Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako naista tuijottaa?

Vierailija
31.05.2015 |

No, saako?

Rosa Meriläisen mukaan ei saa. Tässä tietenkin yksinkertaisena miesoliona oion mutkia suoriksi tuon Rosan kolumnin kanssa, mutta kyllä tuon kielteisen suhtautumisen himokkaaseen katseeseen voi tekstistä löytää.

Ovatko oikeasti liian viipyvät katseet ja satunnaiset kommentit ongelma naisille Suomessa? Onko väliä keneltä noita katseita ja kommentteja saa?

Itse en miehenä ole koskaan saanut osakseni himokkaita katseita saati sitten ulkonäköäni positiivisesti (tai negatiivisesti) arvostelevia sanoja, joten en osaa tässä tapauksessa asettua naisen asemaan. Voisin kuvitella että satunnaiset kehut voisivat alkuun hivellä itsetuntoa (riippumatta kommentoijan viehättävyydestä), mutta jossain voisi tulla vastaan kriittinen raja. En silti häpeile jos katseeni viipyy esim. kaupungilla kauniin naisen kasvoissa tai vartalossa. Ehkä joku kokee tuonkin ahdisteluna, mutta ennen kuin joku tulee minulle siitä varta vasten huomauttamaan, en osaa primitiivistä käytöstäni muuttaakaan.

Kommentit (510)

Vierailija
341/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriläisen kolumnista:"Nuoret naiset joukolla äimistelevät, luulevatko sedät todella heidän tulleen baariin vain saadakseen pappojen seuraa. Kävelevätkö naiset kadulla tosiaan vain tuottaakseen enoille esteettisiä elämyksiä? Valitsevatko naiset asusteensa saadakseen kuulla isiensä ikäisten miesten arvioita niiden eroottisuudesta?

Yksi nuori nainen kertoi kuulleensa kommentteja silmälaseistaan. Hän olisi miesarvioitsijoiden mukaan hemaisevampi ilman laseja. Nähdäkseni nainen ei käyttänyt laseja miellyttääkseen miesten silmää, vaan nähdäkseen itse.

Yksi tyypillinen baaritarina kertoi, miten tupakkapaikalla humalainen vanhempi mies oli tullut kertomaan, että hänen peniksensä jäykistyy nuoren naisen ansiosta. Kun nainen oli reagoinut tähän tunkeiluun keskisormella, oli mies ilmoittanut, että naisen olisi pitänyt osoittaa kiitollisuutta siitä, että sai näinkin hyvää palautetta.

Toisessa nuoren naisen tarinassa miesjoukko oli tullut valittamaan hänen törkeydestään, koska oli katutilassa kumartunut nostamaan pyöränsä kettinkejä paikalleen. Moinen pyllistely oli kuulemma epäsopivaa. Aivan kuin nainen olisi nostanut pyllyään, eikä kettinkejä. Jos mies ei osaa nähdä toimintaa pyllyn takana, hän on terapian tarpeessa."

Että näin meillä Suomessa:) Ja sitten ihmetellään miksi naiset nyt ovat ihan kimmastuneet.

Vierailija
342/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 02:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:56"]

"Saako täällä huutaa?"
"Ei saa.""Voiko täällä sitten edes puhua?"
"Voi."
"Mutta jos en oikein osaa itse arvioida puhunko vai huudanko?"
"Ai onko kuiskaaminenkin kielletty?!?"
"Kuka täällä vielä höpisee kun on käsketty olla hiljaa?!?!"
"Nokun tässä oli siis alun perin kyse huutamisesta."
"Niin mutta mistä mä voin tietää, miten sä määrittelet huutamisen????"
"Voisiko joku nyt tosiaan määritellä vähän tarkemmin, millaisella äänellä täällä saa itseään ilmaista ja miten sen voisi itse osata päätellä vai pitääkö nyt sitten olla vaan hiljaa?"
"Niin ja jos huutaminen on kielletty niin uskaltaako sitä nyt sitten edes kuiskata?"
"Siis puhuminen ihan normaaliäänellä on ihan ok ja kuiskatakin saa, mutta huutaminen on rumaa."
"Mutta kun sä just sanoit, että pitää olla hiljaa."
"Ja kyllä mulla on oikeus huutaa just niin paljon kuin mä haluan, et sä voi sitä kieltää, lällällää."
"No voisitko ottaa muitakin vähän huomioon ja huutaa sitten edes jossain muualla?"
"Mä saan huutaa missä haluan, milloin haluan ja miten haluan, onko se nyt niin vaikea käsittää?!?"

*Huoh*

[/quote]

"Mutta jos nyt kuitenkin yritettäis käyttäytyä?"
"Anteeks, mut jos mä sillee ihan hiljasella äänellä tässä vähän höpöttelisin, niin voisikohan se mahdollisesti olla sopivaa?"
"Joo, se on ihan ok."
"Mutta mitä jos multa vahingossa pääseekin joku kovempi ääni vaikka yritän puhua ihan hiljaa?"
"Niin ja jos jollain on vaikka Touretten syhdrooma ja päästelee tahattomia huudahduksia, niin eikö se saa sitten muka olla täällä ollenkaan? Kysyn vaan."
"Siis jos joltain nyt vahingossa pääsee joku huudahdus, niin ei se oo niin vakavaa, mutta jos nyt ei kuitenkaan tahallaan huudettais koko aikaa."
"Mutta jos joku onkin kuuro ja sille pitää huutaa, että se kuulee?"
"Sitten voi hankkia kuulolaitteen tai sä voit puhua sille vähän lähempää."
"Mutta jos se ei siltikään kuule?"
"Mitä pahaa on huutamisessa tai kovaäänisessä puheessa?"
"Musta ainakin on tosi kiva kun on vähän enemmän taustahälyä. Ei mua haittaa ollenkaan ja sitten voi pysyä poissa jos ei kestä pientä meteliä."

[/quote]

Oliko siellä vielä jollekulle jokin epäselvää vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:12"]

Minua kiinnostaisi rehellisesti tietää yksi asia. Muuten en vieraita naisia tuijottele, mutta joillain esim. kadulla vastaantulevilla naisilla saattaa olla päällä paita, jossa on tekstiä rintojen päällä. Silloin minun tekisi mieli lukea teksti sen osuessa silmään, mutta pelkään että se koetaan ahdistavaksi tuijotukseksi. Onko paidan rintamuksessa olevan tekstin lukeminen epäkohteliasta?

[/quote

On. Ainoa syy miksi sinä paitojen tekstejä lukisit on ne tissit. Vai onko tullut luettua paljonkin miesten päällä olevia t-paitoja viimeaikoina?

[/quote]

Jos miehen t-paidassa on joku  informoiva, jännä ,mielenkiiintoinen hauska tai piristävä teksti niin ,miksi en lukisi ?

Sitä vartenhan paitaan on teksti painettu !

Jos siinä lukee esim. ´Immolan Purjelentoseura ry.´ niin vastaava ilmailun ja lennonharrastaja joltain toiselta paikkakunnalta saattaa  muitta tulla mieheltä, joka tuo  paita yllään jossain  liikkeessä kävelee  kysymään esim.; "Ollaankos sitä lennetty paljonkin viime aikoina ? Minä olen Vaasan vastaavasta seurasta..." ja siitä voi alkaa vaikka millainen tuttavuus ja vaikka johtaa ystävystymiseenkin.

Kyllä se viesti t-paidasta yleensä aika nopeasti on luettu. Ellei siihen mitään kirjansivua ole painettu , niin alle 10 sek. riittää riittää kyllä viestin selvittämiseen.

Usein se teksti tai logo on sitäpaitsi enemmän mahan päällä  kuin rinnan korkeudella.Lukijan havaitsemisaika kuluu tekstin hahmottamiseen.

On muita ihmisiä kohtaan  äärettömän epäkohteliasta pitää yllään tekstipaitaa ,jonka tekstiä eivät

( jotkut tietyt )ihmiset saisi lukeakaan.

Sehän on melkein sama kuin huutaisi jollekin päin näköä:

"Käännä äkkiä pääsi poispäin, tätä tekstiä et sinä saa lukea!"  Todella omituista, siis.

Eikö olisi sitten viisaampaa valita joku muu kuin tekstipaita ? Vaihtoehtojahan riittää ...

[/quote]

Tämä on myös ehkä näitä maailman vanhimpia tekosyitä miehiltä katsella naisten rinnuksia.Onhan näitä kuultu "oho ompa sulla jännä paita" tai "sullapa on nätti kaulakoru".Moni luulee olevan hyvinkin ovela käyttämällä näitä.

Eipä tullut sulle sitten mieleen ,että paidan ostaja on varmaan itse tykännyt paidasta ja ostanut sen itseään varten, ei muita. Eikä tuota tekstiä ole silloin osoitettu tai jätetty osoittamatta kellekkään tietylle henkilölle vaan käyttäjälle itselleen. Hyvänen aika sentään, ihmiset pukeutuu itseään varten, onko se niin vaikea käsittää.

Sinähän voit sitten keskittää ne lukemiset suosiolla miesten paitoihin niin pääsette höpöttelemään vaikka sitten niistä pursista. Harvempi nainen noita varmaan harrastaa.

[/quote]

Mitä luulet jos paitaan on painettu vaikka ´H&M´,´tai  ´Marks & Spencer´, tai ´Coca-cola´ tai ´Mercedes Benz´, niin uskoisin että ainakin paidan valmistajan tarkoituksena on ollut viestiä ja saada näkyvyyttä tuotemerkilleen kaikkien silmissä ja kaikille silmille ja tietystikin kaikkialla siellä missä tuon paidan kantaja nyt vain  sattuu liikkumaan.

Merkki havaitaan muutamassa sekunnissa ja  se juuri on sen tarkoitus. Yhtään mainos- (tai muutakaan) tekstipaitaa ei tosiaankaan   ole tehty pelkästään paidan ostajalle.

Eivät yhtyeet tai esiintyjät yleensäkään painatuta kuvallaan ja/tai logollaan varustettuja t-paitoja hyvää hyvyyttään ja vaiin  lahjaksi  faneilleen,tai edes myyntiesineiksi heille  sinänsä , vaan mainokseksi heille  itselleen ja yhtyeelleen,eli liikeyritykselleen.

Jos joku ei tätä näin ilmiselvää asiaa tajua , niin onpa sitten todella naiivi yksilö kyseessä.

Miksi kenenkään tarvitsisi viestiä itselleen esim. pitävänsä Jonne Aaronista tai Robinista ? Ajatus olisi aika umpimielinen eikä kovinkaan kantava.  Nillittäminen tuosta tekstin lukemisesta jonain "verukkeena" on  KYLLÄ aika turha,kun ottaa huomioon sen että hitaampikin lukija havaitsee sen yleensä jo huomattavasti  alle kymmenessä sekunnissa.

Vierailija
344/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:21"]

Mun mielestä pieni katse on ihan ok, jos se kohdistuu silmiin eikä esimerkiksi rinnuksiin tai takamukseen, jo ihan siitäkin syystä että silmiin katsominen on kohteliasta. Sellanen flirttaileva pilke silmäkulmassa sopii, mutta ei työpaikoille tai kadulle tuntemattomille. Tuijotus on kuitenkin lähinnä creepyä ja varsinkin jos se ei kohdistu silmiin. Ei ole silti ok naisen tai miehen huudella yhtään mitään kuten hyvä perse! tai jotain vastaavia. Se on epäkohteliasta ja öykkärimäistä.

[/quote]

Tuijottaminen ihan mihin tahansa on ok niin kauan kun kohde ei siitä välitä tai jopa nauttii noista katseista. Jos kohde silminnähden EI tuollaisesta tuijottelusta pidä, niin sitten on parempi katsoa jonnekin muualle. Sitä kutsutaan myös käytöstavoiksi. Mikä siinä on näille laasasille niin vaikeaa?

[/quote]

Mua on monet kerrat katsottu kadulla ja koen sen epämiellyttäväksi, mutta en minä sitä SILMINNÄHDEN näytä siinä. Pukeudun näyttävästi oikeastaan vain sen takia, että nautin kun koen itseni hyvännäköiseksi. En minä tarvitse kenenkään tuijotuksia sitä vahvistamaan. Ulkoapäin voisi luulla, että en välitä tuijotuksista, mutta kyllä minä välitän. Sen takia katse silmiin on ihan ok, mutta ei mihinkään vartaloon kohdistuvaa.

Vierailija
345/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:22"]

Kuvittele tilanne, että menet tuntemattomaan paikkaan, huoneeseen, jossa et tunne ketään.

Kaikki tuijottavat sinua. 

Yrität käyttäytyä normaalisti, käydä hakemassa ehkä kahvia. 

Kaikki jatkavat tuijottamista, hiljaa.

Yrität sanoa jollekulle jotain, hän ei vastaa, vaan tuijottaa.

Onko tilanteessa hyvä olla? Vai ihmetteletkö, että onko jotain vialla? [/quote]On vialla. Tulija ei tajua tulleensa huoneeseen, jossa kaikki muut ovat sokeita ja yrittävät kaikuvasta tilasta huolimatta pysyä perillä siitä missä päin huonetta liikutaan. Vastaamaton sokea yrittää olla kohteliaasti hiljaa, ettei häiritse muiden sokeiden keskittymistä taustamelulla. Tilanteessa ei ole mitään lainvastaista.

Vierailija
346/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:18"]

Tottakai saa tuijottaa. Muuten naiset turhaan pukis ne push upit ja avaokaulasen paidan.

Rosa Meriläisen kommentit saa jättää omaan arvoonsa. Ainoa järkilause sen naisen suusta oli: "Vittu haisee hyvältä"

[/quote]

Hyvä feministiprovoilija, voisitko ystävällisesti lopettaa miesten halventamisen. Miehet eivät ole noin yksinkertaisia.

[/quote]

Oliko tuo feministin? Siksikö kun siltä jäi spermat yms. töryt sanomatta vai kui?

Vierailija
347/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 02:39"]

"Saako täällä huutaa?"
"Voi."
"Voisiko joku nyt tosiaan määritellä vähän tarkemmin, millaisella äänellä täällä saa itseään ilmaista ja miten sen voisi itse osata päätellä vai pitääkö nyt sitten olla vaan hiljaa?"
"Niin ja jos huutaminen on kielletty niin uskaltaako sitä nyt sitten edes kuiskata?"
"Siis puhuminen ihan normaaliäänellä on ihan ok ja kuiskatakin saa, mutta huutaminen on rumaa."
"Ja kyllä mulla on oikeus huutaa just niin paljon kuin mä haluan, et sä voi sitä kieltää, lällällää."
"No voisitko ottaa muitakin vähän huomioon ja huutaa sitten edes jossain muualla?"
"Mä saan huutaa missä haluan, milloin haluan ja miten haluan, onko se nyt niin vaikea käsittää?!?"

*Huoh*

[/quote]

"Anteeks, mut jos mä sillee ihan hiljasella äänellä tässä vähän höpöttelisin, niin voisikohan se mahdollisesti olla sopivaa?"
"Joo, se on ihan ok."
"Mutta mitä jos multa vahingossa pääseekin joku kovempi ääni vaikka yritän puhua ihan hiljaa?"
"Niin ja jos jollain on vaikka Touretten syhdrooma ja päästelee tahattomia huudahduksia, niin eikö se saa sitten muka olla täällä ollenkaan? Kysyn vaan."
"Siis jos joltain nyt vahingossa pääsee joku huudahdus, niin ei se oo niin vakavaa, mutta jos nyt ei kuitenkaan tahallaan huudettais koko aikaa."
"Musta ainakin on tosi kiva kun on vähän enemmän taustahälyä. Ei mua haittaa ollenkaan ja sitten voi pysyä poissa jos ei kestä pientä meteliä."

[/quote]

[/quote]

369 viestiä tässä ketjussa ja kyllä vieläkin joku lapsentasoinen tulee varmasti kysymään, että miten siellä kadulla sitten saisi liikkua, ettei joku kokisi häiritseväksi tai että saanko katsoa vastaantulijan t-paitaa ja että miten pitkään saa katsoa ketäkin vai saako katsoa vai pitääkö pukeutua burkhaan ja jäädä kotiin. 

Vierailija
348/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi rehellisesti tietää yksi asia. Muuten en vieraita naisia tuijottele, mutta joillain esim. kadulla vastaantulevilla naisilla saattaa olla päällä paita, jossa on tekstiä rintojen päällä. Silloin minun tekisi mieli lukea teksti sen osuessa silmään, mutta pelkään että se koetaan ahdistavaksi tuijotukseksi. Onko paidan rintamuksessa olevan tekstin lukeminen epäkohteliasta?

[/quote

On. Ainoa syy miksi sinä paitojen tekstejä lukisit on ne tissit. Vai onko tullut luettua paljonkin miesten päällä olevia t-paitoja viimeaikoina?

[/quote]

Jos miehen t-paidassa on joku  informoiva, jännä ,mielenkiiintoinen hauska tai piristävä teksti niin ,miksi en lukisi ?

Jos siinä lukee esim. ´Immolan Purjelentoseura ry.´ niin vastaava ilmailun ja lennonharrastaja joltain toiselta paikkakunnalta saattaa  muitta tulla mieheltä, joka tuo  paita yllään jossain  liikkeessä kävelee  kysymään esim.; "Ollaankos sitä lennetty paljonkin viime aikoina ? Minä olen Vaasan vastaavasta seurasta..." ja siitä voi alkaa vaikka millainen tuttavuus ja vaikka johtaa ystävystymiseenkin.

Kyllä se viesti t-paidasta yleensä aika nopeasti on luettu. Ellei siihen mitään kirjansivua ole painettu , niin alle 10 sek. riittää riittää kyllä viestin selvittämiseen.

Usein se teksti tai logo on sitäpaitsi enemmän mahan päällä  kuin rinnan korkeudella.Lukijan havaitsemisaika kuluu tekstin hahmottamiseen.

On muita ihmisiä kohtaan  äärettömän epäkohteliasta pitää yllään tekstipaitaa ,jonka tekstiä eivät

"Käännä äkkiä pääsi poispäin, tätä tekstiä et sinä saa lukea!"  Todella omituista, siis.

Eikö olisi sitten viisaampaa valita joku muu kuin tekstipaita ? Vaihtoehtojahan riittää ...

[/quote]

Tämä on myös ehkä näitä maailman vanhimpia tekosyitä miehiltä katsella naisten rinnuksia.Onhan näitä kuultu "oho ompa sulla jännä paita" tai "sullapa on nätti kaulakoru".Moni luulee olevan hyvinkin ovela käyttämällä näitä.

Eipä tullut sulle sitten mieleen ,että paidan ostaja on varmaan itse tykännyt paidasta ja ostanut sen itseään varten, ei muita. Eikä tuota tekstiä ole silloin osoitettu tai jätetty osoittamatta kellekkään tietylle henkilölle vaan käyttäjälle itselleen. Hyvänen aika sentään, ihmiset pukeutuu itseään varten, onko se niin vaikea käsittää.

Sinähän voit sitten keskittää ne lukemiset suosiolla miesten paitoihin niin pääsette höpöttelemään vaikka sitten niistä pursista. Harvempi nainen noita varmaan harrastaa.

[/quote]

Mitä luulet jos paitaan on painettu vaikka ´H&M´,´tai  ´Marks & Spencer´, tai ´Coca-cola´ tai ´Mercedes Benz´, niin uskoisin että ainakin paidan valmistajan tarkoituksena on ollut viestiä ja saada näkyvyyttä tuotemerkilleen kaikkien silmissä ja kaikille silmille ja tietystikin kaikkialla siellä missä tuon paidan kantaja nyt vain  sattuu liikkumaan.

Merkki havaitaan muutamassa sekunnissa ja  se juuri on sen tarkoitus. Yhtään mainos- (tai muutakaan) tekstipaitaa ei tosiaankaan   ole tehty pelkästään paidan ostajalle.

Eivät yhtyeet tai esiintyjät yleensäkään painatuta kuvallaan ja/tai logollaan varustettuja t-paitoja hyvää hyvyyttään ja vaiin  lahjaksi  faneilleen,tai edes myyntiesineiksi heille  sinänsä , vaan mainokseksi heille  itselleen ja yhtyeelleen,eli liikeyritykselleen.

Jos joku ei tätä näin ilmiselvää asiaa tajua , niin onpa sitten todella naiivi yksilö kyseessä.

Miksi kenenkään tarvitsisi viestiä itselleen esim. pitävänsä Jonne Aaronista tai Robinista ? Ajatus olisi aika umpimielinen eikä kovinkaan kantava.  Nillittäminen tuosta tekstin lukemisesta jonain "verukkeena" on  KYLLÄ aika turha,kun ottaa huomioon sen että hitaampikin lukija havaitsee sen yleensä jo huomattavasti  alle kymmenessä sekunnissa.

[/quote]

Robin? Onpas käyttäjällä aika huono musiikkimaku sitten ja aika nuorten tyttöjen paitoja siellä ilmeisesti luet.

Paskaako siitä mitä se VALMISTAJA on sillä tekstillä halunnut mainostaa, mutta sen pitäjä (joka sen on myös mitä ilmeisemmin maksanut) on ostanut sen, koska siitä pitää, eikä mitä ilmeisemmin ole kiinnostunut näkeekö nyt kaikki varmasti lukea mitä tekstejä siellä milloinkin on. Iso osa vaatteista on myös kuvallisia ja ne ovat värikkäitä, eli onko tämäkin sitten yksi syy tuijottaa niitä vaatteita, kun eihän se käyttäjälle itselleen näy ellei sitä jatkuvasti kurkottele alaspäin.

Niin miksipä mikään ihminen missään tekisi mitään vain itseään varten? Jos vaikka sattuu tykkäämään sinisistä hiuksista niin miksi hän värjäisi ne sellaisiksi jos ei halua, että niitä tuijotetaan. Eihän henkilö edes näe hiuksia muulloin kuin pelistä katsoessa! Tai miksi joku ihminen on lihava, jos hän ei halua, että häntä tullaan moittimaan hänen painostaan? Isorintaiset naisetkin voivat varsin hyvin käydä leikkaamassa rintansa pienemmiksi, jos eivät halua, että niitä katsotaan.

Vierailija
349/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 03:00"]

"Saako täällä huutaa?"
"Voi."

*Huoh*

[/quote]

"Joo, se on ihan ok."

[/quote]

[/quote]

369 viestiä tässä ketjussa ja kyllä vieläkin joku lapsentasoinen tulee varmasti kysymään, että miten siellä kadulla sitten saisi liikkua, ettei joku kokisi häiritseväksi tai että saanko katsoa vastaantulijan t-paitaa ja että miten pitkään saa katsoa ketäkin vai saako katsoa vai pitääkö pukeutua burkhaan ja jäädä kotiin. 

[/quote]

Siltä vähän alkaa vaikuttamaan.

Vierailija
350/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:22"]

Kuvittele tilanne, että menet tuntemattomaan paikkaan, huoneeseen, jossa et tunne ketään.

Kaikki tuijottavat sinua. 

Yrität käyttäytyä normaalisti, käydä hakemassa ehkä kahvia. 

Kaikki jatkavat tuijottamista, hiljaa.

Yrität sanoa jollekulle jotain, hän ei vastaa, vaan tuijottaa.

Onko tilanteessa hyvä olla? Vai ihmetteletkö, että onko jotain vialla? [/quote]On vialla. Tulija ei tajua tulleensa huoneeseen, jossa kaikki muut ovat sokeita ja yrittävät kaikuvasta tilasta huolimatta pysyä perillä siitä missä päin huonetta liikutaan. Vastaamaton sokea yrittää olla kohteliaasti hiljaa, ettei häiritse muiden sokeiden keskittymistä taustamelulla. Tilanteessa ei ole mitään lainvastaista.

[/quote]

Selvästi et koe minkäänlaisia katseita kadulla. Itse kuitenkin koen parhaimmaksi jos jokainen pitää huolen siitä, että ei tuijota tai huutele kellekään mitään, kun tuntemattoman ihmisen tunteita ei voi kokea. On parempi olla varovaisempi kuin sellainen, joka antaa itsestään kiimaisen eläimen kuvan.

Vierailija
351/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:15"]

Sulta on lukutaito hukassa. Tuossa ei missään anneta määritelmää ahdistelulle, se nimittäin löytyy rikoslaista eikä tasa-arvolaista aivan kuten on löytynyt vähintäänkin 30 vuoden ajan. Tuossa kylläkin käytetään kyseistä rikoslain määritelmää olettaen että se on lukijalle ennestään tuttu.

[/quote]

Ahdisteluun voidaan soveltaa rikoslakia silloin kun se on fyysistä. Muussa tapauksessa se rinnastetaan yleensä seksuaaliseen häirintään.

Vierailija
352/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En minä kyllä ainakaan halua, että kukaan hyyppä tulee lukemaan paitojeni tekstejä edes puoleksi sekunniksi saatikka alle 10 sekunniksi (katso kellosta 9 sekuntia, aika pitkä aika). Sori nyt vaan

[/quote

Sori nyt vaan : kyllä sinutkin pakko on puolen sekunnin ajan havaita , muutenhan  ihmiset kaatuvat päällesi,kun et jätä heille aikaa väistämiseenkään.

T-paitasi teksti on suunniteltu niin ,että se näkyy normaalinäöllä n. 4-5 metrin päähän  ja että se näkyy jo ennen sinua.

Ihmiset ovat niin tottuneita teksteihin vaatteissa, että jos et halua että niiltä päältäsi luetaan ,niin älä sitten kanna niitä. Muuta keinoa ei ole.

Vierailija
353/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 03:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En minä kyllä ainakaan halua, että kukaan hyyppä tulee lukemaan paitojeni tekstejä edes puoleksi sekunniksi saatikka alle 10 sekunniksi (katso kellosta 9 sekuntia, aika pitkä aika). Sori nyt vaan

[/quote

Sori nyt vaan : kyllä sinutkin pakko on puolen sekunnin ajan havaita , muutenhan  ihmiset kaatuvat päällesi,kun et jätä heille aikaa väistämiseenkään.

T-paitasi teksti on suunniteltu niin ,että se näkyy normaalinäöllä n. 4-5 metrin päähän  ja että se näkyy jo ennen sinua.

Ihmiset ovat niin tottuneita teksteihin vaatteissa, että jos et halua että niiltä päältäsi luetaan ,niin älä sitten kanna niitä. Muuta keinoa ei ole.

[/quote]

Kyllä minä ainakin osaan kävellä kaupassakin törmäilemättä muihin vaikken ihmisiä tuijottaisikaan. Ja ei minua kyllä oikeastaan kiinnosta onko jollakulla päällä kokis paita tai merkki paita, eli en jää lueskelemaan kenenkään rinnuksia.

Päälleni puen juuri ne vaatteet jotka itse haluan pukea. Oli se sitten bändipaita, mainos paita tai musta paita. Jos joku sen näkee niin nähköön, mutta jos joku jää minua pidemmäksi (yli 2 s) aikaa tuijottamaan niin silloin hän tilaa kyllä itselleen totta vie paljon paremman (pahemman) paremman syyn tuijottaa.

Vierailija
354/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa Meriläisen jutut ovat mielestäni so last season. Olen samaa ikäluokkaa kuin hän, nainen. Ilokseni olen huomannut että parikymppisissä FI naisissa on vapautuneisuutta ja uusia kv tuulahduksia. He uskaltavat ollu just sitä mitä ovat. Rosa edustaa ikäpolveni toivottavasti katoavaa kulttuuria missä miehiä haukutaan, laitetaan ahtaaseen boxiin ja yliälyllistetään jokainen normaali flirtti tai hauskanpito.

Minusta on mukavampaa elellä pipo löysällä, nauraa, iloita naiseudesta ja vilautella välillä miehille rintamusta avonaisilla kaula-aukoilla. Kokkareitakin käytän omaksi ilokseni mielellään!

Itse flirttailen miehille ja toivon kevyttä kenttähuumoria elämään sukupuoleen katsomatta. Hauskanpito ja elämisen sietämätön keveys kunniaan!!!!

Vierailija
355/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ´tilatkoon´sitten sen premman tai pahemman syynsä tuijottaa sinua yli 2 sek.,(vaikka en kyllä ,totta puhuen ,ymmärrä mitä tuo ´tilaaminen ´ tuossa yhteydessä  tarkoittaa ja merkitsee , mutta kaipa se sinulta onnistuu sekin ja ihan hyvä niin.) Osaatte varmaan itse selvittää välinne,eivätkä ne taas minua kiinnosta ollenkaan

Vierailija
356/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:21"]

Mun mielestä pieni katse on ihan ok, jos se kohdistuu silmiin eikä esimerkiksi rinnuksiin tai takamukseen, jo ihan siitäkin syystä että silmiin katsominen on kohteliasta. Sellanen flirttaileva pilke silmäkulmassa sopii, mutta ei työpaikoille tai kadulle tuntemattomille. Tuijotus on kuitenkin lähinnä creepyä ja varsinkin jos se ei kohdistu silmiin. Ei ole silti ok naisen tai miehen huudella yhtään mitään kuten hyvä perse! tai jotain vastaavia. Se on epäkohteliasta ja öykkärimäistä.

[/quote]

Tuijottaminen ihan mihin tahansa on ok niin kauan kun kohde ei siitä välitä tai jopa nauttii noista katseista. Jos kohde silminnähden EI tuollaisesta tuijottelusta pidä, niin sitten on parempi katsoa jonnekin muualle. Sitä kutsutaan myös käytöstavoiksi. Mikä siinä on näille laasasille niin vaikeaa?

[/quote]Laissa ei velvoiteta ketään lukemaan ajatuksia ja sen perusteella tietämään pitääkö joku jostain vai ei. Alleviivattu kohta erityisesti paljastaa sinun kieroutuneen henkilökohtaisen tulkintasi lain sisällöstä, ekä lainkaan vastaa vallitsevaa oikeuskäytäntöä.

[/quote]

No sinä varmaan jatkaisit vähä-älyistä toljotustasi monttu auki vielä silloinkin kun tuijotuksen kohde on lyönyt sinua nyrkillä silmään kun et ole ymmärtänyt esim. kansainvälisiä sormimerkkejä, joilla sinulle on yritetty osoittaa, ettei käytöksesi ole toivottua.

Vierailija
357/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 05:09"]

No ´tilatkoon´sitten sen premman tai pahemman syynsä tuijottaa sinua yli 2 sek.,(vaikka en kyllä ,totta puhuen ,ymmärrä mitä tuo ´tilaaminen ´ tuossa yhteydessä  tarkoittaa ja merkitsee , mutta kaipa se sinulta onnistuu sekin ja ihan hyvä niin.) Osaatte varmaan itse selvittää välinne,eivätkä ne taas minua kiinnosta ollenkaan

[/quote]

Tilaa/hankkii/saa. Ei jäädä kiinni sanoihin kuitenkaan.

Meinasinpa vaan, että jos joku merkki paidassa ei ollut vielä tarpeeksi hyvä syy tuijottaa, niin sarja kansainvälisiä käsimerkkejä saattaa ainakin olla.

Jos ei kiinnosta niin ei tarvi myöskään kommentoida siihen.

Vierailija
358/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 05:21"]

[/quote]

Meinasinpa vaan, että jos joku merkki paidassa ei ollut vielä tarpeeksi hyvä syy tuijottaa, niin sarja kansainvälisiä käsimerkkejä saattaa ainakin olla.

[/quote]

No o.k ,sitten käytät niitä ´kansainvälisiä käsimerkkejäsi´

( ...ja annat itsestäsi samalla sen  oikean vaikutelman )

Ketäpä nyt jonkun typerän t-paitatekstin lukeminen jaksaisi niin paljon kiinnostaakaan...

Vierailija
359/510 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 06:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 05:21"]

[/quote]

[/quote]

No o.k ,sitten käytät niitä ´kansainvälisiä käsimerkkejäsi´

( ...ja annat itsestäsi samalla sen  oikean vaikutelman )

Ketäpä nyt jonkun typerän t-paitatekstin lukeminen jaksaisi niin paljon kiinnostaakaan...

[/quote]

Jos joku ei ymmärrä korrektia käytöstä ja ei osaa normaalisti ohi mennen katsoa vaan epäkohteliaasti tuijottaa, niin yhtä typerän vastakohtelun hän sitten saa. Olkoot ne sitten ne käsimerkit jos ei muuten ymmärrä lopettaa.

"Ketäpä nyt jonkun typerän t-paitatekstin lukeminen jaksaisi niin paljon kiinnostaakaan" Sitäpä yritin sanoa jo aikaa sitten.

Vierailija
360/510 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:50"]Jo sinä varmaan jatkaisit vähä-älyistä toljotustasi monttu auki vielä silloinkin kun tuijotuksen kohde on lyönyt sinua nyrkillä silmään kun et ole ymmärtänyt esim. kansainvälisiä sormimerkkejä, joilla sinulle on yritetty osoittaa, ettei käytöksesi ole toivottua.

[/quote]Tuossa vaiheessa turvautuisin jo kännykän kameraan, se on oikeudessa todisteena paljon parempi kuin muistikuva. Tuomio pahoinpitelystä tulisi tekijälle 100% varmuudella. Nimim kokemusta on, nimittäin lyödyn asianajajana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän