Mies valitti ruuasta - Minusta turhaan...
Maanatai: Kinkkukiusausta ja salaattia
Tiistai: Kinkkukiusausta ja salaattia (Eri salaattia kuin maanantaina)
Keskiviikko: Uunilohta, perunamuussia ja salaattia
Torstai: Siskonmakkarakeittoa ja tuoretta sämpylää
Tänään on vuorossa uusia perunoita, pihvejä, sienikastiketta ja salaattia.
Mies valitti eilen ruuasta sanomalla että miksei meillä ikinä ole mitään kunnon ruokaa. Kysyin mitä pitäisi olla, johon vastasi sorkkimalla lusikalla keittoaan ja totesi että no jotain kunnollista. Mielestäni meillä on ihan tavallista kotiruokaa joten en oikein ymmärrä tuota miehen valitusta. Sanoin että hän voi tehdä itselleen juuri sellaista ruokaa kuin haluaa, me lasten kanssa olemme tyytyväisiä nykyiseen. Mitä mieltä te olette? Millaista ruokaa teillä on?
Kommentit (40)
Saisi kyllä mies edes vähän tarkemmin kuvailla miksi se ruoka ei ollut "kunnon ruokaa". Ihan perinteistä tavallista suomalaista kotiruokaahan tuo on. Saisi kertoa että mikä sitten oli se ongelma, esim. kaipaisiko oikeasti vaihtelua tai mitä muutoksia kaipaisi.
Makujahan on monia, ja itselleni tuollainen ruoka olisi kauhistus, kun tykkään eksoottisemmasta ja tulisemmasta ruoasta. Mutta en minä kyllä ikinä kitisisi kellekään että ei ole kunnon ruokaa vaan saattaisin sanoa tarkemmin esm. että minä en pidä siskonmakkarasta enkä keitetystä perunasta tai muusista.
Juu ukko ite kokkaamaa. Minulle maistuisi kyllä nuo ruuat. No kinkkukiusaus ei lempparia mut söisin silti (itse en osaa tehdä siitä hyvää) ja siskonmakkaraa en ole koskaan maistanut (olen 37...). Miltä se muuten maistuu?
Minulle kyllä maistuisi nuo ruuat. Kokkailen mielelläni ja en todellakaan valittaisi tuollaisista ruuista. Anna sen ukkosi tehdä itselleen "jotain kunnollista", luulisi aikuisen miehen osaavan ruokaa laittaa. Jos ei osaa, niin sitten on syömättä ja riutuu pois hiljalleen. M33
Meillä tehdää ruokaa vain muutama kerta viikossa, eli iso sammio, ja sitä syödään sitten monta päivää, kunnes loppuu. AP:lla oli ihan ravintolamaiset annokset. Melko otus se mies, joka siitä on valittanut. Jatkossa tee ruuat vain sinulle ja lapsille ja anna miehen kokata omat annoksensa. Suosittelen totaalipidättäytymistä ruuanlaitosta hänelle, kun kehtaa valittaa tuolla lailla. Ja sinä olet vieläpä vähnyt kaiken vaivan ruuan laitossa. Antaa hänen siis jatkossa tehdä omansa.
Miksi sinä teet kaikki ruoat? Tehkää puoliksi niin saa mies näyttää miten hienoja ruokia hän tekee. (Ja kasviksia voisi minustakin lisätä. :) )
Onhan noi nyt melko hiilaripainotteisia. Kinkkukiusauksessa on lihaa niin vähän, että proskut jää vähälle.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:34"]
Pyydä miestä suunnittelemaan ensi viikon ruokalista ja tee sen mukaan, jos ei ole liian suuritöisiä ruokia.
[/quote]
Siis mitä, 60-luvullako tässä vielä eletään? Mies voi suunnitella ruokalistan ja tehdä sen ihan itse!
Tavallista, hyvää kotiruokaa vaikuttaa teillä olevan. Antaisin erityispeukut ihan tosta salaattilisukkkeesta. Itse en koskaan jaksa moisia väkertää (vaikka pitäisi, tiedän!) Ukko kitisee turhasta, etenkin jos ei osaa antaa parannusehdotuksia. Sopikaa että ensi viikon mies laittaa ruoat.
Sä teet hyvää tavallista ruokaa. Mies kokkaamaan jos ei sun ruoat kelpaa. Katotaan miten mieheltä onnistuu.
Palaute pitää osata antaa oikein kuten myös lapselle kasvatus. Ei voi vain kieltää tai sanoa, että teet väärin. Pitää kertoa, mitä odotetaan. Se on sitten toinen juttu, onko miehellä edes kohtuulliset odotukset vai ei.
You have two choises for dinner: Take it or leave it.
Mun ruuista jos mies valittais, niin ensin lentäis lautanen sisältöineen ikkunasta pihalle ja sitten loppuis ruuanlaitto miehelle. Lopullisesti.
Teen hyvää, monipuolista ruokaa ilolla ja sydämellä. Kun kelpaa mulle, kelpaa muillekin.
Törkee on ap:n mies.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:49"]
Onhan noi nyt melko hiilaripainotteisia. Kinkkukiusauksessa on lihaa niin vähän, että proskut jää vähälle.
[/quote]
Kiusauksessa on myös kermaa ja juustoa, jotka molemmat sisältävät proteiineja.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:49"]
[/quote]
Kinkun määrän voi kokki ihan itse päättää, eli vaikka sinun kinkkukiusauksessasi sitä on 100g perunakiloa kohti, tämä ei kuitenkaan ole todellisuus kaikissa perheissä.
Näyttää hyvältä ruokalistalta :) Mies tehköön eväänsä vähän aikaa niinkun haluaa, eiköhän ala sun tekemäsi sapuskat taas maittaa !
Tosiaan, miksi mies ei itse kokkaa?
Tämän päiväinen ruoka kuulostaa ihanalta, saanko tulla kylään...?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:08"]
Palaute pitää osata antaa oikein kuten myös lapselle kasvatus. Ei voi vain kieltää tai sanoa, että teet väärin. Pitää kertoa, mitä odotetaan. Se on sitten toinen juttu, onko miehellä edes kohtuulliset odotukset vai ei.
[/quote]
Palutteesta minusta täytyy myös osata keskustella vaikka palaute olisi kriittistäkin. Kyseinen palaute voi hyvin olla tarkoitettu herättämään keskustelua. Keskustelua voi jatkaa sillä että mitä mes toivoisi ruuaksi, mikä hänestä on kunnon ruokaa, mikä hänestä estää häntä itseään tekemästä sitä jne. Keskustelua ei synny jos palautetta pitää turhana.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:49"]
[/quote]
Kiusauksessa on myös kermaa ja juustoa, jotka molemmat sisältävät proteiineja.
[/quote]
Ite teen kinkkukiusauksen niistä peruna-juuressuikaleista tai lisään perunasuikaleisiin suikalejuureksia.
Asuuko se sinun miehesi jossain täysihoitolassa vai mikä systeemi teillä on.
Sen siitä saa kun paapoo ja passaa aikuista miestä niin mikään ei enää kelpaa...vali vali!
Tästä lähtien mies voi itse kokata joka toinen päivä niin palaa todellisuuteen kuinka se ruoka siihen lautaselle asti päätyy. Pitää miettiä mitä ruuaksi, käydä kaupassa ja sitten kokata ja sitten vasta saa istua alas syömään.
Jos minun mieheni istuisi valmiiseen pöytään ja alkaisi valittamaan niin ottaisin tyynesti lautasen ja kippaisin roskiin...ei ole mikään pakko syödä.
Ja jos oikeasti ei tykkää jostain niin aikuisella ihmisellä pitää olla sen verran käytöstapoja että osaa sanoa "kiitos ei" nyt ei maistu/ole nälkä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:58"]
Maanatai: Kinkkukiusausta ja salaattia
Tiistai: Kinkkukiusausta ja salaattia (Eri salaattia kuin maanantaina)
Keskiviikko: Uunilohta, perunamuussia ja salaattia
Torstai: Siskonmakkarakeittoa ja tuoretta sämpylää
Tänään on vuorossa uusia perunoita, pihvejä, sienikastiketta ja salaattia.
Mies valitti eilen ruuasta sanomalla että miksei meillä ikinä ole mitään kunnon ruokaa. Kysyin mitä pitäisi olla, johon vastasi sorkkimalla lusikalla keittoaan ja totesi että no jotain kunnollista. Mielestäni meillä on ihan tavallista kotiruokaa joten en oikein ymmärrä tuota miehen valitusta. Sanoin että hän voi tehdä itselleen juuri sellaista ruokaa kuin haluaa, me lasten kanssa olemme tyytyväisiä nykyiseen. Mitä mieltä te olette? Millaista ruokaa teillä on?
[/quote]
Miksi ei ole kunnollista ruokaa? Miten tyhmä mies; tekisi sitä "kunnollista", jos ei kelpaa valmiiksi tehty.
Meillä ei ole koskaan ollut siskonmakkarakeittoa ruokana, mutta on se silti minun mielestäni ihan kunnollista ruokaa. Muita keittoruokia siis syödään, noin kerran viikossa aina keittoruokaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:17"]Meillä on paljon jauheliharuokia, lihapullia, pizzaa, tortilloja, makkarakastiketta ylipäänsä aika lihapitoista rasvaista ja suolaista ruokaa, mutta aina sama salaatti. Mies on tyytyväinen.
[/quote]
Näen sieluni silmin kaksi plussapalloa hyllymässä kohti pitseriaa... yhh!