Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisiä häiritsee jos jollain huono itsetunto`?

Vierailija
30.05.2015 |

Voitteko valaista?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:29"]

Huono itsetunto oli joskus psykologinen vakioselitys kaikkeen pahaan.

[/quote]

Tää se varmaan on. Ihmiset kuvittelee, että jos on huono itsetunto, on ilkeä, pahansuopa, katkera, mustasukkainen, kykenemätön empatiaan jne.

Mulla on huono itsetunto. Olen kiltti, empaattinen, en mustasukkainen, luotettava, ystävällinen, mukava. Huono itsetuntoni näkyy(?) siinä, että omasta mielestäni olen ulkoisesti ruma enkä ansaitse rakkautta. Elän siis sinkkuna, enkä usko että ikinä tämä asia muuttuu sillä en vain usko että kukaan voisi minua rakastaa. En kuitenkaan ripustaudu yhtään keneenkään, päinvastoin olen hyvin itsenäinen ja omillani toimeentuleva.

Nettitreffejä kokeilin joskus, mutta siellä kaikki miehet etsii sporttista ja timmiä naista, jolla on hyvä itsetunto, joten ei mulla ollut sielläkään markkinoita. Me huono itsetuntoiset vaan ollaan niille paremman itsetunnon omaaville jostain syystä ehdoton no-no, joiden seurassa he eivät todellakaan halua (omien sanojensa mukaan) aikaa viettää.

Vierailija
22/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Minusta ihmiset joilla on rehellisellä tavalla huono itsetunto ovat usein sympaattisempia kuin mesoajat joilla näennäisen hyvä itsetunto, ja tähän sisällytän myös ne joilla huono itsetunto ilmenee projisointina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:35"]

Ne on sellaisia vinkujia. Koko ajan niitä pitää olla tuuppimassa ja lässyttämässä ja kehumassa, ja kuunnella niiden vikinää. En mä osaa, pysty, oon huono, tee sä kun osaat paremmin, ei mua kukaan kuitenkaan missään koskaan mitään vinku vinku. Rasittavia.

[/quote]

Eivät kaikki ole. Monet on ihan tavallisia, eivät vaan halua tuoda itseään esille.

Vierailija
24/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kuitenkaan ole tapana vähätellä itseäni jatkuvasti ääneen toisten kuullen tms. Enkä mä usko että sellainen käytös edes johtuu huonosta itsetunnosta, päinvastoin se taitaa olla seurausta huomionhakuisuudesta ja se taas on ihan eri juttu kuin huono itsetunto. Huonon itsetunnon omaavat eivät todellakaan halua kiinnittää muiden huomiota itseensä millään keinolla, kaikkein vähiten kerjäämällä kehuja ja huomiota.

t. nro 16

Vierailija
25/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:35"]

[/quote]

Oikeasti on miljoona eri tapaa miten huono itsetunto näkyy. Sellaiset ihmiset, joiden kuva itsestään on positiivinen on vaan parhainta seuraa, ei voi mitään.

[/quote]

Usein sellaiset, joiden kuva itsestään on (yltiö)positiivinen, ovat itsekeskeisiä kehuskelijoita

[/quote]

Mä puhun normaalista hyvästä itsetunnosta. Tällöin yksilö ei mene kummassakaan tapauksessa äärilaitaan vaan on sinut ja tyytyväinen itseensä.

Näköjään tää on ylivoimaista käsittää osalle, näinkin yksinkertainen asia :DD

Vierailija
26/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälle aikuisikään luulin, että ihmiset, jotka puhuvat paljon, omaavat hyvän itsetunnon. Itse en puhu paljoa, sillä en koe, että minun puheillani olisi merkitystä muille ihmisille. Nyt vasta tiedän, että paljon puhuvat ihmiset ovat epävarmoja, ja sillä jatkuvalla päpättämisellä haetaan sitä TARVITTUA huomiota. Huomaa, huomaa, hyväksy, enkö minä olenkin tässä, etkö sinä pidä minusta, katso, kuuntele, minä, minä minä.

En lähtisi hirveästä miettimään, onko jollain huono itsetunto, vai ei. Ehkä hän ei vain pidä sinusta, eikä siksi puhu sinulle?

Vierailija
27/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:40"]

Mulla ei kuitenkaan ole tapana vähätellä itseäni jatkuvasti ääneen toisten kuullen tms. Enkä mä usko että sellainen käytös edes johtuu huonosta itsetunnosta, päinvastoin se taitaa olla seurausta huomionhakuisuudesta ja se taas on ihan eri juttu kuin huono itsetunto. Huonon itsetunnon omaavat eivät todellakaan halua kiinnittää muiden huomiota itseensä millään keinolla, kaikkein vähiten kerjäämällä kehuja ja huomiota.

t. nro 16

[/quote]

Haluavatpa :D Suuri osa mun ihmissuhteista ja niiden luomisyrityksistä johtui tarpeesta kerjätä kehuja, hyväksyntää, oikeastaan mitä tahansa. Silloin kun mulla oli sairaalloisen huono itsetunto.

Vierailija
28/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:30"]

Koska usein huono itsetunto heijastuu käytökseen esim. muita lyttäämällä yms.

[/quote]

Mun mielestä ei todellakaan... muita lyttää ne jyrät...

Vierailija
29/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus siitä ettei omakaan itsetunto ole kaksinen ei tunnu mukavalta.

Hyvän itsetunnon omaava ei häriinny.

Vierailija
30/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto ei ole vakio. Se voi olla joskus hyvä, välillä huono. Itsetuntoa on myös monenlaista ja tasoista. Sellaisella jolla on sosiaalisten tilanteiden pelko voi olla kuitenkin hyvä suoritusitsetunto.

Terv. Psykologi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä