Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkäriä paikalla? Sis.kuvan

Vierailija
29.05.2015 |

Onko tämä ientulehdus vai mikä? Kirvelee hampaita harjatessa ja vuotaa verta :( Minulla on joskus aiemmin ollut ientulehdus, mutta ei se tuon näköinen ole. Ienraja näyttää siltä kuin olisi vereslihalla.

http://aijaa.com/Gb5Vv2

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku oli alapeukuttanut ohjettani mennä näyttämään suuta kahden viikon päästä jos haava ei mene kiinni? Toivottavasti täällä ihmiset kävisivät säännöllisesti hammaslääkärissä ja tietäisivät tuon säännön. Itselläni oli poskessa haavauma joka osottautui paikka-aineen epäsopivuuden takia jo solumuutokseksi. Ei pahalaatuiseksi ja parani, kun paikka-aine vaihdettiin. Minun onneni oli, että käyn helposti reikiintyvien hampaitteni takia tarkastuksessa 1/2 vuoden välein, jolloin muutos ei ollut pahempi. Taisi olla sillä yhdella a-studion juontajalla viime vuonna tullut juurikin epäsopivista vähän karheiksi jääneistä paikoista muutokset, jotka oli jo esiasteella. Hänelle jouduttiin tekemään isojakin leikkausoperaatioita suuhun. Jossain lehdessä kertoi, ettei ollut saanut aikaiseksi mennä takaisin parantelemaan paikkoja mutta jos olisi mennyt, niin ei tilanne olisi päässyt niin pahaksi. Nämä tilanteet on harvinaisempia mutta mielestäni asiat kannattaa hoitaa. Ap:llä oli myös kuitenkin paikatusta hampaasta kyse ja saattaa olla, että paikka ärsyttää tai haava voi olla tulla muotista joka on saatettu laittaa hampaan ympärille toimenpiteessä jos se on tehty juuri.

T: 20 kirjoittaja

Vierailija
2/24 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä suuvettä, ovat liian stydiä. Mun vinkkini ikenen parantamiseksi saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta kokeile, et menetä mitään! Ikenet saa helposti terveiksi, jos tulehdusta tai arkuutta, ylläty, ruokasoodalla. Tupsauta ikeneen ruokasooda 3-5 kertaa päivässä, kolme-neljä päivää ja uskon, että tilanne on jo paljon parempi.

Itselläni on usein ollut vastaavaa ja myös hammaskiven poiston jälkeen arka suu. Ruokasoodalla olen saanut kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa?

ap

Vierailija
4/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollanen joku aika sitten. En tiiä mistä tuli. Parani yksinään muutamassa päivässä.

Vierailija
5/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sullakin sellainen kirvelevä tunne siitä ja hammasharjalla kun pesi niin sattui ja vuosi verta?

ap

Vierailija
6/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolestuisin tosta tummasta pisteestä...

Vierailija
7/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan et oo pessy ienrajoja kunnolla, hyi :S

Vierailija
8/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:49"]

[/quote]

Jos kariekset olisivat tummia pisteitä, hammaslääkäreiden koulutusaika voitaisiin helposti lyhentää neljäsosaan nykyisestä.

Vierailija
9/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tumma piste on joku metallinen "naula", sillä tuo hammas on juurihoidettu. Pesen kyllä ienrajani ja lankaat hampaani päivittäin.

ap

Vierailija
10/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:58"]

[/quote]

Jos kariekset olisivat tummia pisteitä, hammaslääkäreiden koulutusaika voitaisiin helposti lyhentää neljäsosaan nykyisestä.

[/quote]

Siskolla oli joskus lapsena reikä, joka paljastu sillä että sinne jäi ruokaa, jolloin hampaaseen tuli musta piste :)

Vierailija
11/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:00"]

Se tumma piste on joku metallinen "naula", sillä tuo hammas on juurihoidettu. Pesen kyllä ienrajani ja lankaat hampaani päivittäin.

ap

[/quote]

Onko hoito viel kesken? 

Vierailija
12/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja hammas on kuvattu, joten siinä ei ole tulehdusta eikä kipuakaan, vaan kipu on tuossa ikenessä :(

Vierailija
13/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corsodylia apteekista ja purskuttelua! Tulehdus on!

Vierailija
14/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:13"]

Ei ole ja hammas on kuvattu, joten siinä ei ole tulehdusta eikä kipuakaan, vaan kipu on tuossa ikenessä :(

[/quote]

Ei kai ton pitäis näkyy :O Ainakaan en oo koskaan nähny/kuullu tollasesta. Kauan sulla on ollu toi? Mä konsuloisin lääkäriä/hykkäriä. Kun ien vetäytyy ja hammaskaula paljastuu, niin tämä voi aiheuttaa vihlontaa ja reikiintymistä, koska hammaskaulassa ei ole kiillettä vaan luu on paljaana.

Vierailija
15/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen purskutellut jo eilen ja tänään sillä..

ap

Vierailija
16/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaa lentäjää tosi hyvin ja hae apteekista paroex- tai corso sylen ihminen purskute. Suosittelee itse yleensä paroexia, sillä se on alkoholitonta. Purskutteku 2x /pvä 5 pvä ja katso rauhoittuuko.

Jos ei rauhoituttua, varhaisin ajan hammaslääkärille tai suu hygienia tulle ientaskujen mittaukseen+ hammaskiven poistoon.

Hammas itsessään ilmeisesti oli siis kuvattu ja oireeton?

T. Hml

Vierailija
17/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis putsaa ienrajaa..

Vierailija
18/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:58"]

[/quote]

[/quote]

http://bfy.tw/4sg

Vierailija
19/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, tää puhelin antaa nyt ihan hullut ohjeet mutta ymmärtäneet edes osan. Olen kyllä ihan natiivi suomalainen..

Vierailija
20/24 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas on tänään kuvattu, ei näkynyt kuvassa tulehdusta, eikä ole koputus tai purenta arka. Hammaslääkäri tänään sanoi, että ikenet on tiukasti kiinni hampaassa - mitä lie tarkoittaa? Veikkasi jotain virusta? Minua vaan vaivaa tämä.. tämä alkoi noin 2päivää sitten. Mietin voisiko johtua siitä kun olen viikon ajan käyttänyt sellaista vauvojen pehmeää hammasharjaa, koska olin reissussa ja hukkasin hammasharjani ja kaupassa oli vain noita vauvojen hammasharjoja.

ap