Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairastuu, mies lomalla, minä jään kotiin hoitamaan

Vierailija
31.05.2015 |

Miten teistä tällaisen tilanteen kuuluisi mennä: Mies on lomalla ja matkoilla n 2 tunnin ajomatkan päässä. Minä olen töissä tuona aikana. Lapsi sairastuu kesken päiväkotipäivän. Minä lähden hakemaan, koska miehellä tuo matka. Tämä ihan ok, mutta mies on sitä mieltä, ettei hän aio tulla kotiin sairasta lasta hoitamaan seuraavaksikaan päiväksi, koska hänellä niin paljon tekemistä muualla=matkalla. Mnä joudun siis jäämään palkatta hoitamaan, vaikka palkalisesti saisi hoitaa 3 pv. Ei työnantajan tarvitse maksaa palkaa, koska toinen puoliso ei ole töissä. En valehtele ta:lle. Minusta mnies saisi korvata minulle palkkani, koska ei huvita lomaansa keskeyttää.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olkoon muualla, jos on lomansa ansainnut. Ihan sama, onko 200 kilometrin vai 2000 kilometrin päässä. Kai ap on työssä ollessaan säästellyt pahan päivän varalle rahaa? Nyt pitäisi selvitä muutama päivä sairaan lapsen kanssa, kai teillä nyt sen verran säästöjä on?

Vai vituttaako, kun piti mennä mukula tekemään, ja nyt se perhana sotkee koko elämän?

Vierailija
2/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:20"]

Minä jäisin palkallisena hoitamaan lasta.Ta ei mistään saa tietää onko toinen vanhempi lomalla vai ei.

[/quote]

MInä en periaatteesta ala valehdella mieheni mukavuudenhalun vuoksi. Tämä jää hampaankoloon, muiden vastaavien seuraksi. Sitten kun mitta täysi pistän eropaperit ukolle nenän eteen. Ap
[/quote]
Meillä työnantajalle täytyy ilmoittaa puolison työvuorot ja yhteystiedot tämän työnantajalle mikäli ilmoittaa että puoliso on estynyt hoitamaan sairasta lasta. Ja on hyvä systeemi. Joillakin on ihme käsitys että työnantaja maksaa vaikka toinen vanhemmista ei olisi töissä. Mitkään matkalla olot tai muut ei vaikuta asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiooottiukko sulla!

Vierailija
4/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:20"]

Minä jäisin palkallisena hoitamaan lasta.Ta ei mistään saa tietää onko toinen vanhempi lomalla vai ei.

[/quote]

MInä en periaatteesta ala valehdella mieheni mukavuudenhalun vuoksi. Tämä jää hampaankoloon, muiden vastaavien seuraksi. Sitten kun mitta täysi pistän eropaperit ukolle nenän eteen. Ap

Vierailija
5/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai sillä ukollakin oikeus joskus lomareissuun. Lähdet itse sitten vastaavasti joskus ja ukko hoitaa lapset.

Vierailija
6/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:20"]

[/quote]

Meillä siis pitää täyttää kaavake, jossa rasti ruutuun puoliso työssä/ei työssä tilapäisen hoitovapaan aikana ja työnantajan yhteystiedot. Ap

[/quote]

Vierailija
7/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:23"]

On kai sillä ukollakin oikeus joskus lomareissuun. Lähdet itse sitten vastaavasti joskus ja ukko hoitaa lapset.

[/quote]

On toki, mutta tässä tapauksessa ei. Kun perheenä elää, täytyy tarvittaessa joustaa eikä itsekkäästi pitää "oikeuksistaan" kiinni toisen työn vaikeutumisen uhallakin. 

Vierailija
8/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tuollainen mies. Ei ole enää :)

Vierailija
9/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi on ylipäätään hoidossa, jos mies on lomalla?

Vierailija
10/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:23"]

[/quote]

Joskus? Hän tulee ja menee lähes miten huvittaa. Minä en valehtelematta pääse mihinkään reissuille, kun aina jos lähtisin, tulee kotona jotain sellaista ongelmaa mistä ei mies "selviä" ja sen verran lapsistani välitän, etten jätä lapsia jos toinen ei kerran selviä. Hampaankolossa on todella paljon kaikkea jo ennestään. Ap

Vierailija
11/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tämä tilanne on teille ensimmäinen laatuaan, eli itsepähän olet miehesi ja lapsellesi isän valinnut. Kannattaisi nyt sitten vähän miettiä mitä tulevaisuudeltaan haluaa, ratkaisu on täysin sinun omissa käsissäsi.

Vierailija
12/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:29"]

[/quote]

Se ei tässä nyt ollut pointti, mutta näin vaan nyt on. Ap

Vierailija
13/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä ne hoidettavat asiat ovat. Jos jotain "käyn ostamassa uudet kengät ja nään yhtä Peraa", niin saisi tulla kotiin sieltä ja vähän äkkiä, mutta jos vaikkapa hoitaa vanhan vanhempansa asioita ja on jotain tapaamista kotihoidon, sosiaalityön tai lääkärin kanssa, niin eiköhän siellä kaivata miestä enemmän kuin kotona. 

Vierailija
14/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"]

En usko, että tämä tilanne on teille ensimmäinen laatuaan, eli itsepähän olet miehesi ja lapsellesi isän valinnut. Kannattaisi nyt sitten vähän miettiä mitä tulevaisuudeltaan haluaa, ratkaisu on täysin sinun omissa käsissäsi.

[/quote]

No niinhän jo aiemmin kerroin. Ei ole ainoa laatuaan, hampaakolossa on jo paljon kaikkea. Eropapaperit lävähtää kun mitta tulee täyteen. Ap

Vierailija
15/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:33"]

mutta jos vaikkapa hoitaa vanhan vanhempansa asioita ja on jotain tapaamista kotihoidon, sosiaalityön tai lääkärin kanssa, niin eiköhän siellä kaivata miestä enemmän kuin kotona. 

[/quote]

No eipä ole tällaisesta kyse. Ja vaikka olisikin, niin maksaisi sitten minulle menettämäni palkan. Ap

Vierailija
16/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:29"]Miksi lapsi on ylipäätään hoidossa, jos mies on lomalla?
[/quote]

Samaa ihmettelin

Vierailija
17/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:33"]

mutta jos vaikkapa hoitaa vanhan vanhempansa asioita ja on jotain tapaamista kotihoidon, sosiaalityön tai lääkärin kanssa, niin eiköhän siellä kaivata miestä enemmän kuin kotona. 

[/quote]

No eipä ole tällaisesta kyse. Ja vaikka olisikin, niin maksaisi sitten minulle menettämäni palkan. Ap

[/quote]

No jaa, minulle ei kyllä tuollaisessa tilanteessa tarvitsisi maksaa sitä palkan menetystä. Tuetaan toista puolin ja toisin. 

Tosin eipä meillä muutenkaan ole mun ja sun palkkoja, lapsiperheessä ne toimivat vähän huonosti. 

Vierailija
18/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika!!1

mikä sillä on niin tärkeää, ettei lapsi mene etusijalle? :/

Vierailija
19/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"]

[/quote]

No niinhän jo aiemmin kerroin. Ei ole ainoa laatuaan, hampaakolossa on jo paljon kaikkea. Eropapaperit lävähtää kun mitta tulee täyteen. Ap

[/quote]

kuulostaa sille, että mitta on jo täynnä. Älä tuhlaa elämääsi idiootin kanssa enää yhtää pidempää.

Vierailija
20/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:29"]

[/quote]

Se ei tässä nyt ollut pointti, mutta näin vaan nyt on. Ap
[/quote]

Onhan se pointti. Ongelmaa ei olisi, jos mies viettäisi lomansa lasten kanssa. Kuten pitääkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi