Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä palkka mutta en osaa nauttia rahasta

Vierailija
29.05.2015 |

Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Kuukausittain jää rahaa paljon säästöön, koska en tiedä mitä sille tekisin. En viihdy baareissa enkä tykkää matkustella. En saa myöskään materiasta mitään iloa. Kokeilin tätä mutta tavarat jäivät hyllylle pölyttymään. Tuntuu kurjalta

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne ylimääräiset mulle tulemaan, keksin niille kyllä käyttöä :)

Vierailija
2/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:53"]

Laita ne ylimääräiset mulle tulemaan, keksin niille kyllä käyttöä :)

[/quote]

Arvasin että tämmösiä tulee. Ei kovin hauskaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota vaikka kummilapsia jostain Afrikasta tai Etelä-Amerikasta.

Vierailija
4/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Oikeastaan mitä enemmän oon saanut tililleni haalittua, sen pihimpi musta tulee jostain syystä.

En osaa oikein käyttää rahaa. 

Vierailija
5/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:57"]

No ota vaikka kummilapsia jostain Afrikasta tai Etelä-Amerikasta.

[/quote]

Ei ne rahat sinne mene, ei huvittais oikein lihottaa järjestöjen johtajien lompakkoa. 

-5

Vierailija
6/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

t. feministi

Vierailija
7/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kesämökki.

Vierailija
8/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla oma asunto? Joku sulle merkityksellinen hyväntekeväisyyskohde voisi sopia kyllä.

Vierailija
9/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lahjottaahan voi myös Suomeen

Vierailija
10/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites vähän paremmat ravintolat, jos niissä tykkäisit käydä? Saisit hyvää ruokaa ja tukisit samalla Suomen taloutta :p

tai sitten voi panostaa esim luomuruokaan tai rahalla voi ostaa elämyksiä. Jos matkustelu ei kiinnosta niin mites täällä kotimaassa museot, teatteri, konsertit? Rahalla voi laittaa vaikka puutarhaa jos semmosesta tykkää.

Tai sitten voit sijoittaa.

Vierailija
11/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma asunto / säästä omaan asuntoon / maksa asuntolainaa etuajassa pois.

Ala käyttää laadukkaampia tuotteita. Älä siis osta määrällisesti enemmän, vaan osta parempaa. Vaihda tuotteita parempiin yksi ryhmä kerrallaan, ja kokeile kunnes löydät mieluisasi. Minäkin kuvittelin köyhänä että "kyllä se perusvoide on ihan hyvää", mutta muutama kosmetiikkasarjakokeilu myöhemmin... ei se ole. (ihan vain yhtenä esimerkkinä, kyllä ne varmaan joillekin käy mutta keskimäärin laatu korreloi hinnan kanssa).

Kokeile niitä harrastuksia tai menoja tai ruokia tai mitä tahansa, mihin sinulla ei ole aiemmin ollut varaa.

Ala harrastaa sijoittamista, eli käytä rahaa "pelaamiseen" ja leikkivälineenä.

Vierailija
12/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita ne säästö uudelle lastensairaallalle, täällä kotimaassa, avusta lastensuojelun keskusliittoa, lastenklinikoiden kummeja, tai jos olet eläinrakas niin eläinsuojeluyhdistyksiä, Onko sulla kummilapsia tai muita sukulaislapsia. Vie ne ostoksille niin teet niistä ikionnellisia. Jos et tykkää matkustella ulkomaille niin käy nyt edes ihmeessä kotimaan matkoilla. Suomi on täynnä kauniita paikkoja. Tai sitten osta se kesämökki. siihen saa uppoamaan rahaa :)

Vierailija
13/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuollainen lellikki, jonka mielestä kaiken pitäisi olla kivaa. Ei tässä elämässä aina voi tehdä vain niitä juttuja, joista tykkää. Sen kun vaan kulutat sitä rahaasi palveluihin ja tavaroihin, vaikka tuntuisi pahalta. Autat samalla muita ihmisiä pitämään työpaikkansa.

Vierailija
14/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:59"]

Onko sulla oma asunto? Joku sulle merkityksellinen hyväntekeväisyyskohde voisi sopia kyllä.

[/quote]

Joo, tai perintökämppä tämä on. Ei kuitenkaan asuntolainaa. Hyväntekeväisyyteen varmaan viime kädessä päädyn, jos en keksi mitään muuta. Haluaisin vain pystyä itse nauttimaan näistä. Oon kateellinen noille, jotka keräävät matkakassaa innoissaan ja pääsevät sitten odottamalleen reissulle. Antaisin palkasta puolet pois, jos voisin itekin nauttia tollasesta :(

Vierailija
15/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan lahjoita lastensairaalalle, koska se on asia mihin mun mielestä ei todellakaan pitäisi lahjoittaa vaan sen pitäisi tulla ilmankin. Hyväntekeväisyydestä ei tarvi tulla osa terveydenhuoltoa.

Keräystavotekin on koossa. 

Vierailija
16/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niillä rahoilla huumeita.

Vierailija
17/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:59"]

[/quote]

Joo, tai perintökämppä tämä on. Ei kuitenkaan asuntolainaa. Hyväntekeväisyyteen varmaan viime kädessä päädyn, jos en keksi mitään muuta. Haluaisin vain pystyä itse nauttimaan näistä. Oon kateellinen noille, jotka keräävät matkakassaa innoissaan ja pääsevät sitten odottamalleen reissulle. Antaisin palkasta puolet pois, jos voisin itekin nauttia tollasesta :(

[/quote]

Etkö keksi mitään, mistä voisit nauttia? Jos näin, niin sitten kannattaa sijoittaa ne ylimääräiset rahat kunnon psykiatriin ja psykoterapeuttiin. Se, ettei osaa nauttia mistään, ei ole normaalia.

Vierailija
18/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain muotoa sä silti pidät siitä rahasta, sen tunteesta... sillä muuten olisit antanut ne jo pois.

Vierailija
19/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liputtaisin vielä matkustamisen puolesta. Oletko tehnyt sitä paljonkin? Matkustaminen avartaa maailmaa ihan järkyttävän paljon ja se on todellakin henkistä pääomaa!

Vierailija
20/63 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin tiedän tunteen. Minäkin pärjäisin vähemmällä omaisuudella. 

Mutta anna nyt vaan niiden rahojen olla, kunnes keksit niille käyttöä. Sittenhän sitä on, jos innostut sisustamaan, remontoimaan, sapattivapaalle, vapaaehtoistyöhön (siis itse työhön, ei vaan rahaa syytämään), keksit kalliin harrastuksen joita voi olla muitakin kuin matkustelu, haluat uuden auton, palkata PT:n, ostaa asuntoauton tai moottoripyörän jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi