Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadutko lapsesi isää?

Vierailija
26.01.2022 |

Sori tökerö otsikko, en saanut muotoiltua järkevästi. Tarkoitan tuolla kysymyksellä siis sitä, että kun paljon saa lukea sitä miten mies on jättänyt perheen eikä pahimmillaan ole tekemisissä omien lapsiensa kanssa laisinkaan ja kehtaa vielä elareista kitistä, ei hoida lasta/lapsia yms. ja silti aliarvioi äitiä lapsen hoitamisesta, niin jos nyt voisit päättää, olisitko toivonut isän olevan joku sopivampi?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että nainen otti lyhyen vihaisen, napoleon syndoomaisen miehen geenit ja myöhemmin tuli vastaan 183cm komea kivaluonteinen mies, olisikin pitänyt ottaa geenit sieltä. Ehkä tämä kaikki on vain mielikuvituksessamme.

Ei lyhyessä miehessä ole mitään pahaa. Tyhmästä miehestä taas kärsii koko perhe.

Vierailija
42/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltakin osin joo, mutta on hän silti isänä kovin rakastava ja tulevat lapsen kanssa hyvin toimeen ja puuhailevat yhdessä.  Tärkeä tekijä siis lapsen kehityksen ja hyvinvoinnin kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ”kadun”. Siis en mitenkään aktiivisesti asiassa piehtaroi, mutta lapseni on vahinko teiniajoilta, ja lapsen isä joku hetken ihastus johon en ikinä aikuisena olisi ihastunut.

Ei voi mitään, mutta tietysti olisi ollut a i v a n eri asia saada lapsi aikuisena naisena jonkun ihanan miehen kanssa johon olen rakastunut, kuin tuolla tavoin miten minä vain jouduin äidiksi.

Katumus on silti väärä sana, sillä en koe tehneeni sillä tavalla tietoista _valintaa_ asian suhteen vaan ne vaan tapahtui ja sitten olen yrittänyt sopeutua.

Lähinnä se tuntuu vaan todella, todella oudolta näin vuosien jälkeen, että mun lapsi näyttää joltain tyypiltä johon olin ihastunut teininä, ja joka ei ole ihmisenä yhtään kiinnostava, seksikäs tai mitään.

On outoa, että on sellaisen ihmisen lapsi kasvatettavana.

Vierailija
44/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoisia miehiä tulee siinä vaiheessa kun naiselle iskee vauvakuume ja alkaa pakottamaan miestä isäksi vaikka mies ei haluaisi. Nainen jättää ehkäisyn pois eikä kerro miehelle asiasta. Alkaa kiristämään että lapsi tai ero. Tai ihan vaan se jatkuva painostus ja vihjailu lapsesta

Miten näissä aina ajatellaan, että mies on ihan vastentahtoaan pakotettu isäksi... Jos ei halua lasta, pitää sanoa se suoraan, tehdä vasektomia tai käyttää kortonkia, tai vaan lopettaa suhde sellaisen naisen kanssa joka kovasti haluaa lapsen.

Kyllä sellainen isyys, joka kaduttaa, yleensä tulee osittain yllätyksenä, eihän kukaan tiedä etukäteen varmuudella millainen isä (tai äiti) joku on sitten tosipaikan tullen. Tietenkin voi kaduttaa, se on ihan normaalia, jos mies ei ole sellainen isä kuin olisi toivonut. Eri asia on se, jos niin kovasti kaduttaa niin mitä muuta sitten olisi? Ainakin itsellä oli sellainen tilanne, että ikä painoi vastaan ja mies oli siinä tilanteessa sopiva ja hyvä, halusikin isäksi. Sitten lapsiarjen koittaessa selvisi että hänelle sellainen elämä ei sovikaan: ei pysty joustamaan omista menoistaan, unestaan, jaksamisestaan, yksinolosta ja omasta ajasta, samalla kun minun olisi tietenkin äitinä pitänyt tehdä nuo kaikki. Enemmän kaduttaa se, että olen antanut miehen toimia noin ja opettanut hänet siihen, että minä joustan ja minä hoidan. Kadun sitä, että olisi pitänyt laittaa ehto suhteen jatkumiselle: joko täydellisen 50% vanhemmuus, tai sitten ero ja minä hoidan ja päätän kaiken ja hän tosiaan saa olla isä ihan niin vähän kuin hänelle sopii. Nyt kun lapsi on jo aika vanha, lähtö on hankalampaa.  

Vierailija
45/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin parhaan niin ei tarvitse katua.

Vierailija
46/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasta en tietenkään kadu, maailman rakkain asia maailmassa, mutta kyllä isä olisi voinut olla toinen. Myrskyisä suhde, oli väkivaltarikostaustaa, olimme melko nuoriakin, ehkäisy petti. Erottiin, kun selvisi minun olleen raskaana, kun en aborttiin suostunut. Lapseni syntyi ns. isättömänä, voin kertoa joskus lapsen ollessa vanhempi isästä. Isää ei kiinnosta lapsen olemassaolo pätkääkään, vaikka ns. väliaikatietoja (esim. kutsumanimi, terveysasioita jne. ihan perustietoja) lähetin ensimmäisinä vuosina.

Että kyllä, toivoisin isän olevan joku parempi ja fiksumpi.

Mutta eihän sulla olisi tuota lasta jos isä olisi toinen. Jos sulla olisi toinen, parempi isä lapsellesi niin sulla olisi eri lapsikin. Eli hieman ristiriitaista  katua isää mutta ei lasta.

Vierailija
47/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska lapseni on täydellinen juuri sellaisena kuin on. Tykkään monista piirteistä, joista hän muistuttaa isäänsä. Hänen isänsä hyvät puolet. Huonoja en halua enää edes ajatella.

Tämä sillä ajatuksella, että olen kasvattanut lapsen kokonaan yksin. Myös taloudellisesta puolesta olen vastannut yksin. Turvaverkot ovat olleet kaukana.

Toista lasta en tekisi lapseni isän kanssa enää.

Jos nyt tekisin toisen lapsen ja en haluaisi parisuhdetta, valitsisin kumppanuusvanhemmuuden. Hyvätuloinen mies, joka kamppailisi samojen parisuhdeongelmien kanssa. Voisimme kasvattaa lapsen 50/50 tai 80/20. Isä olisi tiiviisti lapsen elämässä mukana ja maksaisi kohtuulliset elatusmaksut. Haluan hyvät elarit, koska asuminen maksaa, ruoka maksaa, harrastukset maksaa ja päivähoito maksaa. Kaikki elarit menisi lapsen kuluihin.

Vierailija
48/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yritetään miesvihaa aiheesta joka ei pidä paikkaansa. En minäkään 3 lapsen isänä suostuisi maksamaan vaimolleni palkkaa lastemme hoidosta jos ero tulisi. Miksi hitossa mun pitäisi maksaa yhtäkkiä moninkertaisia summia lapsistamme? Jos oletetaan että meidän kolme alle 9v lasta kuluttuvat meiltä ehkä 300€ kk ydinperheenä, niin miksi hitossa mun pitäisi maksaa elareita senttiäkään enemmän kuin 150€? Äidin osuus on puolet ja jos elarit vaikka 500€ niin ei takuulla ole lasten elinkustannukset 1000€. Kyllä se on itse äiti se p...aska joka yrittää kääntää syyn mieheen...

Vierailija
49/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska lapseni on täydellinen juuri sellaisena kuin on. Tykkään monista piirteistä, joista hän muistuttaa isäänsä. Hänen isänsä hyvät puolet. Huonoja en halua enää edes ajatella.

Tämä sillä ajatuksella, että olen kasvattanut lapsen kokonaan yksin. Myös taloudellisesta puolesta olen vastannut yksin. Turvaverkot ovat olleet kaukana.

Toista lasta en tekisi lapseni isän kanssa enää.

Jos nyt tekisin toisen lapsen ja en haluaisi parisuhdetta, valitsisin kumppanuusvanhemmuuden. Hyvätuloinen mies, joka kamppailisi samojen parisuhdeongelmien kanssa. Voisimme kasvattaa lapsen 50/50 tai 80/20. Isä olisi tiiviisti lapsen elämässä mukana ja maksaisi kohtuulliset elatusmaksut. Haluan hyvät elarit, koska asuminen maksaa, ruoka maksaa, harrastukset maksaa ja päivähoito maksaa. Kaikki elarit menisi lapsen kuluihin.

Hhtäkkkä kun ei niitä harrastuksia ennen ollut ollenkaan, niitä onkin joka päivälle...👏👏👏

Kyllä mamit osaa ja miehessä vika jos ei yksin niitä maksa...

Vierailija
50/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoisia miehiä tulee siinä vaiheessa kun naiselle iskee vauvakuume ja alkaa pakottamaan miestä isäksi vaikka mies ei haluaisi. Nainen jättää ehkäisyn pois eikä kerro miehelle asiasta. Alkaa kiristämään että lapsi tai ero. Tai ihan vaan se jatkuva painostus ja vihjailu lapsesta

Miehet voi ihan vapaasti hoitaa ehkäisyn omalta puoleltaan, jos eivät lasta halua. Mikäli parisuhde menee huonoksi, ero on ihan hyvä vaihtoehto. Vapaaehtoisesti lapsettomia naisia kyllä löytyy.

Eli jos olen velanaisen kanssa ja käytän tahallaan pohkottuja kortsuja, niin naisen mahdollinen raskaus on naisen vika.

Hän oli ihan vapaa hoitamaan oman ehkäisynsä?

Vapaaehtoisesti lapseton nainen ei jätä ehkäisyä vain miehen hoidettavaksi. Jos jättää, hän ei ole vela vaan haluaa lapsen. Se ehkäisee, joka ei lasta halua.

Vierailija
51/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että nainen otti lyhyen vihaisen, napoleon syndoomaisen miehen geenit ja myöhemmin tuli vastaan 183cm komea kivaluonteinen mies, olisikin pitänyt ottaa geenit sieltä. Ehkä tämä kaikki on vain mielikuvituksessamme.

Ei lyhyessä miehessä ole mitään pahaa. Tyhmästä miehestä taas kärsii koko perhe.

Pahaa ei ole, mutta kummasti siitä on haittaa just niille lyhyille miehille. Ne saa aina pituudestaan syyn naisettomuuteen vaikka oikeassa elämässä moni lyhyt mies on pariutunut.

Vierailija
52/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yritetään miesvihaa aiheesta joka ei pidä paikkaansa. En minäkään 3 lapsen isänä suostuisi maksamaan vaimolleni palkkaa lastemme hoidosta jos ero tulisi. Miksi hitossa mun pitäisi maksaa yhtäkkiä moninkertaisia summia lapsistamme? Jos oletetaan että meidän kolme alle 9v lasta kuluttuvat meiltä ehkä 300€ kk ydinperheenä, niin miksi hitossa mun pitäisi maksaa elareita senttiäkään enemmän kuin 150€? Äidin osuus on puolet ja jos elarit vaikka 500€ niin ei takuulla ole lasten elinkustannukset 1000€. Kyllä se on itse äiti se p...aska joka yrittää kääntää syyn mieheen...

Ehkä sinä voisit itse olla lähivanhempi ja näyttää mallia, kuinka lasten ruoka, asuminen, vaatetus, harrastukset ja viihde-elektroniikka hoidetaan 300 eurolla kuussa. Hoitamisesta ei tietty maksetaan mitään ylimääräistä, sehän on vaan arkea.

-Ydinperheellinen kolmen lapsen äiti.

Vierailija
53/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska lapset vievät aikaa. Jos et halua, että lapsesi ovat päivähoidossa klo 7-17 arkisin.

Lähivanhempi joutuu tekemään usein lyhennettyä työpäivää lapsien takia. Pienet koululaiset ovat joskus iltapäiväkerhossa. Joskus tulevat kotiin jo varhaisiltapäivästä. Jonkun on hyvä olla kotona.

Ylipäänsä pienten lasten ollessa pieniä, jonkun pitää aina olla kotona.

Vierailija
54/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elettyä elämää kannata katua. Jollei olisi lapsen isää, ei olisi lasta. Ja sitä paitsi meillä on ihan asialliset välit. Rakkaudesta lapsi tehtiin yksissätuumin ja kävi niin kuin kävi. Kaikki eivät vaan sovi avioliittoon keskenään, mutta eihän sellaista asiaa voi ennakkoon tietää.  

Vierailija
55/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En isää, mutta joka päivä lapsille raivoavaa lasten äitiä kadun usein. Ei olisi pitänyt ajatella että varhaiskasvatuksen lastenhoitaja varmasti on hyvä äiti ja tulee toimeen lasten kanssa. Olikin ihan raivo...

Vierailija
56/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas , iltapäivän miesvihaketju laitettu tulille

Tähänhän voi miehet vastata katuvatko lapsen äitivalintaa. 

Vierailija
57/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska lapset vievät aikaa. Jos et halua, että lapsesi ovat päivähoidossa klo 7-17 arkisin.

Lähivanhempi joutuu tekemään usein lyhennettyä työpäivää lapsien takia. Pienet koululaiset ovat joskus iltapäiväkerhossa. Joskus tulevat kotiin jo varhaisiltapäivästä. Jonkun on hyvä olla kotona.

Minä vien lapsemme hoitoon 5:45 ja haen 14:15 ja siinä välissä läyn töissä. Ilman rahaa ei tarvitse äidinkään olla kotona, meillä oli 8 vuotta ja joka ikisestä päivästä sai rahaa. Eron jälkeen miehen ei tarvitse maksaa äidin kuluista, ei todellakaan tarvitse. Ainoastaan lasten ja ne eivät voi yhtäkkiä hypätä sadasta eurosta per lapsi moninkertaisiksi. Päinvastoin niiden kuuluu jakaantua puoliksi...

Vierailija
58/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään lapsen harrastukset maksoivat syksyllä noin 500 €, eikä mitään kallista vaan liikuntakerhoja ja partiota. Lisäksi tulee harrastusvaatteet. Iltapäiväkerho koulun jälkeen maksoi 600 €. 150 € riittää lapsen uusiin toppavaatteisiin. Pitää kuintenkin ostaa muutakin vaatetta. Tämän lisäksi tarvitaan lapselle oma huone, ruokaa, pyörä ja muita harrastusvälineitä. Nykyään kaikilla lapsilla on kännykkä.

150 € on hujaus lapsen kuluihin.

Vierailija
59/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kadun

Vierailija
60/76 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vien lapsemme hoitoon 5:45 ja haen 14:15 ja siinä välissä läyn töissä. Ilman rahaa ei tarvitse äidinkään olla kotona, meillä oli 8 vuotta ja joka ikisestä päivästä sai rahaa. Eron jälkeen miehen ei tarvitse maksaa äidin kuluista, ei todellakaan tarvitse. Ainoastaan lasten ja ne eivät voi yhtäkkiä hypätä sadasta eurosta per lapsi moninkertaisiksi. Päinvastoin niiden kuuluu jakaantua puoliksi...

Laske mitä pelkkä asuminen maksaa. Lapselle pitäisi olla oma huone tai ainakin jaettu. Pääkaupunkiseudun neliöt ei ole ihan halpoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän