Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaippa-asiaa ja ongelmaa...

15.08.2008 |

Onko (tai onko ollut ja miten siitä olette selvinneet...)muilla melk 3-vuotiaiden vanhemmilla vastaavia vaippaharjoitteluongelmia kuin meillä. Meidän poika olisi selvästikin jo valmis vaipatta kulkemaan, mutta: hän pidättää pissaa, jos ei ole vaippaa ja pissaa vasta kun saa vaipan (tai sitten housuunsa). Aamuisin ei suostu edes istumaan potalle tai pöntölle. Päiväkodissa pidättää pissaa ja kun pääsee ulos vaipan kanssa, niin tekee sitten pissat koko päivän edestä kerralla housuun.

Olisiko kellään antaa vinkkejä, miten tästä edetään? Emme ole siis missään vaiheessa tietenkään pakottaneet poikaa potalle tai olemaan ilman vaippaa. Pidämme myös välillä päiviä, ettei poika ole ilman vaippaa ollenkaan, mutta usein hän itse haluaa olla ainakin jossain vaiheessa päivää vaipatta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin on tosi hyvä merkki, että hän itse haluaa jo olla ilman vaippaa. Silloin se tulee häneltä itseltään eikä ainakaan koe, että nyt häntä painostetaan. Me tehtiin niin, että jokaisesta onnistuneesta pottailusta (aluksi riitti, että tyttö istui siihen) sai tarran, joka liimattiin erityiseen "pottataulukkoon". Ja sitten, kun rivi oli täynnä, ostettiin jotain pientä kivaa, esim. lisää tarroja =) (meidän tyttö oli ja on edelleen aivan hulluna tarroihin).

Vierailija
2/3 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on mahdollista että potalle tai pöntölle istuminen voi olla pojille pelottavaa, koska sukukalleudet katoavat näkyvistä... Hän ehdotti, että kannattais selittää ettei siinä ole mitään pelättävää. Kokeile jos pissais seisoviltaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sen verran kommentoida, että näissä tilanteissa kannattaa kai antaa lapsen edetä omaa tahtiaan.

Itse luulin vielä 1,5 kuukautta sitten, että meidän poika (kohta 3 v.) ei opi ikinä potalle tai pöntölle kun ei suostunut millään menemään vaan pisti kauhean huudon päälle, mutta yhtäkkiä se muuttui ja nyt ollaan oltu 3 viikkoa päivät ilman vaippaa ja viimeisen viikon ajan jopa yöt.

Se menee sitten kun on mennäkseen.