Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä palkka mutta en osaa nauttia rahasta

Vierailija
29.05.2015 |

Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Kuukausittain jää rahaa paljon säästöön, koska en tiedä mitä sille tekisin. En viihdy baareissa enkä tykkää matkustella. En saa myöskään materiasta mitään iloa. Kokeilin tätä mutta tavarat jäivät hyllylle pölyttymään. Tuntuu kurjalta

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:25"] Laita se raha töihin! Sijoita rahastoihin, osta osakkeita tai jotain. Toihan on hyvä tilanne, (riski)sijoittaminen kannattaa tehdä rahalla josta olisi muutenkin mahdollista luopua. Sitten vaan ajattelet sitä pelinä, yrität kerätä mahdollisimman paljon pisteitä(=rahaa). [/quote] Mua jotenkin ahdistaa nämä ja haluaisin muutenkin miettiä rahaa vähemmän. Kiitos kuitenkin ideasta, joillakin toimii varmaan [/quote] No sitten suosittelen, että ryhdyt vaan jonkun hyväntekeväisyysjärjestön kuukausilahjoittajaksi. Raha katoaa tililtä joka kuukausi ja ainakin Unicefillä tulee välillä niitä tukijakirjeitä, joista tulee hyvä mieli. Vaikka osa rahoista menisikin jollekin pomolle, kyllä se lahjoitus enemmän niitä lapsia hyödyttää kuin se, että hilloat niitä tililläsi ja ahdistut siitä.

[/quote]

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1420262314687.html

Tuossa vähän noiden toimistojen moraalia kerrakseen. Kummilapsen kuolemasta ilmoitettiin vasta lahjoituksten loputtua, samassa puhelussa pyydettiin alkamaan kummiksi kuolleen sisarukselle, vaikka alunperin lahjoitus piti lopettaa huonon rahatilanteen vuoksi.

Vierailija
42/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ihan oikeasti käyt ainakin muutaman kerran terapeutilla? Ei siellä välttämättä mitään "vikaa" tai masennusta löydy, mutta keskusteluapua voi käyttää myös siihen, että se auttaisi sinua löytämään niitä innostuksen ja mielihyvän kohteita. Koska et saa/tarvitse mitään kelan avustusta terapiaan, voit ottaa suoraan yhteyttä keneen terapeuttiin vaan. Kannattaa silti katsoa palveluntarjoajien lista Kelan sivuilta, niin et mene vahingossa kenenkään keittiöpsykologin puheille. Kysyt vaikka muutamalta että voivatko he auttaa, kun et koe elämässä iloa eikä juuri mikään tunnu kivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:49"]Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Kuukausittain jää rahaa paljon säästöön, koska en tiedä mitä sille tekisin. En viihdy baareissa enkä tykkää matkustella. En saa myöskään materiasta mitään iloa. Kokeilin tätä mutta tavarat jäivät hyllylle pölyttymään. Tuntuu kurjalta
[/quote]

Sama täällä. Tarkistin juuri että 1,5kk aikana tilille tullut 36000e..viikossa menee ehkä pari kolmesataa euroa juokseviin kuluihin.
[/quote]

Niin ja olen 30v sinkku jos se johonkin vaikuttaa.

Vierailija
44/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta elämäsi kuulostaa minusta ihan kamalalta ja yhdentekevältä. Sinulla ei viestiesi perusteella ole kumppania eikä perhettä. Haluaisitko sellaisen? Sinulta puuttuu intohimo ihan kokonaan, niin elämää kuin ylipäätään kaikkea kohtaan. Onko aina ollut näin? Viestiesi perusteella vaikutat ihiseltä, joka ei ole koskaan elämässä joutunut kokemaan vastoinkäymisiä tai ponnistelemaan minkään asioiden takia. Juuri nämä asiat saavat arvostamaan elämää ja saamaan asioista tyydytystä. Olet kuin lintu kultaisessa häkissä, jonka ovi on kaiken lisäksi auki mutta sinulla ei ole mielenkiintoa lentää ulos. Ei sinulle voi kukaan muu sanoa mihin rahaa pitäisi käyttää ja mistä asioista voisi saada mielihyvää. Kyllä sellaiset asiat löytyy ihmisestä ihan itsestään jos on löytyäkseen.

Vierailija
45/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai mies?

Vierailija
46/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:06"]

Anteeksi vain, mutta elämäsi kuulostaa minusta ihan kamalalta ja yhdentekevältä. Sinulla ei viestiesi perusteella ole kumppania eikä perhettä. Haluaisitko sellaisen? Sinulta puuttuu intohimo ihan kokonaan, niin elämää kuin ylipäätään kaikkea kohtaan. Onko aina ollut näin? Viestiesi perusteella vaikutat ihiseltä, joka ei ole koskaan elämässä joutunut kokemaan vastoinkäymisiä tai ponnistelemaan minkään asioiden takia. Juuri nämä asiat saavat arvostamaan elämää ja saamaan asioista tyydytystä. Olet kuin lintu kultaisessa häkissä, jonka ovi on kaiken lisäksi auki mutta sinulla ei ole mielenkiintoa lentää ulos. Ei sinulle voi kukaan muu sanoa mihin rahaa pitäisi käyttää ja mistä asioista voisi saada mielihyvää. Kyllä sellaiset asiat löytyy ihmisestä ihan itsestään jos on löytyäkseen.

[/quote]

Voi apua näitä palstapsykologeja. :D

Vierailija
47/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap saa miellyttävää turvallisuudentunnetta siitä että hänellä on rahaa, mutta sen kuluttaminen tai muiden auttaminen sillä rahalla ei kiinnosta, niin mikä ihme estää vain keräämästä rahaa tilille?

Ei missään ole lakia että raha olisi pakko panna haisemaan tai antaa hyväntekeväisyyteen. Voihan sen päällä istuakin ja nauttia siitä turvallisuudentunteesta. Tunnetuin tämän ajatussuunnan edustaja lienee Roope Ankka.

Turhaan otat paineita. Jos jemmaaminen tuottaa positiivisia tunteita ja luopuminen negatiivisia niin mikäs ongelma se on. Parempi hamstrata rahaa kuin vaikka roskapusseja niin kuin niissä tositeeveesarjoissa...

Vierailija
48/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa??
mulla on vaikka mitä suunnitelmia,haaveita ym. Mutta niiden toteuttamiseen ei ole rahaa,rahan takia teen töiden lisäksi pimeitä hommia iltaisin ja viikonloppuisin,sen takia taas ei ole aikaa.
aikamoinen oravanpyörä ja nyt taas terveysongelmien takia ollut jo kuukauden sairaslomalla.
t.m39v

Vierailija
49/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ja mä keksisin vaikka miljoona keinoa polttaa rahaa. :D

Tässä jotain, jospa tykkäisit näistä jostain:

1. Kutsu kotiisi kokki, joka opettaa sinulle ja ystävillesi ruuanlaittoa, kerran kuussa. Tuollainen palvelu on tarjolla, luin siitä jostain naistenlehdestä.

2. Osta jokin soitin, tilaa kotiisi soitonopettaja kerran viikossa, joka opettaa sut soittamaan.

3. Personal Trainer.

4. Laita sähköposti läheiseen eläinsuojelupaikkaan ja kerro että haluaisit ryhtyä heille sponsoriksi. Kysy olisiko mahdollista saada "kummieläin", jota käydä moikkaamassa tai auttaa eläintä löytämään koti. Esimerkiksi voisit avustuksella pelastaa lopetusjonossa olevia löytöeläimiä säästymään kuolemalta, niitä joille ei ole ajoissa löytynyt kotia.

5. Sponsoroi jotain päiväkotia/ harrastusporukkaa. Lahjoita esim. päiväkodille hiekkaleluja ym. tai harrastusporukalle uudet jalkapallot tai vastaavaa.

6. Käy meikkikurssilla opettelemassa meikkaamista tai vastaavaa.

Vierailija
50/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on 3 lasta. Mies on korkeassa virassa, matkustaa, tekee pitkiä päiviä ja minä perustoimistotyötä, kaupunki on työnantajani ja mm pitkät lomat ovat iloni.

ostimme kumpikin aikoinaan asunnon reilu 20'vuotiaina, teimme vähän asuntokauppaa ja nyt asumme unelmien kodissa, joka on velaton. Lapsilla omat huoneet ja tilaa on tarpeeksi.

siskoni asuu Amerikassa, hänellä on vanhemmat lapset kun meillä ja olemme kaikkina vuosina saaneet heiltä paljon vaatteita, tähän mennessä ne ovat hyvin kelvanneet ja olen vielä myynyt vaatteet ja asusteet eteenpäin, kun meillä ovat jääneet pieniksi.

kummini asuu Miamissa, jossa käymme kerran vuodessa. Olemme sinne aina tervetulleita ja heidän huvilassa ei meillä juurikaan rahaa kulu.

lapsien harrastukset eivät juurikaan maksa. He saavat käytännössä mitä haluavat koska eivät halua juuri mitään. Nuorimmalla on vanhempi puhelin mitä minulla.

olemme ostaneet sijoitusasuntoja, mutta koska asuntoja on monta, lainat kuollettuu nopeasti.

ainoat rypyt kohta tulee, minun työssä alkaa kohta yt-neuvottelut ja luult joudun lähtemään. No, ansiosidonnaistakin tulee aika pitkään.

Vierailija
51/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:06"]

[/quote]

Olet osittain oikeassa mutta vain osittain. Tosiaan mulla ei ole kumppania eikä perhettä. En osaa sanoa haluaisinko. Välillä kaipaan exää ja välillä tuntuu paremmalta olla yksin. Intohimon puuttuminen kuulostaa tutulta. En pääse kenenkään pään sisään mutta saan semmosen käsityksen, että muut kokisivat voimakkaampia tunteita. Vastoinkäymisiä tapahtuu kaikille, myös mulle mm. läheisten kuolemien ja eroamisen muodossa. Joillekin varmasti enemmän en sitä kiistä. Opinnoissa on tullut ponnisteltua tosi paljon, töissä samaten, joten siinä oon hyvin eri mieltä. Kahta viimeistä virkettä en myöskään allekirjoita, ei "omaa juttua" välttämättä huomaa ite

Vierailija
52/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et ole ollenkaan harvinainen. Aika monilla ihmisillä ei ole mitään sen kummempia tavoitteita tai mielenkiintoja tai intohimoja. Sekoitat ehkä asioista hehkuttamisen ja niistä TODELLA nauttimisen. Luuletko oikeasti, että monet ihmiset saavat mielettömiä kiksejä matkustamisesta? Jotkut saavat, mutta monella se on sitä samaa möllötystä kuin elämä ylipäätään, mutta toistelevat ulkoaopittuja lauseita siitä miten hienoa on matkustaa ja miten upea se ja se matkakohde oli.

Asumiseen liittyviä haaveita on monilla, mutta sitten loppujen lopuksi ei se nyt niin ihmeellistä olekaan se oma perusomakotitalo. Sitä sitten hulluna sisustellaan, että saataisiin elämään jotain sisältöä (naiset), mutta harvallepa se sitä kuitenkaan tuo.

Ja newsflash, aika moni ei niistä omista lapsistaankaan saa sen kumempia kiksejä, mutta rahaahan niihin kyllä saa uppoamaan. Että siinä mielessä sulle vois suositella muutamaa lasta, ei kertyis enää sitä ahdistavaa rahaa tilille.

Yhteenvetona sanoisin ap sulle, että huoli pois, olet aikalailla keskivertotyyppi. Et ole vaan tajunnut, että suurin osa ihmisistä hypettää sitä sun tätä "koska kuuluu" - ei siksi, että ne kokisivat jotain suuria tunteita koko ajan.

Vierailija
53/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pelaamaan nettipokeria, mid to high stakes ($5/$10, $10/$20, $25/$50, $100/$200 tai jopa $200/$400, miten nyt olikaan sitä bankrollia) Heads Up Pot Limit Omahaa samanaikasesti vähintään neljää pöytää maailman huippuja vastaan, pääset nopeasti eroon ylimääräisistä rahoistasi ja ei ole sitä ongelmaa enää.

Vierailija
54/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ongelma oikeasti on? Elämän sisällön puute? Haluatko auttaa muita ihmisiä? Siihen voit käyttää vaikka kaikki ylimääräiset rahasi.

Vierailija
55/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen taas ihan toista mieltä mitä nro 53.

Mun mielestä tunteminen on täysin aliarvostettua nykyelämässä ja siksi elo on niin tylsää ja harmaata. Meidän jokaisen pitäisi pyrkiä kokemaan sykähdyttäviä tunteita enemmän, se auttaisi jaksamaan arkea paremmin.

Sanoisin että pieni sykähdyttävä tunne päivässä. Maaginen jatkuva euforinen olo 24/7 on kohtuuton vaatimus, mutta joskus me ihmiset tallataan siinä arjen harmaudessa vuosikausia, kuukausia niin ettei osata nimetä milloin olin onnellinen jne.

Jokainen voisi vaikka tänään kopata miehen lähietäisyydelle ja suudella sitä sillä samalla intohimolla mitä suutelit samaa miestä niillä kolmansilla treffeillä silloin vuosia sitten.

Tai tehdä niitä tyhmiä hymyilyhaasteita kaupassa tuntemattomille tai avata sen oven sille mummolle, tai jotain. 

Vierailija
56/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita paikalliselle löytöeläinkodille/eläinsuojeluyhdistykselle. Voi lahjoittaa rahaa tai tavaraa, kaikki apu tervetullutta.

Aloita ratsastusharrastus.

Vierailija
57/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:40"]

olen taas ihan toista mieltä mitä nro 53.

Mun mielestä tunteminen on täysin aliarvostettua nykyelämässä ja siksi elo on niin tylsää ja harmaata. Meidän jokaisen pitäisi pyrkiä kokemaan sykähdyttäviä tunteita enemmän, se auttaisi jaksamaan arkea paremmin.

Sanoisin että pieni sykähdyttävä tunne päivässä. Maaginen jatkuva euforinen olo 24/7 on kohtuuton vaatimus, mutta joskus me ihmiset tallataan siinä arjen harmaudessa vuosikausia, kuukausia niin ettei osata nimetä milloin olin onnellinen jne.

Jokainen voisi vaikka tänään kopata miehen lähietäisyydelle ja suudella sitä sillä samalla intohimolla mitä suutelit samaa miestä niillä kolmansilla treffeillä silloin vuosia sitten.

Tai tehdä niitä tyhmiä hymyilyhaasteita kaupassa tuntemattomille tai avata sen oven sille mummolle, tai jotain. 

[/quote]

Tää taitaa olla vähän samaa asiaa, kun 53, vaan toiselta kantilta.

Mäkin olen huomannut, ettei onni tosiaankaan ole mitään euforiaa 24/7, eikä onnea oikeen voi tavotella sillälailla, että "sittenkun olen valmistunut", "sitten kun olen siinä ja siinä asemassa", "sitten kun saan palkkaa niin ja niin paljon" tai että "kun matkustan ja mulla on omakotitalo".

Sellanen ihminen, jolla on taloudellisesti tiukkaa ja joka joutuu miettimään mistä rahaa saa ja miten sitä käyttää, kokee todennäköisesti enemmän pieniä onnen tunteita kun saavuttaa jonkin tavoitteensa. Hyvin toimeentuleva tai rikas ei oikein koe tällaista. Samoin joku, jolla on muuten vaikeaa, sairauksia, kipuja, suruja, saattaa kokea jonain helpompana päivänä onnea siitä että nyt edes hetkeksi helpotti. Jos ei ole mitään haastetta eikä tavoitetta, niin niistä "tavallisista hyvistä päivistä" ei ehkä osaa nauttia.

Ei tarvitse ajatella, että matkustamisen ehto on se, että haluaa museoon, tai hiekkarannalle makaamaan. Tai bilettämään. Matkustaa voi vaikka vaan sen vuoksi, että pääsee talviaikaan johonkin lämpöisempään paikkaan. Matkan tarkotus voi olla vaan rentoutuminen hieronnan ja kirjojen ja hyvän ruoan parissa ilman mitään tiukkaa tai kummempaa ohjelmaa. Yksin jos lähtee, niin saattaa vieläpä joutua/päästä mielenkiintoisiin tilanteisiin uusien ihmisten kanssa, ja tuurilla löytää pitkäaikaisiakin hyvin tuttuja. Tai matkasuhteen.

Ja tämmöistä voi tehdä hyvin kotimaassakin, talvella kylpylää ja hoitoja ja hierontaa, kesällä Suomi on täynnä kauniita paikkoja ja tapahtumia.

Jos et tykkää yksin reissaamisesta, niin yllätä joku kaverisi ja kustanna sille matka.

Tai jos sulla ei ole sellasia kavereita joille haluisit kustantaa matkan tai ei kavereita ollenkaan joiden kanssa haluut tehdä mitään, niin kokeile netin kautta tutustua johonkuhun ihan kaverimielessä; uus ihminen voi olla vaikka kuinka hauskaa seuraa jopa matkalle.

Ja nämä että käytä suomalaisia tuotteita ja lisää suomalaisten palveluiden käyttämistä ja että sun pitää saada siitä jotain itellekin, niin sähän saat, jos hankit palveluita. Jos ostat siivouspalvelun kerran viikkoon, niin sulla on puhdas kämppä. Jos hankit hierojan vaikka kaksi kertaa viikossa omaan kotiis, niin sulla on kohta lihakset hyvässä kunnossa ja liikkuminen (vielä) mukavampaa.

Aja taksilla kaksi kertaa viikossa ravintolaan syömään.

Käy kerran kuussa ravintolasyömisen jälkeen baarissa, ja tarjoa joitakin juomia jollekulle komealle ja mielenkiintoiselle miehelle.

Päätä lahjoittaa johonkin hyvää tarkoittavaan hankkeeseen jokin tietty summa tietyssä ajassa, aseta itselles tiukka säästötavoite. Näin voit yrittää tavotella sitä onnistumisen tunnetta.

Hanki jännitystä elämään vaikka nettideittaamalla ja harrastamalla villiä seksiä tuntemattomien kanssa. Uudet kujeet voi tuoda energiaa muuhunkin elämään.

Ja jossei mikään auta, niin tule meille vähäksi asumaan.

Vierailija
58/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös rapian 5500 palkka ja rahaa jää yli. Kun on tottunut lapsesta asti siihen, että rahaa ei ole (äiti oli YH siivooja), niin kummaltahan tämä tuntuu. Pistän osakerahastoihin säästöön ja viimeistään perikunta arvostaa jos en itse aiemmin käyttöä keksi.

Vierailija
59/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole allerginen, aloita hevosharrastus. Menee rahaa ihan niin paljon kuin olet valmis laittamaan. Tai aloita veneily.

Osta joku remontoitava mökki tai talo isolla pihalla ja ala remontoida ja laittaa  sitä itse viimeisen päälle tarkasti; menee jälleen nii paljon rahaa kuin ikinä tienaat normaalissa palkkatyössä. 

Mene vapaaehtoistyöhön jonnekin kehitysmaihin 2-3kk/ vuosi ja ota sen ajaksi palkatonta vapaata. Tai lähde ylipäätään vuodeksi vapaaehtoistyöhön.

Vierailija
60/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitkö ap mitään itseäsi kiinnostavaa? Onko sulla mitään muuta harrastusta kuin kuntosali? Niihin yleensä saa rahaa palamaan nopeasti ja paljon; lentäminen, sukeltaminen yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan