Mihin aikaan on soveliasta päästää lapsi hakemaan kaveria?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:49"] Klo 11. Ei aikaisemmin. Haluan viikonloppuisin olla rauhassa suden näköisenä riekaleisessa yöpuvussani. Pelästyisivät vielä jos näkisivät mut. [/quote] Sä et ole tässä tärkein tekijä! Lapsilla on omat tärkeät menot ja jos on sovittu et painutaan metsään kello 6 aamulla niin silloin mennään, sitä ei äitien vaatteet estä! [/quote] Mitä höpiset? Kyllä perheen vanhemmilla on painava sana tässäkin asiassa.
[/quote]
Te vaan ootte kaikki unohtaneet millaista on olla lapsi. Mä en. :)
[/quote]
No mä muistan, että lapsenakin nautin rauhallisista aamuista, koska en ole tähän ikään mennessä oppinut aamuihminen olemaan.
Ja oletko sitä mieltä että kaikki menot pitäisi sitten tehdä lapsen halun mukaan? Jättää aamupalat syömättä koska lapset päättäneet klo 6 mennä metsään vai?
[/quote]
Kyllä ne koijarit kaivaa eväät kaapista lähtiessään! Te nukutte silloin vielä!
[/quote]
Joo, toki. Meillä katsos on säännöt, että aina kerrotaan mihin ollaan menossa ja milloin. Ja niitä on noudatettu.
Lisäksi kyllä heräisin jo lapsen huoneen oven avausääneen.
Riippuu lasten iästä. Kai nämä on alakoululaiais, jotka käy toisiaan hakemassa. Ei mua mitenkään ole häirinnyt, että poikaa on haettu yhdeksän jälkeen. Joskus herää siihen. Ovikellon soitto tarkoittaa aina asiaa pojalle ja hän avaa oven. Miten se häiritsisi minun aamuani?
Ja meillä on selvä päivärytmi. Ajoissa ylös- Lapset on alkanu nukkua pidempään
Menkää vain aikaiset herääjät lastenne kanssa ulos mutta omaan pihaanne. Meillä nukutaan pitkään ja nautitaan siitä.
Itse asiassa olen niin tarkka siitä, ettei rauhaani häiritä liiallisesti, että en suostunut lapsen tutustua naapurin lapsiin, jotka näkyivät aina ramppaavan ulkona ja heille huudettiin koti oven raosta rääkymällä asioita. Ei olleet minun tyyppiäni, ne ihmiset.
Sanoisin, että ehkä 9.30..? Jos ei siis mitään käsitystä kyseisen perheen aikatauluista ja heräämisistä. Usein kyllä, jos mahdollista, kysyn vanhemmilta etukäteen, että mihinkä aikaan saa tulla ovikelloa soittelemaan.
10.
Olisi aika mukavaa jos saisi aamukaffet juoda rauhassa omalla pihalla ilman ylimääräistä melua.
Muista että alkoholi on ala-ikäisiltä kielletty. Poliisit kaataa aineen maahan
Klo 11. Ei aikaisemmin. Haluan viikonloppuisin olla rauhassa suden näköisenä riekaleisessa yöpuvussani. Pelästyisivät vielä jos näkisivät mut.
Ei tuollaisia rajoja voi määrittää. Riippuu ihan siitä perheestä. Jos tiedät, että perheessä herätään aikaisin, koska on pieniä lapsia, kello 9 on ok, mutta jos tiedät, että perheessä nukutaan vaikka iltatöiden takia puolille päivin, niin kello 12 vasta....
Kannattaa siksi KYSYÄ. Juttele sen kaverin äidin kanssa ja kysy, moneltako heillä herätään ja saa tulla hakemaan leikkikaveria.
nimenomaan kysyä. Meillä lapsetkin nukkuvat myöhään, jos on vapaata ja ollaan iltapainotteisia sekä hitaita herääjiä. Rauhallinen aamupäivä on tarpeen, muuten on päivä pilalla.
8. Meillä herätään aina n 5-6 aikaan joten 8 on jo kiire päästä purkamaan energiaa pihalle. Itsekin aloitan nurmikonleikkuut ym kotityöt mahd aikaisin (eli viim 8) koska vklp on aikaa niihin ja illemmalla on mukava vaan oleskella rauhassa..
No kysykää älkääkä olettako. Ja vaikka herätään 8 silti meillä on oma elämä!
Meillä lapset lähtee ulos viimeistään klo 9, 11-12 syödään lounasta jo. Eli 9-10 välillä on normaalia jo hakea kaveria.
Meillä aamuleikit on sovittu edellisenä päivänä (tyyliin "nähdään teidän pihalla 9.30") ja lounaan jälkeen sitten voi käydä kyselemässä leikkikavereita oveltakin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:25"]
Meillä lapset lähtee ulos viimeistään klo 9, 11-12 syödään lounasta jo. Eli 9-10 välillä on normaalia jo hakea kaveria.
[/quote]
Joo, muttei kysymättä. Eri asia jos perheen tuntee ja ajat tuntuu sopivan.
Mielestäni aikaisintaan klo 11
Ja sit voisi olla sen tunnin kaksi maksimissaan, ja lähteä lounaalle kotiinsa :9
Meillä lounas syödään juurikin klo 13ja olis niin mukavaa syödä rauhassa.
Ja ehkä joskus voisi olla kivaa, mikäli lapset voisivat leikkiä myös teillä ;)
Kuka myöntää lähettäneensä lapsen kaverille jotta saa aamusta olla rauhassa? Epäilen tällaisia..
Ison perheen lapset kukonlaulun aikaan liikkeellä. Pitäkää joki roti!