Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytin viimeiset rahani (150e) yhteisiin kuluihin miehen kanssa, ja hän totesi, että voi LAINATA minulle huomenna tilipäivänään rahaa lääkkeisiini

Vierailija
26.01.2022 |

Olen itse sairaslomalla, mies toistaiseksi työttömänä, seurusteltu 2 vuotta, 30-vuotiaita molemmat. Olen viime viikot maksanut huomattavasti suuremman osan mm. ruuista, pakollisista bussimatkoista, sekä kaikki kodin laskut tietenkin omasta pussistani, koska mies ei virallisesti asu täällä luonani, vaikka viettääkin tässä asunnossani 99% ajasta.
Tänään kulutin viimeisetkin euroni ruokakaupassa yhteisiin ostoksiin, ja kysyin, että voisiko mies tulla vastaan siinä, että heittäisi minulle takaisin 25 euroa saadakseni tarvitsemani lääkkeet huomenna; Hän ilmoitti, että voi lainata sen summan, ja maksaisin takaisin sitten kun ehdin. Mielestäni tuo hänen ehdotuksensa kuulosti todella epäreilulta.

Olenko minä tässä se kohtuuton, vai tuo mies?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet täällä enää mitään? Laita se nyt pihalle ja äkkiä, tuollaisen luuserinko kanssa meinaat loppuelämäsi viettää? Et nuorene tuosta enää. Löydät vielä paremman. Viiden vuoden päästä on jo paljon vaikeampaa.

Vierailija
22/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat ihan pahkahulluja kun suostuvat naihin ihme "avojarjestelyihin". Minun huusholliini olisi mies muuttanut vasta papin aamenen jalkeen ja kun olisi sovittu etta kaikki on yhteista, ei ole sinun ja minun elintasoa.

t. 50 v. naimisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sen miehen kuuluisi osallistua myös esimerkiksi vesi ja sähkölaskuun. Kuluttaa niitä sinun luona ja näin säästää omassa asunnossa näistä kuluista. Ruuastakin sen mitä syö, on se sitten puolet tai enemmän. Yleensä kun miehet enemmän syö. Miksi te elätätte näitä lokkeja? On se sitten mies tai nainen.

Vierailija
24/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pysyy niin kauan työttömänä kun asuu ja elelee sun rahoillasi.

Vierailija
25/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran tuollaisessa suhteessa, jossa maksoin enemmän kuin mies. Mies uhriutui kun "joutui" peräti kerran ostamaan ruoat. Aika pian tuon jälkeen loppui suhdekin, olen kiitollinen ettei tarvinnut kestää enempää tuota tekopyhää paskaa.

Vierailija
26/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä teidän naisten itsetunto on, surullista lukea tätä palstaa😔

N21

Vierailija
27/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole jämäkkä, pidä ajatukset selvänä kokonaisuudesta jossa elätte.

Jatkossa tee ostokset harkiten ja niin, että sinulle jää lääkkeisiin varaa. Se on sinun oikeutesi.

Suunnittele ja harkitse ostoksia, jospa jostain voisi säästää ja ostaa vielä tarkemmin. Eihän sinun yksin tule pitää miestä ruuassa,  jos lähes elätte yhdessä.  Sopivalla summalla mies kuluihin mukaan.

Mielestäni miehen käytös on kohtuuton,  oikeastaan täysin ajattelematon.  Miehen tulee olla mies,  joka ymmärtää osallistua pyytämättäkin ruokakuluihin ja muuhun tarpeelliseen,  varsinkin jos lähes asuu kanssasi.

Vierailija
28/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehellä ole omaa kotia? Ota opiksesi tästä ja jakaa lasku jo siellä kaupassa. 

Vierailija
29/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa pihiltä lokkeilijalta. Mieti millaisen taloudellisen tulevaisuuden haluat.

Vierailija
30/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot kohtuuton. Ja molemmat ootte ehkä vähän hölmöjä kun syntyy tuollainen "miehen kuuluisi osallistua kuluihin" tilanne vaikka mies ei selvästikään tiedä sitä, eli näistä asioista ei olla keskusteltu ja sovittu.

Vierailija
31/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot kohtuuton. Ja molemmat ootte ehkä vähän hölmöjä kun syntyy tuollainen "miehen kuuluisi osallistua kuluihin" tilanne vaikka mies ei selvästikään tiedä sitä, eli näistä asioista ei olla keskusteltu ja sovittu.

Ei, mies on selvä luuseri lokki. Ei jatkoon.

Vierailija
32/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruoki sitä enää. Kundi on tottunut jo siipeilyyn.

Tuossa olisi jo alusta alkaen pitänyt jakaa ruokakulut. Ethän sä sen huoltaja ole.

En nykyisin enää luota siihen, että toinen ostaa vuorostaan tarvittaessa.

Ikävä tyyppi, hankkiudu siitä eroon.

Vierailija
33/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun mies osti ruoat, laittoi minut ne valmistamaan. Jos ostimme yhdessä tai minä ostin, pääasiassa valmistin nekin vaikka olisi yhdessä suunniteltu ruoanlaittoa. 

Kyllä sitä voikin olla nuorena tyhmä.

Vierailija
34/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuiselle ihmiselle täytyisi erikseen teroittaa, että kulut maksetaan yhdessä? Onko hän jälkeenjäänyt?

Vierailija
35/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä: Mies kieltäytyi lukemasta tätä keskustelua, ja uhkailee lähtevänsä kotiinsa kohta, jos jatkan tätä hänen mielestään "nalkuttamista ja v-ttuilua." Hän vannoi siirtävänsä vaikka sen 25 euroa tililleni kuitenkin, mutten sen enempää saanut irti. En tiedä mitä tuosta hänen reaktiostaan tulkitsisin. Lähteköön jos haluaa lähteä, mutta hyväksikäytöltähän tämä hänen yhtäkkinen vihamielinen asenteensa tässä tilanteessa tuntuu.

Vierailija
36/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla laita se lääkeraha syrjään, onhan se nyt ihan älytöntä että jäät ilman lääkkeitä sen takia että syötät muita.

Vierailija
37/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh jos tuo on nalkuttamista ja vittuilua niin eiköhän ole päivänselvää että äijä haluaa vain loisia sun rahoilla! Käske lähteä samantien ja sano ettei tarvi tulla takaisin jos ei ala reilu järjestely maistumaan.

Vierailija
38/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia etukäteen asioista, eikä olettaa että muut on samalla linjoilla, muuten tulee tälläisiä yllätyksiä.

Jos teet asioita jonkun hyväksi ja sitten odotat heidän tulevan vastaan takaisin, he eivät välttämättä tule.

Se on harmillista, mutta niin se välillä menee.

Ymmärrän myös että mies on työtön ja vähävarainen, mutta mies varmaan ymmärtää, että on SÄÄSTÄNYT RAHAA sielä syödessä ja eläessä sähkössä yms... Varmaan ei halua luopua ylimääräisestä rahasta, jonka on kerryttänyt sinulla.

Vierailija
39/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä: Mies kieltäytyi lukemasta tätä keskustelua, ja uhkailee lähtevänsä kotiinsa kohta, jos jatkan tätä hänen mielestään "nalkuttamista ja v-ttuilua." Hän vannoi siirtävänsä vaikka sen 25 euroa tililleni kuitenkin, mutten sen enempää saanut irti. En tiedä mitä tuosta hänen reaktiostaan tulkitsisin. Lähteköön jos haluaa lähteä, mutta hyväksikäytöltähän tämä hänen yhtäkkinen vihamielinen asenteensa tässä tilanteessa tuntuu.

Tarkoittaa, että miehen oikea luonne paljastui ja nyt yrittää päästä kuin koira veräjästä takaisin emotionaalisella manipuloinnilla, jossa hän on tässä mukamas se urhi...

Vierailija
40/85 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillinen muita hyväksikäyttävä narsisti, yrittää vieläkin pitää otteessaan.