Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako naista tuijottaa?

Vierailija
31.05.2015 |

No, saako?

Rosa Meriläisen mukaan ei saa. Tässä tietenkin yksinkertaisena miesoliona oion mutkia suoriksi tuon Rosan kolumnin kanssa, mutta kyllä tuon kielteisen suhtautumisen himokkaaseen katseeseen voi tekstistä löytää.

Ovatko oikeasti liian viipyvät katseet ja satunnaiset kommentit ongelma naisille Suomessa? Onko väliä keneltä noita katseita ja kommentteja saa?

Itse en miehenä ole koskaan saanut osakseni himokkaita katseita saati sitten ulkonäköäni positiivisesti (tai negatiivisesti) arvostelevia sanoja, joten en osaa tässä tapauksessa asettua naisen asemaan. Voisin kuvitella että satunnaiset kehut voisivat alkuun hivellä itsetuntoa (riippumatta kommentoijan viehättävyydestä), mutta jossain voisi tulla vastaan kriittinen raja. En silti häpeile jos katseeni viipyy esim. kaupungilla kauniin naisen kasvoissa tai vartalossa. Ehkä joku kokee tuonkin ahdisteluna, mutta ennen kuin joku tulee minulle siitä varta vasten huomauttamaan, en osaa primitiivistä käytöstäni muuttaakaan.

Kommentit (510)

Vierailija
361/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:12"]

Minua kiinnostaisi rehellisesti tietää yksi asia. Muuten en vieraita naisia tuijottele, mutta joillain esim. kadulla vastaantulevilla naisilla saattaa olla päällä paita, jossa on tekstiä rintojen päällä. Silloin minun tekisi mieli lukea teksti sen osuessa silmään, mutta pelkään että se koetaan ahdistavaksi tuijotukseksi. Onko paidan rintamuksessa olevan tekstin lukeminen epäkohteliasta?

[/quote]

On. Ainoa syy miksi sinä paitojen tekstejä lukisit on ne tissit. Vai onko tullut luettua paljonkin miesten päällä olevia t-paitoja viimeaikoina?

[/quote]

Jos miehen t-paidassa on joku  informoiva, jännä ,mielenkiiintoinen hauska tai piristävä teksti niin ,miksi en lukisi ?

Sitä vartenhan paitaan on teksti painettu !

Jos siinä lukee esim. ´Immolan Purjelentoseura ry.´ niin vastaava ilmailun ja lennonharrastaja joltain toiselta paikkakunnalta saattaa  muitta tulla mieheltä, joka tuo  paita yllään jossain  liikkeessä kävelee  kysymään esim.; "Ollaankos sitä lennetty paljonkin viime aikoina ? Minä olen Vaasan vastaavasta seurasta..." ja siitä voi alkaa vaikka millainen tuttavuus ja vaikka johtaa ystävystymiseenkin.

Kyllä se viesti t-paidasta yleensä aika nopeasti on luettu. Ellei siihen mitään kirjansivua ole painettu , niin alle 10 sek. riittää riittää kyllä viestin selvittämiseen.

Usein se teksti tai logo on sitäpaitsi enemmän mahan päällä  kuin rinnan korkeudella.Lukijan havaitsemisaika kuluu tekstin hahmottamiseen.

On muita ihmisiä kohtaan  äärettömän epäkohteliasta pitää yllään tekstipaitaa ,jonka tekstiä eivät

( jotkut tietyt )ihmiset saisi lukeakaan.

Sehän on melkein sama kuin huutaisi jollekin päin näköä:

"Käännä äkkiä pääsi poispäin, tätä tekstiä et sinä saa lukea!"  Todella omituista, siis.

Eikö olisi sitten viisaampaa valita joku muu kuin tekstipaita ? Vaihtoehtojahan riittää ...

[/quote]

Tämä on myös ehkä näitä maailman vanhimpia tekosyitä miehiltä katsella naisten rinnuksia.Onhan näitä kuultu "oho ompa sulla jännä paita" tai "sullapa on nätti kaulakoru".Moni luulee olevan hyvinkin ovela käyttämällä näitä.

Eipä tullut sulle sitten mieleen ,että paidan ostaja on varmaan itse tykännyt paidasta ja ostanut sen itseään varten, ei muita. Eikä tuota tekstiä ole silloin osoitettu tai jätetty osoittamatta kellekkään tietylle henkilölle vaan käyttäjälle itselleen. Hyvänen aika sentään, ihmiset pukeutuu itseään varten, onko se niin vaikea käsittää.

Sinähän voit sitten keskittää ne lukemiset suosiolla miesten paitoihin niin pääsette höpöttelemään vaikka sitten niistä pursista. Harvempi nainen noita varmaan harrastaa.

[/quote]

Miksi olet epärehellinen? Aivan varmasti nainen pukeutuu myös ympäristölleen.

Vierailija
362/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 06:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 06:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 05:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 05:09"]

No ´tilatkoon´sitten sen premman tai pahemman syynsä tuijottaa sinua yli 2 sek.,(vaikka en kyllä ,totta puhuen ,ymmärrä mitä tuo ´tilaaminen ´ tuossa yhteydessä  tarkoittaa ja merkitsee , mutta kaipa se sinulta onnistuu sekin ja ihan hyvä niin.) Osaatte varmaan itse selvittää välinne,eivätkä ne taas minua kiinnosta ollenkaan

[/quote]

Tilaa/hankkii/saa. Ei jäädä kiinni sanoihin kuitenkaan.

Meinasinpa vaan, että jos joku merkki paidassa ei ollut vielä tarpeeksi hyvä syy tuijottaa, niin sarja kansainvälisiä käsimerkkejä saattaa ainakin olla.

Jos ei kiinnosta niin ei tarvi myöskään kommentoida siihen.

[/quote]

No o.k ,sitten käytät niitä ´kansainvälisiä käsimerkkejäsi´

( ...ja annat itsestäsi samalla sen  oikean vaikutelman )

Ketäpä nyt jonkun typerän t-paitatekstin lukeminen jaksaisi niin paljon kiinnostaakaan...

[/quote]

Jos joku ei ymmärrä korrektia käytöstä ja ei osaa normaalisti ohi mennen katsoa vaan epäkohteliaasti tuijottaa, niin yhtä typerän vastakohtelun hän sitten saa. Olkoot ne sitten ne käsimerkit jos ei muuten ymmärrä lopettaa.

"Ketäpä nyt jonkun typerän t-paitatekstin lukeminen jaksaisi niin paljon kiinnostaakaan" Sitäpä yritin sanoa jo aikaa sitten.

[/quote]

Jos kaikki on korrekteja, elämästä häviää jotain. Makua ja rikkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriläisen ei kannata tulla kouvolaan. Täällä tuijotellaan kaikkea monttu auki.

Vierailija
364/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:50"]Jo sinä varmaan jatkaisit vähä-älyistä toljotustasi monttu auki vielä silloinkin kun tuijotuksen kohde on lyönyt sinua nyrkillä silmään kun et ole ymmärtänyt esim. kansainvälisiä sormimerkkejä, joilla sinulle on yritetty osoittaa, ettei käytöksesi ole toivottua.

[/quote]Tuossa vaiheessa turvautuisin jo kännykän kameraan, se on oikeudessa todisteena paljon parempi kuin muistikuva. Tuomio pahoinpitelystä tulisi tekijälle 100% varmuudella. Nimim kokemusta on, nimittäin lyödyn asianajajana.

[/quote]

Voin kuvitella sinut kesällä avoauton kyydissä huutelemassa aurinkolasiesi takaa  naisille hyvä perse tai katselemalla muuten vaan sillä lailla että jokainen huomaa. Jos olet oikeasti niin puutteessa, että et voi olla aiheuttamatta toiselle epämiellyttävää oloa niin käytä prostituoitua tyydyttämiseesi. On väärin, että aiheutat pelkästään turhaa ja kiusallista mielipahaa toisille, vain koska se on sinusta oikein katsoa mielestäsi hyvännäköisiä ihmisiä. Hyvännäköiset ei välttämättä pukeudu juuri sinua tai ketään muutakaan varten vaan ehkäpä vain itseään varten.

Vierailija
365/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:45"]

Rosa Meriläisen jutut ovat mielestäni so last season. Olen samaa ikäluokkaa kuin hän, nainen. Ilokseni olen huomannut että parikymppisissä FI naisissa on vapautuneisuutta ja uusia kv tuulahduksia. He uskaltavat ollu just sitä mitä ovat. Rosa edustaa ikäpolveni toivottavasti katoavaa kulttuuria missä miehiä haukutaan, laitetaan ahtaaseen boxiin ja yliälyllistetään jokainen normaali flirtti tai hauskanpito. Minusta on mukavampaa elellä pipo löysällä, nauraa, iloita naiseudesta ja vilautella välillä miehille rintamusta avonaisilla kaula-aukoilla. Kokkareitakin käytän omaksi ilokseni mielellään! Itse flirttailen miehille ja toivon kevyttä kenttähuumoria elämään sukupuoleen katsomatta. Hauskanpito ja elämisen sietämätön keveys kunniaan!!!!

[/quote]

No hyvä juttu sulle ja muille niin tiedän mihin ohjata heidät. Jonoon vain kaikki miehet sitten tämän naisen tykö, kun tulee tarve esitellä jöpötyksiä ja saada siitä positiivista palautetta. Kiitos sinulle!

Vierailija
366/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan vielä muistaa sen  Rosa Meriläisen kuuluisan ´roiskeläppäminin´ aikanaan tv:stä? (tuli vaan mieleen...)

Vierailija
367/510 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:18"]

Tottakai saa tuijottaa. Muuten naiset turhaan pukis ne push upit ja avaokaulasen paidan.

Rosa Meriläisen kommentit saa jättää omaan arvoonsa. Ainoa järkilause sen naisen suusta oli: "Vittu haisee hyvältä"

[/quote]

Hyvä feministiprovoilija, voisitko ystävällisesti lopettaa miesten halventamisen. Miehet eivät ole noin yksinkertaisia.

[/quote]

Oliko tuo feministin? Siksikö kun siltä jäi spermat yms. töryt sanomatta vai kui?

[/quote]

Ne törkeyksiä sisältävät kommentit on myös sen saman telaketjufeministiryhmittymän harjoittamaa miesvihan lietsontaa. Heidän viesteistään huokuu liian stereotyyppinen telaketjufeministinen mieskuva.

Vierailija
368/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No sen verran tuli erhettä ehkä, että laitan vaatteet päälle, ettei perse näy muille ja takki päälle ettei palellu. Muuten en ajattele kyllä ketään muuta kuin itseäni kun valitsen mitä haluaisin päälleni pukea.

Vierailija
369/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jos se on makua ja rikkautta, että ihmiset vahtaavat perään ja unohtavat normaalit kohteliaat käytöstavat niin ei haittaa minua elää mauttomassa ja köyhässä ympäristössä.

Vierailija
370/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:28"]

[/quote]

[/quote]

No sen verran tuli erhettä ehkä, että laitan vaatteet päälle, ettei perse näy muille ja takki päälle ettei palellu. Muuten en ajattele kyllä ketään muuta kuin itseäni kun valitsen mitä haluaisin päälleni pukea.

[/quote]

Ajattelet väkisinkin, jos olet osa yhteiskuntaa. Ei sitä voi valita itse. Ja mikä nainen sellainen on, jota ei kiinnosta esimerkiksi kuosi?

Vierailija
371/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:26"]

Sokeakin voi tuijottaa vaikka kuinka pitkään tajuamatta ollenkaan sitä mitä sinun mukaasi kuka tahansa normaalijärjellä varustettu ihminen näkee eli ettei tuijotuksen kohde tuijotuksesta pidä. Sama pätee myös esim kasvosokeisiin, joilla on täysi oikeus yrittää tunnistaa vastaan tullut henkilö lain sitä mitenkään kriminalisoimatta, vaikka joutuvatkin katsomaan sen verran pitempään että sinä pidät sitä tuijotuksena.

[/quote]

Useimmiten sen kyllä näkee hyvin selvästi onko tuijottajalla jotain sellaisia fyysisiä tai henkisiä rajoitteita, joiden vuoksi tuijottamista ei voi pitää tahallisena häirintänä. Jos sen sijaan tuijotuksen lisäksi saa osakseen viheltelyä tai loukkaavia kommentteja, niin voithan toki yrittää selitellä käytöstäsi ÄO:llasi, joka on pienempi kuin kengännumerosi, tehdäksesi siitä jotenkin hyväksyttävämpää-

Vierailija
372/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:30"]

[/quote]

[/quote]

Jos se on makua ja rikkautta, että ihmiset vahtaavat perään ja unohtavat normaalit kohteliaat käytöstavat niin ei haittaa minua elää mauttomassa ja köyhässä ympäristössä.

[/quote]

Minua haittaa, pidän elämästä.

Vierailija
373/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tuijottelut ja kommentit häiritsivät ja nolottivat. Niitä tuli niin paljon.
Nykyään alkavat olla harvinaisempia. Enää eivät häiritse, vaan niistä tulee hyvälle mielelle.
T. keski-ikäisen nainen

Vierailija
374/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ajattelet väkisinkin, jos olet osa yhteiskuntaa. Ei sitä voi valita itse. Ja mikä nainen sellainen on, jota ei kiinnosta esimerkiksi kuosi?

[/quote]

Kuosi? Onko tämä enää todellinen keskustelukaan? Kuinka vanhanaikaiset ihmiset täällä kirjoittelee."Et ole oikea nainen, koska sinua ei kiinnosta kuosit". Kuules nyt eletään 2000-lukua. Kaikkia naisia ei kiinnosta kuules muoti, leipominen,shoppailu, naistenlehtien lukeminen tai juoruilu tms. muukaan joilla miehet/naiset määrittävät jonkun naisen muotin. Olisikohan aika nyt tutustua siihen mitä nykyajasta on kyse tai sitten suosiolla jutustella niiden naisten kanssa, joiden naiseus perustuu kuoseista kiinnostumiseen niin ei tarvi järkyttyä todellisesta maailmasta.

Vierailija
375/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:50"]Jo sinä varmaan jatkaisit vähä-älyistä toljotustasi monttu auki vielä silloinkin kun tuijotuksen kohde on lyönyt sinua nyrkillä silmään kun et ole ymmärtänyt esim. kansainvälisiä sormimerkkejä, joilla sinulle on yritetty osoittaa, ettei käytöksesi ole toivottua.

[/quote]Tuossa vaiheessa turvautuisin jo kännykän kameraan, se on oikeudessa todisteena paljon parempi kuin muistikuva. Tuomio pahoinpitelystä tulisi tekijälle 100% varmuudella. Nimim kokemusta on, nimittäin lyödyn asianajajana.

[/quote]

On mulla varaa ne sakot siitä ilosta maksaa. Tai jos ei olisi niin sitten varmaan sossu maksaisi.

Vierailija
376/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:49"]

[/quote]

[/quote]

Kuosi? Onko tämä enää todellinen keskustelukaan? Kuinka vanhanaikaiset ihmiset täällä kirjoittelee."Et ole oikea nainen, koska sinua ei kiinnosta kuosit". Kuules nyt eletään 2000-lukua. Kaikkia naisia ei kiinnosta kuules muoti, leipominen,shoppailu, naistenlehtien lukeminen tai juoruilu tms. muukaan joilla miehet/naiset määrittävät jonkun naisen muotin. Olisikohan aika nyt tutustua siihen mitä nykyajasta on kyse tai sitten suosiolla jutustella niiden naisten kanssa, joiden naiseus perustuu kuoseista kiinnostumiseen niin ei tarvi järkyttyä todellisesta maailmasta.

[/quote]

Ettäkö sinä tiedät, mitä nykyaika on?

-Jos nainen pukeutuu, häntä kiinnostaa muut. Tästä ollaan yhtä mieltä.

-Terve nainen ei koskaan ole tahallaan julkisesti rikkinäisissä, haisevissa eikä sotkuisissa vaatteissa. Tästäkin samaa mieltä?

-Nainen ostaa vaatteensa tai kankaansa kaupasta eikä tee niitä itse? Edelleen samaa mieltä?

Onko enää olennaista, pukeutuuko nainen muille vai ei?

Vierailija
377/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 06:54"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 05:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:55"]

Sekä otsikko että aloitusviesti ovat sen verran provosoivia, että ei ole ihmekään jos osa reaktioista on sellaisia kuin on. Myös Rosa Meriläisen kolumnin tulkinta on jokseenkin kärjistetty, koska Meriläinenkin viittaa ymmärtääkseni enemmän siihen asenteeseen, joka näkyy myös siinä, miten jotkut miehet katsovat naista näkemättä ihmistä ja älyllistä olentoa.

Myöskään pitkä katse ja tuijotus eivät kyllä omasta mielestäni tarkoita ihan samaa. Ja edelleen se asenne siellä tuijotuksen/katseiden/hymyn/kommenttien takana ratkaisee, otetaanko ne kohteliaisuutena vai loukkauksena, ei se minkä näköinen ihminen niiden takana on. Toisen kasvoista ja silmistä pystyy usein lukemaan, onko se asenne aidosti vilpitön, ihaileva ja arvostava vai jotain ihan muuta. Ja toki silläkin on merkitystä, tokaisetko kaverillesi: "Olipas siinä upea nainen!" vai: "Kato mikä perse!" saati sitten: "Tuokin saattaisi näyttää hyvältä pitkissä hiuksissa.", jos nyt jotain pitää sitten ylipäätään kommentoida.

[/quote]

Miten? Saako tähän jossakin koulutusta?

Jotkut ovat joskus sanoneet, että minulla on pelottava katse. Tai että olen jatkuvasti vihaisen näköinen. Miten tämmöisillä korteilla sitten positiivisesti vilkaiset katseen kääntävää naista? Asenteeni on kyllä aina vilpittömän ihaileva, mutta ei sitä varmastikaan kovin helposti nonverbaalisesti tuoda esiin.

[/quote]

no älä ainakaan suu auki tuijota pelkästään tissejä niinkuin et olisi sellaisia koskaan nähnyt vaan katso myös silmiin ja yritä edes hymyillä ystävällisesti ilman mitään epämääräistä virnettä silmäkulmassa, jo tämä osoittaa, että näet toisessa muutakin kuin tissit tai perseen. 

[/quote]

No, mä näen kyllä aina ensin kasvot, silmät ja mahdollisen hymyn. Toki kun en sokea ole, niin muutkin ruumiinosat saattavat katsekenttääni osua. Yritän esim. vastaantulijan kanssa usein hakea katsekontaktia, mutta lähes aina naiset kääntävät katseensa pois. Ehkä tekniikkani on väärä. Ehkä katseeni on liian pitkä. Ehkä ei pitäisi katsoa.

En osaa hymyillä, mutta olen tätäkin viime aikoina yrittänyt. Kaupan kassat ovat joskus hymyilleet takaisin. Tosin epäilen heidän vain nauraneen sisäisesti typerälle ilmeelleni.

[/quote]

Jos tuo tekniikka ei ole koskaan toiminut niin miksi ihmeessä jatkaa sitä? Tekstistä huokuu huono itsetunto naisten kanssa tekemisissä ollessa. Koita keskittää se huomio niihin, jotka sitä haluavat. Vieraiden tuijottelu jossain kaupassa on ihan turhaa, koska suomalaiset ovat tottuneet pitämään sitä kummallisena käytöksenä jos joku vieras alkaa hymyilemään.

Kyllähän kassoilla asioidessa on ihan luonnollista ja kohteliasta hymyillä. Ei kukaan sen takia idioottina pidä. Vai hymyiletkö vain näteille kassatytöille ja muille et lainkaan?

[/quote]

Niin, en tässä tiedä mitä pitäisi tehdä. Toisaalta neuvotaan katsomaan silmiin ja hymyilemään, ja toisaalla taas kehotetaan lopettamaan tämä, koska en saa vastakaikua.

Olen hämmentynyt.

Ehkä osuit piikilläsi oikeaan, mutta tuntuu hankalalta jos saa olla ystävällinen/osoittaa arvostusta vain niille jotka ovat tuon huomion valmiit vastaanottamaan. En ymmärrä miten asiat joita minä pitäisin arjen pieninä piristyksinä ovatkin yhtäkkiä naisille puistatuksia aiheuttavia tilanteita.

Ja, "hymyilen" tilanteissa joissa se on suotavaa. Riippumatta ihmisestä.

[/quote]

Kuten tässä jo sanottiinkin, ei ole mitään oikeaa mallia joka toimii kaikkialla. Ei kenellekään ihmiselle toimi samat asiat. Aivan kuten sanoit, sinä pidät arjen piristyksenä tuommoisia, mutta joku nainen voi kokea tuommoisen todella ahdistavana. Onko se sitten niin vaikea hyväksyä ettei sinun kokemasi asia olekaan samanlainen muille? Ja miksi tämä yleensäkään on ongelma, jota tulisi pohtia. Aika iso osa ihmisistä vaan käy kaupassa ilman sen kummempia katseluita tai niiden miettimisiä.

Eikä kyseessä ollut mikään piikki, vaan vastasin rehellisesti ja mielestäni ihan asiallisesti.

[/quote]

Ei. Ihmiset ovat erilaisia. Hankalaksi asian tekee se, kun ihmisiä aletaan syyttää ja demonisoida teoista joita jotkut saattavat tai eivät saata kokea kiusallisiksi. Pohditaan koska asia on nyt ainakin jollain tasolla yhteiskunnassa framilla.

Kysymyshän on, että pitääkä minun muuttaa (mielestäni harmitonta ja käytösnormikasta) toimintaani, koska joku voi siitä loukkaantua?

Tiedät kyllä missä se piikki viestissäsi oli. En ota sitä itseeni, sillä olen kuullut elämäni aikana asiasta paljon rankempaakin kuittailua.

[/quote]

Jos tarkoitit piikillä tuota, että tekstistä huokuu epävarmuus naisten kanssa, niin se ei ollut kyllä tarkoitettu piikiksi vaan sen vaikutelman noista useista viesteistä kyllä saa, olettaen että ne olivat kaikki saman ihmisen jättämiä. Uskoisin, että ovat. Korjaa jos olen väärässä.

Mitä tulee siihen tarviiko sinun muuttaa sitä käytöstäsi, niin eiköhän tässä ole tullut aika paljon jo vastauksia siihen. Ja sinä toimit sitten sen mukaan kun itse haluat, niinkuin ihmiset yleensäkin tekee. Voit ottaa sen tsäänssin että jotakuta tervehdit, jos näin valitset, mutta yhtälailla hän voi valita ettei reakoi siihen mitenkään, tai reakoi siihen negatiivisesti ja siitä ei sitten kannata loukkaantua ja vahvistaa sillä negatiivista kuvaa joko naisista/itsestään. Mitkä ovat sitten suuremmat miinukset tai plussat tässä niin riippuu ihan itsestäsi.

"Lähinnä kiinnostaisi missä se raja missäkin tapauksessa menee?"

Mikä raja ja mistä tapauksista nyt puhutaan? Jokaisella ihmisellä on omat rajat, jotka hän määrittelee ihan itse. 

[/quote]

Olet varmasti lukenut tämän ketjun. Aseta itsesi miehen asemaan. Tuntuuko että olisit näiden viestien perusteella täysin varma miten kohdata nainen niin kuin katseen tasolla?

Sinä väänsit tästä epävarmuuden toimimisesta naisten kanssa. No, se tulkinta sinulle sallittakoon.

Kyllä minä osaan arvostaa jokaista ihmistä yksilönä, mutta monissa viesteissä piilee silti se negatiivinen suhtautuminen viattomaankin huomioon, jota haluaisin oppia ymmärtämään. Otan riskin hymyllä, tervehtimisellä ja katsekontaktilla. Jos suuri osa naisista kokee tämän riskinoton mahdollisesti ahdistavana, niin sitten olisin sen valmis lopettamaan. Olisi hienoa jos tämä keskustelu avaisi silmäni ja voisin korjata tähän asti normaaleina pitämäni käyttäytymismallit.

[/quote]

Anteeksi nyt vaan, mutta ihan hieman vaikea uskoa, että joku naisten kanssa varmasti toimiva henkilö kyselisi tämmöisiä alunperinkään. Viittasit itse myös teksttissäsi, että naiskassat ovat varmasti pitäneet sinua idioottina tai säälineet sinua kääntäessään huomionsa pois. (olihan tuo sinä joka näin kirjoitti?)

Mikä on viatonta ja mikä ei? Alutuksessa selvästi puhuttiin NAISTEN tuijottamisesta himokkaasti ja keskustelun myötä (ehkä negatiivisten viestien myötä) se muuttuikin yhtäkkiä sitten viattomaksi kohteliiaksi tervehdyksesi, jotka naiset sitten demonisoi vaikka miehet toki vain syvästä ystävällisyydestä katsovat etteivät päälle törmää, eivätkä edes joka kerta kauppaan mennessä, vaan vain joskus kun heitä se kiinnostaa.

Olisithan sinä voinut kirjoittaa aloituksessa vaikka että "saako ihmisiä tuijottaa"?Siihenkin olisin vastannut, että ei.

Ja ei tämän ketjun vastausten perusteella saa mitään yhtä vastausta mikä on oikein ja mikä ei, mutta mielipiteet eroavat joten niinhän se menee. 

Vierailija
378/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täällä on helppo esiintyä milloin minkäkin ammattiryhmän edustajana! :D

Ja se vasta itsetuntoani hivelisikin, kun miehekäs mies nostaisi pahoinpitelysyytteen pientä siroa naista vastaan! Olisi se jo niiden sakkojen arvoista. :)

Vierailija
379/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:27"]

Aurinkolasit on hyvä tuijotussuoja. Kohde ei tajua mitään...

[/quote]

Monet miehet ainakin tuntuu noin aina luulevan. Mutta kyllä sen huomaa, mihin suuntaan ja ketä niiden takaa tuijotetaan. Ihminen on herkkä katseelle, herää jopa unesta jos joku tuijottaa.

[/quote]

Joo, ihan varmaan herää! :D Kuten nainen aina "aavistaa" muitakin asioita...

Vierailija
380/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 06:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:06"]

Ehkä osuit piikilläsi oikeaan, mutta tuntuu hankalalta jos saa olla ystävällinen/osoittaa arvostusta vain niille jotka ovat tuon huomion valmiit vastaanottamaan.

[/quote]

Saman olen huomannut. Naiset ovat halukkaita siihen, että miehen täytyy suunnitella käytöksensä niin, että nainen näyttää sille ensin vihreää valoa. Vasta sitten kun nainen, ikään kuin lennonjohdon asemassa, on antanut luvan, voi mies siirtyä eteenpäin.

Aika pöyristyttävää. En vitussa aio alkaa tähän. T. Mies.

[/quote]

Onhan se ihan pöyristyttävää tietenkin, että kaikki naiset eivät olekaan kiinnostuneita kaikista heistä kiinnostuneista miehistä. Jokaisen naisenhan kuuluu pokkuroida miesten edessä oli siihen halua tai ei.