Voiko exän nyxälle hakea lähestymiskieltoa?
Saako kiellon siitä, ettei halua olla toisen kanssa missään tekemissä eikä esim. halua että toinen tulee omalla tontille tai ovelle? Kun kielloista huolimatta vain änkee?
Kommentit (80)
Ex:än nyxä tuntee miehensä. Mies pettää kenen tahansa vastaantulijan kanssa jopa exän, joten ei sitä miestä voi yksin päästää liikenteeseen. Tiukassa talutusnuorassa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 06:51"]
Mä ymmärrän ap:ta. Aluksi mun teki mieli iskeä exän nyksältä hampaat kurkkuun, kun tuli heti viikko erosta mun kotiin hakeen lapsia ja kommentoi sisustusta yms. Seuraavan vuoden se vaan änki mukaan. Lopulta mä rähähdin exälle, että sillä ei ole mitään asiaa mun kotiini. Sen jälkeen tää nyksä jätti tulematta ja lopulta meidänkin välit on päässeet asiallisiksi, kun mun ei ole tarvinnut joka viikko nähdä ihmistä joka hajotti mun avioliiton ja olen päässyt kunnolla ottamaan etäisyyttä.
[/quote]
Eli exääs?
Minusta on ihan virheellinen olettamus tämä, että ehjään parisuhteeseen ei kolmatta mahdu tai että hyvää suhdetta ei voi kukaan rikkoa.
Ihan jokaisessa pitkässä liitossa on niitä huonoja hetkiä. Ylä- ja alamäkiä. Ja joskus liitto on niin huonossa hapessa, että kolmannen osapuolen tarjotessa syliä, lämpöä ja ymmärrystä, houkutus kasvaa liian suureksi.
Jos niissä huonoissa tilanteissa olisi tehty töitä, käyty vaikka terapiassa ja puhuttu avoimesti, useimmat liitot selviäisivät näistä karikoista. Erityisesti lapsiperheissä pitäisi tehdä töitä liiton eteen eikä heti ekan kuprun tultua juosta sen kolmannen syliin.
Luulen, että se on vain näiden kolmansien osapuolten keksintö tämä "hyvää liittoa ei voi rikkoa". Ettei olisi niin huono omatunto siitä, mitä tuli tehtyä.
Soita tai laita sille viesti ettei ole tervetullut tontillesi ja jos ei luota ukkoonsa sen vertaa että lapsensa hakee ilma sua nussimatta niin odottakoon vaikka risteyksessä sen aikaa mutta sun kotiin ei ole asiaa. Ja sen jälkeen et pidä enää mitään yhteyttä. Aika selvää että kilarit vetää mut se ei oo sun ongelma.
Mun ei ymmärrys riitä näille exän nyxän kanssa kaveeraajille. Mitä vittua oikeasti??! Miehen veljen vaimoki vihasi veljen extyttistä ja haukkui tämän alimpaan maanrakoon. Nykyään kahvittelevat jatkuvasti keskenään ja ovat parhaat ystävät. Noh, ainakin on yhteinen puheenaihe. Miehen veli. Mistä asennosta tykkää sängysdä jne.
Itse en voisi koskaan kuvitella olevani missään tekemisissä mahdollisen exän nyxän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:22"]Minusta on ihan virheellinen olettamus tämä, että ehjään parisuhteeseen ei kolmatta mahdu tai että hyvää suhdetta ei voi kukaan rikkoa.
Ihan jokaisessa pitkässä liitossa on niitä huonoja hetkiä. Ylä- ja alamäkiä. Ja joskus liitto on niin huonossa hapessa, että kolmannen osapuolen tarjotessa syliä, lämpöä ja ymmärrystä, houkutus kasvaa liian suureksi.
Jos niissä huonoissa tilanteissa olisi tehty töitä, käyty vaikka terapiassa ja puhuttu avoimesti, useimmat liitot selviäisivät näistä karikoista. Erityisesti lapsiperheissä pitäisi tehdä töitä liiton eteen eikä heti ekan kuprun tultua juosta sen kolmannen syliin.
Luulen, että se on vain näiden kolmansien osapuolten keksintö tämä "hyvää liittoa ei voi rikkoa". Ettei olisi niin huono omatunto siitä, mitä tuli tehtyä.
[/quote]
Samaa mieltä. Exää saa kiusata, syytellä ettei tarvitse kantaa vastuuta tai syyllisyyttä. Niin nykyisin toimitaan. Tässäkin ketjussa nähtyä, etteivät ole hyviä ihmisiä vaan kärkkäästi vaalivat omia etujaan. Sukuun ei ole tulemista. On varmasti kiva istua juhlissa, kun suku ja naapurit nauravat selän takana, eivätkä hyväksy koskaan oikeasti. Lähinnä halveksivat, eikä kukaan halua tavata.
Siinähän mies miettii tekojaan.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:55"] [quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:21"] [/quote] Väärin. Ko. henkilö ei tule koskaan olemaan mikään osa elämääni. Ihan itse päätän ketkä siihen kuuluu. [/quote] Mutta on osa lastesi elämää, halusit tai et. [/quote] Toki, tämän minä hyväksyn täysin ja suhtaudun ihan positiivisesti lasten hyvään suhteeseen nyxän kanssa. Mutta minä en halua olla missään tekemisissä. Oma valintani, johon myös katson minulla olevan oikeus. Miksi kaikkeen vedetään katkeruus-kortti mukaan? En vain pidä, arvosta tai kunnioita tätä nyxää ja hänen läsnäolonsa tuo mukanaan vain huonoja muistoja ja huonoa oloa. Voin paljon paremmin kun ei tarvitse olla missään tekemissä. Miksi minulla ei olisi oikeutta siihen? [/quote] Harvemmin voi täysin olla olematta tekemisissä. On joulujuhlia, kevätjuhlia, rippijuhlia, valmistumisia, häitä... Ystäväni äiti ei suostunut tulemaan tyttärensä häihin kun eksä ja tämän nyksä (sekä näiden suku) oli kutsuttu. Hirveää oli kuunnella ystävän surua ja katkeruutta, kun äitinsä ei kyennyt olemaan riittävän aikuinen juhliakseen lapselleen merkityksellistä päivää. Kyse ei ole äideistä, eksistä tai nyksistä - lasten pitäisi merkitä eniten.
[/quote]
Öö. Jos tilanne oli niin vaikea, niin pitikö oikein se nyxän sukukin kutsua? Että ennemmin he kun oma äiti? Ei tuossa tytärkään nyt ihan välkyin ollut.
Ja mä olisin jäänyt nyxänä pois noista juhlista, jos oma läsnäoloni olisi ollut liikaa morsiamen äidille.
[/quote]
Niin minäkin. Joillekin oma napa tärkein ka oman aseman menettämisen pelko.
[/quote]
Ystäväni halusi paikalle kaikki _itselleen_ tärkeät ja rakkaat henkilöt, olisi ollut myös loukkaantunut jossei äitipuolensa ja sukunsa olisi tullut.
Te olette käsittämättömiä. Aikuisten ihmisten pitäisi kyllä kyetä olemaan samassa tilassa ja ajatella lastaan, ei itsekkäästi vain omia tunteitaan.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"]Miten tyhmä on nainen, joka kehtaa tunkea itsensä mukaan? Miksi exän täytyy aina näissä tilanteissa ymmärtää, joustaa ja kärsiä? Jos ihminen on menettänyt perheen, puolison ja luopuu vielä lapsistaan ja joutuu uskomaan sellaisen huomaan, joka on osallistunut rikkomaan perheen, niin eiköhän siinä ole jo riittävästi. Nyxät aina vinkuu, että exän toiveita joudutaan huomioimaan Totta helkkarissa, jos sotkeutuu perheelliseen, jolla on vaimo. Ei voi olla niin itsekäs. [/quote] Koska se ex on vanhempi, AIKUINEN. Kun lapsia hankkii pitää kaikkeen varautua. Joskus perheet hajoavat, syystä tai toisesta. Silloin ei auta kuin käsitellä omat tunteet ja toimia lasten edun mukaisesti. [/quote] Miten aikuinen on se nainen, joka on valmis erottamaan isän ja lapset toisistaan? Kukaan aikuinen ei sekaannu toisen perheen elämään.Aina hoetaan, että ppitäisi olla aikuinen? Jos ex-mies ja nyxä olisivat olleet aikuisia ei koko tilannetta olisi. Kaikki tunteet ovat sallittu myös exälle. Sitä kutsutaan toisen kunnioittamiseksi. Jos rikotaan, täytyy ymmärtää ja joustaa itsekin. Ei vaatia mahdottomia. [/quote] Hyvää suhdetta ei pysty rikkomaan. Aikuinen ihminen osaa nousta asian yläpuolelle eikä alennu lapselliseksi, vaikka kokisi että muut tekevät väärin.
[/quote]
Höpöhöpö, millä tavoin ap on nyt lapsellinen? Ellei halua tavata uutta puolisoa tai ei halua häntä kotiinsa?
Vain mielenterveysongelmainen pystyisi olemaan tuossa tilanteessa normaalisti. Tuntea saa, mutta niitä tunteita ei tarvitse kaataa toisten niskaan. Eri juttu jos ap kohtelisi exän nyxää törkeästi lasten nähden tms. Jos hän toivoo, ettei häntä tarvitse tavata mielestäni siinä ei ole mitään lapsellista. Aikuisuuteen kuuluu asioiden ja tunteiden rakentavasti käsitteleminen. Sitä kykyä sinulla ei selvästikään ole.
[/quote]
AP haluaa exän nyxälle lähestymiskiellon!
[/quote]
Jos nyxä tunkeutuu väkisin ovelle?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:55"] [quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:21"] [/quote] Väärin. Ko. henkilö ei tule koskaan olemaan mikään osa elämääni. Ihan itse päätän ketkä siihen kuuluu. [/quote] Mutta on osa lastesi elämää, halusit tai et. [/quote] Toki, tämän minä hyväksyn täysin ja suhtaudun ihan positiivisesti lasten hyvään suhteeseen nyxän kanssa. Mutta minä en halua olla missään tekemisissä. Oma valintani, johon myös katson minulla olevan oikeus. Miksi kaikkeen vedetään katkeruus-kortti mukaan? En vain pidä, arvosta tai kunnioita tätä nyxää ja hänen läsnäolonsa tuo mukanaan vain huonoja muistoja ja huonoa oloa. Voin paljon paremmin kun ei tarvitse olla missään tekemissä. Miksi minulla ei olisi oikeutta siihen? [/quote] Harvemmin voi täysin olla olematta tekemisissä. On joulujuhlia, kevätjuhlia, rippijuhlia, valmistumisia, häitä... Ystäväni äiti ei suostunut tulemaan tyttärensä häihin kun eksä ja tämän nyksä (sekä näiden suku) oli kutsuttu. Hirveää oli kuunnella ystävän surua ja katkeruutta, kun äitinsä ei kyennyt olemaan riittävän aikuinen juhliakseen lapselleen merkityksellistä päivää. Kyse ei ole äideistä, eksistä tai nyksistä - lasten pitäisi merkitä eniten.
[/quote]
Öö. Jos tilanne oli niin vaikea, niin pitikö oikein se nyxän sukukin kutsua? Että ennemmin he kun oma äiti? Ei tuossa tytärkään nyt ihan välkyin ollut.
Ja mä olisin jäänyt nyxänä pois noista juhlista, jos oma läsnäoloni olisi ollut liikaa morsiamen äidille.
[/quote]
Niin minäkin. Joillekin oma napa tärkein ka oman aseman menettämisen pelko.
[/quote]
Ystäväni halusi paikalle kaikki _itselleen_ tärkeät ja rakkaat henkilöt, olisi ollut myös loukkaantunut jossei äitipuolensa ja sukunsa olisi tullut.
Te olette käsittämättömiä. Aikuisten ihmisten pitäisi kyllä kyetä olemaan samassa tilassa ja ajatella lastaan, ei itsekkäästi vain omia tunteitaan.
[/quote]
Et ole kokenut samaa, et ymmärrä. Ero tuollaisen tilanteen jälkeen voi olla traumaattinen. Ap:lla on häihin vielä aikaa.
Ihmettelen miten nuo huoraavat siat kehtaavat olla suvun edessä? Suurin osa tuomitsee ja halveksuu huoraksi mielessään.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"]Miten tyhmä on nainen, joka kehtaa tunkea itsensä mukaan? Miksi exän täytyy aina näissä tilanteissa ymmärtää, joustaa ja kärsiä? Jos ihminen on menettänyt perheen, puolison ja luopuu vielä lapsistaan ja joutuu uskomaan sellaisen huomaan, joka on osallistunut rikkomaan perheen, niin eiköhän siinä ole jo riittävästi. Nyxät aina vinkuu, että exän toiveita joudutaan huomioimaan Totta helkkarissa, jos sotkeutuu perheelliseen, jolla on vaimo. Ei voi olla niin itsekäs. [/quote] Koska se ex on vanhempi, AIKUINEN. Kun lapsia hankkii pitää kaikkeen varautua. Joskus perheet hajoavat, syystä tai toisesta. Silloin ei auta kuin käsitellä omat tunteet ja toimia lasten edun mukaisesti. [/quote] Miten aikuinen on se nainen, joka on valmis erottamaan isän ja lapset toisistaan? Kukaan aikuinen ei sekaannu toisen perheen elämään.Aina hoetaan, että ppitäisi olla aikuinen? Jos ex-mies ja nyxä olisivat olleet aikuisia ei koko tilannetta olisi. Kaikki tunteet ovat sallittu myös exälle. Sitä kutsutaan toisen kunnioittamiseksi. Jos rikotaan, täytyy ymmärtää ja joustaa itsekin. Ei vaatia mahdottomia.
[/quote]
Miksi palstalla syytetään 'nyxää' parisuhteen rikkomisesta? Missään ei mainittu että tuolla naisella olisi ollut suhdetta, kun sen sijaan mies on suhteessa ollessaan päätynyt vaihtamaan toiseen naiseen. Miksi siis syytetään tuota toista naista, kun mies olisi kyllä halutessaan voinut kieltäytyä kaikenlaisesta lähentelystä?
Ja asiasta ensimmäiseen. Yksikään parisuhde ei lopu vain kolmannen osapuolen takia. Jos mies on lähtenyt vieraan naisen matkaan, se johtuu vain siitä että hän ei ole ollut tyytyväinen nykytilanteeseen. Ennen kuin syyttää miehen uutta parisuhteen hajoamisesta, kannattaisi miettiä oliko itsekään alunperin tyytyväinen edelliseen suhteeseensa (ja jos oli, niin miksei huomannut että toinen osapuoli ei tunne samoin?).
Ja kolmanteen: Jos miehesi nykyinen on tosissaan parisuhteessaan, totta kai hän haluaa tutustua myös miehesi lapsiin. Koska hän tietää miehensä lasten äidin kuuluvan heidän elämäänsä, hän myöskin haluaa säilyttää kohteliaat välit sinuun. Jos kerrot nykyiselle tarvitsevasi enemmän aikaa ennen häneen tutustumista, eiköhän tuo nainen ymmärrä ja jätä lastenhakureissut eksällesi.
[/quote]
Haluaisitko itse luopua elämästäsi noin vain ja "antaa" miehen ja lapset toiselle naiselle?
Haluaisitko että isäsi olisi jättänyt perheen toisen naisen vuoksi? Haluaisitko että tyttäresi sekaantuisi toisten perheeseen?
Minä en. Kokisin epäonnistuneeni kasvattajana.
69, ystäväni vanhemmilla erosta oli aikaa 15 vuotta... Ja tilanne oli silti tuollainen.
Ne joulujuhlat ja kevätjuhlat varmasti ovat ap:n tilanteessa nopeammin ajankohtaisia. Kunhan huomautan, koska ymmärsin asian niin, ettei ap tahdo olla tämän nyksän kanssa lainkaan (eli minun tulkinnallani ikinä) missään tekemisissä.
Enkä tarkoita sitä, että tämän nyksän kanssa mitään kahvitteluja tarvitsisi järjestää. Eiköhän se riitä, että pakollisissa kohtaamisissa osaa vaikka vaan jättää toisen huomiotta. ;) Mutta varsin todennäköistä on, että niitä pakollisia kohtaamisia tulee ja ne on vain kestettävä.
Nyksän käytöstä ap:n tilanteessa tuskin voi muuttaa, mutta haku- ja tuontijärjestelyt luultavasti voisi.
Ovatko ap:n lapset nyt minkä ikäisiä?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:10"] [quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:55"] [quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:21"] [/quote] [/quote] . [/quote] Toki, tämän minä hyväksyn täysin ja suhtaudun ihan positiivisesti lasten hyvään suhteeseen nyxän kanssa. Mutta minä en halua olla missään tekemisissä. Oma valintani, johon myös katson minulla olevan oikeus. Miksi kaikkeen vedetään katkeruus-kortti mukaan? En vain pidä, arvosta tai kunnioita tätä nyxää ja hänen läsnäolonsa tuo mukanaan vain huonoja muistoja ja huonoa oloa. Voin paljon paremmin kun ei tarvitse olla missään tekemissä. Miksi minulla ei olisi oikeutta siihen? [/quote] Harvemmin voi täysin olla olematta tekemisissä. On joulujuhlia, kevätjuhlia, rippijuhlia, valmistumisia, häitä... Ystäväni äiti ei suostunut tulemaan tyttärensä häihin kun eksä ja tämän nyksä (sekä näiden suku) oli kutsuttu. Hirveää oli kuunnella ystävän surua ja katkeruutta, kun äitinsä ei kyennyt olemaan riittävän aikuinen juhliakseen lapselleen merkityksellistä päivää. Kyse ei ole äideistä, eksistä tai nyksistä - lasten pitäisi merkitä eniten. [/quote] Öö. Jos tilanne oli niin vaikea, niin pitikö oikein se nyxän sukukin kutsua? Että ennemmin he kun oma äiti? Ei tuossa tytärkään nyt ihan välkyin ollut. Ja mä olisin jäänyt nyxänä pois noista juhlista, jos oma läsnäoloni olisi ollut liikaa morsiamen äidille. [/quote] Niin minäkin. Joillekin oma napa tärkein ka oman aseman menettämisen pelko. [/quote] Ystäväni halusi paikalle kaikki _itselleen_ tärkeät ja rakkaat henkilöt, olisi ollut myös loukkaantunut jossei äitipuolensa ja sukunsa olisi tullut. Te olette käsittämättömiä. Aikuisten ihmisten pitäisi kyllä kyetä olemaan samassa tilassa ja ajatella lastaan, ei itsekkäästi vain omia tunteitaan.
[/quote]
Mutta eihän se morsian mikään lapsi enää ole, vaan aikuinen ihminen. Lapsellista on toki vaatimus siitä, että kaikkien pitäisi joustaa ja nöyrtyä ihan vaan hänen takiaan. Eli itsekkäästi itse ajatteli vaan omia tunteitaan eikä sitä miltä muista mahtaa vaikeassa tilanteessa tuntua.
72, missä vaiheessa ihminen lakkaa olemasta vanhempiensä lapsi?
Voi luoja mikä logiikka... Eli paikalle olisi pitänyt kutsua ystäväni puolelta vain a) ystäväni äiti ja tämän suku tai b) ystäväni isä ja nyksä (äitipuoli) ja näiden suvut? Kumpi vaihtoehto olisi ollut vähemmän itsekäs sinusta, kun kutsuja ei kerran saa ajatella vain sitä, kenet itse haluaisi paikalle?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:21"]
72, missä vaiheessa ihminen lakkaa olemasta vanhempiensä lapsi? Voi luoja mikä logiikka... Eli paikalle olisi pitänyt kutsua ystäväni puolelta vain a) ystäväni äiti ja tämän suku tai b) ystäväni isä ja nyksä (äitipuoli) ja näiden suvut? Kumpi vaihtoehto olisi ollut vähemmän itsekäs sinusta, kun kutsuja ei kerran saa ajatella vain sitä, kenet itse haluaisi paikalle?
[/quote]
Miksei se isä ja sen suku ei voinut tulla paikalle ilman nyxää? Mikä se muka esti? Nyxä ja sen suku vaan pois, niin ei olis ollut mitään ongelmaa. Eihän niistä kukaan edes ole oikeaa sukua.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:21"]
72, missä vaiheessa ihminen lakkaa olemasta vanhempiensä lapsi? Voi luoja mikä logiikka... Eli paikalle olisi pitänyt kutsua ystäväni puolelta vain a) ystäväni äiti ja tämän suku tai b) ystäväni isä ja nyksä (äitipuoli) ja näiden suvut? Kumpi vaihtoehto olisi ollut vähemmän itsekäs sinusta, kun kutsuja ei kerran saa ajatella vain sitä, kenet itse haluaisi paikalle?
[/quote]
Miksei se isä ja sen suku ei voinut tulla paikalle ilman nyxää? Mikä se muka esti? Nyxä ja sen suku vaan pois, niin ei olis ollut mitään ongelmaa. Eihän niistä kukaan edes ole oikeaa sukua.
[/quote]
Ystäväni oli itse kutsunut myös nyksän ja tämän suvun ja tahtoi heidätkin paikalle. Eivät ehkä verisukua ole, mutta ystäväni heidät sukulaisikseen laskee siitä huolimatta. Ovat osa perhettä hänelle, kun suuren osan lapsuuttaan asui isänsä ja äitipuolensa kanssa...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:21"] Hyvä ap, nyt on aika totutella siihen että nainen tulee olemaan iso osa lastesi elämää. Synttärit, rippijuhlat, koulusta valmistujaiset. Lapset voivat sairastua jne. Tiedän että se on epäreilua, mutta kaikista parhaiten tulette näistä selviämään kun tsemppaat nyt itsesi ja opettelet asian kanssa elämään. Loppupeleissähän valinta perheenne hajottamisesta on ollut exällä. Nyt on aika käyttäytyä kuten aikuinen. Omasta kokemuksesta sanon että kannattaa lasten tähden ylläpitää hyviä välejä niin exään kuin hänen nykyiseensä vaikka se varsinkin aluksi kuinka satuttaisi. Minäkin olen nykyään lasteni isän uuden vaimon - ja lasteni sisaren äidin! kanssa jopa kavereita. Ja lapset kiittävät. Eilen pääsi esikoinen yläasteelta, juhlat olivat lasten isän luona ja me "mammat" hoidimme tarjoilut. Vaikka ero harmittaakin, siitä on myös seurannut todella paljon hyvää. Lasteni elämässä on nykyään yksi välittävä ja turvallinen aikuinen lisää. On myös lasten etu että me aikuiset pystymme keskustelemaan heidän rajoistaan, käytöksestä ym asioista keskenämme ja vedämme kasvatuksessa yhtä köyttä. Joten ap hyvä, helppoa se ei tule olemaan mutta lastesi tähden! Anna anteeksi. [/quote] Väärin. Ko. henkilö ei tule koskaan olemaan mikään osa elämääni. Ihan itse päätän ketkä siihen kuuluu. [/quote] Mutta on osa lastesi elämää, halusit tai et.
[/quote]
Toki, tämän minä hyväksyn täysin ja suhtaudun ihan positiivisesti lasten hyvään suhteeseen nyxän kanssa. Mutta minä en halua olla missään tekemisissä. Oma valintani, johon myös katson minulla olevan oikeus.
Miksi kaikkeen vedetään katkeruus-kortti mukaan? En vain pidä, arvosta tai kunnioita tätä nyxää ja hänen läsnäolonsa tuo mukanaan vain huonoja muistoja ja huonoa oloa. Voin paljon paremmin kun ei tarvitse olla missään tekemissä. Miksi minulla ei olisi oikeutta siihen?
[/quote]
Ap, sinulla on siihen ihan täysi oikeus. Siihen saakka, kunnes itse olet valmis. Eräänä päivänä huomaat, kun ex-puoliso tulee pieruverkkareissa hakemaan lapsia kulahtaneen näköinen akka rinnallaan, että ihanaa oli päästä noistakin eroon ja ymmärrät ennen kaikkea oman arvosi, saat takaisin itsetuntosi. Sinun ei tarvitse kunnioittaa tuota naista tässä suhteessa. Voit hyväksyä hänet ajan kanssa lastesi elämään kuuluvana, mutta nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita, ettet silti tule hyväksymään hänen käytöstään.
Sinä pääset vielä yli, eikä tuo nainen hetkauta eräänä päivänä sinua pätkääkään. Säälit korkeintaan, kun tiedät että hän on pettäjän kanssa ja moraaliton ihminen oikeastaan itsekin. Tunnet ex-puolisosi heikot kohdat, naiselle nämä ovat vielä edessä päin. Ex-puolisosi tulee katumaan tekoaan. Aniharvoin tuollaiset vaimon vaihdokset onnistuvat ongelmitta. Hänen ja uuden kumppaninsa ongelmat alkavat siitä päivästä, kun sinä olet entistä upeampi ja ihmisenä kasvanut. Voimia!
[/quote]
No höpö höpö. Vaihtamalla paranee. Eihän se mies olisi AP:ta jättänyt ellei mielestään nykyinen olisi parempi. Ja kieltämättä AP vaikuttaa ainakin tämän ketjun perusteella sen verran latvakakkoselta, että en yhtään ihmettele.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:21"] Hyvä ap, nyt on aika totutella siihen että nainen tulee olemaan iso osa lastesi elämää. Synttärit, rippijuhlat, koulusta valmistujaiset. Lapset voivat sairastua jne. Tiedän että se on epäreilua, mutta kaikista parhaiten tulette näistä selviämään kun tsemppaat nyt itsesi ja opettelet asian kanssa elämään. Loppupeleissähän valinta perheenne hajottamisesta on ollut exällä. Nyt on aika käyttäytyä kuten aikuinen. Omasta kokemuksesta sanon että kannattaa lasten tähden ylläpitää hyviä välejä niin exään kuin hänen nykyiseensä vaikka se varsinkin aluksi kuinka satuttaisi. Minäkin olen nykyään lasteni isän uuden vaimon - ja lasteni sisaren äidin! kanssa jopa kavereita. Ja lapset kiittävät. Eilen pääsi esikoinen yläasteelta, juhlat olivat lasten isän luona ja me "mammat" hoidimme tarjoilut. Vaikka ero harmittaakin, siitä on myös seurannut todella paljon hyvää. Lasteni elämässä on nykyään yksi välittävä ja turvallinen aikuinen lisää. On myös lasten etu että me aikuiset pystymme keskustelemaan heidän rajoistaan, käytöksestä ym asioista keskenämme ja vedämme kasvatuksessa yhtä köyttä. Joten ap hyvä, helppoa se ei tule olemaan mutta lastesi tähden! Anna anteeksi. [/quote] Väärin. Ko. henkilö ei tule koskaan olemaan mikään osa elämääni. Ihan itse päätän ketkä siihen kuuluu. [/quote] Mutta on osa lastesi elämää, halusit tai et.
[/quote]
Toki, tämän minä hyväksyn täysin ja suhtaudun ihan positiivisesti lasten hyvään suhteeseen nyxän kanssa. Mutta minä en halua olla missään tekemisissä. Oma valintani, johon myös katson minulla olevan oikeus.
Miksi kaikkeen vedetään katkeruus-kortti mukaan? En vain pidä, arvosta tai kunnioita tätä nyxää ja hänen läsnäolonsa tuo mukanaan vain huonoja muistoja ja huonoa oloa. Voin paljon paremmin kun ei tarvitse olla missään tekemissä. Miksi minulla ei olisi oikeutta siihen?
[/quote]
Ap, sinulla on siihen ihan täysi oikeus. Siihen saakka, kunnes itse olet valmis. Eräänä päivänä huomaat, kun ex-puoliso tulee pieruverkkareissa hakemaan lapsia kulahtaneen näköinen akka rinnallaan, että ihanaa oli päästä noistakin eroon ja ymmärrät ennen kaikkea oman arvosi, saat takaisin itsetuntosi. Sinun ei tarvitse kunnioittaa tuota naista tässä suhteessa. Voit hyväksyä hänet ajan kanssa lastesi elämään kuuluvana, mutta nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita, ettet silti tule hyväksymään hänen käytöstään.
Sinä pääset vielä yli, eikä tuo nainen hetkauta eräänä päivänä sinua pätkääkään. Säälit korkeintaan, kun tiedät että hän on pettäjän kanssa ja moraaliton ihminen oikeastaan itsekin. Tunnet ex-puolisosi heikot kohdat, naiselle nämä ovat vielä edessä päin. Ex-puolisosi tulee katumaan tekoaan. Aniharvoin tuollaiset vaimon vaihdokset onnistuvat ongelmitta. Hänen ja uuden kumppaninsa ongelmat alkavat siitä päivästä, kun sinä olet entistä upeampi ja ihmisenä kasvanut. Voimia!
[/quote]
No höpö höpö. Vaihtamalla paranee. Eihän se mies olisi AP:ta jättänyt ellei mielestään nykyinen olisi parempi. Ja kieltämättä AP vaikuttaa ainakin tämän ketjun perusteella sen verran latvakakkoselta, että en yhtään ihmettele.
[/quote]
Juu näin. Mitä väliä lupauksista, lapsista, sitoumuksista ja sellaisista. Aina voi lähtee litoo ja vaihtaa parempaan. Ja kun vanhan kanssa alkaa tuntua tylsältä, niin onhan se uuden kanssa hauskempaa.
Ja jos exät kehtaa valittaa, niin ihan vajakkejahan ne on. Kyllä jokaisen ex-naisen pitäisi tietää, että aina pitää joustaa, ymmärtää, sopeutua ja "olla aikuinen". Vai mitä rouvat. Ja jos hoitaa asiat hyvin, niin hyvässä lykyssä saa ne molemmat "mammat" samaan aikaan keittiöhommiin.
Mahtaa muuten poliisia oikeasti työllistää turhaan kaiken maailman petetyt ja jätetyt mustasukkaset muotopuolet.
Minulla on iso koira, olen käyttänyt koiraa tekosyynä ettei exän tai nyxänsä kannata tulla meidän oven sisäpuolelle. Olen sanonut koiran olevan suojeluhaluinen, ja siksi sen otinkin turvakseni. Ja ettei koira päästä vieraita ihmisiä sisälle taloon ellen minä hyväksy heitä ja anna lupaa.
Kun exän ja nyxän auto tulee pihaan niin hötkyilen hetken oven takana koiran kanssa: "kuka tuli pihaan, onko se KISSI, onko se ROSMO, kuka tuli, ajetaan paha KISSI ja ROSMO pois, ajetaan POIS". Koira innostuu, haukkuu ja murisee kun vedän sen kanssa vielä narulelua. Sitten pidän vasikan kokoista nuorta, leikkisää, haukkuvaa koiraa vaivoin aloillani, avaan oven ja sanon "hei hei, lapset tulee kohta, hiljaa Hani, HILJAA, paikka, PAIKKA!! Teidän on varmaan parempi odottaa autossa."
Kaksi hiljaista tyyppiä istuu autossa ja odottelee kiltisti lapsia. Paikka. ;)
Koira tottelee muuten hyvin mutta innostuu leikkimään heti kun kuulee sanat kissi ja rosmo. Täytyy varmaan lopettaa tämä leikki kun lapset kasvaa ja ymmärtää (ja kielii isälleen) mutta siihen mennessä minäkin olen päässyt erosta yli.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"]Miten tyhmä on nainen, joka kehtaa tunkea itsensä mukaan? Miksi exän täytyy aina näissä tilanteissa ymmärtää, joustaa ja kärsiä? Jos ihminen on menettänyt perheen, puolison ja luopuu vielä lapsistaan ja joutuu uskomaan sellaisen huomaan, joka on osallistunut rikkomaan perheen, niin eiköhän siinä ole jo riittävästi. Nyxät aina vinkuu, että exän toiveita joudutaan huomioimaan Totta helkkarissa, jos sotkeutuu perheelliseen, jolla on vaimo. Ei voi olla niin itsekäs. [/quote] Koska se ex on vanhempi, AIKUINEN. Kun lapsia hankkii pitää kaikkeen varautua. Joskus perheet hajoavat, syystä tai toisesta. Silloin ei auta kuin käsitellä omat tunteet ja toimia lasten edun mukaisesti. [/quote] Miten aikuinen on se nainen, joka on valmis erottamaan isän ja lapset toisistaan? Kukaan aikuinen ei sekaannu toisen perheen elämään.Aina hoetaan, että ppitäisi olla aikuinen? Jos ex-mies ja nyxä olisivat olleet aikuisia ei koko tilannetta olisi. Kaikki tunteet ovat sallittu myös exälle. Sitä kutsutaan toisen kunnioittamiseksi. Jos rikotaan, täytyy ymmärtää ja joustaa itsekin. Ei vaatia mahdottomia.
[/quote]
Miksi palstalla syytetään 'nyxää' parisuhteen rikkomisesta? Missään ei mainittu että tuolla naisella olisi ollut suhdetta, kun sen sijaan mies on suhteessa ollessaan päätynyt vaihtamaan toiseen naiseen. Miksi siis syytetään tuota toista naista, kun mies olisi kyllä halutessaan voinut kieltäytyä kaikenlaisesta lähentelystä?
Ja asiasta ensimmäiseen. Yksikään parisuhde ei lopu vain kolmannen osapuolen takia. Jos mies on lähtenyt vieraan naisen matkaan, se johtuu vain siitä että hän ei ole ollut tyytyväinen nykytilanteeseen. Ennen kuin syyttää miehen uutta parisuhteen hajoamisesta, kannattaisi miettiä oliko itsekään alunperin tyytyväinen edelliseen suhteeseensa (ja jos oli, niin miksei huomannut että toinen osapuoli ei tunne samoin?).
Ja kolmanteen: Jos miehesi nykyinen on tosissaan parisuhteessaan, totta kai hän haluaa tutustua myös miehesi lapsiin. Koska hän tietää miehensä lasten äidin kuuluvan heidän elämäänsä, hän myöskin haluaa säilyttää kohteliaat välit sinuun. Jos kerrot nykyiselle tarvitsevasi enemmän aikaa ennen häneen tutustumista, eiköhän tuo nainen ymmärrä ja jätä lastenhakureissut eksällesi.