Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisiä häiritsee jos jollain huono itsetunto`?

Vierailija
30.05.2015 |

Voitteko valaista?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se muistuttaa heitä siitä että heillä itselläänkin on huono itsetunto kaiken kovan kuoren ja esittämisen taustalla. Ihmiset eivät yleensä siedä sellaisia ihmisiä, jotka muistuttavat heitä heidän omista huonoista piirteistään.

Vierailija
2/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jolla huono itsetunto. Johtuu varmaan huonoista velisuhteista, kun aina olin sen mielestä ihan liian ruma kaikkeen. Mutta mun huono itsetunto näkyy sellaisena itsekseen masenteluna. Liian pitkä yksinolo kotona saa mut vaan vatvomaan omaa alemmuuttani ulkonäöllisesti. Vainoharhailen paljon ja liioittelen tapahtumaketjuja päässäni.

Mun huono itsetunto heijastuu vain mun ulkonäköön. Tykkään sisimmästäni tosi paljon, oon taiteellinen, hauska ja fiksu. Enkä edes mikään mulkvisti, mutta en varsinkaan mikään lammas.

En mää tiedä. Kai joskus vähän harmittaa ku kaikki pyörii aina sen ulkonäön ympärillä. Sitä ressaa ihan eri sfääreissä ku muita asioita, ja usein pelkää et just se on kaikille muille tärkeintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jolla on huono itsetunto voi olla erittäin rasittava. Vaikka kuinka tällaista ihmistä kuuntelisi, juttelisi hänen kanssaan, tukisi, kannustaisi ja olisi ystävällinen, niin ihminen vain jatkaa pientä minä minä -vinkumistaan. Ei heidän kanssaan siis vain voi olla ja puhua mistään kun aina vain keskustelu kääntyy tämän ihmisen ongelmiin. Ja ongelmia heillä on luonnollisesti paljon enemmän kuin muilla ja ne ongelmat ovat paljon isompia kuin muiden ongelmat. Huokaus.. Onneksi ystäväpiiriini ei tällaisia ihmisiä kuulu.

Vierailija
4/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 21:46"]

Koska se muistuttaa heitä siitä että heillä itselläänkin on huono itsetunto kaiken kovan kuoren ja esittämisen taustalla. Ihmiset eivät yleensä siedä sellaisia ihmisiä, jotka muistuttavat heitä heidän omista huonoista piirteistään.

[/quote]Tuskinpa vain. :-D Minut on jo pienestä pitäen kasvatettu hyvän itsetunnon omaavaksi ja ei sitä itsetuntoa pois saa ja kuoren alta ei löydy huonoa itsetuntoa. Me emme vain jaksa ihmisiä, jotka eivät usko itseensä ollenkaan ja vähättelevät kaikkea tekemisiään ja olemistaan.

Vierailija
5/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska tällaist ihmiset ovat usein rasittavia kaikessa epävarmuudessaan, ja myös ystävinä tai työtovereina sietämättömiä.

Vierailija
6/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:30"]

Koska usein huono itsetunto heijastuu käytökseen esim. muita lyttäämällä yms.

[/quote]

Miksi silloin muka muita lyttäisi? Itse ennemminkin tuon omat huonot puoleni esiin, niin muiden ei tarvitse.

[/quote]

No sehän se vasta rasittavaa onkin, kun toinen vaan jauhaa olevansa ihan perseestä, sitä lopulta alkaa uskoa että no niimpäs oletkin, ja etsin parempaa seuraa.

Vierailija
7/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole aika itsestään selvää miksi huonoitsetuntoiset ovat huonompaa seuraa verrattuna niihin, joilla se hyvä itsetunto on.

Vierailija
8/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:26"]

Eiköhän se ole aika itsestään selvää miksi huonoitsetuntoiset ovat huonompaa seuraa verrattuna niihin, joilla se hyvä itsetunto on.

[/quote]

Ei.

Vierailija
9/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä 2

Vierailija
10/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö.. ei?

Vierailija
11/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto oli joskus psykologinen vakioselitys kaikkeen pahaan.

Vierailija
12/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:27"]

[/quote]

Ei.

[/quote]

Sitten voit mennä lukemaan lisää tietoa esim. netistä mitä huono itsetunto tarkoittaa ja millä monilla tavoilla se vaikuttaa omaan minäkuvaan ja tätä kautta siihen miltä vaikutat muiden silmissä + ihan yleisesti kaikkiin ihmissuhteisiin. 

Vierailija
14/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Projisointi on erittäin yleistä. Jos ei pidä itsestään, on vaikea löytää positiivista muista. Toisena vaihtoehtona huonoitsetuntoisella on taipumus takertumiseen tai muiden idealisoimiseen.

Oikeasti on miljoona eri tapaa miten huono itsetunto näkyy. Sellaiset ihmiset, joiden kuva itsestään on positiivinen on vaan parhainta seuraa, ei voi mitään.

Vierailija
15/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi silloin muka muita lyttäisi? Itse ennemminkin tuon omat huonot puoleni esiin, niin muiden ei tarvitse.

Vierailija
16/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:27"]

[/quote]

Ei.

[/quote]

Sitten voit mennä lukemaan lisää tietoa esim. netistä mitä huono itsetunto tarkoittaa ja millä monilla tavoilla se vaikuttaa omaan minäkuvaan ja tätä kautta siihen miltä vaikutat muiden silmissä + ihan yleisesti kaikkiin ihmissuhteisiin. 

[/quote]

No en nyt jaksa.

Vierailija
17/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee pahaa niiden ihmisten puolesta. Itselläni oli teininä todella huono itsetunto, mutta siitä on kauan aikaa, nyt olen vapaa ja rohkea :) Olen varmaan juuri sellainen ärsyttävä hölöttävä ekstrovertti säätäjä, joita täällä usein mollataan. Mutta minulla on jonkinlainen kosketuspinta siihen ahdistukseen, jota kuvittelen ujojen, pelkäävien ihmisten tuntevan. Tunnen suurta myötätuntoa, haluaisin auttaa, mutta tiedän, että helposti vain lisään ahdistusta.

Vierailija
18/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oikeasti on miljoona eri tapaa miten huono itsetunto näkyy. Sellaiset ihmiset, joiden kuva itsestään on positiivinen on vaan parhainta seuraa, ei voi mitään.

[/quote]

Usein sellaiset, joiden kuva itsestään on (yltiö)positiivinen, ovat itsekeskeisiä kehuskelijoita

Vierailija
19/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sellaisia vinkujia. Koko ajan niitä pitää olla tuuppimassa ja lässyttämässä ja kehumassa, ja kuunnella niiden vikinää. En mä osaa, pysty, oon huono, tee sä kun osaat paremmin, ei mua kukaan kuitenkaan missään koskaan mitään vinku vinku. Rasittavia.

Vierailija
20/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua häiritsee jos huonon itsetunnon omaava
a) kokoajan haukkuu, lyttää, säälii ja väheksyy itseään ääneen. Sori, mutta ei kiinnosta kuunnella, etenkin kun lohduttavat sanat menevät lähes aina kuuroille korville.
b) haukkuu muita saadakseen paremman mielen itsestään. Hyi vittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi