Hermo menee puolison eksään!!!
Siis JOKA kerta mieheni lapsen tulemisesta meille pitää saada jotain säätöä aikaiseksi. Perkeleen perkele!! Taas etukäteen yritettiin puhua, että josko viikonloppuna voisi tulla kun sukulaisten juhlissa kuitenkin tapaavat niin haluaa varmasti lähteä meidän kanssa kotiin. Niin ei sopinut rouvalle kun oli aiempi sopimus seuraavasta viikonlopusta. Noh. Nyt sitten juhlissa kun poika asiaa (ennakoidusti) pyysi, niin äitinsä sanoikin että tottakai se sopii!! Siis wtf! Ei millään käynyt kaksi päivää sitten mutta nyt taas extempore sitten sopisikin. Joo-o, kivahan se on että päästää. Mutta seuraavassa käänteessä sitten raivoaa puhelimessa siitä että aikuisten pitäisi ennakoiden sopia aina nämä asiat.... Kuten siis juuri viime kerralla kävi. Loppuu jaksaminen.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:56"]Minkä ikäinen tämä lapsi on? Olisiko jo pian sen ikäinen, että voisi itse päättää asuinpaikkansa? Jos hän tulisi teille, olisiko se sinulla ok? [/quote] Asiasta on yritetty keskustella eksän kanssa, mutta hän on ilmoittanut, ettei suostu asiasta edes puhumaan. Lapsi ei voi vielä päättää omasta asumisestaan. :( Lapsella on täällä oma huone, tietenkin. Hän haluaisi myös asua täällä, eikä äidillään. Myös minä haluaisin, että hän asuisi täällä. Ap
[/quote]
Onpa kuluttava tilanne. Ei taida edes oikein auttaa ajatus siitä, että x vuoden kuluttua lapsi saisi sen asuinpaikan päättää, kun ongelmaa tulee toisen perään. Ja jos tuo on kestänyt useamman vuoden, niin ei lupaa helpotusta. Minulla ei taida olla muita neuvoja, mutta toivon silti tsemppiä sinulla ja miehelle!
[/quote]
Kiitos paljon. Sekin jo auttaa. Ja itseasiassa sen ääneen toteaminen, että tälle tilanteelle ei ilmeisesti nyt vain voi mitään. Tuntuu vaan niin pahalta, kun on olo, että pitäisi tehdä jotain, mutta ei halua sotkea lapsen asioita. Eksä kun saattaisi tosiaan seota lopullisesti ja alkaa oikeasti vaikka pimittää poikaa meiltä. Eli täytyy olla nyt tyytyinen tähän vaikka se meiltä hermoja vaatiikiin. Kiitos.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:41"] [quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:36"]Minusta sinä olet nyt se pompottelija! Jos on sovittu, että ensi viikonloppuna, niin se on sitten viikon päästä eikä nyt. Pojalle sanotaan, että on sovittu, että viikon päästä ja sopimuksista pidetään kiinni. Lapsen mielitekojen mukaan ei mennä, aikuiset päättää ja lapselle opetellaan sanomaan nätisti EI. [/quote] Niin minä siis kysyin mieheltä, että miten toimitaan kun lapsi varmasti kysyy, että saako lähteä meidän mukaan juhlista. Mies sanoi kysyvänsä asiaa eksältä, joka sitten kieltäytyi. Tässä ei mielestäni ollut mitään epäselvää. Asia oli siten sovittu niinkuin aiemminkin ja yhteinen linja selkeä, ettei lapsi tule viikonloppuna meille. Sitten eksä kuitenkin lapselle lupaa juhlissa, MEILTÄ kysymättä, että saa lähteä meidän mukaamme. Kuka siis mielestäsi pompottaa? Minäkö edelleen? Ap [/quote] Kyllä, sinä edelleen. Lapselle voi sanoa ei, vaikka äiti laittaisi lapsen asiaa kysymään. Mies kysyy exältä, exä sanoo ei. Sitten kuitenkin ette kykene juhlissa sanomaan pojalle, että ei käy, kun on toisin sovittu. [/quote] Niin mutta jos itsekin haluamme pojan meille? Ap
[/quote]
Kun sillä ei ole merkitystä! Exä sanoi miehellesi/lapsen isälle että ei käy. Te pidätte siitä kiinni ja muistutatte exää, että toissapäivänä sanoit ehdottoman ei, nyt ei mieltä muuteta. Ja pojalle sanotte, että aikuiset sopivat näin ja sopimuksista pidetään kiinni.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:41"] [quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:36"]Minusta sinä olet nyt se pompottelija! Jos on sovittu, että ensi viikonloppuna, niin se on sitten viikon päästä eikä nyt. Pojalle sanotaan, että on sovittu, että viikon päästä ja sopimuksista pidetään kiinni. Lapsen mielitekojen mukaan ei mennä, aikuiset päättää ja lapselle opetellaan sanomaan nätisti EI. [/quote] Niin minä siis kysyin mieheltä, että miten toimitaan kun lapsi varmasti kysyy, että saako lähteä meidän mukaan juhlista. Mies sanoi kysyvänsä asiaa eksältä, joka sitten kieltäytyi. Tässä ei mielestäni ollut mitään epäselvää. Asia oli siten sovittu niinkuin aiemminkin ja yhteinen linja selkeä, ettei lapsi tule viikonloppuna meille. Sitten eksä kuitenkin lapselle lupaa juhlissa, MEILTÄ kysymättä, että saa lähteä meidän mukaamme. Kuka siis mielestäsi pompottaa? Minäkö edelleen? Ap [/quote] Kyllä, sinä edelleen. Lapselle voi sanoa ei, vaikka äiti laittaisi lapsen asiaa kysymään. Mies kysyy exältä, exä sanoo ei. Sitten kuitenkin ette kykene juhlissa sanomaan pojalle, että ei käy, kun on toisin sovittu. [/quote] Niin mutta jos itsekin haluamme pojan meille? Ap
[/quote]
Kun sillä ei ole merkitystä! Exä sanoi miehellesi/lapsen isälle että ei käy. Te pidätte siitä kiinni ja muistutatte exää, että toissapäivänä sanoit ehdottoman ei, nyt ei mieltä muuteta. Ja pojalle sanotte, että aikuiset sopivat näin ja sopimuksista pidetään kiinni.
[/quote]
Joo no muuten ihan kaunis ajatus, mutta eksän kuvioiden takia olemme nähneet pojan viimeksi pääsiäisenä. Eli ei, emme kieltäytyisi ottamasta poikaa jos sellainen meille mahdollistuisi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:31"]
Ap vielä. Luulisi, että eksä on tyytyväinen ja onnellinen kun meillä sellainen koti johon lapsi tulee mielellään ja hän on täysin meidän lapsi myös yhteisistä lapsista "huolimatta"? Siis eikö se ole tärkeintä että lasta rakastetaan ja hän on onnellinen? En tiedä. En vaan ymmärrä. Olen vaan niin väsynyt tuohon pompotteluun ja henkiseen väkivaltaan. Kai hän sitten vaan nauttii tästä valta-asemastaan..?
[/quote]
Jospa tuo onkin exälle ongelma, että lapsi viihtyy ja on onnellinen teillä? Järkevä aikuinen tietenkin olisi tyytyväinen, mutta vielä tunteiden vallassa (??) oleva exä ei tätä hyväksy. Sori, en osaa auttaa... Mutta haluan kuitenkin sanoa, että arvostan valtavasti sinunlaisiasi ihmisiä, jotka ottavat toisen lapsen "omakseen" ja rakastavat kuten omaansa. Toivottavasti vielä jaksat tuota pompottelua. Exä ei välttämättä ole ihan heti muuttumassa ja olisi erittäin harmi, että tuo vaikuttaisi sinun ja puolisosi lapsen väleihin. Tsemppiä!
Noh, sitä saa mitä tilaa. Kun näihin uusperhekuvioihin lähtee, pitää tiedostaa, että siinä sopassa on mukana aina exät ja exän suku ja samalla täytyy ymmärtää, että aina siellä joku sekopää on. Itsepähän valitsit ja lusikkasi keitokseen laitoit.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:22"]
Nää on näitä uusioperheiden kuvioita. Ei vaan pysty ymmärtämään.
[/quote]
Niinpä. Onneksi ei tarvitse elää tällaisessa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:31"]
Ap vielä. Luulisi, että eksä on tyytyväinen ja onnellinen kun meillä sellainen koti johon lapsi tulee mielellään ja hän on täysin meidän lapsi myös yhteisistä lapsista "huolimatta"? Siis eikö se ole tärkeintä että lasta rakastetaan ja hän on onnellinen? En tiedä. En vaan ymmärrä. Olen vaan niin väsynyt tuohon pompotteluun ja henkiseen väkivaltaan. Kai hän sitten vaan nauttii tästä valta-asemastaan..?
[/quote]
Jospa tuo onkin exälle ongelma, että lapsi viihtyy ja on onnellinen teillä? Järkevä aikuinen tietenkin olisi tyytyväinen, mutta vielä tunteiden vallassa (??) oleva exä ei tätä hyväksy. Sori, en osaa auttaa... Mutta haluan kuitenkin sanoa, että arvostan valtavasti sinunlaisiasi ihmisiä, jotka ottavat toisen lapsen "omakseen" ja rakastavat kuten omaansa. Toivottavasti vielä jaksat tuota pompottelua. Exä ei välttämättä ole ihan heti muuttumassa ja olisi erittäin harmi, että tuo vaikuttaisi sinun ja puolisosi lapsen väleihin. Tsemppiä!
[/quote]
Tätä olen pohtinut joskus myös itse. Eksä kun on aikamoinen uraohjus ja lapsi sitten lahjotaan olemaan tyytyväinen yksinään kodinhoitajan laittaessa ruokaa/siivotessa. Äiti ei osaa edes oikein olla oman lapsensa kanssa. Lapsi mietti täällä ollessaan mitä ostaisi äidilleen syntymäpäivälahjaksi. Minä ehdotin, että hän tekisi jotain itse. Lapsi siihen ilmoitti, että äiti on sanonut, ettei halua mitään itsetehtyjä lahjoja. Huoh. Noh, ehdotin sitten että lapsi "veisi" äidin vaikka kahdestaan keilaamaan. Sen sitten oli antanutkin ja molemmat olivat tykänneet. Toivoisin, että äiti viettäisi enemmän näin aikaa lapsensa kanssa niin sitten ei hänellä olisi niin paha olla siellä ja vielä erossa meistä.
Ap
Mä en niin jaksa näitä exiä, uusperheitä, nyxiä, sun-mun-meidän kakaraperheiden ongelmia ja elämää!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:25"]Mä en niin jaksa näitä exiä, uusperheitä, nyxiä, sun-mun-meidän kakaraperheiden ongelmia ja elämää!
[/quote]
Vastaus myös 27 ja 28: En minäkään!! Mutta silti, en missään nimessä pyyhkisi mieheni menneisyyttä jos siihen olisi mahdollisuus. Hyvä mies olisi kyllä mennyt ohi suun jos näillä perusteilla voisi vielä valita kehen rakastuu.
Ap
Nyt kun sai purettua niin hävettää, että piti edes alkaa avautumaan. Mitenköhän tän ketjun saisi poistettua? Jos ilmoittaa asiattomaksi? :D
Ap
Minä en ymmärrä miten voi olla että olette nähneet lapsen viimeksi pääsiäisenä jos kerta on teille kummallekin niin rakas kuin sanot? On sillä etävanhemmallakin oikeutensa ja minä en ainakaan tuollaiseen suostuisi ikäpäivänä jos etä olisin. Jos nyt tilanne on se, että ihan oikeasti välitätte hirveästi siitä lapsesta ja se lähi on hankala, niin ei teidän tarvitse kaikkeen suostua!! Jos lapsen on sopimuksen mukaan tarkoitus olla teillä vaikka sen joka toinen viikonloppu niin pitäkää huoli että on! Ja voisiko niitä tapaamisia muutenkin lisätä? Ja tosiaan poika taitaa olla jo sen ikäinen, että noissa tilanteissa joissa äiti on sanonut muuta, niin sanotte lapselle että teidän aikuisten pitää vielä keskustella tästä kyläilystä koska lähi nimenomaisesti kielsi lapsen tulon teille vielä muutama päivä aiemmin. Ja sitten menette keskustelemaan että mitäs vittua tämä on. Miehesi täytyy nyt vain ottaa itseään niskasta ja pitää huolen omista oikeuksistaan isänä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:58"]Minä en ymmärrä miten voi olla että olette nähneet lapsen viimeksi pääsiäisenä jos kerta on teille kummallekin niin rakas kuin sanot? On sillä etävanhemmallakin oikeutensa ja minä en ainakaan tuollaiseen suostuisi ikäpäivänä jos etä olisin. Jos nyt tilanne on se, että ihan oikeasti välitätte hirveästi siitä lapsesta ja se lähi on hankala, niin ei teidän tarvitse kaikkeen suostua!! Jos lapsen on sopimuksen mukaan tarkoitus olla teillä vaikka sen joka toinen viikonloppu niin pitäkää huoli että on! Ja voisiko niitä tapaamisia muutenkin lisätä? Ja tosiaan poika taitaa olla jo sen ikäinen, että noissa tilanteissa joissa äiti on sanonut muuta, niin sanotte lapselle että teidän aikuisten pitää vielä keskustella tästä kyläilystä koska lähi nimenomaisesti kielsi lapsen tulon teille vielä muutama päivä aiemmin. Ja sitten menette keskustelemaan että mitäs vittua tämä on. Miehesi täytyy nyt vain ottaa itseään niskasta ja pitää huolen omista oikeuksistaan isänä.
[/quote]
Niin no se nyt ei ole niin yksinkertaista. Voi kun olisikin. Kiitos neuvostasi.
Ap
Toivottavasti aikuiset tappelevat keskenään ilman lapsen läsnäoloa. Ja niin, että lapsi ei näe, kuule tai vaistoa aikuisten sotkuja.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:58"]Minä en ymmärrä miten voi olla että olette nähneet lapsen viimeksi pääsiäisenä jos kerta on teille kummallekin niin rakas kuin sanot? On sillä etävanhemmallakin oikeutensa ja minä en ainakaan tuollaiseen suostuisi ikäpäivänä jos etä olisin. Jos nyt tilanne on se, että ihan oikeasti välitätte hirveästi siitä lapsesta ja se lähi on hankala, niin ei teidän tarvitse kaikkeen suostua!! Jos lapsen on sopimuksen mukaan tarkoitus olla teillä vaikka sen joka toinen viikonloppu niin pitäkää huoli että on! Ja voisiko niitä tapaamisia muutenkin lisätä? Ja tosiaan poika taitaa olla jo sen ikäinen, että noissa tilanteissa joissa äiti on sanonut muuta, niin sanotte lapselle että teidän aikuisten pitää vielä keskustella tästä kyläilystä koska lähi nimenomaisesti kielsi lapsen tulon teille vielä muutama päivä aiemmin. Ja sitten menette keskustelemaan että mitäs vittua tämä on. Miehesi täytyy nyt vain ottaa itseään niskasta ja pitää huolen omista oikeuksistaan isänä. [/quote] Niin no se nyt ei ole niin yksinkertaista. Voi kun olisikin. Kiitos neuvostasi. Ap
[/quote] Tiedän kyllä, ja tosiasia voi hyvinkin olla niin surullinen, ettette voi mitään, koska lähi vain kostaisi jollain tavoin sen että yritätte (lähinnä estämällä lapsen tapaamisen). Ja olen sinun puolellasi, vaikken osaa kauniisti kirjoittaakaan.
Mutta ehkä ainoa ihan konkreettinen neuvo mitä keksin on se, että miehesi ja hänen eksänsä käyvät lastenvalvojalla päivittämässä tapaamissopimustaan ja kirjaavat hyvin tarkkaan ajat milloin ja mistä haetaan ja viedään. Näin ollen jos se eksä ei noudata sopimusta niin miehesi voi itsekin uhkailla vaikkapa oikeustoimilla tai jotain. Tuollaiset miehesi eksän kaltaiset hankalat ihmiset eivät oikeasti toimi niin kuin normaalit aikuiset ihmiset vaan tarvitsevat selkeät ja _joustamattomat_ säännöt kaikelle. (T. tuon ylemmän kirjoittaja)
Lihota itsesi ja hanki karmeat vaatteet yms. Eiköhän ex:n katkeruus vähän helpota. Tosiaankin ei kai tuossa tilanteessa voi tehdä muuta kuin yrittää itse olla aikuinen ja fiksu. Kyllähän se lapsikin jo kohta osaa lukea asioita rivien välistä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:55"]
[/quote]
[/quote]
No kyllä sen eksän olisi pitänyt ihan itse voida sanoa lapselle, että nyt ei käy, menet sitten ensi viikolla. Tyhmää syyllistämistä toisen epäloogisuudesta.
Kiitos teille vastauksista 36 ja 37. Tämä tilanne alkaa olla tosiaan jo aika toivoton. Eksä kun siis ei kosta meille vaan lapselleen ja emme tahdo tilanteesta hänelle yhtään hankalampaa, joten olemme valmiita tekemään juuri niinkuin eksä milläkin hetkellä haluaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:25"]Mä en niin jaksa näitä exiä, uusperheitä, nyxiä, sun-mun-meidän kakaraperheiden ongelmia ja elämää!
[/quote]
Ja sinä ilmiselvästi olet äärimmäisen onnellinen ja hyvinvoiva ydinperheessäsi, kun tarvitsee tällaisia huudella.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:56"]Minkä ikäinen tämä lapsi on? Olisiko jo pian sen ikäinen, että voisi itse päättää asuinpaikkansa? Jos hän tulisi teille, olisiko se sinulla ok? [/quote] Asiasta on yritetty keskustella eksän kanssa, mutta hän on ilmoittanut, ettei suostu asiasta edes puhumaan. Lapsi ei voi vielä päättää omasta asumisestaan. :( Lapsella on täällä oma huone, tietenkin. Hän haluaisi myös asua täällä, eikä äidillään. Myös minä haluaisin, että hän asuisi täällä. Ap
[/quote]
Onpa kuluttava tilanne. Ei taida edes oikein auttaa ajatus siitä, että x vuoden kuluttua lapsi saisi sen asuinpaikan päättää, kun ongelmaa tulee toisen perään. Ja jos tuo on kestänyt useamman vuoden, niin ei lupaa helpotusta. Minulla ei taida olla muita neuvoja, mutta toivon silti tsemppiä sinulla ja miehelle!