Toivon salaa, että ystäväni saisi keskenmenon
Se olisi tietenkin hänestä kovin surullista, mutta hänen kärsimyksensä ei vedä vertoja sille kärsimykselle, jonka syntyvä lapsi joutuisi kokemaan elämänsä aikana. Kun ihminen ei koskaan synny, hän ei myöskään koskaan kärsi. Silloin ei ole myöskään ketään, joka jäisi kaipaamaan elossa olemista. Ihmisen on aina parempi olla syntymättä – jopa ystäväni ja hänen miehensä kaltaisille hyville ihmisille.
Onko muita, jotka tuntevat voimakasta surua siitä, että läheiset hankkivat lapsia?
Kommentit (27)
Mutta etkö toivo että ystävälläsi olisi vanhoina päivinään seuraa? Miehet kun tuppaavat potkaisemaan tyhjää ensin.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:17"]
Mutta etkö toivo että ystävälläsi olisi vanhoina päivinään seuraa? Miehet kun tuppaavat potkaisemaan tyhjää ensin.
[/quote]Totta kai toivon. Toivon, että hänellä on ympärillään paljon rakkaita ihmisiä. Toivon myös olevani itse yksi näistä ihmisistä.
En tiedä, mitä tekemistä tällä on lasten hankkimisen kanssa. -ap
Minäkin olen toivonut keskenmenoa eräälle ihmiselle.
Mikä hänessä on sitten niin kamalaa, että haluat olla ystävä hänen kanssaan, muttet lasta hänelle?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:18"]
Kärsimys on osa elämää.
[/quote]
Pitää paikkaansa. Tämän takia kenenkään ei pitäisi hankkia lapsia. -ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:20"]
Mikä hänessä on sitten niin kamalaa, että haluat olla ystävä hänen kanssaan, muttet lasta hänelle?
[/quote]
Etkö lukenut avausviestiäni huolellisesti? Ystävässäni ei ole mitään kamalaa. Hän on mitä mainioin ihminen. -ap
Ainakin itselläni on kokemusta että lapsettomat vanhukset ovat yksinäisempiä, toki poikkeuksia voi olla
Olipas laimea vitsi tuo viimeinen kommenttisi...
Miksi se lapsi sitten takuulla kärsisi?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:22"]
Ainakin itselläni on kokemusta että lapsettomat vanhukset ovat yksinäisempiä, toki poikkeuksia voi olla
[/quote]Vaikka tämä olisikin totta, se ei oikeuta lisääntymistä. -ap
Mä oon vähän samalla kannalla. En siis voisi kenellekään ystävälle tai yksittäiselle henkilölle toivoa keskenmenoa, mutta haluaisin että lastenteko kiellettäisiin. Joo tiedän kyllä mitä siitä seuraisi ja ettei se ole mahdollista, mutta silti. Niin moni kuitenkin toivoo ettei olisi koskaan syntynyt tänne pahaan maailmaan. Itse en ole hetkeäkään kiitollinen että olen tänne syntynyt.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:18"]
Kärsimys on osa elämää.
[/quote]
Pitää paikkaansa. Tämän takia kenenkään ei pitäisi hankkia lapsia. -ap
[/quote]
eli ei pitäisi olla elämää ollenkaan.ihan turhaan sä haaskaat omaa elämääsi ja mietit näin turhanpäiväsiä asioita.kyllä muut silti lapsia tekee.osta elämä!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:23"]
Miksi se lapsi sitten takuulla kärsisi?
[/quote]Käytännössä kaikki meistä kärsivät elämänsä aikana surua, ahdistusta, stressiä, kamalia sairauksia kuten syöpää ja dementatiaa, kipua, kehon haurastumista ja lopulta vääjäämättömän kuoleman. Ihmisinä meillä taipumusta aliarvioida kärsimyksen määrää, koska optimismi on toimintakyvyn kannalta parempaa. Kukaan meistä ei kuitenkaan pakene kärsimykseltä.
Kärsimykselle altistaminen on väärin. Kukaan ei voi varmaksi sanoa, kokisiko syntyvä lapsi elämässään tarpeeksi mielihyvää ja positiivisia kokemuksia, jotta se jollakin tavalla oikeuttaisi kärsimykset. Tätä päätöstä ei voi tehdä toisen puolesta etenkään, kun kukaan ei millään tavalla kärsi siitä, että jää syntymättä.
Lapsen hankkiminen on itsekäs ja julma teko. Lapsen edun kannalta on aina parempi olla syntymättä. -ap
Mutta eivätkö ihmiset lisäänny vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä? Mikä olisi oikeutettu syy lisääntyä?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:25"]
Mä oon vähän samalla kannalla. En siis voisi kenellekään ystävälle tai yksittäiselle henkilölle toivoa keskenmenoa, mutta haluaisin että lastenteko kiellettäisiin. Joo tiedän kyllä mitä siitä seuraisi ja ettei se ole mahdollista, mutta silti. Niin moni kuitenkin toivoo ettei olisi koskaan syntynyt tänne pahaan maailmaan. Itse en ole hetkeäkään kiitollinen että olen tänne syntynyt.
[/quote]
Julmintahan on joidenkin uskontojen ja ideologioiden vaatimus tuntea kiitollisuutta siitä, että on pakotettu elämään. Se on todella röyhkeää. Minulla on ollut mukava, etuoikeutettu vauraan länsimaalaisen ihmisen elämä, mutta en silti teeskentele, etteikö ei-olemassaolo olisi tilana parempi kuin olemassaolo. -ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:30"]
Mutta eivätkö ihmiset lisäänny vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä? Mikä olisi oikeutettu syy lisääntyä?
[/quote]
Ei mikään. Tai ainakaan minä en keksi mitään syytä, joka olisi tarpeeksi jalo oikeuttaakseen ihmiselämän mitalta kärsimystä. -ap
Huoh. No toivoisin, että olisit itsekin jäänyt syntymättä :)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:33"]
Huoh. No toivoisin, että olisit itsekin jäänyt syntymättä :)
[/quote]Aivan. Meidän kaikkien olisi ollut parempi jäädä syntymättä. -ap
Voi sinua huomionhakusta hempukkaa mahdat olla pettynnyt kun ei vastauksia satele.Tolla otsikolla luulit olevasi jo kovankin kritiikin kohteena.