Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajani pakottaa ottamaan kolmannen piikin

Vierailija
28.01.2022 |

Niin. Kaksi ei enää kuulemma riitä tai ei saa mitään enää. Ei edes työttömyyspäivärahaa tai mitään. Enpä todellakaan tiedä, mutta olen shokissa. Toki ymmärrän että olemme sota alalla että pitää se ottaa. Työnantajani kuitenkin mainitsi ettei se kaksi riitä vaan pitää olla kolmas. Millä oikeudella meidät pitää pakottaa tähän? Työni saaminen olisi vaikeaa oman vammani vuoksi ja muutenkin. Onko ketään joka olisi ottanut pakon uhalla rokotteen tai erityisesti haluan kuulla niiltä jotka ovat irtisanoutuneet tästä rokotepakon ohella? Millainen elämä varsinkin teillä on?

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin pomolta on tullut viestejä aina kun täälläpäin paljon koronaa liikkeellä että olisi hyvä välttää lähikontakteja on rokotettu tai ei jottei sitä koronaa vie potilaisiin koska korona tarttuu yhtålailla on rokotettu tai ei.

Vierailija
122/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haasta oikeuteen kiristyksestä.

Valtio on kiristäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin pomolta on tullut viestejä aina kun täälläpäin paljon koronaa liikkeellä että olisi hyvä välttää lähikontakteja on rokotettu tai ei jottei sitä koronaa vie potilaisiin koska korona tarttuu yhtålailla on rokotettu tai ei.

Mitä sitten, vaikka tarttuu?

Vierailija
124/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteita "tarvitaan" 2 per talvikausi - aivan kuten influenssassa (A ja B).

Perustelkaa vain, miksi koronaan EI tarvitsisi 2 rokotetta per kausi, mutta influanssaan "tarvii".

Vierailija
125/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava rokote on alkukevään epidemiaan.

Alkusyksyllä otettu rokote on seuraavan kauden ensimmäiseen epidemiahuippuun.

Vierailija
126/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutuksena, että talvikaudessa (flunssakaudessa) on kaksi epidemiahuippua, joista 1. on loppusyksyllä tai alkutalvella, ja 2. on yleensä alkukeväällä.

Vierailija
127/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelkaa vain, miksi koronaan EI tarvitsisi 2 rokotetta per kausi, mutta influanssaan "tarvii".

Influenssarokotetta ei oteta 2/vuosi. Eikä sitä tyrkytetä kaikille. Se siinä on samaa koronarokotteen kanssa, että sekään ei kovin vahvaa suojaa anna.

Vierailija
128/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsekkin olen sote alalla ja pomolta tuli viestiä että jos ottaa 1 rokotteen ennen 1.2 saa tehdä töitä 10 viikkoa ja jos ottaa 2 annoksen 10 viikon sisään saa pysyvästi.

En oikein ymmärrä tuota että pysyvästi eikä pomokaan mutta niin on ohjeistettu. Ite otan ensi maanantaina ekan piikin. Sanoin pomolle että voi olla etten toista enään ota. Se riippuu siitäkin että tuleeko muuta oiretta ekasta piikistä kuin pistokohdan kipu. Kolmannesta annoksesta ei pomo sanonut mitään.

Kolmatta en ainakaan ota. Yks tuttu otti tässä vähän aika sitten kolmannen piikin. Silllä nousi kuume, tuli maha kipeeksi ja oksensi kunnolla. Sanoi ettei olis ottanu kolmatta jos ois tienny että noin pahat oireet tulee. Itse teen osa-aikatyötä ja on vakityö. 0 sopimus. 6 vuotta olen tässä firmassa ollut. Töitä kuitenkin on eikä ne lopu tekemälläkään. Saan mm. soviteltua päivärahaa palkan lisäksi.

Jos en ota 2 annosta niin en irtisanoudu enkä saa potkuja koska rokottamattomuus ei ole syy irtisanoa. Sitten vaan saan tuet täysimääräisenä ja oon kotona ja palaan töihin sitten jos/kun joskus rokotepakko poistuu.

Sinun ei ole mitään järkeä suostua kiristykseen vain osittain - häviät, tehtyäsi ensin toimenpiteen, jota et kuitenkaan hyväksy.

Joko hyväksyt sen, että sopimusehdot muuttuivat (ja otat kaikki mahdolliset koronarokotteet), tai et hyväksy.

En ota ainakaan kolmatta ja toinenkin on tosi epävarma jota tuskin otan ja pomo tietää sen kuten sanoin. En mielelläni ottaisi ekaakaan mutta pomo on tosi pulassa kun moni jää pois töistä ensi viikolla eikä ehdi saamaan tilalle ihmisiä. Saa ainakin mun asiakkaille enemmä aikaa hankkia toiset työntekijät. Olen siis henk.koht avustajana. En nyt tiedä miksi asiaa noin ajattelen kun ei pomon ongelmat ole mun ongelmia.

Vierailija
129/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ainakin kotihoidossa vaaditaan kolme annosta jos tokasta on yli puoli vuotta.

Vierailija
130/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsekkin olen sote alalla ja pomolta tuli viestiä että jos ottaa 1 rokotteen ennen 1.2 saa tehdä töitä 10 viikkoa ja jos ottaa 2 annoksen 10 viikon sisään saa pysyvästi.

En oikein ymmärrä tuota että pysyvästi eikä pomokaan mutta niin on ohjeistettu. Ite otan ensi maanantaina ekan piikin. Sanoin pomolle että voi olla etten toista enään ota. Se riippuu siitäkin että tuleeko muuta oiretta ekasta piikistä kuin pistokohdan kipu. Kolmannesta annoksesta ei pomo sanonut mitään.

Kolmatta en ainakaan ota. Yks tuttu otti tässä vähän aika sitten kolmannen piikin. Silllä nousi kuume, tuli maha kipeeksi ja oksensi kunnolla. Sanoi ettei olis ottanu kolmatta jos ois tienny että noin pahat oireet tulee. Itse teen osa-aikatyötä ja on vakityö. 0 sopimus. 6 vuotta olen tässä firmassa ollut. Töitä kuitenkin on eikä ne lopu tekemälläkään. Saan mm. soviteltua päivärahaa palkan lisäksi.

Jos en ota 2 annosta niin en irtisanoudu enkä saa potkuja koska rokottamattomuus ei ole syy irtisanoa. Sitten vaan saan tuet täysimääräisenä ja oon kotona ja palaan töihin sitten jos/kun joskus rokotepakko poistuu.

Sinun ei ole mitään järkeä suostua kiristykseen vain osittain - häviät, tehtyäsi ensin toimenpiteen, jota et kuitenkaan hyväksy.

Joko hyväksyt sen, että sopimusehdot muuttuivat (ja otat kaikki mahdolliset koronarokotteet), tai et hyväksy.

En ota ainakaan kolmatta ja toinenkin on tosi epävarma jota tuskin otan ja pomo tietää sen kuten sanoin. En mielelläni ottaisi ekaakaan mutta pomo on tosi pulassa kun moni jää pois töistä ensi viikolla eikä ehdi saamaan tilalle ihmisiä. Saa ainakin mun asiakkaille enemmä aikaa hankkia toiset työntekijät. Olen siis henk.koht avustajana. En nyt tiedä miksi asiaa noin ajattelen kun ei pomon ongelmat ole mun ongelmia.

Tilanne on kaikkien kannalta vaikea!!

Vierailija
131/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni näistä kitisijöistä todellisuudessa on sote-alalla... Taitavat olla näitä elämäntapa luusereita jotka hengailee Anon porukoissa...

Vierailija
132/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssarokotetta ei oteta 2/vuosi. Eikä sitä tyrkytetä kaikille. Se siinä on samaa koronarokotteen kanssa, että sekään ei kovin vahvaa suojaa anna.

Kyllä otetaan, kuten jo perustelin. Rokotteet ovat samassa "piikissä".

Keho kykenee reagoimaan, minkä kykenee. Suurimmalke osalle lapsuudessa saatu immuniteetti riittää koko aikuisiän.

Vierailija
133/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kysymys. Sehän on itsestään selvyys. Joku riskiryhmäläinen voi kuolla siihen on rokotettu tai ei. Kuten WHO on todennu että myös täysin rokotettujen tulisi välttää lähikontakteja ja noudattaa muitakin suosituksia suojellakseen niitä jotka siihen voi kuolla. Toki jos ei muita ihmisiå ajattele ni antaa tarttua vaan.

Vierailija
134/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suunnitelmat toteutuvat, influenssarokote/-rokotteet saadaan yhdistettyä koronarokotteeseen/-rokotteisiin.

Jos asenne koronarokotteisiin säilyy ( miksi ei säilyisi? ), influenssarokotteisiin tule pätemään sama.

Vierailija
135/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kysymys. Sehän on itsestään selvyys. Joku riskiryhmäläinen voi kuolla siihen on rokotettu tai ei. Kuten WHO on todennu että myös täysin rokotettujen tulisi välttää lähikontakteja ja noudattaa muitakin suosituksia suojellakseen niitä jotka siihen voi kuolla. Toki jos ei muita ihmisiå ajattele ni antaa tarttua vaan.

Totuus kuitenkin on se, että flunssakausia ei voi estää. Viruskopioituu eksponentiaalisesti.

Vierailija
136/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on todella törkeä viesti.

Ajattele se valtion lähettämänä, uhrinsa kautta.

Vierailija
137/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis todella fiksu viesti vaikka tuo mikä viestiin oli kirjoitettu on sellainen asia minkä pitäisi jokaisen itse tajuta ilman erillisiä viestejä

Vierailija
138/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote alalla olen. 1. piikki pitäisi ottaa, jotta voi jatkaa töissä 1.2. Tieto tuli vasta tänään. Tartuntaa olen omilta lapsilta yrittänyt saada, kun olivat koronassa. Ei vaan tarttunut. Olisin saanut puolen vuoden vapauden tehdä töitä.

Vierailija
139/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähikontakteja vapaa-ajalla ja myös töissäkin turvavälit mikäli mahdollista mikä nyt ainakin mun asiakkailla onnistuu koska ei mun tarvitse nykyisiin asiakkaisiin koskea.

Vierailija
140/159 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote alalla olen. 1. piikki pitäisi ottaa, jotta voi jatkaa töissä 1.2. Tieto tuli vasta tänään. Tartuntaa olen omilta lapsilta yrittänyt saada, kun olivat koronassa. Ei vaan tarttunut. Olisin saanut puolen vuoden vapauden tehdä töitä.

Oletettavasti sama kuin mulle tuli et saat sen 10 viikkoa tehdä 1 piikillä ja pysyvästi jos 10 viikon sisään ottaa toisen piikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi