Mitä mieltä olette, jos aikuinen mies nostaa penkistä maksimissaan 30-35 kg treenaamatta?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika noloa kun perus nainenkin ton verran nostaa
Hoikka nainen ei todellakaan nosta tuon vertaa ilman harjoittelua.
Okei. Mun 15-vuotias tytär tekee pitkiä sarjoja 45 kilolla. Ei treenaa salilla pääsääntöisesti, vaan on uimari.
Ihan hyvät aloituspainot, siitä vaan sitten treenaamaan ja lisäämään vastusta.
Aikuinen mies toki kattaa 18 vuotiaasta reilu 100 vuotiaaseen. Eiköhän tähän porukkaan mahdu kaikenlaista yksilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti menee, itse 50kg naisena nostan oman painoni penkistä ilman treeniä.
Kunnon pullomössö mies.50 kg nainen on lihakseton ruipelo, tai todella lyhyt ja rasvat olemattomat. 50 kg puhtaalla tekniikalla ei todellakaan nouse penkistä. Eikä varsinkaan ilman treeniä.
Joo tuskinpa ilman treeniä. Vuosia salilla käyneenä 65- kiloisena naisena nousee kyllä 50 kg x 5 helposti.
Treenaamatta harva nostaa tuon enempää.
Ite henk koht teen alakoukkuja 60kg painoilla. Tulee lyömävoimaa. Penkki on hyvä mut ne koukut. Muistakaa mun vinkki. Lähtee nyrkkeilysäkki kattoon ja pundella jätkät kattoo pelonsekaisin katsein alakoukkuja.
Olen sitä mieltä, että ihan hyvä tulos treenaamatta. Itse kokeilin (pakon edessä) penkkipunnerrusta armeijan kuntotestissä, enkä saanut nostettua pienintäkään painomäärää. Mitä lie olikaan, varmaan jotain tuollaista 30 kg:n luokkaa. En osannut. Jotain tatsia tekniikkaan pitää varmaan olla. Tyhjää tankoa kokeilin ja se heilui ja huojui miten sattuu. Olin kuitenkin kasvanut 80-luvun maatilalla jossa heinäpaaleja (10-15 kg), rehu- ja lannoitesäkkejä (40-50 kg), säilörehua hangolla, paskaa talikolla ja lapiolla ja kaikenlaista materiaalia liikuteltiin lihasvoimin päivittäin ja suuriakin kertamääriä. Voimanpuutetta ei siis varmaankaan ollut. Tuollaista keinotekoista mittasuoritusta vaan ei ollut ikinä tullut tehtyä.
Että kannattaa opetella tekniikka ennen kuin edes yrittää isommilla painoilla. Toi, jos mikä, ei ole voimalaji vaan tekniikka.
Minä yleensä sammun jo siihen penkille, ei tarvi painoja.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan keskiverto treenaamaton nainen nostaa suunnilleen ton verran, joten erittäin huono tulos mieheltä.
Mutulla keskiverto treenaamaton nainen ei saa edes tankoa (20 kg) ylös. Perustelu: naiset eivät saa tehtyä edes oikeita punnerruksia treenamattomana.
Penkki on myös tekniikkalaji. Minä olen ihan surkea penkkaaja, en vaan millään saa tuntumaan oikeisiin lihaksiin ja varsinkin vasemmalla puolella tekniikka hajoaa ihan täysin ja kyynärpää seilaa missä sattuu. Jaksan tehdä just ja just 10*3 sarjoja 30 kilolla, vaikka olen käynyt salilla useamman vuoden. Olen nainen ja painan noin 75 kiloa.
Normaali tulos treenaamattomalle. Itse täti-ikäisenä ja treenanneena painoni on 60kg penkissä.
Hm, ei kai se paljoa ole kun mulla on bodypumpissa tuo 30 kg penkissä ja siinä tehdään tauotta 4min sitä penkkiä, siis varmaan toistasataa toistoa. Tosin useimmilla näyttää olevan tuossa sarjassa 10kg painoa.
Treenatessa pitää muistaa myös turvallisuus.
Ei pidä yrittää enempää mihin ei itse usko kykenevänsä.
Joskus narukäsiteininä taisin itsekin olla pulassa pelkän tangon kanssa :)
Nyt en tiedä paljonko menee mutta reilun 40 kilon painoilla saa tehtyä pitkiä sarjoja. Joten luultavasti vähän enemmän on maksimi.