Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisitko imettämisen jotta laihtuisit?

Vierailija
30.05.2015 |

Vauva 4 kk, ja tämä kroppa masentaa. Imetys ei onnistu jos vähennän ruokaa, maito vain loppuu. Kiloja ei montaa ole, mutta kropan koostumus ja malli karmea. Hormoonilöllöä on käsivarsissa ja vatsassa. Mitä mieltä olet? Oletko ehkä lopettanut imetyksen tämän takia? Onko liian itsekästä? Ja kiitos, en halua kommentteja että imetys laihduttaa itsestään. Ei nähtävästi kaikkia.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:28"]Rintamaito on varsinainen kaloripommi, se pitää jopa kokonaisen lapsen hengissä ja kasvamassa. Koko tuo sokerirasvapläjäys tulee sinun kropastasi, eli kaloreita menee vauvan suuhun enemmän kuin mitenkään muuten voisit kuvitellakaan vähentäväsi syötyjen kalorien määrää laihdutustarkoituksessa.    Imetä, imetä, imetä, ja jumppaa ja liiku sen mukaan miten on mahdollisuuksia ja jaksamista. Jumppaaminen auttaa kiinteyttämään kroppaa ja muutenkin hyvinvointiasi.      [/quote] Mutta siis pointti on se, että mun on pakko syödä ihan järjettömästi että maitoa tulee. Kun syön niin että maito riittää, en laihdu. Jos en imettäisi, voisin olla vaikka viikon paastossa eikä haittaisi ettei tulisi maitoa. Ymmärrän kyllä että imetys vie paljon energiaa. Yöllä vielä kun heräilen monta kertaa niin stressihormonitkin kerryttää löllöä...

[/quote]

Siis miten se maito loppuu, jos vähennät syömistä?? Mulla on toinen lapsi 3kk nyt täysimetyksellä ja tulee kyllä syötyä välillä paljon, jos tuntuu, että on sellainen pohjaton nälkä. En ole huomannut, että maidon määrään kuitenkaan vaikuttaisi, vaikka kiireisenä päivänä ei tulisi syötyä juurikaan mitään. Jos sinulla on ylimääräistä rasvaa niin eikö sinun kroppa ota vauvan ravinnon sieltä, jos kevennät syömisiä? Tietysti pitää muistaa juoda paljon vettä... Mutta... en nyt oikein ymmärrä. Niin ja itse kysymykseen: en lopettaisi imettämistä. Minulle tärkeämpää, todellakin, on lapseni hyvinvointi kuin oma peilikuvani. Voi sen vähän paksummankin kropan pukea nätisti ja laihduttaa vaikka vuoden kuluttua siihen panostaen, jos imetys ei poista rasvoja ennen sitä. Ja kyllä, tympii kokeilla vaatteita kun ne ei mahdu päälle, tympii katsoa löllöjä peilistä (mulla vielä selkä/kainaloalueella pahimmat, oikein hormonihölleröä pahimmillaan!!) jne. MUTTA vauva on vauva vain kerran, etkä pysty ottamaan sitä aikaa enää takaisin. Älä ole hölmö.
[/quote]
No ihan niin että tissit lörpsähtää tyhjiksi, vauva on jatkuvasti rinnalla, herää yöllä syömään koko ajan jne. Sitten kun vetäisee levyllisen suklaata niin kaikki on kaikilla hyvin. Itse tulkitsen tämän maidon vähentymiseksi, jos sinulla on parempi käsitys asiasta niin kerro ihmeessä! Ilmeisesti kaikilla ei ota ravintoa vararasvoista. Johtuisikohan siitä ettei niitä tullut raskausaikana, vaan imetysaika on kerryttänyt nämä?

Vierailija
22/24 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 00:15"]En ole lopettanut. Mulla ei raskauksista jäänyt kiloja (ja niitä tulikin ennen synnytystä alle 10) mutta kun aloin esikoista imettää niin pamahti kahdessa kuukaudessa vajaa 20kg. Sain toisen lapsen 1v2kk myöhemmin eli olen imettänyt nyt 1v ja sen jälkeen 1v. Edelleen tuo 20kg on ja pysyy. Olen pari kuukauttakin yhtäjaksoisesti syönyt terveellisesti ja (liiankin) vähän, liikkunut kuin hullu, ei lähde grammaakaan. Samoin nyt viimeaikoina stressaavan elämäntilanteen takia olen syödä mässyttänyt vaikka mitä herkkuja ja liikkunut vain pakolliset arkiliikunnat kauppaan ja leikkipuistoon jne, ei ole painoa tullut lisääkään. Aineenvaihdunta on aivan seis, tosin syön kaloreissa aika vähän ja kaikki syöminen painottuu iltaan joten sekin vaikuttaa. Mutta olen laihduttanut joskus ennen raskauksia 40 kiloa joten ei pitäisi olla ongelmaa tässä. Toivon että imetyksen lopettaminen auttaa aineenvaihdunnan kanssa mutta olen silti sitkeästi imettänyt toistakin koska en halunnut näin turhamaisesta syystä lopettaa hyvin sujuvaa imetystä. Tiedän että katuisin sitä, esim vuosi on kuitenkin verrattain lyhyt aika olla vähän pyöreämpi. Nyt nuorempikin on 1v1kk ja imetystä yritän lopetella. Tämä on vaan haastavampi tapaus kun on niin tissin perään ollut aina :) Mutta saa nähdä miten käy.
[/quote]

TUo alku kuulosti tutulle, paitsi etten tullut uudestaan raskaaksi heti. Tsemppiä kilojen kanssa :) toivottavasti aineenvaihdunta palaa normaaliksi kun hormoonimyrskyt laantuvat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolehdi löllöistä, aika auttaa.
Mutta muista juoda paljon! Litrakaupalla, niin paljon kuin suinkin pystyt.
Ja lopuksi neuvolan vinkki 1970-luvulta: olut lisää maidontuloa. Koitapa ottaa ykkösolut tai pari suklaalevyn sijaan illalla.

Vierailija
24/24 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa vähentää ruokaa eri tavalla ja nukkua paremmin. Voi olla että yöheräily on se läskin lähde, ja siihen ei imetys vaikuta. Samoin voit kokeilla onko sama pudottaa energiamäärää hiilareista tai proteiinista. Niiden saanti vaikuttaa maidontuloon ja jos niitä vähentää liikaa, loppuu maidontuloa samalla. Rasvakin voi olla rajoittava. Joku muu ruokavalion muutos voi toimia paremmin. Samoin myöhemmin tilanne voi muuttua kun hormonitoiminta muuttuu imetyksen kestäessä.

Minulla yöheräily tuo läskit ja kunnon unet auttavat. Vauvan kanssa laihdutus on siis mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan