Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te Virosta viinaa hakevat!

Vierailija
29.05.2015 |

Miksi ette vähennä juomista ja käytä sitä summaa jonka vuosittain raahaatte Viroon ostamalla kotimaassa hieman vähemmän? Tekisitte siinä palvelun terveydellenne ja verorahat jäisivät Suomeen!

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:59"]

Haen viinani Virosta, koska en halua kannattaa Suomen järjetöntä alkoholipolitiikkaa. Pelkästään hinta ei ratkaise. Esim, viinit ja 4-oluet puuttuvat kaupoista, myyntiä rajoitettu jne. Itsellä on aina monta koria olutta ja muuta tarvitsemaani alkoholia kotona. Jos pilkun jälkeen halutaan vielä mennä jatkoille, voidaan näppärästi mennä taksilla kodin kautta ja hakea lava ta kaksi. Tapaa paljon uusia ihmisiä ja saa seksiä, kannattaa ja on kivaa. Kun on halpaa, ei jatkoillekaan tule hintaa.

En ostanut viime tai sitä edellisenä vuonna yhtään alkoholia Suomen kaupoista, En aio tehdä sitä myös tänäkään vuonna. Jos Viro muuttaa alkoholipolitiikkaa huonompaan suuntaa, ostan alkoholini toisesta maastaa. Periaatteet ratkaisee. Vastustan ihmisten elämän rajoittamista kaikessa muodossa.

[/quote]

Eli saat seuraa lähinnä viinalastiesi takia. Hieno homma.

[/quote]Samapa tuo millä saa, kunhan saa kauniita naisia ja paljon. Vedä sä vaan himassa kätees ja ruikuta kateellisena. Mä nautin sillävälin elämästäni.

[/quote]

Mä luulen, että sun naiset on näitä turvonneita siiderivalaita, jotka kulkevat ilmaisen viinan imussa jatkoilta toiselle. Mutta kauneushan on katsojan silmässä. Vaikka sumeissa sellaisissa.

Vierailija
42/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:02"]

Sen jälkeen kun viina vapautettaisiin, tulisi 10-15 vuoden todella musta kausi, mutta sen jälkeen olisivat liikaa viinaan menevät juoneet itsensä hengiltä ja tenun kulutus olisi "sivistyneen keskieurooppalaista".

Vaikka reissaan useasti Keski-Euroopassa, en vieläkään lakkaa ihmettelemästä sitä alkoholin myynnin vapautta (ruokakaupasta laatuviskejä ilman mitään "kontrollia" ja vielä edukkaasti!) ja kuinka siitä huolimatta ördääjiä ei näy pahemmin kaduilla. Tähän vastasikin saksalainen kollegani "meillä luonnonvalinta on poistanut viinan kanssa liikaa töpeksivät..." :D

[/quote]

Aber das verstehe ich ;) Suomeen  alkoholiin nollavero :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:15"]

Haen viinani Virosta, koska en halua kannattaa Suomen järjetöntä alkoholipolitiikkaa. Pelkästään hinta ei ratkaise. Esim, viinit ja 4-oluet puuttuvat kaupoista, myyntiä rajoitettu jne. Itsellä on aina monta koria olutta ja muuta tarvitsemaani alkoholia kotona. Jos pilkun jälkeen halutaan vielä mennä jatkoille, voidaan näppärästi mennä taksilla kodin kautta ja hakea lava ta kaksi. Tapaa paljon uusia ihmisiä ja saa seksiä, kannattaa ja on kivaa. Kun on halpaa, ei jatkoillekaan tule hintaa.

En ostanut viime tai sitä edellisenä vuonna yhtään alkoholia Suomen kaupoista, En aio tehdä sitä myös tänäkään vuonna. Jos Viro muuttaa alkoholipolitiikkaa huonompaan suuntaa, ostan alkoholini toisesta maastaa. Periaatteet ratkaisee. Vastustan ihmisten elämän rajoittamista kaikessa muodossa.

[/quote]

[/quote]Samapa tuo millä saa, kunhan saa kauniita naisia ja paljon. Vedä sä vaan himassa kätees ja ruikuta kateellisena. Mä nautin sillävälin elämästäni.

[/quote]

Mä luulen, että sun naiset on näitä turvonneita siiderivalaita, jotka kulkevat ilmaisen viinan imussa jatkoilta toiselle. Mutta kauneushan on katsojan silmässä. Vaikka sumeissa sellaisissa.

[/quote]

Mieleeni tuli heti joku sketsi susikrapulasta ;) 

Vierailija
44/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:38"]

Joo no täähän nyt on jo nähty, ettei persujen kannattajat tätä maata pystyssä pidä. Kaikki tuotteet pitää saada niin halvalla kuin mahdollista (laadusta ei niin väliä) ja veroja ei viittis maksaa oikein mistään. Ruoka pitää saada mahdollisimman halvalla, mutta rahaa pistetään palamaan viinaan ja tupakkaan. Autolla kuljetaan kilometrin matkoja ja sitten mennään kitisemään terveysasemalle elintasosairauksiaan.

[/quote]

Suomessa voisi nauttia ravintoloiden tarjonnasta useimmin jos hinnat olisivat halvemmat. Ihmisillä ei ole varaa syödä kalliissa ravintoloissa päivittäin. Siksi viikonloppuna vedetään perseet ja irrotellaan ainakin se yksi ilta. Nyky-yhteiskunnassa tuntuu olevan suuria ongelmia alkoholin kanssa kun Happy hour on kielletty.

[/quote]

Koska ei ole varaa syödä kalliissa ravintoloissa päivittäin, niin siksi vedetään viikonloppuna perseet. Logiikka tuokin.

Vierailija
45/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Jätän läskit sulle sinne maaseudulle. Kyllä noille näteille naisille tuntuu viina maittavan, kullin ja kokaiinin ohella. Täytyypä tänään hakea pari nuorta nättiä mimmiä Kaiusta jatkoille niin voi taas kunnolla nussia.

Vierailija
46/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan Virossa käydessämme esim vuosikertarommeja tai -porteja, kun säästöt per pullo on useampi kymppi. Ei juoda paljoa, vaan laadukasta. Varta vasten viinaa hakemassa ei kyllä oo käyty vuosikymmeneen.

Vierailija
47/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen viinat virosta halvalla.

Mulle säästyy x määrä rahaa. Mä kumminkin käytän mun kaikki rahat. Säästyinellä rahoilla voin ostaa jotain suomesta. Esim. puutarhakukkia.

Jos olisin ostanut Suomesta viinat, mulla ei olisi ollut rahaa puutarhakukkiin.

Vierailija
48/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:51"]

Ymmärrän hyvin, että sieltä ostetaan, mistä halvemmalla saadaan, mutta sitten on kyllä turha itkeä Suomen korkeita työttömyyslukuja ja heikkoa taloustilannetta. Ostamalla tarvitsemansa tuotteet ja palvelut Suomesta tukee suomalaista työtä.

[/quote]

Monet niistä oluista, joita Virosta todaan, ovat ihan suomalaisia.  Esim. Karhu ja Olvi.  Vain verot jäävät siis saamatta.

Vierailija
49/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:15"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:10"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:59"] Haen viinani Virosta, koska en halua kannattaa Suomen järjetöntä alkoholipolitiikkaa. Pelkästään hinta ei ratkaise. Esim, viinit ja 4-oluet puuttuvat kaupoista, myyntiä rajoitettu jne. Itsellä on aina monta koria olutta ja muuta tarvitsemaani alkoholia kotona. Jos pilkun jälkeen halutaan vielä mennä jatkoille, voidaan näppärästi mennä taksilla kodin kautta ja hakea lava ta kaksi. Tapaa paljon uusia ihmisiä ja saa seksiä, kannattaa ja on kivaa. Kun on halpaa, ei jatkoillekaan tule hintaa. En ostanut viime tai sitä edellisenä vuonna yhtään alkoholia Suomen kaupoista, En aio tehdä sitä myös tänäkään vuonna. Jos Viro muuttaa alkoholipolitiikkaa huonompaan suuntaa, ostan alkoholini toisesta maastaa. Periaatteet ratkaisee. Vastustan ihmisten elämän rajoittamista kaikessa muodossa. [/quote] Eli saat seuraa lähinnä viinalastiesi takia. Hieno homma. [/quote]Samapa tuo millä saa, kunhan saa kauniita naisia ja paljon. Vedä sä vaan himassa kätees ja ruikuta kateellisena. Mä nautin sillävälin elämästäni. [/quote] Mä luulen, että sun naiset on näitä turvonneita siiderivalaita, jotka kulkevat ilmaisen viinan imussa jatkoilta toiselle. Mutta kauneushan on katsojan silmässä. Vaikka sumeissa sellaisissa. [/quote]Jätän läskit sulle sinne maaseudulle. Kyllä noille näteille naisille tuntuu viina maittavan, kullin ja kokaiinin ohella. Täytyypä tänään hakea pari nuorta nättiä mimmiä Kaiusta jatkoille niin voi taas kunnolla nussia.

[/quote]

Ostatko kokaiininkin Virosta?

Vierailija
50/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on puoliksi pienen ihmisen mielenosoitus Suomen järjetöntä alkoholipolitiikkaa vastaan ja puoliksi säästäväisyyttä + käytännöllisyyttä. Siksi mä teen niin.

Harmittaa että moni ajattelee että Virosta hakisi alkoholia vain ongelmaiset, vaikka totuus on kaikkea muuta. 

Kieltolait on jo NIIN nähty ja kokeiltu, miksi vieläkin hakataan päätä samaan seinään? Kannatan aiemman ehdotusta viinan täydestä vapaudesta, viinit ruokakauppaan!

Vierailija
51/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:36"]

Haen viinat virosta halvalla.

Mulle säästyy x määrä rahaa. Mä kumminkin käytän mun kaikki rahat. Säästyinellä rahoilla voin ostaa jotain suomesta. Esim. puutarhakukkia.

Jos olisin ostanut Suomesta viinat, mulla ei olisi ollut rahaa puutarhakukkiin.

[/quote]

Voi helvetti sentään ihmiset. Ja jos jättäisit ne viinat kokonaan pois, niin saisit puutaratontunkin sinne pihallesi.

Vierailija
52/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:59"]

[/quote]

Entäs ruotsalaiset? Niillä paroilla ei ole kuin kakkosolutta kaupassa? 

Miksi ruotsalaiset eivät koe olevansa sorrettuja? Ai niin ja ne muuten elävät pidempään kuin me... Eivätkä juo läheskään niin paljon kuin me... Olisikohan asioilla yhteyttä?
[/quote]
E-Ruotsalaiset hakevat lasteittain halpaa kaljaa Tanskasta ja "tanskanlaivalta". Ainii mut eihän sitä lasketa, ku suomalaiset kuvittelee ruotsalaisten olevan niin fiiniä väkeä. -ruotsinsuomalainen

Vierailija
53/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:00"] En juo paljon ja silti haen virosta juomat,onhan se hienoa kun autotallissa on eri oluita muutama laatikko jos tekee mieli ottaa. mun mielestä suomessa on aivan järjetöntä holhoamista alkoholi politiikka,miksi viinit ja 4 oluet ei voisi olla ruokakaupoissa niin kuin muualla eu alueella. [/quote]   hienoa että olutta on autotallissa ? Jaa. Ei musta.   käyn työni puolesta Virossa väh kerran kuussa autolla enkä koskaan tuo alkoholia. Ilmankin pärjää ja se mitä ostan, ostan lähiostarista. [/quote] No voi että. Ai että sinä et halua pitää autotallissa kaljaa. No älä pidä. Jotku pitää niin voit tuntea itsesi paremmaksi ihmiseksi kun jotku kehtaa juoda kohtuudellaki alkoholia ja olla maksamatta siitä silti älyttömiä summia.

[/quote]

Ei se sen kaljan takia kitissyt. Se on vaan kateellinen kun sillä ei ole autotallia.

Vierailija
54/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:59"] Haen viinani Virosta, koska en halua kannattaa Suomen järjetöntä alkoholipolitiikkaa. Pelkästään hinta ei ratkaise. Esim, viinit ja 4-oluet puuttuvat kaupoista, myyntiä rajoitettu jne. Itsellä on aina monta koria olutta ja muuta tarvitsemaani alkoholia kotona. Jos pilkun jälkeen halutaan vielä mennä jatkoille, voidaan näppärästi mennä taksilla kodin kautta ja hakea lava ta kaksi. Tapaa paljon uusia ihmisiä ja saa seksiä, kannattaa ja on kivaa. Kun on halpaa, ei jatkoillekaan tule hintaa. En ostanut viime tai sitä edellisenä vuonna yhtään alkoholia Suomen kaupoista, En aio tehdä sitä myös tänäkään vuonna. Jos Viro muuttaa alkoholipolitiikkaa huonompaan suuntaa, ostan alkoholini toisesta maastaa. Periaatteet ratkaisee. Vastustan ihmisten elämän rajoittamista kaikessa muodossa. [/quote] Entäs ruotsalaiset? Niillä paroilla ei ole kuin kakkosolutta kaupassa?  Miksi ruotsalaiset eivät koe olevansa sorrettuja? Ai niin ja ne muuten elävät pidempään kuin me... Eivätkä juo läheskään niin paljon kuin me... Olisikohan asioilla yhteyttä? [/quote] E-Ruotsalaiset hakevat lasteittain halpaa kaljaa Tanskasta ja "tanskanlaivalta". Ainii mut eihän sitä lasketa, ku suomalaiset kuvittelee ruotsalaisten olevan niin fiiniä väkeä. -ruotsinsuomalainen

[/quote]

Kyllä, ne alkoholisoituneet ruotsalaiset ja ruotsinsuomalaiset. Ruotsissa näkyy niitä juoppoja ruotsinsuomalaisia katukuvassa. 

Siitä huolimatta viinaksi muutetun alkoholin kulutus yli viisi litraa pienempi. En sanonut, että ruotsalaiset ovat fiiniä  porukkaa-sen keksit itse. Onko hienoa kuolla nuorempana rapajuoppona, sitä voi kukin miettiä. 

Vierailija
55/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:59"] Haen viinani Virosta, koska en halua kannattaa Suomen järjetöntä alkoholipolitiikkaa. Pelkästään hinta ei ratkaise. Esim, viinit ja 4-oluet puuttuvat kaupoista, myyntiä rajoitettu jne. Itsellä on aina monta koria olutta ja muuta tarvitsemaani alkoholia kotona. Jos pilkun jälkeen halutaan vielä mennä jatkoille, voidaan näppärästi mennä taksilla kodin kautta ja hakea lava ta kaksi. Tapaa paljon uusia ihmisiä ja saa seksiä, kannattaa ja on kivaa. Kun on halpaa, ei jatkoillekaan tule hintaa. En ostanut viime tai sitä edellisenä vuonna yhtään alkoholia Suomen kaupoista, En aio tehdä sitä myös tänäkään vuonna. Jos Viro muuttaa alkoholipolitiikkaa huonompaan suuntaa, ostan alkoholini toisesta maastaa. Periaatteet ratkaisee. Vastustan ihmisten elämän rajoittamista kaikessa muodossa. [/quote] Entäs ruotsalaiset? Niillä paroilla ei ole kuin kakkosolutta kaupassa?  Miksi ruotsalaiset eivät koe olevansa sorrettuja? Ai niin ja ne muuten elävät pidempään kuin me... Eivätkä juo läheskään niin paljon kuin me... Olisikohan asioilla yhteyttä? [/quote] E-Ruotsalaiset hakevat lasteittain halpaa kaljaa Tanskasta ja "tanskanlaivalta". Ainii mut eihän sitä lasketa, ku suomalaiset kuvittelee ruotsalaisten olevan niin fiiniä väkeä. -ruotsinsuomalainen

[/quote]

Kyllä, ne alkoholisoituneet ruotsalaiset ja ruotsinsuomalaiset. Ruotsissa näkyy niitä juoppoja ruotsinsuomalaisia katukuvassa. 

Siitä huolimatta viinaksi muutetun alkoholin kulutus yli viisi litraa pienempi. En sanonut, että ruotsalaiset ovat fiiniä  porukkaa-sen keksit itse. Onko hienoa kuolla nuorempana rapajuoppona, sitä voi kukin miettiä. 

[/quote]

jos ei muuta voi, niin alapeukuttaa voi aina.

Vierailija
56/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]
Kyllä ne ruotsinruotsalaisetkin osaa ryypätä. Täällä etelä-ruotsissa on tosi vähän meitä suomalaisia ja ruotsinsuomalaisia, ja ne tanskasta hakijat on ihan riikinruottalaisia. -ruotsinsuomalainen

Vierailija
57/86 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse haen juomat virosta, siksi että siellä on halpaa, sekä siksi ettei tämä surkea maa saa verojaan, koska ei niitä ansaitse.

Vierailija
58/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo paljon ja silti haen virosta juomat,onhan se hienoa kun autotallissa on eri oluita muutama laatikko jos tekee mieli ottaa.
mun mielestä suomessa on aivan järjetöntä holhoamista alkoholi politiikka,miksi viinit ja 4 oluet ei voisi olla ruokakaupoissa niin kuin muualla eu alueella.

Vierailija
59/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä viron reissulla saa juomat yli vuodeksi murto-osalla suomen hinnoista. ei siis juoda paljoa. Siksi.

Miksi ostatte ruoat lidlistä ettekä vaikka s- tai k- ryhmän kaupoista, siinäkin saisi verorahat suomeen..

Vierailija
60/86 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa juomista. Ongelma?

_N17_