Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajani pakottaa ottamaan kolmannen piikin

Vierailija
28.01.2022 |

Niin. Kaksi ei enää kuulemma riitä tai ei saa mitään enää. Ei edes työttömyyspäivärahaa tai mitään. Enpä todellakaan tiedä, mutta olen shokissa. Toki ymmärrän että olemme sota alalla että pitää se ottaa. Työnantajani kuitenkin mainitsi ettei se kaksi riitä vaan pitää olla kolmas. Millä oikeudella meidät pitää pakottaa tähän? Työni saaminen olisi vaikeaa oman vammani vuoksi ja muutenkin. Onko ketään joka olisi ottanut pakon uhalla rokotteen tai erityisesti haluan kuulla niiltä jotka ovat irtisanoutuneet tästä rokotepakon ohella? Millainen elämä varsinkin teillä on?

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös niin, että vuosittainen rokote sisältäisi yhden koronarokotteen, ja yhden influenssarokotteen. Tällöin yksi influenssarokote korvautuisi koronarokotteella.

Vierailija
82/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa varautuminen flunssakauteen, joko influenssaa tai koronaa ajatellen, riippuu siitä, kumpi ajatellaan enemmän kuolemia tuottavaksi, silloin kun kuolinluvut näillä kahdella taudilla ovat vertailukelpoisia (nykyään eivät ole).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filippiineiltä tulee kohta uusia hoitsuja. Suomalaiset, rokottamattomat, voivat vaihtaa alaa.

Joo ja hitsarit, insinöörit, kaupankassat, opettajat, toimistotyöntekijät.... Ihan kaikki korvataan ulkomaisilla? Jepjep.

Vierailija
84/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys omaan ammattiliittoosi.

Kolmas rokote on tällä hetkellä ainoastaan poliitikkojen keksintöä. Rokotuksen myyntilupa on tällä hetkellä kahdelle rokotteelle. Vasta, jos rokotevalmistajat päivittävät oman rokotelupansa kolmelle rokotteelle, sitä voi vaatia.

HUOM. myös Suomen rokotepassi viittaa tuohon rokotteiden myyntilupaan vaadittavien rokotteiden määrässä. Kolmea ei voi vaihtaa koronapassiin, ennen kuin rokotteen myyntilupa KOKO EU:ssa vaihdetaan kolmeen rokotteeseen.

Paperinen koronatodistus kolmannen piikin jälkeen jossa neljäs tyhjä ruutu , joten .....

Vierailija
85/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei muuta, kun heippa sitten vaan 👋

Juuri tähän perustuU KIRISTYSRIKOS. Alistu, tai luovu edustasi - "vapaaehtoisesti" 😂

mistä EDUSTA? palkkaa maksetaan TYÖTÄ vastaan -> jos ei tee työtä, ei tule palkkaakaan. Ei se palkka ole mikään ETU mikä tulee tilille kuin manulle illallinen.

Korvataan sana etu sanalla työsopimus. -> alistu, tai sopimuksesi ei ole enää kauan voimassa; lakkaat samasta palkkaa, vaikka tekisit työtä.

Vierailija
86/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Filippiineiltä tulee kohta uusia hoitsuja. Suomalaiset, rokottamattomat, voivat vaihtaa alaa.

Joo ja hitsarit, insinöörit, kaupankassat, opettajat, toimistotyöntekijät.... Ihan kaikki korvataan ulkomaisilla? Jepjep.

kyllä! Niiden osalta, jotka ei suostu kiristykseen. -eri

Vierailija
87/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä susta ap, mutta mun kaveri irtisanoutui ja sai sen loppupalkan lisineen, lomakorvauksineen ja sai lähes 10 000 e. Sillä pärjää karenssiajan, vaikka hänellä on jo tiedossa kyllä työpaikkakin. [/quote

Maaliskuu on paras irtisanoutumisaika vakituisilla, tai tämä alkuvuosi ylipäätään, saa tienatut kesälomakorvaukset. Määräaikaisilla saatetaan maksaa joka tilissä eli ei toimi.

Vierailija
88/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjattu versio, jotta tyhmäkin ymmärtää:

Ette VOI olla tosissanne.

Että olette muka SOTE-alalla, 2 v "korona-aikaa", ettekä muka tunne tämän tyyppisten tautien (korona, influenssa) perusominaisuuksia.

Influenssassa rokotetaan heikot joka vuosi, niin hullua liioittelua kuin se olisikin. Miksi arvelette, että korona olisi tästä poikkeus??

Niin, rokotetaan HEIKOT. Mitä ihmettä terveet, hyväkuntoiset ihmiset tekee rokotteella. Ottakoot heikot, ja sellaiset joille rokotuksesta on apua, onhan koronarokote lähtökohtaisesti vain ihmistä itseään henkilökohtaisesti suojaava. Jos olet ottanut rokotteen, pitäisi olla se ja sama onko toinen ottanut. Tätä en ole ymmärtänyt rokotehommassa ollenkaan, ei rokotettu ihminen toisia suojaa, pelkästään itseään.

Et ole ymmärtänyt sitä, että kyse on politiikasta?

Vierailija
89/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi hyväksytte UBI:n. Sitä valtio haluaakin. Alistukaa tai irtisanoutukaa, ihan sama - valtio vetää pidemmän korren joka tapauksessa.

Vierailija
90/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei muuta, kun heippa sitten vaan 👋

Lopeta siis vauvapalstailun. Ok, Hei sitten.

Vierailija
91/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan, että vaihdan alaa sitten. Ja näin kaksi piikkiä kummallisesti riittääkin.

Hän on kiristyrikoksen uhri, teki niin tai näin.

Mutta kuinka paljon kiristys haittaa, mistä on valmis luopumaan saadakseen jotain pitää, on jokaisen henkilökohtainen asia.

Vierailija
92/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on vain päätettävä kenelle vartalosi kuuluu ja toimittava sen mukaan.

Vierailija
93/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei bittinikkarit. Minulle tuli viesti jossa kehoitetaan varaamaan aika korona rokotukseen. Luulin, että minulla on nupit kaakossa, tietojen jakelun suhteen, mutta ei ilmeisesti julkisen sektorin tiedoissa olekaan.

Voitteko ystävällisesti neuvoa, miten tietoni pysyvät vain minulla ja tarvittaessa lääkärilläni. Pöyristyttävää, että minut voidaan seuloa tällaiseen joukkoviestintään GDPR:n aikana. Tätä sietäisi jonkun tutkia, onko edes laillista.

Vierailija
94/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lklkö kirjoitti:

Hei bittinikkarit. Minulle tuli viesti jossa kehoitetaan varaamaan aika korona rokotukseen. Luulin, että minulla on nupit kaakossa, tietojen jakelun suhteen, mutta ei ilmeisesti julkisen sektorin tiedoissa olekaan.

Voitteko ystävällisesti neuvoa, miten tietoni pysyvät vain minulla ja tarvittaessa lääkärilläni. Pöyristyttävää, että minut voidaan seuloa tällaiseen joukkoviestintään GDPR:n aikana. Tätä sietäisi jonkun tutkia, onko edes laillista.

Luultavasti kyse on massaviestistä kaikille joiden osalta ei ole tietoa. Sekin on tietoa että ei ole tietoa.

Vierailija
95/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lklkö kirjoitti:

Omakannasta voit rajoittaa tietojesi käytettävyyttä. Todennäköisesti alueen infektiolääkärin valtuuksilla tutkittu kenellä ei ole geeniterap- koronarokotetta. Jatkossa lääkärin kanssa asioidessa hän tulee pyytämään lupaa päästä tietoihisi, sinulla on oikeus kieltäytyä eikä se oli este hoidolle.

Tietokoneella suosittelen vahvasti käyttämään VPN palvelua. Ohjelmia on useita, käytännössä painat yhdestä napista ja verkkoliikenne on salattua palveluntarjoajalta. Jos esimerkiksi käytät Telian verkkoa ilman VPN ja luet koronakriittistä kamaa, Telialla on tiedossa tämä profiili sinusta. 

Omaa yksityisyysturvaa kannattaa kunnioittaa, tai sen menettää. 

Vierailija
96/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lklkö kirjoitti:

Omakannasta voit rajoittaa tietojesi käytettävyyttä. Todennäköisesti alueen infektiolääkärin valtuuksilla tutkittu kenellä ei ole geeniterap- koronarokotetta. Jatkossa lääkärin kanssa asioidessa hän tulee pyytämään lupaa päästä tietoihisi, sinulla on oikeus kieltäytyä eikä se oli este hoidolle.

Tietokoneella suosittelen vahvasti käyttämään VPN palvelua. Ohjelmia on useita, käytännössä painat yhdestä napista ja verkkoliikenne on salattua palveluntarjoajalta. Jos esimerkiksi käytät Telian verkkoa ilman VPN ja luet koronakriittistä kamaa, Telialla on tiedossa tämä profiili sinusta. 

Omaa yksityisyysturvaa kannattaa kunnioittaa, tai sen menettää. 

VPN ei tee autuaaksi. Sen sijaan että luotat kotimaiseen palveluntarjoajaan, joudut luottamaan ulkomaalaiseen palveluntarjoajaan. Luottamisen kohde vain vaihtuu.

Vierailija
97/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lklkö kirjoitti:

Varo huijareita, saattaa pankkitunnusten perässä olla....kun kirjaudut, niin samaan aikaan joku menee tilillesi

Vierailija
98/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen sote alalla. Kolmas rokote vaaditaan. Sain kahdesta ekasta pahat oireet, että olin sairaalassa. Ilmeisesti rokoteet reagoivat aikaisempien sairauksien kanssa. Lääkäri sano, että kannattaa harkita kolmatta rokotusta, eikä suosittele sitä suoraan. Toisesta tuli hermosto oireita, jotka jatkuvat edelleen…. Ilmeisesti minunkin palkan maksu keskeytetään, koska en voi ottaa kolmatta rokotetta. Ja kuulemma koko sairaanhoitopiirissä ei ole semmoisia töitä joita voisin tehdä :o

Vierailija
99/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työnantaja mitään pakota. Voit olla ottamatta. Elämä on valintoja.

T: kolmasti rokotettu, sosiaaliala

Vierailija
100/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksessa töissä ja olen myös sanonut esimiehelleni, että etsii esiopetuspätevän opettajansa muualta, mikäli alkaa vaatimaan kolmatta rokotetta.

Minä pärjään kyllä, varhaiskasvatuksesta en olisi niinkään varma. Meitä on muutama muukin, jotka ovat ”saaneet tarpeekseen.”

Vaaditaanko sielläkin puolella rokotteita? Olin aikeissa siirtyä päiväkotiin sairaalamaailmasta tämän piikkipakon vuoksi. Ehkä työmaasiivoojaksi sittenkin..

Ei ole vaadittu. Vahva suositus,mutta eipä ole kyselty enempää. Tiedän että kaikilla ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi