Jääkaappi nurkassa ja aukeaa sieltä nurkasta päin, miksi?
Olen parissakin paikassa nähnyt, enkä ole kehdannut kysyä, että oikeestiko haluatte noin. Eikö ole hirveän hankala?
Kommentit (17)
Veikkaan että ollut ainoa paikka jääkaapille, eikä henkilö sitten vaan ole osannut vaihtaa kätisyyttä.
Mutta voihan tietty olla että joku on kokenut sen hyväksi noin. Sinne pääsee ikäänkuin salaa. Mihkään ei näy mitä siellä nurkassa puuhataan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa jääkaapeissa ei oven kätisyyttä pysty vaihtamaan.
Aika harvassa kyllä sellaiset. Kätisyyden vaihtamisessa on oma hommansa, ainakin omassa oli, kun kaappi piti vetää pois kolostaan ja kaataa kyljelleen, että oven saranapaikat sai vaihdettua puolelta toiselle.
Siellä oven takana on helppo vetää piilossa huikkaa.
Jos ei voi vaihtaa kätisyyttä, niin laittaa toiseen nurkkaan ja jos sekään ei onnistu, niin käyttää sitä noin.
Vierailija kirjoitti:
Outo kaapin valinta sitten kyseiseen paikkaan. Ostaisin uuden.
Kannattaa jo kaupassa miettiä kätisyyttä ja tilata kotiinkuljetus asennuksineen ja mainita jo tilausta tehdessä, että kätisyys tulee vaihtaa. Olen huomannut monissa englantilaisissa tosi-tv jutuissa, että kätisyyttä ei ole korjattu. Näyttää tosi hankalalta mutta toisaalta englantilaisten sisäovet ovat useimmiten nurkassa ja avautuvat nurkkaan päin, joten ovat kai tottuneet.
Itsellä jo kaupassa tsekkasin kätisyyden. Vaihdettiin, maksoi 25 ekee. Ehkä tilattaessa jo vääränkätinen, ei ole viitsitty vaihtaa.
Olen vaihtanut kätisyyden. Oli vähän askartelua, mutta ei mahdoton homma kun oli ohjekirja. Ihmettelin miten edellinen omistaja oli elänyt sen kanssa vuosia.
Voi olla että ovi aukeaa enemmän toiseen suuntaa jos toisella puolella on seinä vastassa , siitä johtuen ei kätisyyttä ole ehkä vaihdettu .
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että ovi aukeaa enemmän toiseen suuntaa jos toisella puolella on seinä vastassa , siitä johtuen ei kätisyyttä ole ehkä vaihdettu .
Jaa, mulla ovi aukeaa seinään päin, eikä se ole yhtään ahdasta. Kaapin ovea ei tarvitse aukaista apposen auki.
Sellainen olisi hyvä, mitä uusissa matkailuvaunuissa ja autoissa näkee, että ovi aukeaa kumpaankin suuntaan. Ahtaammissa tiloissa kätevää, en tiedä samaa hyödynnetty kotitalouslaitteissa.
Joku on ihmetellyt minun jääkaapin kätisyyttä, että eikö olisi helpompaa toisinpäin. Jääkaappi on keittiön ja ruokailutilan välissä. Aukeaa ruokailutilan puolelta. Ehkä helpompi jos kokkaa, että aukeaisi toisinpäin, mutta usein sieltä pitää ottaa jotain myös silloin kun on jo ruokailutilassa. Ja auki ollessa se on jokatapauksessa tiellä, jos joku samaan aikaan kulkee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kaapin valinta sitten kyseiseen paikkaan. Ostaisin uuden.
Meillä on mökillä näin ja ihan laiskuudesta johtuu. Heti alussa oli kiire saada se kaappi siihen koloon ja nyt se pitäisi vetää ulos vaihtaakseen kätisyyden.
On meillä niin vaikea paikka, että on vain jäänyt korjaamatta ja on jo totuttu tilanteeseen.😅
Ei ole tajunnut ostaessa sanoa kätisyyttä.
Minulla oli yhdessä kämpässä jääkaappi nurkassa ihan ikkunan vieressä ja ovi aukesi sinne ikkunaan päin. Jos vähänkään huolimattomammin vaihdilla olisi avannut niin varmaan ikkuna säpäleinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tajunnut ostaessa sanoa kätisyyttä.
Meillä se jääkaappi oli ennen mökkiä, toisessa mökissä. Pikkumökissä kätisyys oli juuri sopiva, mutta siirrettiin uuteen mökkiin, koska oli hyvä kaappi.
Emme ostele koskaa turhaan, jos vain on mahdollista käyttää aikaisemmin hankittua käyttökelpoista tavaraa.
Kyllä tiedän kodinkoneista aika paljon, sillä olen myynyt niitä vuosikausia.