Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi lahjaksi ylioppilaalle?

Vierailija
29.05.2015 |

Budjetti on max. 20e, mielellään vähemmän. Vienkö setelinä kirjekuoressa, vai ostanko kuohuviinipullon ja ruusun? Kortti on jo. Rahat on nyt tosi vähissä, lahjaan varattu summa on pois ensi kuun ruokarahoista.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ylioppilas on veljeni lapsi ja menen juhliin yksin.

Vierailija
2/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on hyvä lahja. Nuorilla on tietty krooninen rahapula, joten moni arvostaa ennen muuta rahaa; ruusuja varmasti tulee muiltakin ja niiden hinnoittelu on näin sesonkiaikaan melko suolainen, joten ehkä raha menisi tavallaan hukkaan siinä. 

Olet hyvä täti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:27"]

Kumpikin on hyvä lahja. Nuorilla on tietty krooninen rahapula, joten moni arvostaa ennen muuta rahaa; ruusuja varmasti tulee muiltakin ja niiden hinnoittelu on näin sesonkiaikaan melko suolainen, joten ehkä raha menisi tavallaan hukkaan siinä. 

[/quote]

Kiitos. Mietin lähinnä, että onko pelkkä kahdenkympin seteli liian pieni lahja näin läheiseltä sukulaiselta? Perheenjäsenet eivät tiedä kuinka tiukka taloudellinen tilanteeni todellisuudessa on.

Vierailija
4/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha mieluummin.

Vierailija
5/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on hyvä lahja ! :)

Vierailija
6/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa mieluummin. Kuohari on kuitenkin pahaa.

Vierailija
7/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa. Kyllä 20e on parempi kuin ruusu ja kuohari, koska ruusu kuihtuu pian ja toisekseen niitä saa muutenkin paljon, ja kuoharikin on vähän turhaa. Itse olisin ainakin ollut tyytyväinen 20e seteliinkin. Eikä se lahja ollut mulle tärkein. 

Vierailija
8/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:27"]

[/quote]

Kiitos. Mietin lähinnä, että onko pelkkä kahdenkympin seteli liian pieni lahja näin läheiseltä sukulaiselta? Perheenjäsenet eivät tiedä kuinka tiukka taloudellinen tilanteeni todellisuudessa on.
[/quote]
Tänä päivänä 20 on todella pieni raha. Pitäisin vittuiluna, mikäli en tietäisi taloustilanteen olevan tiukka. Tuntisin itseni aika arvottomaksi.

Vierailija
9/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa on ihan riittävä, jos rahatilanne on tiukka.

Vierailija
10/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Ehkä sitten annan rahana ja sanon ettei nyt ole mahdollista antaa enempää.

Vierailija
11/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku parempi kuohari, yli 10 e. maksava. Valitettavasti 20 e. on todella pihi lahja, jos yrität esittää varakkaampaa.

Vierailija
12/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:42"]Joku parempi kuohari, yli 10 e. maksava. Valitettavasti 20 e. on todella pihi lahja, jos yrität esittää varakkaampaa.
[/quote]

Lisään vielä, että unohda ruusu, panosta lahjaan. Sido rusetti pullon kaulaan.

Vierailija
13/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo 20 e aika vähän. Annoin veljen lapselle sata e. Mutta anna Mielummin rahana ja kortti mukaan

Vierailija
14/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et antaisi jotain tulevaisuutta varten? Vaikka pari pyyhettä kotoa muuttoa ajatellen. Ihan vain ideana.

Vierailija
15/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kuori melkein vaatii jonkun kukan. "Kuohuva kukka" eli kuoharipullo, jossa kaulassa reilusti lahjanarua olisi minunkin valinta. On jotakin, mitä ojentaa juhlallisesti. Juhlakalu tuskin muistaa keneltä mikäkin seteli tullut, mutta 20 e sukulaiselle on ehkä vähän hämentävä lahja jos ei tiedä toisen olevan heikossa taloudellisessa tilanteessa. pelkkä yksi ruusu ja kortti on minusta parempi (soveliaampi) kuin 20 e. Jos siis valmistuja ei ole itsekin todella varaton.

Mukavia juhlia, päädyit mihin lahjaan vaan!

Vierailija
16/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kuoharia ja ruusu, 20€ on semmonen, jonka annoin viimeksi lahjaksi 12-vuotiaalle. Siis tottakai ymmärrän ihmisiä jotka antavat 20€, mutta jos esität, että taloudellinen tilanteesi on hyvä, niin suosittelen tuota kuoharia.

Vierailija
17/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on niin tylsä lahja. Mä laitan pakettiin jotain tulevaisuutta ajatellen, en ole vielä tarkemmin miettinyt mutta jotain muki tai tyynyliinoja tai pyyhkeitä. 20e on mullakin budjetti. Muutenkin ärsyttää tuo lahjananto kun mut pyydettiin vaan sen takia että yo sais rahaa. Koskaan ei ole pyydetty muihin juhliin, 1 vuotissynttäreillä viimeksi nähnyt. Minä olen kyllä pitänyt yhteyttä ja pyytänyt kylään mutta tää perhe on niin kiireinen ollut aina. Viimiset noin viisi-kuusi vuotta en enää kehdannut soitella en kehdannut tuppautua. Nyt tuli sitten yllättäen kutsukortti lakkiaisiin.

Vierailija
18/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin kuivasta kuoharista ja itse tehdystä kortista pinkkeine koristeineen.

Vierailija
19/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatko oikeesti että se tuore ylioppilas makaa pian tuola kadulla sammuneena ketarat ojossa?! Tuommosia määriä alkoholia... Hei camoon!

Vierailija
20/31 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin mieluummin muuta kuin rahaa jos ei olis varaa antaa enemmän rahaa. Jos keksisin sillä parilla kympillä jotain kivaa, korun tai kirjan tai jotain mistä uskoisin lahjan saajan tykkäävän. Arvostavan rahallisen arvon sijasta sitä, että on ajateltu juuri hänelle sopivaa lahjaa. Kuohari kuulostaa tylsältä, mieluummin rahaa kuin se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän