Pidän tyhminä kaikkia niitä, jotka hehkuttavat pandemian loppua ja rajoitusten poistoa
Kannattaisi olla hieman enemmän varuilaan kun kukaan ei voi tietää miten edes kuukauden-parin päästä asiat ovat.
Omat iäkkäät vanhempani ovat nyt varovaisuudesta ja kolmesta rokotteesta huolimatta sairastuneet koronaan. Pelottaa ajatella, että sairastuvat uudelleenkin kun rokotuksen viimeinenkin teho (jos sitä nyt edes on) lakkaa ja sairauskierre jatkuu kun tauti jyllää. Ketään, ketään ei todellakaan enää suojella. Perusterveet nuoremmatkaan tuskin kovin monia sairastumisia kestävät kunnes immuunipuolustus heikkenee ihan yleistasolla.
Kannattaako nyt siis juhlia "pandemian loppua ja parempia aikoja"? Aivan sekoa.
Kommentit (63)
Meillä on nyt tilastoa, dataa ja rokotteet. Niiden takia korona aletaan luokitella normaaliksi virukseksi. Tämän kanssa eletään tulevaisuudessa kuten muidenkin viruksen kanssa. Miksi pitää yllä hysteriaa?
Itse olen nämä 2 vuotta välttynyt tartunnalta tai sitten se on ollut niin lievä etten ole huomannut. Olen vain pessyt kädet ja käyttänyt maskia vain paikoissa missä se on ollut järkevää.
Enemmän olen huolissani rokotteista. Kun omalle kohdalle sattuu odottamatonta niin muuttaa mielen. Onneksi suurin osaa näyttää selviävän ilman mitään ihmeitä ja nekin menee ohi mutta täytyy muistaa että valtava määrä ihmisistä ei.
Tästä voisi kirjoittaa kirjan kuinka Suomen sankari-hallitus kukisti koronan jo syksyyn 2020 mennessä.
Eiku, siitähän on jo kirjoitettu kirja. Moniko sai sen hankittua? Olisi kyllä keräilyharvinaisuus, kun pandemia on lopulta ohi, ehkäpä joskus vuonna 2027-29?
Ei voida ennenkuin on kehitetty oikea rokote, nämä nykyiset ei käy koska jatkuessaan pudottavat immuunivasteen. Sen vuoksi kaikkien pitäisi sairastaa nyt omikron.