Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollageeni on hyväksi iholle.

Vierailija
29.05.2015 |

Mistä sitä saa?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ostat vaan c-vitamiiniseerumia. :) Ja tretinoilia, ja teet happokuorinnan ordinaryn tuotteilla.

C-vitamiiniseerumin hinnalla saa puoli kiloa askorbiinihappoa. Voi tehdä vaikka parin päivän välein aina uudet voiteet, jolloin se vitamiini ei ole koskaan hapettunutta, seerumista en menisi takuuseen.

Vierailija
42/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ostat vaan c-vitamiiniseerumia. :) Ja tretinoilia, ja teet happokuorinnan ordinaryn tuotteilla.

C-vitamiiniseerumin hinnalla saa puoli kiloa askorbiinihappoa. Voi tehdä vaikka parin päivän välein aina uudet voiteet, jolloin se vitamiini ei ole koskaan hapettunutta, seerumista en menisi takuuseen.

En mä ala itse tekemään mitään voiteita. Mut kiitti kuitenkin. :) Toi seerumi, mitä käytän on saanut hyvät arvostelut, eli sitä käytän ton pullon loppuun. Pitää vaan kattoo, tuleeko tosta(kin) kosketusihottumaa, jos tulee, niin varmaan käytän ton sun vinkkis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ala itse tekemään mitään voiteita. Mut kiitti kuitenkin. :) Toi seerumi, mitä käytän on saanut hyvät arvostelut, eli sitä käytän ton pullon loppuun. Pitää vaan kattoo, tuleeko tosta(kin) kosketusihottumaa, jos tulee, niin varmaan käytän ton sun vinkkis.

Tai hei, puhuit mut ympäri, käyn tnä varmaan ostamassa tota. :D 

Vierailija
44/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt, et onks ne kollageenikapselit ihan turhia? Että ehtiikö ne olleenkaan ns. liueta, vai tuhoaako mahahapot ne, onks kellään tietoa?

Kollageeni imeytyy elimistöön aminohappoina kuten mikä tahansa muukin proteiini. Täten kollageenikapselin korvaa mikä tahansa täydellisen aminohappokoostumuksen omaava sapuska (maitotuotteet, liha, kala, kana, kananmuna jne.) C-vitamiinia tarvitaan kollageenin muodostumiseen, ja vaikka C-vitamiini oraalisesti nautittuna ei juuri kollageenin tuotantoa lisääkään, niin topikaalinen C-vitamiini lisää sitä selkeästi. Syö siis kapseleiden sijaan riittävästi proteiinia ja laita iholle c-vitamiinia (väh. 10%-voide).

Vierailija
45/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyaloronihappo parempaa, suoraan ihoon neulaamalla. Pysyy nuoren näköisenä.

Vierailija
46/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt helvetti soikoon tuhlatko rahojanne tohon kollageenikusetukseen. Se pilkkoutuu ruoansulatuksessa, joten ei vaikuta ihon omaan kollageenintuotantoon millään tavoin. Myöskään kollageenia sisältävät seerumit/rasvat yms. eivät lisää ihon kollageenipitoisuutta, mutta estävät tehokkaasti kosteutta haihtumasta iholta. C vitamiinia ravinnosta ja aurinkosuoja iholla ovat parhaat keinot ylläpitää ihon omaa kollageenia.

Vierailija
47/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt, et onks ne kollageenikapselit ihan turhia? Että ehtiikö ne olleenkaan ns. liueta, vai tuhoaako mahahapot ne, onks kellään tietoa?

Jos tarkoitat sitä, että se syöty kollageeni kulkeutuisi suolesta juuri erityisesti iholle, niin ei, sitä ei tapahdu. Kollageeni, tai mikä hyvänsä proteiini, syötpä sitä ihan missä muodossa hyvänsä (lihaa, kalaa, kapseleita, jauhetta) pilkkoutuu ruuansulatuselimistössä pieniksi rakennuspaloikseen. Kun elimistö tarvitsee kollageeniä, esim. iholla, lihaksissa tai luustossa, se valmistaa sitä näistä rakennuspalikoista (jotka ovat siis tulleet ihan mistä proteiinista hyvänsä, ei vain pelkästään syödystä kollageenista).

Ei ole mitään kehon sisäistä postilaitosta joka osaisi lähettää kollageenikapselin sisällön juuri vain iholle, juuri kollageenin valmistukseen siellä, vaan rakennuspalikat menevät sinne missä kulloinkin tarvitaan.

Ihon pintaan siveltävään kollageenin en ota kantaa, kirjoittakoon siitä joku joka tuntee sen aiheen.

Terveisin Biokemisti

Vierailija
48/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kollageeni imeytyy elimistöön aminohappoina kuten mikä tahansa muukin proteiini. Täten kollageenikapselin korvaa mikä tahansa täydellisen aminohappokoostumuksen omaava sapuska (maitotuotteet, liha, kala, kana, kananmuna jne.) C-vitamiinia tarvitaan kollageenin muodostumiseen, ja vaikka C-vitamiini oraalisesti nautittuna ei juuri kollageenin tuotantoa lisääkään, niin topikaalinen C-vitamiini lisää sitä selkeästi. Syö siis kapseleiden sijaan riittävästi proteiinia ja laita iholle c-vitamiinia (väh. 10%-voide).

Okei. :)) Käyn tnä hakemassa tota c-vitamiinia apteekista. Vihdoiiiin mun roa-kuurista on 6kk, ja oon voinut alkaa hoitaa ihoa. :)

Vierailija
49/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat sitä, että se syöty kollageeni kulkeutuisi suolesta juuri erityisesti iholle, niin ei, sitä ei tapahdu. Kollageeni, tai mikä hyvänsä proteiini, syötpä sitä ihan missä muodossa hyvänsä (lihaa, kalaa, kapseleita, jauhetta) pilkkoutuu ruuansulatuselimistössä pieniksi rakennuspaloikseen. Kun elimistö tarvitsee kollageeniä, esim. iholla, lihaksissa tai luustossa, se valmistaa sitä näistä rakennuspalikoista (jotka ovat siis tulleet ihan mistä proteiinista hyvänsä, ei vain pelkästään syödystä kollageenista).

Ei ole mitään kehon sisäistä postilaitosta joka osaisi lähettää kollageenikapselin sisällön juuri vain iholle, juuri kollageenin valmistukseen siellä, vaan rakennuspalikat menevät sinne missä kulloinkin tarvitaan.

Ihon pintaan siveltävään kollageenin en ota kantaa, kirjoittakoon siitä joku joka tuntee sen aiheen.

Terveisin Biokemisti

Hmm, okei, ostan varmaan myös kollageenikapseleita. :)) Koska oon huono syömään.

Vierailija
50/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollageenivoiteet ovat hyödyttömiä, koska ne molekyylit ovat liian isoja tunkeutuakseen ihon läpi. kollageenin tehtävä voiteessa ei ole rakentaa ihon pintaa vaan pitää ihossa kosteutta. Hyaluronihappo puolestaan ei vaikuta sisäisesti niin hyvin kuin ulkoisesti eli hyaluronihappo menee "haaskuun" sisäisesti nautittuna mutta sisäisesti nautittavaksi tarkoitettua valmistetta on turha sivellä ihon pinnalle, koska siinä on liian isot molekyylit etteivät nekään imeydy ihoon. voiteissa hyaluronihappo on pilkottu pienemmäksi. Eli kollageeni sisäisesti ja hyaluronihappo ulkoisesti. Kollageeniproteiinia saa ihan tarpeeksi,  enemmän kuin pillereistä, esim.  kanannahasta tehdyistä halpalihapullista ja halvasta makkarasta ja jauhelihasta, missä paljon sidekudosta ja jänteitä. Kalaproteiinit ovat myös mahtavaa iholle. Ehkä jopa parasta. ei tosin ne kalapillerit, joissa protskua ei ole nimeksikään. seiti ja tonnikala ovat kaikesta proteiinipitoisimpia kaloja eli joka päivä 100g kalaa, niin iho kiittää.

Ihon kollagenipitoisuutta lisää myös ihon aktivointi, eli kun vaikka katselette telkkaria niin "nipistelette" napakasti ihoa ja kudoksia kuin hieroisitte sitä.

Vierailija
51/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kollageenivoiteet ovat hyödyttömiä, koska ne molekyylit ovat liian isoja tunkeutuakseen ihon läpi. kollageenin tehtävä voiteessa ei ole rakentaa ihon pintaa vaan pitää ihossa kosteutta. Hyaluronihappo puolestaan ei vaikuta sisäisesti niin hyvin kuin ulkoisesti eli hyaluronihappo menee "haaskuun" sisäisesti nautittuna mutta sisäisesti nautittavaksi tarkoitettua valmistetta on turha sivellä ihon pinnalle, koska siinä on liian isot molekyylit etteivät nekään imeydy ihoon. voiteissa hyaluronihappo on pilkottu pienemmäksi. Eli kollageeni sisäisesti ja hyaluronihappo ulkoisesti. Kollageeniproteiinia saa ihan tarpeeksi,  enemmän kuin pillereistä, esim.  kanannahasta tehdyistä halpalihapullista ja halvasta makkarasta ja jauhelihasta, missä paljon sidekudosta ja jänteitä. Kalaproteiinit ovat myös mahtavaa iholle. Ehkä jopa parasta. ei tosin ne kalapillerit, joissa protskua ei ole nimeksikään. seiti ja tonnikala ovat kaikesta proteiinipitoisimpia kaloja eli joka päivä 100g kalaa, niin iho kiittää.

Ihon kollagenipitoisuutta lisää myös ihon aktivointi, eli kun vaikka katselette telkkaria niin "nipistelette" napakasti ihoa ja kudoksia kuin hieroisitte sitä.

Taitaa kyllä olla kalan rasva, josta iho kiittää, eikä niinkään tämä "kollageeniproteiini" joka mystisesti osaa kulkea ruonsulatuksen läpi sellaisenaan ihoon.. hohhoijaa. 

Vierailija
52/53 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kollageenia saa luuliemestä kaikkein parhaiten. Ja halvalla.

Joo tää on suuri hitti Jenkeissä. Smoothiet on vaihtuneet luuliemeen. Suomessakin myydään tiivisteenä.

Vierailija
53/53 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa, että olette 40 - 100 vuotiaita, ja tulkaa sitten raportoimaan taistelustanne  vanhenemista vastaan. Itse 44-vuotiaana olen jo hyväksynyt, että ihminen vanhenee. Se näkyy sekä pinnassa että elinten toiminnassa. Sitä säätelee sekä geenit että ympäristö. Valitkaa hyvät geenit ja hyvä kasvuympäristö itsellenne (myöhäistä) - tai ainakin lapsellenne, niin turvaatte parhaan terveyden ja nuorekkuuden.

Joka tapauksessa ihmerohtoja ikuiseen elämään on kaupattu todennäköisesti tuhansia vuosia. Ihmiset elävät pidempään kuin koskaan ennen, ja siten elämme pidempään myös vanhenemismuutosten kanssa. Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Ylenmääräinen proteiinien syönti ei hyödytä mitään, kun itse geeneihin on koodattu, että ihon kollageenisynteesi heikkenee. Moni maksaa siis ihan turhaan tehottomista tai jopa haitallisista hoidoista.

Parasta itsehoitoa on tupakoimattomuus (iho, syöpien ehkäisy), perusterveellinen ruokavalio (elintasosairauksien ja ennenaikaisen vanhenemisen ehkäisy), auringolta suojautuminen koko elämän ajan (ennenaikaiselta vanhenemiselta ja ihosyövältä suojautuminen), alkoholittomuus (maksakirroosilta ym. suojautuminen), normaalipaino (elintasosairauksilta suojautuminen), stressin välttäminen ja riittävä lepo. Ja vaikka teet parhaasi, silti vanhenet, ehkä sairastut ja kuolet. Fanaattisuudella tai ihmerohdoilla ei saavuta kuolemattomuutta. Joten eläkää nyt, kun olette elämänne kunnossa. Huomisesta ei koskaan tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän