Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syttyy sota ja miehet kutsutaan rintamalle niin…

Vierailija
27.01.2022 |

Niin millä esim asunto maksetaan? Korvaako joku vakuutus puolison tulovajeen? Aikanaan talot saatiin maksettua max 5 vuoden laina-ajalla, nyt vuokra-asuntokin maksaa käytännössä joka perheelle ainakin 1000e, niin mitä käytönnössä tapahtuisi? Irtisanooko kaupunkikin vuokralaiset pakolaiskeskuksiin?

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tasa-arvon toteutumiseksi kutsutaan naisetkin. Etteivät pahoita mieltään.

Vierailija
22/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset menevät silloin tietenkin töihin, jos miehet ovat rintamalla. Mutta ap:n asuntolainaongelma on koominen. Kannattaisi mieluummin miettiä sitä, että pysyykö hengissä ja pysyykö asunto ehjänä pommituksissa ja että jatkossakin Suomessa on käytössä euro ja Suomen laki, eikä ruplat ja itänaapurin laki.

Tuskin se on koominen. Kuvitteletko että viime sodassa kaikkien kodit tuhoutuivat? Minulla on 3kk ikäinen lapsi ja kaksi muuta, miehen tulot ovat käytännössä ainoat. Minulla ei ole ketään joka auttaisi esim lastenhoidossa joten en tiedä miten pääsisin töihin. Puhumattakaan että valitessani silloin hädin tuskin täysi-ikäisenä yliopistokoulutustani, en osannut ottaa huomioon riittääkö museoväelle töitä sotatilanteessa.

No sun työ voisi olla vahtia toisten lapsia, kun ne on töissä. Turha kuvitella mitään asumistukea nostavasi tms.

Kaikki muut työssäkäyvät siis alkaisi maksaa tuolle lasten vahtimisesta niin paljon että hän saa vuokran maksettua ja elätettyä oman perheensä? Vähän epäilen tätä skenaarioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mitään sotaa. Ei nyt eikä myöhemmin. Turhaa tuollaista on miettiä.

Eikä pandemioita. Ei niitä ole ollut koskaan ennenkään eikä tule jatkossakaan.

Vierailija
24/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset menevät silloin tietenkin töihin, jos miehet ovat rintamalla. Mutta ap:n asuntolainaongelma on koominen. Kannattaisi mieluummin miettiä sitä, että pysyykö hengissä ja pysyykö asunto ehjänä pommituksissa ja että jatkossakin Suomessa on käytössä euro ja Suomen laki, eikä ruplat ja itänaapurin laki.

No ei ku nää kuvittelee, että niiden elämä on kivaa kotona hengailua kelan tuilla ja se sota tapahtuu jossain kaukana joillekin muille. Eiköhän Suomen isoimmat kaupungit pommiteta ainakin ja varmasti maalle suuntaavat evakot aiheuttavat jotain painetta ruokahuollon yms. suhteen.

Vierailija
25/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut onks sit pakko mennä sotaa jossei halu

Vierailija
26/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se on koominen. Kuvitteletko että viime sodassa kaikkien kodit tuhoutuivat? Minulla on 3kk ikäinen lapsi ja kaksi muuta, miehen tulot ovat käytännössä ainoat. Minulla ei ole ketään joka auttaisi esim lastenhoidossa joten en tiedä miten pääsisin töihin. Puhumattakaan että valitessani silloin hädin tuskin täysi-ikäisenä yliopistokoulutustani, en osannut ottaa huomioon riittääkö museoväelle töitä sotatilanteessa.

No sun työ voisi olla vahtia toisten lapsia, kun ne on töissä. Turha kuvitella mitään asumistukea nostavasi tms.

Kaikki muut työssäkäyvät siis alkaisi maksaa tuolle lasten vahtimisesta niin paljon että hän saa vuokran maksettua ja elätettyä oman perheensä? Vähän epäilen tätä skenaarioita.

Maksaa mitä maksaa. Vaikka palan leipää, että saa lapset pidettyä hengissä. Jos ei kelpaa, niin kersat kantoon ja töihin tienaamaan. Tuskin tavan työläinen silloin hirveästi tienaa, kun sitä raha palaa siellä rintamalla ihan mukavasti.

Vierailija
27/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa mitä maksaa. Vaikka palan leipää, että saa lapset pidettyä hengissä. Jos ei kelpaa, niin kersat kantoon ja töihin tienaamaan. Tuskin tavan työläinen silloin hirveästi tienaa, kun sitä raha palaa siellä rintamalla ihan mukavasti.

Saako sillä leivällä väliaikaisesti maksaa vuokran tai muut asumisen kulu? Miksi sitä töissä kävisi tavan työläinen jos kuitenkin velat tulee kasaantumaan yli oman maksukyvyn?

Vierailija
28/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne sotaan kaikkia miehiä määrätä. aluksi vain nuoret ja hyväkuntoiset.

Vierailija
29/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseeks sielt sodast sit iltavapail sotkuu

Sodeauto voi käydä. Pitsaakin voiehkä tilata.

Minä ainakin tilaisin voltin kautta pitsaa eturintamaan. Ehkä vähän kepardiakin.

Vierailija
30/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisten vanhojen miesten ei tarvii (yli 50) ne joutuu sit viihdyttää naisia nyyh. Mä oon yli. Tahdon rintamalle.

Vierailija
31/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut onks sit pakko mennä sotaa jossei halu

Ei ole. Setä antaa kuulan kalloon heille, jotka eivät mene.

Vierailija
32/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mitään sotaa. Ei nyt eikä myöhemmin. Turhaa tuollaista on miettiä.

Nii-ii, koskaan ei ole ollut mitään tyhmiä sotia eikä myöskään tule! Ihan tyhmä on kun sanoo tulee sota.

- MixMaxMoritzNicoPetteri 7v-

Vierailija
33/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmooisten vanhojen miesten ei tarvii (yli 50) ne joutuu sit viihdyttää naisia nyyh. Mä oon yli. Tahdon rintamalle.

Minä kyllä vanhempana miehenä mieluusti viihdytän nuoria naisia, joiden miehet ovat sotimassa. :)

Kyllä varmasti tulee pesää. Viime sodassakin perheelliset suominaiset antoivat esimerkiksi saksalaisille.

Vierailija
34/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sillä leivällä väliaikaisesti maksaa vuokran tai muut asumisen kulu? Miksi sitä töissä kävisi tavan työläinen jos kuitenkin velat tulee kasaantumaan yli oman maksukyvyn?

Se sun kotitalo voi olla pommitettu heti ekassa pommituksessa ja sinä ja mahdollinen perheesi asutte vaikka jonkun muun kotona, koulussa tai kadulla. Oikeasti se vuokra on pieni murhe ja jos nyt näin on, että vuokranantajasi on sitä ylipäätään vaatimassa ja et sitä pysty maksamaan niin silloin lennät kadulle. Se vuokrakin kun voi olla mitä vaan siinä tilanteessa. Vaikka sitä leipää.

Vierailija
35/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomihan on Ukrainassa joten pelko on todellinen ?

Aijaa. No sitten on kyllä jäänyt jotain kuulematta. Kun olen siinä luulossa vakaasti ollut, että Euroopassa ollaan...

Vierailija
36/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ku nää kuvittelee, että niiden elämä on kivaa kotona hengailua kelan tuilla ja se sota tapahtuu jossain kaukana joillekin muille. Eiköhän Suomen isoimmat kaupungit pommiteta ainakin ja varmasti maalle suuntaavat evakot aiheuttavat jotain painetta ruokahuollon yms. suhteen.

Mitä väliä sillä on pysyykö talo pystyssä pommituksissa jos sieltä on jo ajettu ulos maksamattomien vuokrien vuoksi?

Vierailija
37/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmooisten vanhojen miesten ei tarvii (yli 50) ne joutuu sit viihdyttää naisia nyyh. Mä oon yli. Tahdon rintamalle.

Minä kyllä vanhempana miehenä mieluusti viihdytän nuoria naisia, joiden miehet ovat sotimassa. :)

Kyllä varmasti tulee pesää. Viime sodassakin perheelliset suominaiset antoivat esimerkiksi saksalaisille.

Eiköhän ne pesät ole ihan muitten hallinnassa. 

Vierailija
38/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeiden ja terveiden miesten pitäisi jäädyttää sukusolunsa varaksi. Geenitesti.

Vierailija
39/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komeiden ja terveiden miesten pitäisi jäädyttää sukusolunsa varaksi. Geenitesti.

Miehittäjät auttaa siinä hommassa kyllä.

Vierailija
40/122 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehittäjät auttaa siinä hommassa kyllä.

Miehittäjien varalta ne pitää kuljettaa kauemmas turvaan, kenties arktiselle alueelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän