Tekeekö Plussakortilla mitään?
Sain Keskolta kirjeen, jossa tiedotettiin että olen ollut 20 kk Plussakorttia käyttämättä, ja neljän kuukauden pääst kortti kuoletetaan, jos en sitä nyt sitten tässä jollain tavalla jossain käytä.
No, viittiskö käydä vaikka karkkipussin ostamassa jostain supermarketista, että sais toiset pari vuotta lisää käyttöaikaa. Tosin se korttimallikin taitaa olla mulla vanhentunut, ettei ehkä pysty enää kaupassa käyttämäänkään.
Tässä olikin oikein hyvä aloitus...
Kommentit (56)
Plussa-kortti kannattaa ainoastaan pitää siksi jos haluaa joskus ostaa jotain K-kauppojen tarjouksia. Alennukset hinnoissa on melkein aina ainoastaan Plussa-kortilla.
Mä käytän omaani jatkuvasti mun lähi supparissa. Hyödynnän tarjoukset ja kerään bonaria.
Mulla on plussakortti visa goldissa ja s bonus vihreässä visassa.
Helppoa.
Jos asioit Keskon kaupoissa tai Nesteellä niin korttia kannattaa vilauttaa. Jos korttia käyttää ruokakaupassa niin saa kohdistettuja tarjouksia usein ostamistaan tuotteista. Välillä noissa omissa tarjouksissa on myös alennuskuponkeja tai ilmaistuotteita.
On ollut pariin kertaan mukava yllätys, kun sain ensin 50e ilmaista plussarahaa (jokin arvonta) ja nyt -10% laskun loppusummasta (näitä tulee kuulemma muutaman vuoden välein). Sen sijaan plussaswtelin saadakseen a 5e joutuu ostamaan kamalat määrät tavaraa. S-bonusta saa paljon vähemmällä.
Ei sillä tee mitään. K-ryhmän kaupat on selvästi kalliimpiakin kuin muut liikkeet.
Vierailija kirjoitti:
On ollut pariin kertaan mukava yllätys, kun sain ensin 50e ilmaista plussarahaa (jokin arvonta) ja nyt -10% laskun loppusummasta (näitä tulee kuulemma muutaman vuoden välein). Sen sijaan plussaswtelin saadakseen a 5e joutuu ostamaan kamalat määrät tavaraa. S-bonusta saa paljon vähemmällä.
Meille tulee ehkä kuukauden, kahden välein joko 7% tai 10% alennus ja sen lisäksi sitten niitä 5 euron plussarahoja. Kahden hengen talous ja ostetaan ruuat pääasiassa k-kaupoista.
Itse saan välillä niitä 5 euron etuseteleitä ja tietty tarjoukset usein vain plussakortilla.
Lisäksi henk.koht etuja,joita en seuraa. Näen vaan kassakuitissa,että oho, tuosta tuli joku alennus.
Voi nostaa käteistä rahaa kaupan kassalta max 200€/kerta.
Ei. Yritän välttää käyttämästä, en halua asiakastietojen keräystä.
Plussakortissahan oli muutakin ehtoa. Jos ei osta 1000 euron edestä 2 vuoden aikana niin tili voidaan lakkauttaa. Tämän tarkoitus kaiketi vähentää kortin käyttämistä pelkästään alennusten "sniputtamiseen".
K-Plussa-korttia tarvitsee lähinnä K-kauppojen alennuksiin, jotka voi joskus olla tuntuviakin, paljon halvempia kuin S-ryhmässä, jossa näitä tarjouksia on olemattoman vähän.
Kaikista tuntuvimmat alet saa kuitenkin Intersportista, joka kuuluu K-ketjuun ja tarvitsee Plussa-kortin esim. 25% alennukseen, mikä Intersportin hinnoissa voi hyvinkin olla jo satasen luokkaa.
Sillä saa ilmaisen Pirkka- lehden. Viime vuonna tuli kerran 5e ja seuraavaan on matkaa. Ostan eniten S- ryhmästä ja saan vuosittain etua rahana noin 250- 500e. Bonukset ja ylijäämän palautukset.
Vierailija kirjoitti:
Plussakortissahan oli muutakin ehtoa. Jos ei osta 1000 euron edestä 2 vuoden aikana niin tili voidaan lakkauttaa. Tämän tarkoitus kaiketi vähentää kortin käyttämistä pelkästään alennusten "sniputtamiseen".
Tuleekohan niiden ostosten olla sellaisia, jotka kerryttävät plussapisteitä vai saako kaikista tuota summaa kerrytettyä.
Esim kotikaljasta ja muista alkoholia sisältävistä tuotteista ei kerry plussapisteitä.
Ei tee mitään Plussa kortilla. S- bonus kortilla tuli viime vuonna 800 euroa boonusta kun keskitimme perustarvikkeet eikä kaikkea niin että ostimme muualtakin.
niin, ne arvonnat ja muut palkinnot asiakasuskollisuudesta.
Luultavasti ainakin ne arvonnat, niin niissä voitot jaetaan sellaisille jotka tosiaan käyttävät suuria summia rahaa ostoksiinsa, ihan vaikka ruokaan vaan.
Koska siinä arvonnassa tulee aina se plussakortti tunnistettua, kun se arvontalipuke (kassakuitissahan se taisi olla se arvontanumero, vai?) yhdistyy ostoskäyttäytymiseen kortin numeron kautta.
Koskaan en ole Keskon arvonnoissa mitään voittanut, silloin kun sitä Plussa-asiakkuutta vielä oli.
No, täytyy nyt kattoo, jos vaikka jostain jotai pientä kävis hakemassa... Tiiä vaikka keväällä olis cittarissa halpoja kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi nostaa käteistä rahaa kaupan kassalta max 200€/kerta.
ei nostamiseen tarvi plussakorttia
Minä käytän silloin, kun käyn sellaisessa kaupassa, jossa sitä voi käyttää. Ei niitä plussapisteitä kerry, mutta välillä on hyviä tarjouksia - en osta mitään siksi, että se on tarjouksessa, vaan siksi, että ostaisin ko. tuotteen muutenkin, ja ostopaikan valitsen hinnan perusteella.
Kyllä itse käytän ja samoin puoliso käyttää, keskimäärin saadaan 10-15e/kk plussapisteitä. On sekin jotain.
Minä saan plussakortilla noin 6e alennukset kohdennetuista ostoksista per viikko ja 15e bonusta kuussa. Kenen mielestä on höyläämisen arvoista ja kenen ei.