Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia olivat teidän luokan kiustatut yläkoulussa?

Vierailija
30.05.2015 |

miksi heitä kiusattiin? Tehtiinkö asialle mitään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia. Ei tehty mitään. Lukiossa sitten alkoi hissukoiden kiusaaminen koulun menestyvien kauniiden ja rohkeiden taholta. Ei sillekään tehty tietenkään mitään. Koulun mainekin olisi kärsinyt jos olisi ollut kiusaamista ja "aikuisiahan tässä kaikki jo ollaan".

Vierailija
2/14 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokalla sekä kiusaaja että kiusatut olivat jotenkin... ihmisiä, jotka ottivat itsensä liian vakavasti. Olin itse yksi kiusatuista. Poikakiusattu oli aika stereotyyppinen homo, toinen tyttökiusattu vaikutti kieltämättä lesbolta, mutta ainakin se meni miehen kanssa naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia, toisin sanoen niitä jotka oireilivat traumaattista lapsuuttaan. On minusta kyllä melko epäreilua potkia ihmistä joka on jo maassa.

Vierailija
4/14 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kiusattu yläasteella tai lukiossa. Ala-asteella kylläkin.

Vierailija
5/14 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia tyyppejä fiksuista, sosiaalisista ja rohkeista oppimishäiriöisiin ja masentuneisiin.

En vieläkään tajua, miksi yhtä luokkalaistani kiusattiin. Hän oli käytökseltää fiksu ja sosiaalinen ja huomioi aina muita. Ei silti pitänyt mitään meteliä itsestään, vaikka menestyi koulussa ja harrastuksissaan loistavasti.

Ei sillä että tajuaisin muidenkaan kiusaamista. Masentuneiden ihmisten kiusaaminen nyt taisi olla jotain sadistisuutta niillä kiusaajilla.

Vierailija
6/14 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa kiusaamiseen on joskus vähän vaikea puuttua kun osasta näkee jo että tulevat pääsemään pitkälle, ja saattavat olla hyvistä kodeista, vaikka nyt on vaikea vaihe. Opettajat on puun ja kuoren välissä siinä. Et sä halua polttaa siltojasi tulevaisuuden kannalta.

Vierailija
7/14 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 13:55"]Lukiossa kiusaamiseen on joskus vähän vaikea puuttua kun osasta näkee jo että tulevat pääsemään pitkälle, ja saattavat olla hyvistä kodeista, vaikka nyt on vaikea vaihe. Opettajat on puun ja kuoren välissä siinä. Et sä halua polttaa siltojasi tulevaisuuden kannalta.
[/quote]

Raukkamaista.

Vierailija
8/14 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 13:55"]

Lukiossa kiusaamiseen on joskus vähän vaikea puuttua kun osasta näkee jo että tulevat pääsemään pitkälle, ja saattavat olla hyvistä kodeista, vaikka nyt on vaikea vaihe. Opettajat on puun ja kuoren välissä siinä. Et sä halua polttaa siltojasi tulevaisuuden kannalta.

[/quote]

En nyt ymmärrä yhtään, mistä puhut. Miten nämä kaksi asiaa ovat ristiriidassa, eli sosiaaliset taidot (joihin nämä kypsymättömät nuoret tarvitsevat ohjausta vielä) ja se, että nuori on lahjakas? Jokaisella ihmisellä on velvollisuus oppia tulemaan toimeen ihmisyhteisössä, eikä sitä velvollisuutta voi paeta oiken minkään vuoksi. Se, että ihmisen käytös otetaan reilusti esille luottamuksellisessa ilmapiirissä, on iso palvelus tälle ihmiselle. Hän saa kertoa, miksi käyttäytyy kuten käyttäytyy, ja saa tunteen, että sillä mitä hän tekee ja on, on merkitystä. Hän saa mahdollisuuden oppia ja kehittyä, ylittää itsensä ja oppia tuntemaan itsensä paremmin.

Vierailija
9/14 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin liian pitkä tytöksi, silmälasit, perheeni puhui väärää kieltä (ruotsia) ja olin kaiken lisäksi kai tyhmä ja ruma tai jtn. Tämä siis ala-asteella. Yläasteella kiusaaminen helpotti vähän kun sain pari kaveria ja me vetäydyimme muista niin ettei niillä ollut kauheasti mahdollisuuksia kiusata. Vaikka kaveriani kyllä kiusattiin skolioosin ja synnynnäisen vian aiheuttaman ontumisen takia. Mjoo.

Vierailija
10/14 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin erilainen, luin kun muut seurasi tiettyjä tv sarjoja, pukeuduin eri tavalla, kuuntelin eri musiikkia. Lisäksi olin aika ujo ja piirsin paljon. Siinä oli joidenkin mielestä tarpeeksi syitä kiduttaa minua vuosia.

Vierailija
11/14 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 15:26"]

Itse olin liian pitkä tytöksi, silmälasit, perheeni puhui väärää kieltä (ruotsia) ja olin kaiken lisäksi kai tyhmä ja ruma tai jtn. Tämä siis ala-asteella. Yläasteella kiusaaminen helpotti vähän kun sain pari kaveria ja me vetäydyimme muista niin ettei niillä ollut kauheasti mahdollisuuksia kiusata. Vaikka kaveriani kyllä kiusattiin skolioosin ja synnynnäisen vian aiheuttaman ontumisen takia. Mjoo.

[/quote]

Minua kiusattiin myös skolioosin takia. 

Noin muutoin olin ihan keskiverto oppilas. En huono mutta en hyväkään. Aika ujo olin (ja olen vieläkin).

Vierailija
12/14 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisia hissukoita ja huonon itsetunnon omaavia. Meillä sai kyllä olla erilainen ja joukosta poikkeava, jos vaan oli riittävästi itsevarmuutta.

Vierailija
13/14 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kiusattu, koska olin epäitsevarma, eli helppo kohde ja syyn he saivat siitä, että olin rikkaasta perheestä. Kaikki meni 7-luokan ajan hyvin, mutta sitten 8-luokan aikana lähdin Australiaan muutamaksi viikoksi lomalle ja kun palasin sieltä, kukaan ei enää puhunut minulle. Joku viikko sen jälkeen yksi luokan hiljaisimmista tytöistä paljasti minulle, että kuka tämän idean oli saanut päähänsä ja mitä sairaita ehtoja hän oli asettanut muille, jos joku puhuu minulle.
En todellakaan ollut mikään lellitty kakara, eikä kukaan varmasti olisi tiennyt minun perheen olevan rikas, ellei tämän pääkiusaajan vanhemmat olisi kateellisena puhuneet asiasta lasten kuullen..

Vierailija
14/14 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:25"]Minä olin kiusattu, koska olin epäitsevarma, eli helppo kohde ja syyn he saivat siitä, että olin rikkaasta perheestä. Kaikki meni 7-luokan ajan hyvin, mutta sitten 8-luokan aikana lähdin Australiaan muutamaksi viikoksi lomalle ja kun palasin sieltä, kukaan ei enää puhunut minulle. Joku viikko sen jälkeen yksi luokan hiljaisimmista tytöistä paljasti minulle, että kuka tämän idean oli saanut päähänsä ja mitä sairaita ehtoja hän oli asettanut muille, jos joku puhuu minulle.
En todellakaan ollut mikään lellitty kakara, eikä kukaan varmasti olisi tiennyt minun perheen olevan rikas, ellei tämän pääkiusaajan vanhemmat olisi kateellisena puhuneet asiasta lasten kuullen..
[/quote] Joku voi väittää, ettei se ollut kateellisuutta, mutta lopulta kun tätä asiaa selviteltiin, kiusaaja sanoi, että "et sä tarvitse kavereita ku sulla on rahaa", joten se ehkä kertoo JOTAIN...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi