Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunta-alan kovapalkkaiset lääkärit ym saivat myös 5% palkankorotuksen

Vierailija
07.08.2022 |

Mutta vain lähihoitajia ja lastentarhanopettajia syyllistetään 40€ korotuksista johon ei ole varaa. Kukaan ei puhu mitään siitä porukasta, joka tienaa jo valmiiksi hyvin. Heille se korotus onkin sitten satasia.
Reilua?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan hyvä vaan että tämän maan terveydenhoitosektori saataisiin tuhottua. Kun sitten raunioista aletaan rakentamaan uutta, ehkä on opittu jotain.

Vierailija
2/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä korotuksia ei voinut sitten muuttaa euromääräisiksi? Miksi ne täytyy maksaa prosentteina, jolloin tuloerot vain kasvavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä korotuksia ei voinut sitten muuttaa euromääräisiksi? Miksi ne täytyy maksaa prosentteina, jolloin tuloerot vain kasvavat.

Lääkärinä olen puhunut tästä, mutta monia ei kiinnosta. Prosenttimääräiset korotukset vain pahentavat tuloeroja joka kierroksella. En itse tarvitse enempää palkkaa, julkisen puolen työoloissa sen sijaan olisi paljonkin korjattavaa.

Vierailija
4/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne korotukset siis tulevat voimaan? Ei minun palkkani ainakaan ole noussut. T.sh

Vierailija
5/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu paskaa ap.

Kunta-alalle tulevat korotukset koskevat kaikkia kunta-alan työntekijöitö, jotka

ovat KVTS:n piirissä

Ja tuo KVTES on kunnallisten viranhaltijoiden ja työntekijöiden työehtosopimus.

Ja tuo 5 % ei tule välittömästi noin suurena palkkaan, vaan se tulee koko sopimuskauden aikana.

Joten pidä ääliö ap, se tyhmä turpasi kiinni.

Vierailija
6/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne korotukset siis tulevat voimaan? Ei minun palkkani ainakaan ole noussut. T.sh

Tuli jo viime kuussa.

Vierailija
7/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkärillä loputtomien potilaslistojen ja kaikkien sairaimpien potilaiden kanssa 4 tonnin peruspalkalla työelämä on niin herkkua, että kannattaa olla kateelinen. Maksa siitä sitten suomalaisittain verot progressiivisen verotuksen mukaan.

Vierailija
8/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa ap.

Kunta-alalle tulevat korotukset koskevat kaikkia kunta-alan työntekijöitö, jotka

ovat KVTS:n piirissä

Ja tuo KVTES on kunnallisten viranhaltijoiden ja työntekijöiden työehtosopimus.

Ja tuo 5 % ei tule välittömästi noin suurena palkkaan, vaan se tulee koko sopimuskauden aikana.

Joten pidä ääliö ap, se tyhmä turpasi kiinni.

Ap on täysin oikeassa. Tämä sopimus vain kasvattaa tuloeroja ja euromääräisesti suurimmista korotuksista ollaan oltu hipihiljaa.

Vierailija
9/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli jo viime kuussa.

Hei alapeukuttajat, kyllä ne tuli, tai ainakin piti tulla viimekuussa. Ottakaa yhteys palkanlaskijaanne, jos olette julkisella, ettekä ole saaneet korotusta.

Vierailija
10/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinä olen puhunut tästä, mutta monia ei kiinnosta. Prosenttimääräiset korotukset vain pahentavat tuloeroja joka kierroksella. En itse tarvitse enempää palkkaa, julkisen puolen työoloissa sen sijaan olisi paljonkin korjattavaa.

Ei ne suhteellisia tuloeroja kasvata, ne on ainoat joilla on merkitystä. Lisäksi veroprogressio pitää huolen siitä, että suhteellisesti nettotuloerot jopa pienenevät, vaikka kaikki saisivat bruttona saman prosentuaalisen korotuksen.

Vierailija
11/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua, tuollainen tasakorotus. Prosenttikorotus on oikeudenmukaisempi.

Vierailija
12/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä jos jotenkin yritetään pitää kiinni niistä viimeisistä lääkäreistä jotka vielä suostuvat tekemään töitä terveyskeskuksissa, ei huvittaisi siirtyä kokonaan käyttämään yksityisiä.

Vierailija
13/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli jo viime kuussa.

Hei alapeukuttajat, kyllä ne tuli, tai ainakin piti tulla viimekuussa. Ottakaa yhteys palkanlaskijaanne, jos olette julkisella, ettekä ole saaneet korotusta.

Meille tulee vasta tässä kuussa, 15. Tai 31.8 maksettavassa palkassa.

Vierailija
14/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä jos jotenkin yritetään pitää kiinni niistä viimeisistä lääkäreistä jotka vielä suostuvat tekemään töitä terveyskeskuksissa, ei huvittaisi siirtyä kokonaan käyttämään yksityisiä.

Koskisiko joskus sama logiikka lastenhoitajia ja opettajia?

Vierailija
15/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne työolot palkkaa korottamalla korjaannu.

Vierailija
16/19 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskisiko joskus sama logiikka lastenhoitajia ja opettajia?

Varmasti heti kun yksityiskoulut kilpailevat riittävästi julkisten kanssa samoista opettajista.

Vierailija
17/19 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli jo viime kuussa.

Mulle ei ole tullut. Eikä mitään tietoakaan koska tulee. HUS on työnanataja. Ootteko muut HUS hoitajat saaneet muka jotain korotuksia viime kuussa?

Vierailija
18/19 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli jo viime kuussa.

Mulle ei ole tullut. Eikä mitään tietoakaan koska tulee. HUS on työnanataja. Ootteko muut HUS hoitajat saaneet muka jotain korotuksia viime kuussa?

Eikös tehy ja super ilmoittanut, ettei osallistu tähän eli jäi ulkopuolelle?

Vierailija
19/19 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuslääkärillä loputtomien potilaslistojen ja kaikkien sairaimpien potilaiden kanssa 4 tonnin peruspalkalla työelämä on niin herkkua, että kannattaa olla kateelinen. Maksa siitä sitten suomalaisittain verot progressiivisen verotuksen mukaan.

Mulla toi neljä tonnin tk-lääkärinä on netto 80 % työajasta. Joku 5% palkankorotus ei merkitse mitään, se menee kaikki veroihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi