Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairastuu, mies lomalla, minä jään kotiin hoitamaan

Vierailija
31.05.2015 |

Miten teistä tällaisen tilanteen kuuluisi mennä: Mies on lomalla ja matkoilla n 2 tunnin ajomatkan päässä. Minä olen töissä tuona aikana. Lapsi sairastuu kesken päiväkotipäivän. Minä lähden hakemaan, koska miehellä tuo matka. Tämä ihan ok, mutta mies on sitä mieltä, ettei hän aio tulla kotiin sairasta lasta hoitamaan seuraavaksikaan päiväksi, koska hänellä niin paljon tekemistä muualla=matkalla. Mnä joudun siis jäämään palkatta hoitamaan, vaikka palkalisesti saisi hoitaa 3 pv. Ei työnantajan tarvitse maksaa palkaa, koska toinen puoliso ei ole töissä. En valehtele ta:lle. Minusta mnies saisi korvata minulle palkkani, koska ei huvita lomaansa keskeyttää.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteenne ei ole terve. Pelkästään se että puhut jostain palkkojen korvaamisesta kertoo siitä. Molemmat pitävät kiinni omista oikeuksistaan eivätkä näe perhettänne yksikkönä.
Se, että mies korvaisi palkkasi, on häneltä pois. Sinun ei kuuluisi toivoa sellaista.
Se, että joudut jäämään kotiin palkatta vaikka mies on lomalla, on sinulta pois. Miehesi ei kuuluisi toivoa sellaista.
Tarvitaan täydellinen ajattelutavan muutos, teiltä molemmilta.

Vierailija
22/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"]

[/quote]

No niinhän jo aiemmin kerroin. Ei ole ainoa laatuaan, hampaakolossa on jo paljon kaikkea. Eropapaperit lävähtää kun mitta tulee täyteen. Ap
[/quote]

Mitä jos kuitenkin kokeilisit kommunikoida ensin. Siis selvästi niin että mieskin tajuaa asian mittasuhteen. Miehelle voi tulla ihan yllätyksenä että olet eroa miettimässä jos et suoraan sano ja vaadi häntä kantamaan osansa kuormasta. Vähintään vaadi rahakorvaus, jotta tajuaa minkä hintainen reissunsa oli.

Ei teidän tilanteet ratkea sillä että avaudut täällä palstoilla ja keskenäsi päätät erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä jo muutenkin menee huonosti, niin laittaisin kyllä työnantajan (ja sinunkin) edun etusijalle. Työpaikka on sinulle erityisen tärkeä, jos eroatte miehenne kanssa. Naisia syrjitään työmarkkinoilla jo muutenkin, juuri kaikkien lapsivapaiden ja ylimääräisten kustannusten takia.

Vierailija
24/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"]

En usko, että tämä tilanne on teille ensimmäinen laatuaan, eli itsepähän olet miehesi ja lapsellesi isän valinnut. Kannattaisi nyt sitten vähän miettiä mitä tulevaisuudeltaan haluaa, ratkaisu on täysin sinun omissa käsissäsi.

[/quote]

No niinhän jo aiemmin kerroin. Ei ole ainoa laatuaan, hampaakolossa on jo paljon kaikkea. Eropapaperit lävähtää kun mitta tulee täyteen. Ap

[/quote]Et tee kuitenkaan mitään, jossittelet vain ja kovasti täällä uhoat eropapereilla, mutta jos et pystynyt edes tätä asiaa hoitamaan järkevästi, niin miten ihmeessä pystyisit isoja eroon liittyviä asioita hoitamaan? Jos olisit yhtään suoraselkäinen ja jämäkkä nainen et olisi edes kuunnellut miehen ajatuksia omasta lomasta vaan lapsi olisi miehen kanssa lomailemassa. Niinpä en usko, että teillä tilanne muuttuu koskaan mitenkään sinun ansiostasi ainakaan. Sääli vain lasta - hänellä on isä joka ei lapsesta välitä ja ole pätkääkään kiinnostunut ja täysin nössö äiti, joka nyt marttyyria siellä leikkii ja joka antaa lapsenkin ymmärtää olevansa vain riesa.

Vierailija
25/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"] [/quote] No niinhän jo aiemmin kerroin. Ei ole ainoa laatuaan, hampaakolossa on jo paljon kaikkea. Eropapaperit lävähtää kun mitta tulee täyteen. Ap [/quote] Mitä jos kuitenkin kokeilisit kommunikoida ensin. Siis selvästi niin että mieskin tajuaa asian mittasuhteen. Miehelle voi tulla ihan yllätyksenä että olet eroa miettimässä jos et suoraan sano ja vaadi häntä kantamaan osansa kuormasta. Vähintään vaadi rahakorvaus, jotta tajuaa minkä hintainen reissunsa oli. Ei teidän tilanteet ratkea sillä että avaudut täällä palstoilla ja keskenäsi päätät erota.

[/quote]

Miten kommunikoi ihmisen kanssa, jolle kaikki hänen mielipiteistään eriävät ovat "turhaa kiukuttelua". Olen kertonut, että eroamma, ellei tilanne muutu. Tämäkin oli turhaa kiukuttelua kuulemma. Ap

Vierailija
26/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen eniten sitä miksi lapsi on hoidossa kun isä on lomalla. Koska se lapsi saa pitää kesälomaa?

Vierailija
27/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä eropäivää sitten odotellessa...

Miestä ei kiinnosta ja elää/tekee mitä haluaa nyt ja eron jälkeen.

Vierailija
28/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt missä se ukko on? 

Kohtuullisuutta on vaikea kommentoida, jos ei tiedä sen miehen menon tärkeyttä. Hiukan eri jos sillä on esim. saunan lämmitys kesken kesämökillä vs. sikahintainen keikka jonka liput on hankittu vuotta aiemmin.

Vierailija
29/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:22"]

No kerro nyt missä se ukko on? 

Kohtuullisuutta on vaikea kommentoida, jos ei tiedä sen miehen menon tärkeyttä. Hiukan eri jos sillä on esim. saunan lämmitys kesken kesämökillä vs. sikahintainen keikka jonka liput on hankittu vuotta aiemmin.

[/quote]

No kuule, on kalastamassa ja on niin hyvät kelit ettei tahdo tulla! Ap

Vierailija
30/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:07"]Miten teistä tällaisen tilanteen kuuluisi mennä: Mies on lomalla ja matkoilla n 2 tunnin ajomatkan päässä. Minä olen töissä tuona aikana. Lapsi sairastuu kesken päiväkotipäivän. Minä lähden hakemaan, koska miehellä tuo matka. Tämä ihan ok, mutta mies on sitä mieltä, ettei hän aio tulla kotiin sairasta lasta hoitamaan seuraavaksikaan päiväksi, koska hänellä niin paljon tekemistä muualla=matkalla. Mnä joudun siis jäämään palkatta hoitamaan, vaikka palkalisesti saisi hoitaa 3 pv. Ei työnantajan tarvitse maksaa palkaa, koska toinen puoliso ei ole töissä. En valehtele ta:lle. Minusta mnies saisi korvata minulle palkkani, koska ei huvita lomaansa keskeyttää.
[/quote]
Yksi syy siihen miksi on ihan hyvä että perheessä on yhteiset rahat. Helpompi selvittää mikä on kokonaistaloudellisesti kannattavaa.

Vierailija
31/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"] [/quote] No niinhän jo aiemmin kerroin. Ei ole ainoa laatuaan, hampaakolossa on jo paljon kaikkea. Eropapaperit lävähtää kun mitta tulee täyteen. Ap [/quote] Mitä jos kuitenkin kokeilisit kommunikoida ensin. Siis selvästi niin että mieskin tajuaa asian mittasuhteen. Miehelle voi tulla ihan yllätyksenä että olet eroa miettimässä jos et suoraan sano ja vaadi häntä kantamaan osansa kuormasta. Vähintään vaadi rahakorvaus, jotta tajuaa minkä hintainen reissunsa oli. Ei teidän tilanteet ratkea sillä että avaudut täällä palstoilla ja keskenäsi päätät erota.

[/quote]

Miten kommunikoi ihmisen kanssa, jolle kaikki hänen mielipiteistään eriävät ovat "turhaa kiukuttelua". Olen kertonut, että eroamma, ellei tilanne muutu. Tämäkin oli turhaa kiukuttelua kuulemma. Ap
[/quote]
Mitä se muuta on kuin turhaa kiukuttelua jos et uhkausta ole muutenkaa toteuttanut.

Vierailija
32/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidapa eropaperit maanantaina.

Vierailija
33/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin läpinäkyvä aloitus. Voisin lyödä omaisuudestani vetoa, että AP:n lapsi ei oikeasti ole sairas. Nainen ei vain yksinkertaisesti voi sietää sitä, että hänen miehensä nauttii jostain. AP sitten keksinyt lapsen "sairauden", jonka varjolla yritti pilata miehen loman.

Vierailija
34/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan ei tule korvata sinulle yhtään mitään, joten miehen on hoidettava OMA lapsensa.

Toivon, ettei lapsen aivoihin ole lirahtanut virtsaa mieheltä.

Vierailija
35/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:35"]

Niin läpinäkyvä aloitus. Voisin lyödä omaisuudestani vetoa, että AP:n lapsi ei oikeasti ole sairas. Nainen ei vain yksinkertaisesti voi sietää sitä, että hänen miehensä nauttii jostain. AP sitten keksinyt lapsen "sairauden", jonka varjolla yritti pilata miehen loman.

[/quote]

No nyt meni sulta omaisuus sitten. Päiväkodista soittivat hakemaan kun on kipeä. Ja sitäpaitsi, ammattini perusteella kyllä tiedän milloin lapsi on sairas, milloin en. Sitäpaitsi jokainen äiti sen tietää, ei tarvi olla ammattitausta tässä...

Vierailija
36/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:07"]Miten teistä tällaisen tilanteen kuuluisi mennä: Mies on lomalla ja matkoilla n 2 tunnin ajomatkan päässä. Minä olen töissä tuona aikana. Lapsi sairastuu kesken päiväkotipäivän. Minä lähden hakemaan, koska miehellä tuo matka. Tämä ihan ok, mutta mies on sitä mieltä, ettei hän aio tulla kotiin sairasta lasta hoitamaan seuraavaksikaan päiväksi, koska hänellä niin paljon tekemistä muualla=matkalla. Mnä joudun siis jäämään palkatta hoitamaan, vaikka palkalisesti saisi hoitaa 3 pv. Ei työnantajan tarvitse maksaa palkaa, koska toinen puoliso ei ole töissä. En valehtele ta:lle. Minusta mnies saisi korvata minulle palkkani, koska ei huvita lomaansa keskeyttää.
[/quote]
ei tästä neuvotella. Kyllä sen on pakko tulla kotiin lasta hoitamaan kerran kun on lomalla .asiointiin ehtii vielä mennä kun lapsi on taas terve.

Vierailija
37/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä olisin tyynesti palkallisena nuo päivät.

Vierailija
38/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän työnantaja suhtautuisi hoitovapaan palkallisuuteen?

Vierailija
39/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, taas tuli tuo naistenvihaaja alapeukuttamaan.

Vierailija
40/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäisin palkallisena hoitamaan lasta.Ta ei mistään saa tietää onko toinen vanhempi lomalla vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä