Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EK:n johtaja ehdottaa liharuokapäivää kouluihin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten ihmisten loputon tyhmyys - siihen ei voi vain koskaan varautua, aina yllättää.

Vierailija
22/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua mikä siinä on niin kamalaa että koulussa on yhtenä päivänä kasvisruokaa. Minä kun olin lapsi, niin oli pinaattilettuja, perunavelliä, pinaattikeittoa ja ohrapuuroa nyt ainakin ruokalistalla. Taisi olla joskus myös sultsinoita, kun oli toiveruokapäivä. Niin että miten tästä nyt on tämmöinen parku noussut? Muistan kyllä miten yksi kaveri kävi avautumassa keittäjille jo sillon 90-luvulla kasviksista, kun kastikkeessa oli lihan ohella myös porkkanan paloja ja sipulia, että miksi meidät pakotetaan syömään kasviksia, eikö ne voisi jättää vain niille jotka niitä haluaa syödä, eli kasvissyöjille :D keittäjän ilme oli ihan jännä, kun se kuunteli tätä purkausta. 

Pinaattiletut on nykyään lasten sortamista! Kamalaa sellaista lapsille antaa. Meidän lapsi joutuu sitä kammottavuutta syömään jo tarhassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistakoon vattu. Ei mitään teemapäiviä ja syömisen politisointia.

Tuota mieltä minäkin olin pakkosalaatista ja olen vieläkin.

Salaatti on osa tasapainoista ruokavaliota. Kannattaisi sinunkin sitä syödä.

Mistä päättelet, että en syö salaattia? Olen kasvissyöjä, mutta pakolle sanon EI!

Vierailija
24/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen kasvisruoka ei ainakaan toimi. Suurin osa jättää mielummin syömättä ollenkaan!

Taitaa ruoka sitten nykyään olla pahempaa kun yli 15 vuotta sitten meidän luokalla moni söi koulussa kasvisruokaa siksi että se oli yleensä parempaa kuin lihavaihtoehto.

Ei nuoret hölmöjä ole. Kyllä nälköiset teinit ruokaa syö. Jos yli puolet jättää syömättä ollenkaan on ruoassa selvästi vikaa. Tuhannet teinit on mielummin nälissään kuin syövät koulun kasvisruokaa. Kyllä se jo jotain kertoo.

Vierailija
25/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo, nolompi, noloin eli kokoomus, persut, ek.

Vierailija
26/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua mikä siinä on niin kamalaa että koulussa on yhtenä päivänä kasvisruokaa. Minä kun olin lapsi, niin oli pinaattilettuja, perunavelliä, pinaattikeittoa ja ohrapuuroa nyt ainakin ruokalistalla. Taisi olla joskus myös sultsinoita, kun oli toiveruokapäivä. Niin että miten tästä nyt on tämmöinen parku noussut? Muistan kyllä miten yksi kaveri kävi avautumassa keittäjille jo sillon 90-luvulla kasviksista, kun kastikkeessa oli lihan ohella myös porkkanan paloja ja sipulia, että miksi meidät pakotetaan syömään kasviksia, eikö ne voisi jättää vain niille jotka niitä haluaa syödä, eli kasvissyöjille :D keittäjän ilme oli ihan jännä, kun se kuunteli tätä purkausta. 

Pitäisi kieltää riisipuuron tarjoaminen kouluissa joulun alla ja laittaa tilalle vaikka siskonmakkarakeitto. Eihän koulussa saa tarjota mitään ilman lihaa!

Vierailija
27/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko antaa yhtenä päivänä ihan kunnon lihaa, eikä eineksiä?

Vierailija
28/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ehdotus, kerran viikossa lihaa ja muina päivinä kasviksia. Oikeaa suomalaista 50-luvun ruokailua tuo, ei ennenvanhaan ollut lihaa joka päivä herkuteltavaksi.

Vierailija
29/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sitten unohdeta rajalta sitä tärkeintä kylttiä: tässä maassa syödään naudan- ja sianlihaa ja sitä syö myös lapsesi koulussa.

onneksi kekkonen ei kalastanut ja syönyt kalaa. hän ymmärsi että nautaa ja sikaa syömällä jaksaa tehdä töitä.

Vierailija
30/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ruoka oli niin proteiiniköyhää, että sukupolvien keskipituus kasvaa kohisten. Äitini 158 cm, minä 163 cm ja tyttäreni nyt 16-vuotiaana 167 cm. Kyllä syytän ruokaa tästä. 80-luvulla oli kouluissa usein puuropäiviä.

31/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakoon vattu. Ei mitään teemapäiviä ja syömisen politisointia.

Politisointia on vegan. Saakelin vihervassarit eivät saa määrätä.

Vierailija
32/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruokintana pekonia kommarin kurkkuun!

Vierailija
33/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kasvisyöjämaanikot ovat oma lajinsa. Kuuluvat samaan, porukan kanssa joka sai turpiinsa aluevaaleissa.

Poistunevat näyttämöltä eduskuntavaaleissa viimeistään.

Vierailija
34/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sitten unohdeta rajalta sitä tärkeintä kylttiä: tässä maassa syödään naudan- ja sianlihaa ja sitä syö myös lapsesi koulussa.

Painu sinä *******.

Vierailija
35/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kasvisyöjämaanikot ovat oma lajinsa. Kuuluvat samaan, porukan kanssa joka sai turpiinsa aluevaaleissa.

kumpaa puoluetta nyt tarkoitat?

Vierailija
36/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kumpaa puoluetta nyt tarkoitat?

Sitö, joka muutenkin rakastaa vihreää.

Vierailija
37/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset on hyviä. Ja liha.

Vierailija
38/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan yhtä lihapäivää ja sekin olkoot kunnollista kotimaista!

Minä myös!

Vierailija
39/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niitähän on siellä jo. En ymmärrä tätä.

Vierailija
40/40 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joinakin kasviruokapäivinä vain 40% syö niin osuus on varmasti suurempi lihansyöntipäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi