokotetta. Haluaisin nähden sen tekstin missä sanotaan että pitää olla kolmas annos.
En nimittäin löytänyt mitään tekstiä netistä missä sanotaan että kolmas rokote on pakko ottaa. Löysin vain että kannattaa ottaa mutta pakosta ei sanota mitään eli jos sellainen lukee jossain niin linkkiä tänne.
Ap voi vaikka linkata sen linkin tänne minkä sai työnantajaltaan.
Työnantaja ei saa vaatia tuollaisia asioita jo ihan laki sen kieltää eli ota yhteyttä liittoosi.
Työntekijän terveystiedot ei kuulu työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filippiineiltä tulee kohta uusia hoitsuja. Suomalaiset, rokottamattomat, voivat vaihtaa alaa.
Voi vaan kuvitella mikä itku siitä tulee, kun ylimieliset, kielitaidottomat Suomi-mummot eivät saakaan ilmaista palvelua suomeksi.
Onko tosiaan ylimielistä vaatia Suomessa palvelua suomeksi? Ja erityisen ylimielistä, jos sattuu olemaan vanhempi kielitaidoton ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filippiineiltä tulee kohta uusia hoitsuja. Suomalaiset, rokottamattomat, voivat vaihtaa alaa.
Voi vaan kuvitella mikä itku siitä tulee, kun ylimieliset, kielitaidottomat Suomi-mummot eivät saakaan ilmaista palvelua suomeksi.
Onko tosiaan ylimielistä vaatia Suomessa palvelua suomeksi? Ja erityisen ylimielistä, jos sattuu olemaan vanhempi kielitaidoton ihminen?
Itse olen 40 enkä ole kielitaidoton mutta oletan että saan Suomessa palvelua suomeksi. En asioi sellaisissa paikoissa missä en suomeksi palvelua saa.
Ei meillä pakoteta ottamaan rokotuksia, mutta vaihtoehtona joutuu jokaista työvuoroa ennen tekemään pcr testin. Jokainen voi ihan iitse valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä pakoteta ottamaan rokotuksia, mutta vaihtoehtona joutuu jokaista työvuoroa ennen tekemään pcr testin. Jokainen voi ihan iitse valita.
Tuossa juuri hyvä esimerkki ristiriidasta. Ei se rokote estä tartuttamista jos tartunta sote alan työntekijällä on ja sitten voi tartuttaa sen esim. riskiryhmäläiseen joka sitten voi kuolla siihen oli rokotettu tai ei. Eli tuossa että vaaditaan rokotuksia ei ole mitään järkeä.
Ei tässä jutussa ole meidänkään pomon mielestä mitään järkeä mutta eipä hän asialle voi mitään. Niin on pakko toimia kuin ylempää ohjeistetaan.
Eli rokote on vain itsensä suojaamiseksi ei muiden. Jos muita haluaa suojata niin välttää lähikontakteja ja noudattaa turvavälejä ym. Toki piikin teho laskee eikä enää parin-muutaman kk jälkeen ole riittävän tehokas itsensä suojaamiseksi. Onko ne siellä ylempänä niin tyhmiä etteivät tajua asiaa vai pitääkö ne meitä niin tyhminä että kaikki mitä mitä meille sanotaan menee läpi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa juuri hyvä esimerkki ristiriidasta. Ei se rokote estä tartuttamista jos tartunta sote alan työntekijällä on ja sitten voi tartuttaa sen esim. riskiryhmäläiseen joka sitten voi kuolla siihen oli rokotettu tai ei. Eli tuossa että vaaditaan rokotuksia ei ole mitään järkeä.
Ei tässä jutussa ole meidänkään pomon mielestä mitään järkeä mutta eipä hän asialle voi mitään. Niin on pakko toimia kuin ylempää ohjeistetaan.
Eli rokote on vain itsensä suojaamiseksi ei muiden. Jos muita haluaa suojata niin välttää lähikontakteja ja noudattaa turvavälejä ym. Toki piikin teho laskee eikä enää parin-muutaman kk jälkeen ole riittävän tehokas itsensä suojaamiseksi. Onko ne siellä ylempänä niin tyhmiä etteivät tajua asiaa vai pitääkö ne meitä niin tyhminä että kaikki mitä mitä meille sanotaan menee läpi :D
Mites tuli kahteen kertaan no yp poistaa tuon toisen mikäli haluavat
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan, että vaihdan alaa sitten. Ja näin kaksi piikkiä kummallisesti riittääkin.
Työttömän "ala" onkin vakaa ja erittäin hyvin palkattu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan, että vaihdan alaa sitten. Ja näin kaksi piikkiä kummallisesti riittääkin.
Jos moni pomo saisi päättää niin varmasti eivät rokotuksia vaatisi mutta ne asiat päättää muut tahot kuin pomot niin ei pomon uhkailu lähtemisellä auta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei muuta, kun heippa sitten vaan 👋
Juuri tähän perustuU KIRISTYSRIKOS. Alistu, tai luovu edustasi - "vapaaehtoisesti" 😂
mistä EDUSTA? palkkaa maksetaan TYÖTÄ vastaan -> jos ei tee työtä, ei tule palkkaakaan. Ei se palkka ole mikään ETU mikä tulee tilille kuin manulle illallinen.
No mitäs muuta se työnantaja saa alkaa vaatimaan, tai muuten lakkautetaan palkanmaksu? Pitäiskö meidän kaikkien vaan tyytyä olemaan työnantajien marionetteja, jotta saadaan armosta käydä töissä josta maksetaan palkkaa? Oma keho ja itsemääräämisoikeus kuuluu näköjään nykyään jollekkin muulle kuin ihmiselle itselleen Suomessa..
Yhä edelleen töissä ei ole kenenkään pakko käydä. mutta jos haluat PALKKAA niin parempi tehdä töitä kun niin se vain menee. Se palkka on vastine siitä työstä.
Jos vaaditaan vuosittaisia rokotuksia, eikä siihen suostu, palkka voi jäädä saamatta, vaikkä ei työntekoa lopettaisi.
Oikeusnotaari Aki Nummelin neuvoo sotelaisia mm.Kansakunnan Tila-ohjelmassa.
Irtisanoutua ei kannata, silloin et voi riitauttaa tätä kiristysp*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos moni pomo saisi päättää niin varmasti eivät rokotuksia vaatisi mutta ne asiat päättää muut tahot kuin pomot niin ei pomon uhkailu lähtemisellä auta asiaan.
Nimenomaan. Työnantajat ovat vain kiristysrikoksen välikappale.
Ei varmasti pakota. Älä jauha paskaa. Voit ihan itse valita otatko rokotteen vai et. Valinnoistasi kannat seuraukset niin kuin muutkin aikuiset tekevät.
Lopeta lapsellinen uhriutuminen.
Vierailija kirjoitti:
No itsekkin olen sote alalla ja pomolta tuli viestiä että jos ottaa 1 rokotteen ennen 1.2 saa tehdä töitä 10 viikkoa ja jos ottaa 2 annoksen 10 viikon sisään saa pysyvästi.
En oikein ymmärrä tuota että pysyvästi eikä pomokaan mutta niin on ohjeistettu. Ite otan ensi maanantaina ekan piikin. Sanoin pomolle että voi olla etten toista enään ota. Se riippuu siitäkin että tuleeko muuta oiretta ekasta piikistä kuin pistokohdan kipu. Kolmannesta annoksesta ei pomo sanonut mitään.
Kolmatta en ainakaan ota. Yks tuttu otti tässä vähän aika sitten kolmannen piikin. Silllä nousi kuume, tuli maha kipeeksi ja oksensi kunnolla. Sanoi ettei olis ottanu kolmatta jos ois tienny että noin pahat oireet tulee. Itse teen osa-aikatyötä ja on vakityö. 0 sopimus. 6 vuotta olen tässä firmassa ollut. Töitä kuitenkin on eikä ne lopu tekemälläkään. Saan mm. soviteltua päivärahaa palkan lisäksi.
Jos en ota 2 annosta niin en irtisanoudu enkä saa potkuja koska rokottamattomuus ei ole syy irtisanoa. Sitten vaan saan tuet täysimääräisenä ja oon kotona ja palaan töihin sitten jos/kun joskus rokotepakko poistuu.
Sinun ei ole mitään järkeä suostua kiristykseen vain osittain - häviät, tehtyäsi ensin toimenpiteen, jota et kuitenkaan hyväksy.
Joko hyväksyt sen, että sopimusehdot muuttuivat (ja otat kaikki mahdolliset koronarokotteet), tai et hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti pakota. Älä jauha paskaa. Voit ihan itse valita otatko rokotteen vai et. Valinnoistasi kannat seuraukset niin kuin muutkin aikuiset tekevät.
Lopeta lapsellinen uhriutuminen.
Se on totta, että ei ole pakollista. Juuri siihen kiristys perustuu.
Valtio ei voi pakottaa laittomuuksiin, mutta kiristyksenä laittomuus on ajalla pelaamista. Ja sillä välin, suhtautuminen kiristykseen jokaisen työntekijän oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei muuta, kun heippa sitten vaan 👋
Juuri tähän perustuU KIRISTYSRIKOS. Alistu, tai luovu edustasi - "vapaaehtoisesti" 😂
mistä EDUSTA? palkkaa maksetaan TYÖTÄ vastaan -> jos ei tee työtä, ei tule palkkaakaan. Ei se palkka ole mikään ETU mikä tulee tilille kuin manulle illallinen.
Korvataan sana etu sanalla työsopimus. -> alistu, tai sopimuksesi ei ole enää kauan voimassa; lakkaat samasta palkkaa, vaikka tekisit työtä.
Ei kai kukaan töitä tee ellei makseta palkkaa? Haloo.
Oi ei, ikävä kuulla että sinulla oli niin pahat oireet ekasta! Itselläni on ehkä sama juttu, että hermosto oireita tuli toisen rokotteen jälkeen. Toki se voi myös johtua pahasta lihasjumista, mutta itselleni tuli vasta toisen rokotteen jälkeen oireita niin pohdin kannattaako ottaa kolmas. Lääkärissä olisi pitänyt ehkä käydä, mutta olen ajatellut aluksi näiden olevan ihan normaalia. Pitää seurailla tässä viikonloppuna, kun maanantaina otan joko rokotteen tai tulen töihin ilman sitä. Ei työnantaja onneksi pakota sitä kolmatta ottamaan jos en halua.
Ap