Onko sinulle tärkeää omistaa kallis merkkilaukku? Tai merkkivaatteita?
Kommentit (20)
Vaatteita ei. Tarvitsen/tahdon niitä määrällisesti enemmän kuin mitä varani riittäisivät pelkkään designiin. Laadukasta ja keskihintaista, en käytä H&M tyyppisiä halpaketjuja.
Omistan seitsemän laukkua ja kaikki niistä ovat designia (lähes logottomia). Ne ovat arjen luksusta. 2-3 laukkua riittää esim. töihin (toisin kuin muutama mekko). En tiedä koska seuraavaksi tarvitsen uutta laukkua, mutta sihen menee vuosia. Tuskin ostan enää muita kuin design-laukkuja.
Ei. Vaatteet teen tiste ja laukut ostan asuun ja käyttötarkoitusta varten sopivat. Merkillä ei ole mitään merkitystä. Ei myöskään missään muussakaan tuotteessa.
En halua omistaa merkkituotteita. En pidä niiden luomasta mielikuvasta, siis siitä, että ne muka kertoisivat merkkinsä kautta jotakin oleellista minusta, pidän merkkituotteita lähinnä ihan pelleilynä ja suurena teatterina, jolla kusetetaan kuluttajia. Laatukaan ei kulje enää merkkien mukana. Minua naurattaa kun näen tilanteita, joissa joku korostaa itseään näillä ns merkkilaukuilla ja lompakoilla. Se heille sallittakoon, mutta ei ole mun juttu, vaikka mulla on rahaakin käytössä, muut asiat kuten mieluiten täysi merkittömyys on mulle parempi vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:59"]
En halua omistaa merkkituotteita. En pidä niiden luomasta mielikuvasta, siis siitä, että ne muka kertoisivat merkkinsä kautta jotakin oleellista minusta, pidän merkkituotteita lähinnä ihan pelleilynä ja suurena teatterina, jolla kusetetaan kuluttajia. Laatukaan ei kulje enää merkkien mukana. Minua naurattaa kun näen tilanteita, joissa joku korostaa itseään näillä ns merkkilaukuilla ja lompakoilla. Se heille sallittakoon, mutta ei ole mun juttu, vaikka mulla on rahaakin käytössä, muut asiat kuten mieluiten täysi merkittömyys on mulle parempi vaihtoehto.
[/quote]
Esimerkkinä teinitytöt, henkkamaukan halpisretkut päällä ja ja jalassa converset sekä käsivarressa mummomallinen LV-laukku :D pitää olla cool ja näyttää että rahaa on ostaa merkkilenkkarit ja merkkilaukku
Eivät sinällään ole tärkeitä. Voisin elää ilmankin. Mutta joskus palkitsen itseni tällaisella luksuksella.
Laukun pitää olla nimekäs, ei nyt sentään Prada, mutta Longchamp tai Lancel.
Kengissä löytyy Converset mutta myös Crocsit. Manoloita ei löydy, eikä tule löytymään.
Normaalivaatteet on ihan Kapp'Ahlin ja vastaavien valikoimista, mutta omistan kyllä pari hienompiin tilaisuuksiin tarkoitettua nimekkäämmän merkin (Hilfiger ja Marc O'Polo) asua.
Ei millään muotoa. Jos jokin vaate tai laukku miellyttää, ostan sen jos on varaa. Merkkiä en katso lainkaan, en edes tiedä mitkä merkit ovat "hienoja" ja mitkä eivät.
15, loistavasti sanottu! Yhtä suurta huijausta kaikki, merkkilaukuista vaikkapa kalliisiin ihonhoitotuotteisiin. Tai autoihin, veneisiin, taloihin... Ihmisille luodaan unelmia ja tarpeita jotta he kuluttaisivat enemmän.
Tämä ei toki tarkoita sitä, etteivätkö jotkut merkkitavarat ja esimerkiksi kallis kosmetiikka olisi laadukkaita. Mutta olen käyttänyt esimerkiksi todella kalliita hiustenhoitotuotteita jotka ovat olleet hirveää roskaa joihinkin markettimerkkeihin verrattuna, ja myös edulliset tuotteet voivat olla laadukkaita.
Mulla on kyllä sama, että jos merkki näkyy, oli kyseessä laukku, vaate, kengät, tai ihan mikä tahansa, niin tulee mieleen että ko. ihminen on vähän nolo. TAI sitten hän on vain sattunut tykästymään siihen tiettyyn tuotteeseen merkistä piittaamatta, eli ei kannata tuomita :P
Mulla ei ole luksusmerkkejä. Arvostan kuitenkin merkkejä, jotka ovat brändänneet itsensä hyvin eivätkä ole halpakopioita.
Omistan kolmet Converset, en ikimaailmassa ostaisi cittarin halpatennareita, jotka näyttävät consseilta.
Ostin juuri uudet Crocsit pihakäyttöön, siis ihan aidot crocsit, ei mitkään tokmannin 5 euron läpykät.
Seuraavana ostoslistalla olisi uudet collegehousut kotona oleiluun, ostan varmasti jotkut Niket tai Pumat, vaikka prismasta saisi kolmasosalla hinnalla merkittömät kollarit, jotka kulahtavat 5 pesun jälkeen.
Eihän Converse, Crocs tai Nike mitään luksusmerkkejä ole, mutta kyllä ne laadukkaampia ovat kuin merkittömät kopionsa. Ja pidän siitä, että vaikka kotona haahuilen pihallani collegeasussa ja krokseissa, niin vaatteeni ovat edes suht siistit omaan silmään, eivätkä venähtäneet ja kulahtaneet.
Ei todellakaan. Ostan "merkkivaatteita" kyllä usein, mutta niiden laadun takia. Enkä todellakaan merkin. En koskaan laittaisi päälleni vaatetta, josta näkyy kauas saakka että on Lacosten paita. Merkit ratkon pois, jos vaan mahdollista.
Ei varsinaisesti tärkeää mutta kivaa luksusta kuitenkin. Mulle kalliit merkkijutut on palkintoja, esim ostin Louboutinit kun sain ekan ison bonuksen töissä ja Chanelin laukulla palkitsin onnistuneen varsin ison painonpudotuksen.
Ei ole. Toivoisin kyllä että olisi varaa ostaa kalliimpia vaatteita ja asusteita niiden kestävyyden takia mut toisaalta ei se hinta aina kerro kestävyydestä. Esim mulla on Seppälästä ostettu kangaslaukku joka on kestänyt jo monta vuotta ilman mitään erityistä kulumisen jälkeäkään.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:25"]
Ei varsinaisesti tärkeää mutta kivaa luksusta kuitenkin. Mulle kalliit merkkijutut on palkintoja, esim ostin Louboutinit kun sain ekan ison bonuksen töissä ja Chanelin laukulla palkitsin onnistuneen varsin ison painonpudotuksen.
[/quote]
sama täällä.
itse pukeudun arkisesti mutta mielellään kaipaan luksusta. Olen mm myynyt ylimääräistä, rahat laittanut sivuun ja ostanut mm pari laukkua näillä rahoilla.
Ei. Nyt köyhyys on in. Nyt valitetaan ettei ole rahaa, ei voi tehdä lapsia eikä elää kun hallitus leikkaa ehkä jostain.
Jos joku kulkee kadulla kallis laukku olallaan, hänen päälleen syljetään, että kapitalisten kätyri.
Ei merkkaa mitään. Mä tykkään kyllä laadusta, mutta luksusmerkeistä en ole valmis maksamaan sitä merkkilisää. Hyvää laatua saa halvemmallakin.
Mä en ole laukkuihminen, joten tavalliset perusnahkalaukut on mulle ok, kun mieluinen malli löytyy. Vaatteissa suosin laadukkaiksi kokemiani merkkejä ja ne on yleensä ihan keskihintaisia. Halpisketjujen vaatteita en itse yleensä osta. Ne on kertakäyttökamaa joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Maksan mielelläni laadusta, mutta logot ja näkyvät bränditunnukset kuten Louboutinien punaiset pohjat ovat mielestäni mauttomia. Laadun erottaa hienovaraisemminkin. Sitäpaitsi brändituotteet ovat massatuotteita, miljoonien ihmisten käyttämää kamaa. Jos haluan hemmotella itseäni, ostan vaikka aitoja koruja.
Ei kai sitten, kun en ainuttakaan omista.
Se on niin naurettavaa kun se merkki/ logo näkyy..