Petyn suhteeseen aina kun alkuhuuma on ohi
Noin vuoden kestää yleensä. Se alun yhdessäolon määrä, seksin määrä ja laatu on se mitä suhteelta haluan. Kauhea pettymys aina, kun alkaa huomata, että mies alkaa pikkuhiljaa liueta pois, eikä häntä kiinnosta enää panostaa yhtä paljon. Ja kuitenkin kokoajan ollut omaakin elämää kummallakin.
Olen taas tuossa samassa tilanteessa, vaikka luulin, että tämä suhde olisi ollut erilainen.
Pitäisikö vain tyytyä tähän, vai mitä teen. Olen 52v
Kommentit (32)
Olen ollut vähän samantyyppisessä tilanteessa, ja tullut siihen tulokseen, että ehkä pitää jossain määrin hyväksyä se, että tilanne ei pysy samanlaisena kuin alussa. Mutta se on tietysti eri asia kuin se, että toiseen aletaan suhtautua itsestäänselvyytenä. Parisuhteissa tulee ns. eriytymisvaihe suunnilleen tuossa vuoden kieppeillä, ja moni suhde loppuu siinä vaiheessa ristiriitoihin.
Kuinka paljon itse panostat suhteeseen, koetko että vain toisen osapuolen kiinnostus ja aktiivisuus on vähentynyt?
Onko mies oikeasti välinpitämätön sinua kohtaan, vai onko kyse siitä, että hän haluaa tehdä enemmän omia juttujaan?
Kukaan ei palvo sua 24/7. Se olis jo ihan sairastakin. Koita hankkia miehen lisäksi muutakin mielekästä tekemistä elämääsi. Joku asia, johon voisit purkaa tota rakkautta ja josta saisit sitä takasin esim. lemmikki, varamummona olo jollekin mummottomalle lapsiparalle, nuorison tukeminen jne...
Kohtaavatko sinusta miehen kanssa arvomaailmat, kiinnostukset, toive suhteen sisällöstä, onko keskustelevia tyyppejä vai katoavia vältteleviä, naisiin meneviä vai uskollinen, entä alkoholipolitiikka miehellä ja miten muut länsimaiset miehet vaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei palvo sua 24/7. Se olis jo ihan sairastakin. Koita hankkia miehen lisäksi muutakin mielekästä tekemistä elämääsi. Joku asia, johon voisit purkaa tota rakkautta ja josta saisit sitä takasin esim. lemmikki, varamummona olo jollekin mummottomalle lapsiparalle, nuorison tukeminen jne...
Mulla on muutakin mielekästä tekemistä. Vanhan äitini auttamanista, omat aikuiset lapset, työ (yksin etänä kotona), harrastuksia (nyt koronan takia tauolla), ystäviä (lähinnä soitellaan koska korona). Muun ajan toivoisin viettäväni rakkaani kanssa, mutta hänellä alkaa mennä muut jutut edelle. Niin ja se seksi..
Ap.
Pakko olla provo. Ei kukaan yli 50v voi olla tuolla tasolla. Jos nyt olet tosissasi, ota huomioon, että parasta ennen päivämääräsi on ohitse, etkä välttämättä todellakaan enää löydä uutta miestä, joka hullaantuu sinuun.
Semmosta se alkuhuuma on.
Ainakin itselläni se nälkä "jahdata" naista ja vietellä hänet kuihtuu pikku hiljaa, kun ollaan muutamia kertoja seksiä kyseisen naisen kanssa harrastettu. Sen jälkeen kyllästyn ja alan taas pikkuhiljaa silmäilemään sitä seuraavaa valloituksen kohdetta.
Joskus jopa se itse seksikin on vähän kuin pakkopullaa: tärkeintä on päästä vetämään uusi lovi sängyn päätyyn ja kirjata uusi "kaato".
En oikeasti usko että kovin moni ihminen on luonnostaan yksiavioinen. Ainakaan itse en ole.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo. Ei kukaan yli 50v voi olla tuolla tasolla. Jos nyt olet tosissasi, ota huomioon, että parasta ennen päivämääräsi on ohitse, etkä välttämättä todellakaan enää löydä uutta miestä, joka hullaantuu sinuun.
Tähän mennessä on seuraa löytynyt helposti, on ollut jopa vara valita.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku varamummous korvaa vähäisen seksin, haloo
Kun pohdit lapsuuttasi niin sieltä se syy löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutakin mielekästä tekemistä. Vanhan äitini auttamanista, omat aikuiset lapset, työ (yksin etänä kotona), harrastuksia (nyt koronan takia tauolla), ystäviä (lähinnä soitellaan koska korona). Muun ajan toivoisin viettäväni rakkaani kanssa, mutta hänellä alkaa mennä muut jutut edelle. Niin ja se seksi..
Ap.
Eli haluaisit että mies eläisi vain sinua ja sinun palvontaa varten?
Niin, me emme pysty pakottamaan ketään haluamaan viettää aikaa kanssamme.
Jos kerta toisensa jälkeen käy niin että mies ei halua viettää aikaa kanssasi, niin missähän voisi olla vika? Mitä luulet?
Mulla on vastaava kokemus edellisestä suhteesta. Enkä tavoitellut 24/7 yhdessäoloa, mutta minusta on outoa, jos alussa nähdään kerta-parikin viikkoon ja vietetään viikonloppuja yhdessä ja vuoden kuluttua mulle tullaan kerran kuukaudessa yökylään, pannaan kuin kanit 24h jonka jälkeen nainen lähtee. Tiedän noi rakastumisenvaiheet, mutta liian vähän on vaan liian vähän. Tuohon ns. itsenäistymisvaiheeseen tuntuu liittyvän myös kommunikaation väheneminen ja viestittelystä katoaa myös kaikki hellyyden osoitukset. Tuntuu kuin jäisi johonkin erilliseen laatikkoon mihin välillä kurkistetaan kuvitellen, että kaikki olisi kuin ennenkin. Otetaan laatikosta se mitä sillä hetkellä on oltu vailla ja suljetaan kansi ja laitetaan laatikko taas pois silmistä.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Eli haluaisit että mies eläisi vain sinua ja sinun palvontaa varten?
Mistä noin tulkitsit?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vastaava kokemus edellisestä suhteesta. Enkä tavoitellut 24/7 yhdessäoloa, mutta minusta on outoa, jos alussa nähdään kerta-parikin viikkoon ja vietetään viikonloppuja yhdessä ja vuoden kuluttua mulle tullaan kerran kuukaudessa yökylään, pannaan kuin kanit 24h jonka jälkeen nainen lähtee. Tiedän noi rakastumisenvaiheet, mutta liian vähän on vaan liian vähän. Tuohon ns. itsenäistymisvaiheeseen tuntuu liittyvän myös kommunikaation väheneminen ja viestittelystä katoaa myös kaikki hellyyden osoitukset. Tuntuu kuin jäisi johonkin erilliseen laatikkoon mihin välillä kurkistetaan kuvitellen, että kaikki olisi kuin ennenkin. Otetaan laatikosta se mitä sillä hetkellä on oltu vailla ja suljetaan kansi ja laitetaan laatikko taas pois silmistä.
M44
Juuri näin, sama kokemus naisen näkökulmasta.
Minusta on jotenkin huijaamista esittää suhteen alussa jotain muuta kuin oikeasti on. Ja varsinkin kun alusta asti annettu tilaa omallekin elämälle. Huoh.
Ei ihme, että naisilta loppuu halut kun tunnin rakastelu vaihtuu pikapanoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Eli haluaisit että mies eläisi vain sinua ja sinun palvontaa varten?
Mistä noin tulkitsit?
Miten muuten sen voi tulkita jos naiselle on ongelma se että mies tekee muuta kun on naisen kanssa 24/7 ja tekee omia juttuja eikä panosta enää niin paljoa yhdessä oloon kun alussa
Välteltävä hahmo.