Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytin viimeiset rahani (150e) yhteisiin kuluihin miehen kanssa, ja hän totesi, että voi LAINATA minulle huomenna tilipäivänään rahaa lääkkeisiini

Vierailija
26.01.2022 |

Olen itse sairaslomalla, mies toistaiseksi työttömänä, seurusteltu 2 vuotta, 30-vuotiaita molemmat. Olen viime viikot maksanut huomattavasti suuremman osan mm. ruuista, pakollisista bussimatkoista, sekä kaikki kodin laskut tietenkin omasta pussistani, koska mies ei virallisesti asu täällä luonani, vaikka viettääkin tässä asunnossani 99% ajasta.
Tänään kulutin viimeisetkin euroni ruokakaupassa yhteisiin ostoksiin, ja kysyin, että voisiko mies tulla vastaan siinä, että heittäisi minulle takaisin 25 euroa saadakseni tarvitsemani lääkkeet huomenna; Hän ilmoitti, että voi lainata sen summan, ja maksaisin takaisin sitten kun ehdin. Mielestäni tuo hänen ehdotuksensa kuulosti todella epäreilulta.

Olenko minä tässä se kohtuuton, vai tuo mies?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lokki ulos liitämään.

Vierailija
42/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mies, joka asuu eri paikkakunnalla ja vietämme yhteistä aikaa noin kolmanneksen kuukaudesta jomman kumman kotona.

Kun käymme kaupassa puolitamme laskun. Toki katson, että jos laskussa on minun henk.kohtaisia tuotteita mm hygienia, niin otan ne huomioon.

Mutta on järkevää puolittaa ostokset heti kotiin palattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa mies omaan kotiin pariksi päiväksi ja mietiskellä parisuhdetta, naristin pelejä on hyvin vaikea huomata, kun ovat siinä mestareita.

Varmasti yrittää päästä takaisin ja sitten sama hyväksikäyttö toistuu ja toistuu

Vierailija
44/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut tasan ja mies maksaa sulle vuokraa PISTE

Vierailija
45/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit viimeiset rahasi ruokakauppaan ja jäit ilman lääkettä? Opettele priorisoimaan. Kaupasta olisi pitänyt hakea vain ehdottoman välttämätön, miehen osallistua ruokakuluihin ja sun pitää varmistaa että lääkkeesi tai rahasi riittävät seuraavaan tilipäivään.

Vierailija
46/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, älkää koskaan olko köyhän miehen kanssa.

AP, älä anna miehen muuttaa sun luo.

Laiskat miehet käyttävät naisia hyväkseen, jottei heidän tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
47/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän voikin sitten maksaa takaisin sen 25€ jotta saa taas revaa.

Vierailija
48/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä tee tuota toiste. Enää koskaan.

Vierailija
49/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan mun poikaystävän kanssa yhdessä joka 2 vkonloppu. Tulee pe ja lähtee su tai ma aamu pois.

Mä tarjoan kodin, teen ruuan, lämmitetään sauna, käydään fillaroimassa jne ja hän tuo aina ruokakassin.

Mä teen yleensä ruuat, katan, laitan koneeseen.

Ollaan oltu reissussa, ollaan maksettu vuoronperään illalliset

Vierailija
50/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
51/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos käännetään keissi että miehellä olisikin omistusasunto jossa nainen "saisi" asua seurustelussa ilman kuluja? Voimaantumisessa ei ole lintuja?

Vierailija
52/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa kodissa sinä olet kasvanut, kun noin silmää räpäyttämättä alistut hyväksikäytettäväksi? Kerro vielä, että mies vonkaa yhtenään seksiä, vaikka se ei ole sinusta kivaa ja sinä teet kaikki kotityöt, peset hänen vaatteensa, laitat ruokaa ym.

Toivoisin, että tämä on provo, mutta olen tavannut aivan liian monta sinun kaltaistasi, kumpaakin sukupuolta.

Vierailija
53/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä; Kiitos kaikille vastanneille, olette antaneet hyvää perspektiiviä tilanteeseeni!

Tiedostan olevani välillä yliempaattinen, se tulee jostain syvältä alitajunnasta, että pyrin aina haluamaan auttaa toisia - ja sen myötä välillä ajaudun tällaisiin tilanteisiin, joissa ystävällisyyttäni käytetään hyväksi. Ehkä isoin huomionarvoinen juttu tässä tilanteessa on se, ettei mies suostu katsomaan tätä keskustelua. Kuulemma "puhun p-skaa meidän suhteestamme nettiin" ja sellaista, joten miehen mielestä teidän tänne vastanneiden näkökulmiinne ei voisi luottaa.

Vierailija
54/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä: Mies kieltäytyi lukemasta tätä keskustelua, ja uhkailee lähtevänsä kotiinsa kohta, jos jatkan tätä hänen mielestään "nalkuttamista ja v-ttuilua." Hän vannoi siirtävänsä vaikka sen 25 euroa tililleni kuitenkin, mutten sen enempää saanut irti. En tiedä mitä tuosta hänen reaktiostaan tulkitsisin. Lähteköön jos haluaa lähteä, mutta hyväksikäytöltähän tämä hänen yhtäkkinen vihamielinen asenteensa tässä tilanteessa tuntuu.

Ihan uhkailee lähtevänsä kotiinsa kohta? Voi hellanlettas. Kiva, kun roskat vievät itsensä ulos, sanon minä!

Mitä annettavaa tuolla miehellä muka on sulle, mitä menetettävää sulla on? Kuulostaa todella ikävältä tyypiltä. Eroaisin tuollaisesta. Haluatko elää loppuelämäsi lokkeilevan mieslapsen kanssa, joka haukkuu ja painostaa kun joutuu itse osallistumaan johonkin?

Vierailija
55/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä laskuja vaikka asutte erikseen? Mitä ihmeen yhteisiä laskuja teillä sitten on?

Ilmeisesti olette yhdessä sopineet että oleskelette vain sinun luona, ei se silti tee laskuista yhteisiä ilman että keskustelet asiasta miehen kanssa, hänellä on ne omatkin laskut. Jos sinua riepoo maksaa yksin sähkölaskua sopikaa että olette puolet kuukaudesta miehen asunnossa.

Ja et sinä voi käydä kaupassa ostamassa omia mieli ruokiasi ja seuraavana päivänä ilmoittaa että rahat meni kauppaan, anna rahaa lääkkeisiin. Vaan sinä pyydät heti sen rahan, jos mies ei halua osallistua ostat vain itsellesi ruokaa.

Te ette ole avopari, sinun pitää ensisijaisesti itse huolehtia omista kuluistasi eikä olettaa että poikaystäväsi osallistuu sinun kuluihisi kysymättä.

Vierailija
56/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä sun tosiaan olis parempi lähteä omille kämpillesi"

Vierailija
57/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että se mies mihinkään lähtee, vaikka uhkailee, kun on jääkaappikin naisen luona täys. 

Vierailija
58/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä; Kiitos kaikille vastanneille, olette antaneet hyvää perspektiiviä tilanteeseeni!

Tiedostan olevani välillä yliempaattinen, se tulee jostain syvältä alitajunnasta, että pyrin aina haluamaan auttaa toisia - ja sen myötä välillä ajaudun tällaisiin tilanteisiin, joissa ystävällisyyttäni käytetään hyväksi. Ehkä isoin huomionarvoinen juttu tässä tilanteessa on se, ettei mies suostu katsomaan tätä keskustelua. Kuulemma "puhun p-skaa meidän suhteestamme nettiin" ja sellaista, joten miehen mielestä teidän tänne vastanneiden näkökulmiinne ei voisi luottaa.

Anteeksi, mutta ei ole ystävällisyyttä jos ilman kysymättä toisen mielipidettä tuhlaat omat rahasi ka vaadit seuraavana päivänä rahaa takaisin. Ei asioita näin hoideta.

Vaan ennenkuin tuhlaat rahasi niin kysyt haluaako poikaystäväsi osallistua menoihin.

Ja toisekseen ei keskustelua hoideta täällä vauvapalstalla. En minäkään kyllä suostuisi täältä mitään lukemaan vaan haluaisin avointa keskustelua.

Vierailija
59/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka ihmeessä tämän kultakimpaleen kanssa. Hei tehkää lapsi, niin teidän suhde toimii automaagisesti vieläkin paremmin!

Vierailija
60/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät. Onpa ihme loinen toi mies, mutta vikaa on myös Ap:ssa. Ei ole ihan reilua ensin kasvattaa epäoikeudenmukaista tilannetta ja sitten yhtäkkiä raivostua. Kyllähän noi bussimatkat ja kauppalaskut pitää jakaa ja ottaa saman tien puheeksi. Jos Ap kustantanut elämistä joitain kuukausia, nyt alkaisi olla miehen vuoro. Älä Ap anna kävellä ylitsesi, ei sun kuulu aikuista miestä elättää. Yhteiset kulut jaetaan, samoin kuin yhteiset kotityöt. Omista kuluistaan ja hommistaan vastaa sitten kumpikin itse. Eli lääkkeet kuuluu Ap:n maksettaviksi, tuosta 150 kauppalaskusta, olettaen et yhdessä syödään, puolet maksaa mies. Se on 75 e. 50 e jää sit ap:lle käytettäväksi lääkkeiden jälkeen.

Ihme kuvio, jossa mies ”uhkaa” lähteä kotiinsa. Tervemenoa, sanoisin.