Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivon salaa, että ystäväni saisi keskenmenon

Vierailija
31.05.2015 |

Se olisi tietenkin hänestä kovin surullista, mutta hänen kärsimyksensä ei vedä vertoja sille kärsimykselle, jonka syntyvä lapsi joutuisi kokemaan elämänsä aikana. Kun ihminen ei koskaan synny, hän ei myöskään koskaan kärsi. Silloin ei ole myöskään ketään, joka jäisi kaipaamaan elossa olemista. Ihmisen on aina parempi olla syntymättä – jopa ystäväni ja hänen miehensä kaltaisille hyville ihmisille.

Onko muita, jotka tuntevat voimakasta surua siitä, että läheiset hankkivat lapsia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua huomionhakusta hempukkaa mahdat olla pettynnyt kun ei vastauksia satele.Tolla otsikolla luulit olevasi jo kovankin kritiikin kohteena.

Vierailija
2/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta etkö toivo että ystävälläsi olisi vanhoina päivinään seuraa? Miehet kun tuppaavat potkaisemaan tyhjää ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimys on osa elämää.

Vierailija
4/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:17"]

Mutta etkö toivo että ystävälläsi olisi vanhoina päivinään seuraa? Miehet kun tuppaavat potkaisemaan tyhjää ensin.

[/quote]Totta kai toivon. Toivon, että hänellä on ympärillään paljon rakkaita ihmisiä. Toivon myös olevani itse yksi näistä ihmisistä.

En tiedä, mitä tekemistä tällä on lasten hankkimisen kanssa. -ap

Vierailija
5/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen toivonut keskenmenoa eräälle ihmiselle.

Vierailija
6/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hänessä on sitten niin kamalaa, että haluat olla ystävä hänen kanssaan, muttet lasta hänelle?

Vierailija
7/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:18"]

Kärsimys on osa elämää.

[/quote]

Pitää paikkaansa. Tämän takia kenenkään ei pitäisi hankkia lapsia. -ap

Vierailija
8/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:20"]

Mikä hänessä on sitten niin kamalaa, että haluat olla ystävä hänen kanssaan, muttet lasta hänelle?

[/quote]

Etkö lukenut avausviestiäni huolellisesti? Ystävässäni ei ole mitään kamalaa. Hän on mitä mainioin ihminen. -ap

Vierailija
9/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselläni on kokemusta että lapsettomat vanhukset ovat yksinäisempiä, toki poikkeuksia voi olla

Vierailija
10/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas laimea vitsi tuo viimeinen kommenttisi...

Vierailija
11/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se lapsi sitten takuulla kärsisi?

Vierailija
12/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:22"]

Ainakin itselläni on kokemusta että lapsettomat vanhukset ovat yksinäisempiä, toki poikkeuksia voi olla

[/quote]Vaikka tämä olisikin totta, se ei oikeuta lisääntymistä. -ap

Vierailija
13/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vähän samalla kannalla. En siis voisi kenellekään ystävälle tai yksittäiselle henkilölle toivoa keskenmenoa, mutta haluaisin että lastenteko kiellettäisiin. Joo tiedän kyllä mitä siitä seuraisi ja ettei se ole mahdollista, mutta silti. Niin moni kuitenkin toivoo ettei olisi koskaan syntynyt tänne pahaan maailmaan. Itse en ole hetkeäkään kiitollinen että olen tänne syntynyt.

Vierailija
14/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:21"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:18"]

Kärsimys on osa elämää.

[/quote]

Pitää paikkaansa. Tämän takia kenenkään ei pitäisi hankkia lapsia. -ap

[/quote]

eli ei pitäisi olla elämää ollenkaan.ihan turhaan sä haaskaat omaa elämääsi ja mietit näin turhanpäiväsiä asioita.kyllä muut silti lapsia tekee.osta elämä!

Vierailija
15/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:23"]

Miksi se lapsi sitten takuulla kärsisi?

[/quote]Käytännössä kaikki meistä kärsivät elämänsä aikana surua, ahdistusta, stressiä, kamalia sairauksia kuten syöpää ja dementatiaa, kipua, kehon haurastumista  ja lopulta vääjäämättömän kuoleman. Ihmisinä meillä taipumusta aliarvioida kärsimyksen määrää, koska optimismi on toimintakyvyn kannalta parempaa. Kukaan meistä ei kuitenkaan pakene kärsimykseltä.

Kärsimykselle altistaminen on väärin. Kukaan ei voi varmaksi sanoa, kokisiko syntyvä lapsi elämässään tarpeeksi mielihyvää ja positiivisia kokemuksia, jotta se jollakin tavalla oikeuttaisi kärsimykset. Tätä päätöstä ei voi tehdä toisen puolesta etenkään, kun kukaan ei millään tavalla kärsi siitä, että jää syntymättä.

Lapsen hankkiminen on itsekäs ja julma teko. Lapsen edun kannalta on aina parempi olla syntymättä. -ap

Vierailija
16/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eivätkö ihmiset lisäänny vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä? Mikä olisi oikeutettu syy lisääntyä?

Vierailija
17/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:25"]

Mä oon vähän samalla kannalla. En siis voisi kenellekään ystävälle tai yksittäiselle henkilölle toivoa keskenmenoa, mutta haluaisin että lastenteko kiellettäisiin. Joo tiedän kyllä mitä siitä seuraisi ja ettei se ole mahdollista, mutta silti. Niin moni kuitenkin toivoo ettei olisi koskaan syntynyt tänne pahaan maailmaan. Itse en ole hetkeäkään kiitollinen että olen tänne syntynyt.

[/quote]

Julmintahan on joidenkin uskontojen ja ideologioiden vaatimus tuntea kiitollisuutta siitä, että on pakotettu elämään. Se on todella röyhkeää. Minulla on ollut mukava, etuoikeutettu vauraan länsimaalaisen ihmisen elämä, mutta en silti teeskentele, etteikö ei-olemassaolo olisi tilana parempi kuin olemassaolo. -ap

Vierailija
18/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:30"]

Mutta eivätkö ihmiset lisäänny vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä? Mikä olisi oikeutettu syy lisääntyä?

[/quote]

Ei mikään. Tai ainakaan minä en keksi mitään syytä, joka olisi tarpeeksi jalo oikeuttaakseen ihmiselämän mitalta kärsimystä. -ap

Vierailija
19/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. No toivoisin, että olisit itsekin jäänyt syntymättä :)

Vierailija
20/27 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:33"]

Huoh. No toivoisin, että olisit itsekin jäänyt syntymättä :)

[/quote]Aivan. Meidän kaikkien olisi ollut parempi jäädä syntymättä. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän