Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän tyhminä kaikkia niitä, jotka hehkuttavat pandemian loppua ja rajoitusten poistoa

Vierailija
27.01.2022 |

Kannattaisi olla hieman enemmän varuilaan kun kukaan ei voi tietää miten edes kuukauden-parin päästä asiat ovat.

Omat iäkkäät vanhempani ovat nyt varovaisuudesta ja kolmesta rokotteesta huolimatta sairastuneet koronaan. Pelottaa ajatella, että sairastuvat uudelleenkin kun rokotuksen viimeinenkin teho (jos sitä nyt edes on) lakkaa ja sairauskierre jatkuu kun tauti jyllää. Ketään, ketään ei todellakaan enää suojella. Perusterveet nuoremmatkaan tuskin kovin monia sairastumisia kestävät kunnes immuunipuolustus heikkenee ihan yleistasolla.

Kannattaako nyt siis juhlia "pandemian loppua ja parempia aikoja"? Aivan sekoa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, minä taas en pidä sinua minään enkä kenään. Olethan vain pelkkä kasvoton,äänetön netin anonyymi.

Vierailija
22/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näidenkin vastausten perusteella täälläkään ei varsinaisesti ne penaalin terävimmät kommentoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö viime keväänä puhuttu rajoitusten loppukiristä ja exit-strategiasta?

Sitten se oli juhannuksen jälkeen, marraskuussa......jne.

4 kertaa on purettu rajoituksia liikaa ja liian nopeasti ja nyt näyttää siltä, että samaa virhettä ollaan tekemässä 5 kertaa, ihminen on viisas, ei opi virheistä ja historia toistaa itseään

Vierailija
24/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomen pitäisi ihan varmuuden vuoksi ainoana maana maailmassa pitää rajoitukset päällä? Kenellä on siihen varaa tai tahtoa? Pidän tällaisia asioita olettavia ihmisiä vähän tyhminä.

Vierailija
25/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille annetaan nyt oma vastuu terveydestään. Kaikki halukkaat on saaneet mahdollisuuden parantaa todennäköisyyttä selvitä kevyesti rokotteella. Nyt alkaa pudotuspelit.

Vierailija
26/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas pidän tyhmänä niitä jotka toivoat valtion holhoavan ja rajoittavan heitä hamaan tappiin asti, koska - voi kauhia- saattaa iskeä lenssu, jopa ärhäkkä!

Luuletko, että sullekin tulee vain yksi lentsu? Jos korona jatkaa kulkuaan niin sinäkin sairastelet tästä lähtien tuon tuosta. Ja koko ajan sairastut helpommin.

Vierailija
27/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on asia niin ettei näin voida elää loputtomiin. Elämä joka tapauksessa johtaa väistämättä kuolemaan vaikka kuinka poteroituisit piileksimään koronaa ja ottaisit kolme rokotetta joka päivä.

Vierailija
28/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pidän minäkin. Olen saanut kolme rokotetta, mutta teho tippunut viimeistään huuhtikuussa. Edelleenkin kansainväliset vertaisarvioidut tutkimukset sanovat, että Omikron on kyllä lievempi kuin Delta, mutta ei missään nimessä lievä.

Suomi menee raha edellä.

Vierailija
29/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on asia niin ettei näin voida elää loputtomiin. Elämä joka tapauksessa johtaa väistämättä kuolemaan vaikka kuinka poteroituisit piileksimään koronaa ja ottaisit kolme rokotetta joka päivä.

Montako itsellesi rakasta ihmistä olet valmis menettämään? Minä olen menettänyt jo yhden. Kum seisot arkun vieressä, ymmärrät.

Vierailija
30/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden perustama Järjen ääni -yhdistys äänessä. Kannattaa kuunnella itseään fiksumpia:

Vierailija
31/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas pidän tyhmänä niitä jotka toivoat valtion holhoavan ja rajoittavan heitä hamaan tappiin asti, koska - voi kauhia- saattaa iskeä lenssu, jopa ärhäkkä!

Luuletko, että sullekin tulee vain yksi lentsu? Jos korona jatkaa kulkuaan niin sinäkin sairastelet tästä lähtien tuon tuosta. Ja koko ajan sairastut helpommin.

Jahas, palstaepidemologi taas latelee mutua.

Voihan sitä vaikka päättää, että tästä eteenpäin ollaan ikuisessa lock downissa eikä kotoa poistuta vankeusrangaistuksen uhalla, koska eihän me voida tietää milloin iskee rutto-, rokko- tai ebolavariantti. Että eliminoitaisiin mahdollisuudet noin niin kuin varmuuden vuoksi.

Se, olisiko siinä mitään järkeä tai moraalia onkin sitten eri asia.

Vierailija
32/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, r yssä, toki.

Vierailija
33/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako itsellesi rakasta ihmistä olet valmis menettämään? Minä olen menettänyt jo yhden. Kum seisot arkun vieressä, ymmärrät.

No voi kiesus taas mitä uhriurumista.

Kuule, me KAIKKI tullaan menettämään kaikki rakkaamme yksi toisensa jälkeen, kunnes lähdemme itse. Täydellä varmuudella. Koronaluolema ei ole sen suurempi tragedia kuin mikään muukaan kuolema.

Vierailija
34/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä vaikka päättää, että tästä eteenpäin ollaan ikuisessa lock downissa eikä kotoa poistuta vankeusrangaistuksen uhalla, koska eihän me voida tietää milloin iskee rutto-, rokko- tai ebolavariantti. Että eliminoitaisiin mahdollisuudet noin niin kuin varmuuden vuoksi.

Se vasta mutua onkin, että tautihuippu on nyt ja kohta helpottaa. 

Vierailija
35/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin ap.

Vierailija
36/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi joku päivä kuollaan pois ja päästään koronalta vihdoinkin turvaan

Vierailija
37/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti en menetä yhtäkään, mutta mitä siis ehdotat ratkaisuksi? Ihmiset suljetaan ikiajoiksi koteihinsa, ettei kukaan vaan kuole mihinkään?

Vierailija
38/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pidän minäkin. Olen saanut kolme rokotetta, mutta teho tippunut viimeistään huuhtikuussa. Edelleenkin kansainväliset vertaisarvioidut tutkimukset sanovat, että Omikron on kyllä lievempi kuin Delta, mutta ei missään nimessä lievä.

Suomi menee raha edellä.

Tietenkin menee. Ehkä kokonaiskuva on sinulle liian vaikea hahmottaa, mutta juuri sillä rahalla taataan, että hommat toimii. Ilman rahaa on aika vaikea hoitaa yhtään kenenkään terveyttä, koronalla tai ilman, kouluttaa ihmisiä tai pitää edes teitä kulkukelposina.

Sinunkin on vain parempi toivoa, että Suomi nimenomaan menee raha edellä, eikä joidenkin hysteeriseen vinkujien mielihalut ja pelot edellä.

Vierailija
39/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolta kysyit, mutta mä tulen 100%:n varmasti menettämään molemmat vanhempani (ovat jo yli 90-vuotiaita) seuraavien muutaman vuoden aikana. Joko koronaan tai johonkin muuhun. Ja koska koronavirus ei ole katoamassa minnekään, tulen (olen jo 60v) jossain vaiheessa kuolemaan joko koronaan tai johonkin muuhun. 

Vierailija
40/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vasta mutua onkin, että tautihuippu on nyt ja kohta helpottaa. 

Ihan sama helpottaako vai ei, yhteiskunta on silti avattava ja elämän jatkuttava normaalina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän