Työnantajani pakottaa ottamaan kolmannen piikin
Niin. Kaksi ei enää kuulemma riitä tai ei saa mitään enää. Ei edes työttömyyspäivärahaa tai mitään. Enpä todellakaan tiedä, mutta olen shokissa. Toki ymmärrän että olemme sota alalla että pitää se ottaa. Työnantajani kuitenkin mainitsi ettei se kaksi riitä vaan pitää olla kolmas. Millä oikeudella meidät pitää pakottaa tähän? Työni saaminen olisi vaikeaa oman vammani vuoksi ja muutenkin. Onko ketään joka olisi ottanut pakon uhalla rokotteen tai erityisesti haluan kuulla niiltä jotka ovat irtisanoutuneet tästä rokotepakon ohella? Millainen elämä varsinkin teillä on?
Kommentit (159)
Kannattaa irtisanoutua, kyllä elämä kantaa. Ja kun sote alalla työntekijä pula voit palata myöhemmin ja pyytää parempaa sopimusta.
Ei kannata irtisanoutua, Töihin vaan niin kauan, että laittomasti irtisanovat
Ota yhteys omaan ammattiliittoosi.
Kolmas rokote on tällä hetkellä ainoastaan poliitikkojen keksintöä. Rokotuksen myyntilupa on tällä hetkellä kahdelle rokotteelle. Vasta, jos rokotevalmistajat päivittävät oman rokotelupansa kolmelle rokotteelle, sitä voi vaatia.
HUOM. myös Suomen rokotepassi viittaa tuohon rokotteiden myyntilupaan vaadittavien rokotteiden määrässä. Kolmea ei voi vaihtaa koronapassiin, ennen kuin rokotteen myyntilupa KOKO EU:ssa vaihdetaan kolmeen rokotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata irtisanoutua, Töihin vaan niin kauan, että laittomasti irtisanovat
Nimenomaan näin - jos työntekijä kestää mahdollisen kiusaamisen. Syrjimiselle on tarkat määritelmät, kiusaamiselle ei ole.
Valtio ei [työnantajan välityksellä] pakota osallistumaan rokoteohjelmaan, vaan ohjelma perustuu kiristykseen. Pakottamista se olisi, ellei työnantajalla olisi mahdollisuus irtisanoutumalla välttyä ohjelmaan osallistumista. Näin laiton toiminta kierretään, sysäämällä vastuu ohjelmaan osallistuvalle.
AY-liike avuksi? "Pelastuit!" (vitsi)
Velkaiset ovat ehkä kovassa pinteessä - heihin kiristys tehoaa helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksessa töissä ja olen myös sanonut esimiehelleni, että etsii esiopetuspätevän opettajansa muualta, mikäli alkaa vaatimaan kolmatta rokotetta.
Minä pärjään kyllä, varhaiskasvatuksesta en olisi niinkään varma. Meitä on muutama muukin, jotka ovat ”saaneet tarpeekseen.”Vaaditaanko sielläkin puolella rokotteita? Olin aikeissa siirtyä päiväkotiin sairaalamaailmasta tämän piikkipakon vuoksi. Ehkä työmaasiivoojaksi sittenkin..
Miksi ei olisi? Politiikka pätee jopa lapsiin!
Olisit ap. kiitollinen. Aivottoman narinan sijaan.
Ap esittää työnantajasta (valtiosta) virheellisen väittämän.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteita "tarvitaan" 2 per talvikausi - aivan kuten influenssassa (A ja B).
Näin todellakin on. Rokotteet flunssakauteen halutaan yhdistää (influenssa + korona), mutta edelleen on tutkimuksen alla, kuinka tehokkaasti keho kykenee reagoimaan niin moneen uhkaan (2+2) samanaikaisesti.
Minäkin sain pahat oireet ekasta rokottteesta, oli astraa, en silti epäröinyt ottaa muita rokotteita, eli 2 modernaa lisäksi.
Olen osuuteni meidän kaikkien hyväksi tehnyt ja siitä ylpeä! :-)
Jos koronarokotteista tulee "joidenkin perusoikeuksien ehto", ja jos koronarokote yhdistetään influenssarokotteisiin, tästä seuraa, että myös influenssarokotteista (2 vuodessa, A ja B) tulee ko. ehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ette saisikaan työttömyysetuutta, toimeentulotukea saa jokainen.
Toimeentulotukea saa vain, jos tili on nollilla.
Käytännössä moni olisi siis - kiristyspaineen alla - velvollinen ottamaan 4 rokotetta vuodessa. Ehkä yhtenä "piikkinä", joka siis sisältää nuo kaikki.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä susta ap, mutta mun kaveri irtisanoutui ja sai sen loppupalkan lisineen, lomakorvauksineen ja sai lähes 10 000 e. Sillä pärjää karenssiajan, vaikka hänellä on jo tiedossa kyllä työpaikkakin.
Joopa joo. Epäilen että sun kaveri vähän liioittelee jos on sote-alalla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filippiineiltä tulee kohta uusia hoitsuja. Suomalaiset, rokottamattomat, voivat vaihtaa alaa.
Voi vaan kuvitella mikä itku siitä tulee, kun ylimieliset, kielitaidottomat Suomi-mummot eivät saakaan ilmaista palvelua suomeksi.
Häpeä! Monella vanhimman polven eläjällä on vielä sitä pula-ajan asennetta, että mistään ei valiteta, vaikka aihetta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä moni olisi siis - kiristyspaineen alla - velvollinen ottamaan 4 rokotetta vuodessa. Ehkä yhtenä "piikkinä", joka siis sisältää nuo kaikki.
Tämä on vain skenaario, mutta realistinen: talvikaudessa on 2 epidemiahuippua (influenssa TAI korona). Teoreettisesti voidaan ajatella niin, että otetaan huomioon myös toisella sijalla oleva tauti/variantti, jolloin on mahdollista perustella varautuminen kauteen per epidemiahuippu (ei per kausi, kuten normaalisti ajatellaan).
Käy nyt vaan ottamassa se piikki. Sit voit lopettaa sen itkemisen ja valittamisen.
En tiiä susta ap, mutta mun kaveri irtisanoutui ja sai sen loppupalkan lisineen, lomakorvauksineen ja sai lähes 10 000 e. Sillä pärjää karenssiajan, vaikka hänellä on jo tiedossa kyllä työpaikkakin.