Kumpi lahjaksi ylioppilaalle?
Budjetti on max. 20e, mielellään vähemmän. Vienkö setelinä kirjekuoressa, vai ostanko kuohuviinipullon ja ruusun? Kortti on jo. Rahat on nyt tosi vähissä, lahjaan varattu summa on pois ensi kuun ruokarahoista.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:52"]Älä missään tapauksessa anna kuoharia jollet tiedä tykkääkö lahjan saaja kuivasta vai makeasta kuohuvasta. Luulin melkein 30-vuotiaaksi että kuohari on kammottavan pahaa juomaa jota voi korkeintaan siemaista salaa irvistellen pikkuriikkisen kohteliaisuudesta kun nostetaan maljaa. Kävikin sitten ilmi että juhlien järjestäjillä on vaan ollut aivan totaalisen toisenlainen maku kuoharin makeuden suhteen kuin mulla...
Itse asiassa viime viikolla viimeksi kaadoin viemäriin puoli pulloa lahjapunkkua, kun ei sitä meillä vaan juotu ja pahentui avattuna kaappiin.
[/quote]
Tämä ei nyt liity tähän ketjuun, mutta miksi haaskata hyvää juomaa. Viiniä voi käyttää vaikka ruoanlaitossa tai pakastaa käytettäväksi myöhemmin. Punaviinistä saa tehty muita juomia, jos maku ei miellytä muuten esim. sangriaa.
Kuohuviinistäkin saa tehtyä mahtavia juomia, jos makean ystävälle ostaa vahingossa kuivaa kuoharia esim. mimosaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:52"]Älä missään tapauksessa anna kuoharia jollet tiedä tykkääkö lahjan saaja kuivasta vai makeasta kuohuvasta. Luulin melkein 30-vuotiaaksi että kuohari on kammottavan pahaa juomaa jota voi korkeintaan siemaista salaa irvistellen pikkuriikkisen kohteliaisuudesta kun nostetaan maljaa. Kävikin sitten ilmi että juhlien järjestäjillä on vaan ollut aivan totaalisen toisenlainen maku kuoharin makeuden suhteen kuin mulla... Itse asiassa viime viikolla viimeksi kaadoin viemäriin puoli pulloa lahjapunkkua, kun ei sitä meillä vaan juotu ja pahentui avattuna kaappiin. [/quote] Tämä ei nyt liity tähän ketjuun, mutta miksi haaskata hyvää juomaa. Viiniä voi käyttää vaikka ruoanlaitossa tai pakastaa käytettäväksi myöhemmin. Punaviinistä saa tehty muita juomia, jos maku ei miellytä muuten esim. sangriaa. Kuohuviinistäkin saa tehtyä mahtavia juomia, jos makean ystävälle ostaa vahingossa kuivaa kuoharia esim. mimosaa.
[/quote]
No nyt menee jo OT mutta eihän se punkku ollut "hyvää juomaa" ja siksi jäi osittain käyttämättä. Ruokaan meillä ei koskaan ole laitettu viiniä joten se vaihtoehto tuli edes mieleen liian myöhään (enkä vieläkään tiedä mihin ruokaan sitä olisimme laittaneet).
Ja muistathan että ihmiset ovat erilaisia, kaikkia ei kiinnosta ruveta blandailemaan viinejä vaan sen kerran kun juodaan kuoharia se saa olla jo valmiiksi tarpeeksi hyvää että sitä edes pystyy juomaan =)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:49"]
Miksi et antaisi jotain tulevaisuutta varten? Vaikka pari pyyhettä kotoa muuttoa ajatellen. Ihan vain ideana.
[/quote]
Tämä on myös hyvä idea. Täytyykin käydä vielä huomenna kaupassa katsomassa jos löytyisi jotain järkevää. Muutenkin ahdistaa tämänhetkinen tilanne, inhottavaa yrittää peitellä miten tiukoilla olen.
En antaisi tuollaista summaa setelinä, on sen verran pieni summa (vaikkakin toki sinun tilanteessasi aivan riittävä). Kuten joku jo totesi, ostaisi esim. kauniit käsipyyhkeet ja kortin, paistinpannun, kauniin kahvikupin, pippurimyllyn, paistinlastoja, kauhan ja puuharukoita lahjanauhaan kiedottuna tai vaikka Iittalan jonkun tuikun tai muuta säilyvää ja itsenäistyessä käyttöön tulevaa tavaraa.
20€ on sinällään ihan tarpeeksi iso summa, mutta ehkä ostaisin myös jotain tavaraa mieluummin. Tosin jos ei yhtään tiedä tyypin mieltymyksiä, niin voi siinäkin mennä pahasti pieleen. Parilla kympillä saa jo jonkun pienen kattilan, pyyhkeitä jne mitä täällä on ehdoteltu, mutta kannattaa valita jotain suht neutraalia :) Tai vaikka pari leffalippua, joku hyvä Fiskarssin veitsi, disign sammutuspeite jne.
Pyyhe ja käsipyyhe. Onko sinulla esim. plussakorttia tai s-korttia. Nyt on paljon tarjouksia. Katso vaikka ensin netistä tarjouksia.
Onko muuttamassa omaan kotiin? Sitten esim. Kattila, veitsi, sakset tms olisi hyvä. Älä vie mukeja tms, jos et tiedä mistä tykkää. Kattilalahjan voi saada pienellä vaivannäöllä vaikuttamaan hienommalta: Tee mukaan vaikka pieni reseptivihkonen nii on persoonallisempi ja nähty vaivaa.
Olen ylioppilas ja itse haluisin mieluummin kuohuviinipullon ja ruusun ,mutta en tiedä....
N18
Tyttö vai poika? Tytölle voi ostaa maljakonkin. Niitä ei ole nuorella koskaan liikaa, kun ei sellaiseen tule itse tuhlattua. Monet kerrat olisi kyllä ollut käyttöä.
Älä missään tapauksessa anna kuoharia jollet tiedä tykkääkö lahjan saaja kuivasta vai makeasta kuohuvasta. Luulin melkein 30-vuotiaaksi että kuohari on kammottavan pahaa juomaa jota voi korkeintaan siemaista salaa irvistellen pikkuriikkisen kohteliaisuudesta kun nostetaan maljaa. Kävikin sitten ilmi että juhlien järjestäjillä on vaan ollut aivan totaalisen toisenlainen maku kuoharin makeuden suhteen kuin mulla...
Itse asiassa viime viikolla viimeksi kaadoin viemäriin puoli pulloa lahjapunkkua, kun ei sitä meillä vaan juotu ja pahentui avattuna kaappiin.