En pidä kummipoikani tulevasta nimestä
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:16"]
Voisiko siitä ehkä vielä keskustella pojan vanhempien kanssa, tai onko kummilla niinku mitään sanottavaa asiaan?
[/quote]
Sanottavaa? Kyllä kummilla voi olla mielipiteitä. Vahvasti tosin epäilen että ne mielipiteet vaikuttaisi lapsen nimen valitsemiseen... aina tietysti voi kokeilla.
[/quote]
Meillä oli just tämän moinen tilanne toisen lapsemme kohdalla. Kummi tuli ihan tosissaan keskustelemaan lapsemme nimestä. Arvatkaa kumpi vaihtui, nimi vai kummi?
[/quote]
Elämä on valintoja, mutta tilannehan voi olla win-win... kummassakin tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:10"]
Mun kummityttöni nimi on tällainen c hirviö ja toisessa nimessä on x. Sukunimi perus-lahtinen-Virtanen versio.
alusta alkaen olen sanonut vauvaa ennen syntymää ja sanon samalla nimellä edelleen vaikka täyttää jo 10.
[/quote]
Hahaha! En keksi yhtään x-nimeä, paitsi tietenkin Xena, mutta ei kai nyt sentään:) Mun mielestä tuon suurimman erikoisuudentavoittelun voisi jättää pois.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:19"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:06"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:58"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:50"] Mun mielestä pojan nimeen olisi kiva laittaa joku einiinsuomalainen kirjain, joka toisi vähän "väriä". Ehkä täytyy vaan odotella omia lapsia:( ap. [/quote] Ai niinkuin mikä? Kenties taas kerran se C-kirjain? Oletko teini vielä? [/quote] No esim. juurikin se C, mutta on muitakin. Deellä tai äffällä alkavat nimet ovat myös kivoja. Ja en ole teini kiitos kysymästä, olen 20v. Poikien nimistä tykkään esim. Franck tai Dave, mutta vaikka Jaan on myös kiva nimi jos ei noista erikoisemmista kirjaimista pidä. ap. [/quote] Haluat sitten, että lapsesi tavaa nimeään ihan joka paikassa? [/quote] Ai miten niin tavaa? Jos on vaikka Janice nimeltää jos saan tytön, niin riittää että sanon janike ceellä. Ei ole tavaamista tuo. ap. [/quote] Tuohan juuri on sitä tavaamista :D Nimeni on Elina, ehkä alle 10 kertaa elämässäni olen joutunut nimen toistamaan ja sekin on ollut siitä syystä, ettei kuulija ole sitä kuullut heti. Ihan kiva olla suomalaisella nimellä Suomessa.
[/quote]
Tavaaminen on ta-vaa-mis-ta, jos muistan yhtään oikein ala-asteelta. Ei yhden kirjaimen korostaminen mitään haittaa, ja sitäkin pitää tehdä jossakin virallisissa paikoissa vain. Elinakin on ihan kiva nimi, älä käsitä väärin, mutta mun mielestä on kiva että nimi on jollakin tavalla erikoinen. ap.
[/quote]
Urpo tuo on ta-vut-ta-mis-ta ei tee aa vee aa äm ii äs tee aa (tavaamista)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:39"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:19"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:06"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:58"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:50"] Mun mielestä pojan nimeen olisi kiva laittaa joku einiinsuomalainen kirjain, joka toisi vähän "väriä". Ehkä täytyy vaan odotella omia lapsia:( ap. [/quote] Ai niinkuin mikä? Kenties taas kerran se C-kirjain? Oletko teini vielä? [/quote] No esim. juurikin se C, mutta on muitakin. Deellä tai äffällä alkavat nimet ovat myös kivoja. Ja en ole teini kiitos kysymästä, olen 20v. Poikien nimistä tykkään esim. Franck tai Dave, mutta vaikka Jaan on myös kiva nimi jos ei noista erikoisemmista kirjaimista pidä. ap. [/quote] Haluat sitten, että lapsesi tavaa nimeään ihan joka paikassa? [/quote] Ai miten niin tavaa? Jos on vaikka Janice nimeltää jos saan tytön, niin riittää että sanon janike ceellä. Ei ole tavaamista tuo. ap. [/quote] Tuohan juuri on sitä tavaamista :D Nimeni on Elina, ehkä alle 10 kertaa elämässäni olen joutunut nimen toistamaan ja sekin on ollut siitä syystä, ettei kuulija ole sitä kuullut heti. Ihan kiva olla suomalaisella nimellä Suomessa. [/quote] Tavaaminen on ta-vaa-mis-ta, jos muistan yhtään oikein ala-asteelta. Ei yhden kirjaimen korostaminen mitään haittaa, ja sitäkin pitää tehdä jossakin virallisissa paikoissa vain. Elinakin on ihan kiva nimi, älä käsitä väärin, mutta mun mielestä on kiva että nimi on jollakin tavalla erikoinen. ap. [/quote] Urpo tuo on ta-vut-ta-mis-ta ei tee aa vee aa äm ii äs tee aa (tavaamista)
[/quote]
tavaamista ei ole olemassakaan!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:10"]
Mun kummityttöni nimi on tällainen c hirviö ja toisessa nimessä on x.
[/quote]
Hahaha! En keksi yhtään x-nimeä, paitsi tietenkin Xena
[/quote]
Eihän tuossa sanottu, että nimi alkaa X:llä, joten voisi olla vaikka Alexandra. Ei edes ole erikoinen. Sitten on tietysti mm. Roxanne, Beatrix, Maxine tai Alexis.
Mä joudun tavaamaan oman ja lapseni nimen aika usein, eikä se mitään haittaa. Välillä korkeintaan se, että tytön nimessä on r ja mulla r-vika, niin kuulijalle jää käsitys erittäin harvinaisesta nimestä oikean perisuomalaisen sijaan. Mutta ei sekään haittaa, jos kyseessä vaan kadulla tavattu tuntematon. :)
Hahaha! En keksi yhtään x-nimeä, paitsi tietenkin Xena, mutta ei kai nyt sentään:) Mun mielestä tuon suurimman erikoisuudentavoittelun voisi jättää pois.
[/quote]
Ot. Onhan niitä x-nimiä muitakin: Alexa, Alexandra, Xenia..
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:40"]
Mä joudun tavaamaan oman ja lapseni nimen aika usein, eikä se mitään haittaa. Välillä korkeintaan se, että tytön nimessä on r ja mulla r-vika, niin kuulijalle jää käsitys erittäin harvinaisesta nimestä oikean perisuomalaisen sijaan. Mutta ei sekään haittaa, jos kyseessä vaan kadulla tavattu tuntematon. :)
[/quote]
Etkö miettinyt lastasi nimetessä r-vikaasi? Meillä mietitään juuri toisen lapsemme nimeä ja minulla s-vika, joten listalta ovat pois kaikki nimet joissa on s-kirjain.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:59"]
Ei apua onko ap ihan tosissaan?
[/quote]
Olen minä. Tykkätkö itse muka kaikista nimistä? ap.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:21"]Minusta eräälle sukulaislapsellemme annettiin outo nimi, mutta siihen tottui ja nyt se on oikein hyvä nimi tälle ihanalle henkilölle :-). Olen jopa oppinut pitämään nimestä, koska sen kantaja on niin valloittava.
Älä siis sano mitään, loukkaat turhaan ja tuskin he nimeä muuttaisivat kuitenkaan.
[/quote]
Meidän monella sukulaisella taitaa olla käynyt näin :) esikoiselle annettiin ns "tusinanimi" ja kuopus taas sai erikoisemman nimen, jota monet varsinkin keski-ikään ehtineet sukulaiset vähän karsastivat. Tuntuvat kyllä tottuneen ajan myötä kaikki anoppia lukuunottamatta :) nuoremmat taas on olleet alusta saakka hyvinkin tykästyneitä nimeen.
Onko Serko teidän mielestä kiva nimi? Näin jossakin telkkarissa. ap.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:41"]Onko Serko teidän mielestä kiva nimi? Näin jossakin telkkarissa. ap.
[/quote]
todella hyvä puhdostusaine
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:41"]Onko Serko teidän mielestä kiva nimi? Näin jossakin telkkarissa. ap. [/quote] todella hyvä puhdostusaine
[/quote]
Mitä tarkoitat? ap.
Parempi pitää suu tiukasti kiinni tai saat äidin vihat niskaasi. Ainahan voit ajatella, että Anne Pohtamollakin on J-sarjan lapset...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:01"]
Parempi pitää suu tiukasti kiinni tai saat äidin vihat niskaasi. Ainahan voit ajatella, että Anne Pohtamollakin on J-sarjan lapset...
[/quote]
Nyt meni kyllä yli hilseen. Mikä on j-sarja? ap.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]
Lasten nimet tyyliin Jesse, Jimi, Jami, Jumi
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]
Lasten nimet tyyliin Jesse, Jimi, Jami, Jumi
[/quote]
aaa.. Nyt tajuan:) Eiks tuo ole aika yleistä, että noin nimetään. Mekin ollaan siskon kanssa sitten K-sarjan lapset. ap.
joo, mutta on Jimijamijumi on vähän eri kuin vaikka Kerkko, Kuisma ja Katariina...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:16"]
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta? Voisiko siitä ehkä vielä keskustella pojan vanhempien kanssa, tai onko kummilla niinku mitään sanottavaa asiaan? En oo ennen ollut kummina. ap.
[/quote]
Mitä sanottavaa kummilla pitäisi asiaan olla? Ei se ole sun lapsi.